Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  189 członków

BMN Klub Kolumn
IGNORED

Klub kolumn BMN


rafal735r
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

R300 zostawiłem u siebie, bo po prostu mniej dudnily po przeprowadzcce do mniejszego pokoju. Niestety zakres sredniotonowy i góra w cale mocno nie odbiegala od Magnatow, które miałem wcześniej. Pamiętam jak przyjechali klienci po Magnaty i uruchomiłem je dla nich przed zakupem. Gora wydała mi się lepsza jak w Kef i trochę zrzedla mi mina, jednocześnie coś zaczęło mi świtac w głowie od tamtego momentu że coś tu nie gra. Magnaty na górze miały Vife DX za 80zl i zagrały ciekawiej od wychwalanego koncentryka Kef? Dlatego przez następne półtora roku ciągle szukałem czegoś na zamianke. Odrzucilem na wstępie wszystko z BR z tyłu i wpadłem na BMN na allegro. 

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.10.2019 o 17:45, MariuszZ. napisał:

Ciekawi mnie jak to wygląda. 

Nikt, nic ... To z ciekawości zajrzałem co w środku gra. Minimalistyczne jest wnętrze monitorów. Cięte skosem tunele BR, żadnego wygłuszenia, wełny. Przewody wyglądają na bardzo dobrej jakości. Zwrotka to spora cewka w linii nisko-średniotonowca i prawdopodobnie kondensator w linii wysokotonowca (otulony sporej średnicy koszulką termokurczliwą). Zwrotnica dwudrożna I-go rzędu o nachyleniu 6 dB/oct. Czyli mniej elementów degradujących sygnał ale i mniej narzędzi do "leczenia" niechcianych rezonansów i innych bolączek (gdyby były). Najważniejsze, że konstrukcja działa jak szwajcarski zegarek i dźwięk z kolumn jest SUPER. Podobne rozwiązania stosują projektanci kolumn w dużo droższych konstrukcjach (trochę bardziej złożone ale podobne jest w Klipsch Heresy). Ponieważ taka zwrotka wprowadza 90 stopniowe przesunięcie fazowe (cokolwiek to znaczy) zacząłem się zastanawiać jak to może wpłynąć na dźwięk, scenę stereo i profilaktycznie wysłałem do konstruktora kolumn Pana Bogdana zapytanie. Jakiej wysokości powinny być standy do kolumn w moich warunkach odsłuchu (baza kolumn ... , wysokość położenia ucha ..., odległość do kolumn ...powierzchnia ...). Pan Bogdan odpisał, jednak nie uzyskałem wprost odpowiedzi, która by pozwoliła mi wykonać standy pod te warunki brzegowe. Obowiązują zasady ogólnie opisane w poradnikach. Rozstawienie kolumn w stosunku do słuchacza w trójkąt równoramienny, obrót ich położenia "do środka" tak by widoczne jeszcze były wewnętrzne boki kolumn (tu trzeba empirycznie). Ucho słuchacza na wysokości górnej krawędzi nisko-średniotonowca (tak słucha P. Bogdan). Stosując się do tych zasad niewiele musiałem zmieniać i nie odczułem drastycznych zmian w jakości dźwięku i budowie sceny stereo. Jest bardzo dobrze w tej kwestii. Pan Bogdan podpowiedział również ciekawe rozwiązanie z podłączeniem przewodów głośnikowych wspominając o nim jako najbardziej neutralnym. Zastosowałem wg wskazówki co ukazuję na zdjęciu. Może ktoś skorzysta odkrywając jeszcze większy potencjał tych wspaniałych monitorów. Pozdrawiam :) 

połączenia (Medium).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie znam za bardzo na tych zwrotnicach. Wiem że nie ma tam klasycznych drukowanych PCB, które mógłby by wpłynąć degradujaco na dźwięk (nie potrzebne dodatkowe połączenia i ścieżki) . Elementy zwrotnicy są lutowane bezpośrednio na przewodach, a chyba tylko cewka jest przykręcona do tylnej ściany i to ja widać. Wygluszenia praktycznie nie ma. Oba BRy cięte pod kątem jak napisałeś. Na moje ucho tylny, względem przedniego gra na 80% do 20% mniej więcej. 

