Jump to content
rafal735r

Interkonekt DIY

Recommended Posts

 

Słuchałem interkonekt na bazie audeosa u siebie to zwykły kabelek. Miałem porównanie z robionymi kablami diy: neotech 7n ,duelund i najtańszy zommer goblin i audeos w moim systemie zagrał najsłabiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kris_54701 pyta:

 

............ coś się znajdzie w miarę dobre brzmieniowo? zapytam wprost - co znaczy dobre ?

 

Dla mnie to pełna barwa, otwarcie, analityczność i naturalna agresja,

a te warunki spełni kabel z # 536 za mniej, niż 1 zł/m.

A jakich cech szukasz w swoim systemie?

Bo np. kontrola basu czy jego poziom od kabli zależy jednak dużo mniej.


... i zamiast IV RP jest PRL II

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kris_54701 pyta:

 

............ coś się znajdzie w miarę dobre brzmieniowo? zapytam wprost - co znaczy dobre ?

 

Dla mnie to pełna barwa, otwarcie, analityczność i naturalna agresja,

a te warunki spełni kabel z # 536 za mniej, niż 1 zł/m.

A jakich cech szukasz w swoim systemie?

Bo np. kontrola basu czy jego poziom od kabli zależy jednak dużo mniej.

 

Zdłubałem se z kabla mikrofonowego KLOTZ ok. 5zł mb i jakoś to gra. Ciekaw jestem jak zagra coś dedykowanego na IC, ale nie chcę wydać fortuny. Max 50 -70 zł za gotowy kabel. Czy w tej cenie mam prawo wymagać wiecej niż od zwykłego KLOTZa?

 

zommer goblin

 

to zdaje się kabel mikrofonowy. Jak łączysz oplot? Z żyła do masy, czy w ogóle niepołaczony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj to o czym pisze kolega w cytowanym tekscie.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuchałem interkonekt na bazie audeosa u siebie to zwykły kabelek. Miałem porównanie z robionymi kablami diy: neotech 7n ,duelund i najtańszy zommer goblin i audeos w moim systemie zagrał najsłabiej.

 

Czyli sporo zależy od systemu. Mam z tego 7N wykonane dwa słuchawkowe przewody do HD600, jeden czterożyłowy z Audeos, drugi ośmiożyłowy z Forza Audio oraz 0,5 metrowy interkonekt z Forza, pleciony z ośmiu żył. Na tle takich przewodów jak Furutech FA-220 i Van den Hul The Orchid ten 7N dobrze wypada. Jest szeroka i głęboka scena, czyste wokale i blachy perkusji, bas dość dobrze trzymany w ryzach, nie jest bułowaty i miękki. Wszelkie "przeszkadzajki" w głęboko w tle są czytelne. Jestem świadom, że jak znowu coś zmodyfikuję w CD, to może się okazać, że inny interkonekt będzie lepszy. Sprawdziłem pomysł kolegi audioburaka i muszę napisać, że to nie jest wcale zły kierunek. Brakuje mi na nim nieco niższego zejścia basu, a blachy perkusji są trochę "brudne", jednak czystość wokali czy przesterowanych gitar bardzo fajna. Chyba już wiem o co chodziło koledze, gdy pisał o naturalnej agresji. Warto spróbować. Cztery wtyki Amphenola i kawałek przewodu 2xYTDY 0,5 mm i jest kolejne doświadczenie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

to zdaje się kabel mikrofonowy. Jak łączysz oplot? Z żyła do masy, czy w ogóle niepołaczony?

Tak jak zwykle, ekran podlaczony do masy tylko po jednej stronie przeznaczonej dla podlaczenia do zrodla sygnalu.


Tannoy Revolution XT8F, Luxman L-505uXII, Gustard X20 (mod) + GUSTARD U16 + SOtM
tX-USBexp, Tellurium Q Ultra Black, EWA LS-XXV, Hijiri HCI-R10, Acrolink&Oyaide&Furutech

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuchałem interkonekt na bazie audeosa u siebie to zwykły kabelek. Miałem porównanie z robionymi kablami diy: neotech 7n ,duelund i najtańszy zommer goblin i audeos w moim systemie zagrał najsłabiej.

Wygląda jak chiński przewód Moonsaudio czy jak go tam zwą, podobno miedź 5N

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja wam panowie proponuję spróbować Neotech sost24 solid Core Silver OCC 7n 0.52mm. Mam na sprzedaż. Używam z powodzeniem do rca,cyfrowych,dac,cd lub wzmak. Dynamiczne,detaliczne brzmienie,srebro które nie drze ryja, nie jest ostre i suche.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neotechy są bardzo dobre fakt drogie ale dobre. Gra na nich kilku moich znajomych w weekend kolejny wziął do swojej gm70 i cd lectora w miejsce stereovoxa i neotech zagrał lepiej. Mam kamil u siebie twoje głośnikowe ale żywcem nie mam jak ich przetestować z braku czasu.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dzień dzisiejszy moje głośnikowe grają jeszcze lepiej, podobna technologia. Jednak dużo więcej materiału.

Share this post


Link to post
Share on other sites

0,52mm za dużo interkonekt! Gubi sie szczegół .mikrodynamikę ,kontrolę basu.Lepiej np.2*0,32,fakt koszt wiekszy,chyba ze ktoś ma systemy ,,rozjechane,,  brak masy,instrumenty nie mają naturalnej wielkości to trzeba ładować duże przekroje.Głośnikowy mam neotech lect24 czyli prostokąt ok0,2mm *2 na plusa i minusa.Bas zabija ilością itd

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, tedi02 napisał:

0,52mm za dużo interkonekt! Gubi sie szczegół .mikrodynamikę ,kontrolę basu.Lepiej np.2*0,32,fakt koszt wiekszy,chyba ze ktoś ma systemy ,,rozjechane,,  brak masy,instrumenty nie mają naturalnej wielkości to trzeba ładować duże przekroje.Głośnikowy mam neotech lect24 czyli prostokąt ok0,2mm *2 na plusa i minusa.Bas zabija ilością itd

Uważasz, że bardziej poprawne jest dobieranie systemu do przekroju, czy przekroju do systemu :-)? Proszę uzasadnij swoją opowiedź i podziel się informacją o reszcie systemu. 

Edited by Adam_85

Share this post


Link to post
Share on other sites
0,52mm za dużo interkonekt! Gubi sie szczegół .mikrodynamikę ,kontrolę basu.Lepiej np.2*0,32,fakt koszt wiekszy,chyba ze ktoś ma systemy ,,rozjechane,,  brak masy,instrumenty nie mają naturalnej wielkości to trzeba ładować duże przekroje.Głośnikowy mam neotech lect24 czyli prostokąt ok0,2mm *2 na plusa i minusa.Bas zabija ilością itd
Masz na myśli 2x0,32 na plus i 2x0,32 na masę?

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, tedi02 napisał:

0,52mm za dużo interkonekt! 

Dlaczego?

Na jakiej zasadzie za duzy przekroj interkonektu wplywa na reprodukcje dzwieku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, xajas said:

Dlaczego?

Na jakiej zasadzie za duzy przekroj interkonektu wplywa na reprodukcje dzwieku?

Przecież wyjaśnił co ma na myśli...

  • Like 1

Tannoy Revolution XT8F, Luxman L-505uXII, Gustard X20 (mod) + GUSTARD U16 + SOtM
tX-USBexp, Tellurium Q Ultra Black, EWA LS-XXV, Hijiri HCI-R10, Acrolink&Oyaide&Furutech

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, xajas napisał:

Dlaczego?

Na jakiej zasadzie za duzy przekroj interkonektu wplywa na reprodukcje dzwieku?

Przekrój okablowania wpływa na dźwięk wychodzący z kolumn. Mówimy o wszelkim okablowaniu w elektronice jak i poza nią, ale znajdującej się w systemie. Jak to działa to najprościej jest po prostu poeksperymentować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twierdzicie ze za grube przekroje nie nadaja sie na interkonekty, a jak pytam czym to uzasadniacie to kazecie mi eksperymentowac :-)

czy sami nie wiecie dlaczego? (Mam na mysli na jakiej zasadzie powoduja degradacje dzwieku)

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites

optymalny przekrój to 0,4mm2

 

Nie grubość a przekrój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To typowy wymiar AQ - 0,7 średnicy i w porównaniu z 0,5 już psuje krawędzie -

przerabiałem to na swoich kablach i AQ leży od lat na antresoli ;-)

Ale 0,7 może idealnie komuś pasować do systemu - może tego właśnie szuka.

W tej branży gotowej recepty nie ma  - i chyba dobrze.


... i zamiast IV RP jest PRL II

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokladnie tak.

Ktoś miał pomysł na głosnikowe że tak określę hybrydy, czyli lity miedz ,posrebrzanie ,srebro- temat przerabiałem ,wychodzi TRAGEDIA dzwiękowa! To tak jak z kondensatorem w sygnale czy w zwrotnicy i bocznikowac go dwoma innymi.Efekt moze barwe załapiemy która nam odpowiada ale reszta sie rozjeżdza, bałagan.Ten sam materiał ,ale oróżnych średnicach ,i mamy bas,środek i góre.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, rambo54 napisał:

optymalny przekrój to 0,4mm2

 

Nie grubość a przekrój.

Skad ta opinia ze optymalny przekroj to 0,4qmm?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, tedi02 napisał:

Dokladnie tak.

Ktoś miał pomysł na głosnikowe że tak określę hybrydy, czyli lity miedz ,posrebrzanie ,srebro- temat przerabiałem ,wychodzi TRAGEDIA dzwiękowa! To tak jak z kondensatorem w sygnale czy w zwrotnicy i bocznikowac go dwoma innymi.Efekt moze barwe załapiemy która nam odpowiada ale reszta sie rozjeżdza, bałagan.Ten sam materiał ,ale oróżnych średnicach ,i mamy bas,środek i góre.

Czyli chcesz to uzasadnic zmienna pojemnoscia kabla w zaleznosci od przekroju?

Zobacz zalacniki

O,34qmm ma 50pF / m

0,5qmm ma 80pF / m

a co z dlugoscia kabla, czy tu tez jest podana optymalna dlugosc? Ta tez ma wplyw na pojemnosc.

Czyli  tylko okreslona kombinacja przekroju I dlugosci daje optymalny rezultat?

malo tego, moge Ci sprawe dalej pokomplikowac i podac przyklady kabli o tym samym przekroju, aleo roznej budowie powodujacej roznice w parametrac typu pojemnosc, itp.

To Twoje „przerabianie“ wydaje mi sie troche podejrzane. Co to znaczy „przerabiac“?

Zrobiles jakies pomiary na ile zmienilo sie charakterystyka czestotliwosci wzaleznosci od przekroju?

powiem szczerze, ze dla mnie to brzmi podejrzanie, gdyby ta charakterystyka miala sie tak znacznie zmieniac z przekrojem, ze byla by slyszalna.

zwroc uwage, ze wspomniane przez Ciebie wplywy pojemnosci w zwrotnicy na przebieg pasma sa zarowno slyszalne jak i bardzo prosto „mierzalne“. Tylko przy kablach jakos nikt nie jest tego w ten sam sposob potwierdzic :-)

 

 

E1A2FB41-5D40-4672-A644-0E49E59E216E.jpeg

8ED989FE-9C90-4D8A-B49D-0FF0F7B54B55.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, xajas napisał:

Zrobiles jakies pomiary na ile zmienilo sie charakterystyka czestotliwosci wzaleznosci od przekroju? 

powiem szczerze, ze dla mnie to brzmi podejrzanie, gdyby ta charakterystyka miala sie tak znacznie zmieniac z przekrojem, ze byla by slyszalna.

Charakterystyka się nie powinna zmienić mierzona sygnalami sinusoidalnymi. Ale wpływ na dźwięk zaobserwował chyba każdy elektronik, który robił jakieś praktyczne próby w tym zakresie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwa razy nie :-)

mozesz mierzyc sinusen, white noise, pink noise,...., what ever, i zawsze wykryjesz te domniemane roznice

 

Skad te uparte przekonanie, ze tych slyszalnych  roznic w kablach nie da sie mierzyc?  Najmniejsze roznice w zestrojeniu glosnikow, DACow,.. sa slyszalne i MIERZALNE i jakos nikt tego nie kwestionuje. Tylko w przypadku kabli kablarze uwazaja to ze to czarna magia i neguje, zapieraja sie zastosowania dokladnietych samych metod weryfikacji jak w przypadku wszysrkich innych elementow toru dzwiekowego

BTW. Przy dzisiejszej technice mozesz wiecej zmierzyc niz uslyszec, dlatego nastepnym ciekawym tematem jest na ile mozesz rozpoznac roznice uchem, ktore jestes w stanie uchwycic pomiarami

Edited by xajas
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, bogdan_ napisał:

Ale wpływ na dźwięk zaobserwował chyba każdy elektronik, który robił jakieś praktyczne próby w tym zakresie.

Tylko ci elektronicy którzy nie umieli prawidłowo wykonać testu porównawczego kabli. Obserwacja to podstawa takiego porównania ;-). 


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko można by zmierzyć, wiec kto chce niech się bawi w pomiary W danych technicznych precyzyjnych układów scalonych była uwaga, że wystarczy jedna podstawka i układ może nie spełnić jakichś parametrów np niskiego wejściowego napiecia niezrównoważenia. Takich połączeń w torze audio jest pełno, różnych warstw innych przewodników i to tez wpływa na jakość sygnału, rodzaj przewodów, gniazd, wtyków.

Edited by bogdan_

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, bogdan_ napisał:

Coś tam można zmierzyć, ale po co skoro w praktyce nic mi taki pomiar nie da bez posluchania jak dany IC gra w jakimś systemie.

dokladnie tak.Na papierze bedzie super ale efekt dzwiekowy jest kiepski, moim zdaniem z uzycia róznych materiałow,brak spójnosci dzwieku.

Zresztą kabli multum na rynku kupować i zrobić .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.