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Mikelas76 napisał:

Opisz prosze co i jak ?

Kto ma opisać? Ja opisałem parę postów wyżej. Kolumny dobrze się zgrywają z lampowym klonem ANK L1 tj. PP na EL84 i dobrze im z Audiolabem 6000A. Kolega Rafał pisał wielokrotnie chyba w tym wątku. Nie zczytałem nazwy kabli. Kolumna już skręcona niestety. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Hey. W związku z tym że głośnik nisko-średniotonowy serii EX i S jest taki sam jak w Pylonach serii Diamond chciałem zapytać czy ktoś porównywał różnice brzmieniowe między nimi a BMN ? Zależy mi najbardziej na:

a) oderwaniu dźwięku od kolumn (scena 3D, gdzie dźwięki potrafią dochodzić zza ucha nawet),

b) rozdzielczości średnicy (słyszenia takich aspektów jak np rozróżnianie akustyki pomieszczenia gdzie zrealizowano nagranie, oddechy wokalistów, itp.)

c) wyrazistości i szczegółowości wysokich tonów

Edytowane przez tomgda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też stoję teraz przed dylematem upgreadu. To że lepsze głośniki powinny "zrobić lepszą robotę" wydaje się oczywiste. Zgadzam się też co do indywidualnego podejścia, jakby nie było każdy sam wie jaki ma budżet i gdzie jest jego sufit na wydatki na sprzęt. Przyjmijmy jednak, że umowne 10 tys. na kolumny nie stanowi problemu. Kluczowe jest jednak pytanie o to, czy podwojenie ceny BMN poprzez upgreade, ma sens w odniesieniu do kolumn konkurencji w podobnej cenie. Ponieważ upgread robi się na własne ryzyko (z tego co wiem to nie można pożyczyć kolumn do odsłuchu) stąd pytanie moje o opinię do kolegów z grupy.

A Rafale735r, skoro już się odezwałeś to prośba o szczerą odpowiedź do Ciebie: jesteś usatysfakcjonowany i zakończyłeś poszukiwania, czy jednak wymieniłbyś swoje kolumny na coś innego?

 

 

 

 

 

Chario Nobile + Lector ZXT-70 + Lector Digitube S-192 + Lector PSU-Z + Lector Edison 230 + Innuos Zen + UpTone EtherRegen + Qobuz/Tidal +  Tiglon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam potrzeby żadnych zmian. Pasuje mi to jak grają i że są strojone pod mój gust. Słuchałem wysokich modeli YB, Dynaudio itd. Natomiast marki typu JBL czy Paradigm itp całkowicie mnie nie interesują. Co prawda nie słuchałem żadnych wysokich modeli, ale wystarczy że słuchałem średniakow i całkowicie mi to nie grało. Niczym się nie wyróżniały. A wydawać większych kwot nie mam potrzeby. 

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Z tego wpisu już można coś wywnioskować ?   Czyli skoro brzmienie S3 mi pasuje to bazując na Twoich doświadczeniach można ryzykować upgreade. Jeszcze pytanie: jak nowy niskotonowy, ewentualnie strojenie kolumny ma się do kontroli basu?  U mnie czasami bas się wzbudza. Jak myślisz uprgeade poprawi tą sytuację czy już tylko ustroje akustyczne na ratunek?

 

Edytowane przez guinness_bis

Chario Nobile + Lector ZXT-70 + Lector Digitube S-192 + Lector PSU-Z + Lector Edison 230 + Innuos Zen + UpTone EtherRegen + Qobuz/Tidal +  Tiglon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bas jest bardziej zroznicowany. W tym CA18RNX jest taki bardziej okrągły. Na Excelu jest inaczej. Czysciej, bas jakby bardziej jest rozdzielony na ten wyższy i nizszy, nie wiem jak to w sumie ubrać w słowa. Ale ogólnie muzyka lepiej trzyma rytm i jest niższe zejscie. Chyba jak sam nie sprawdzisz to nigdy nie będzie wiadomo czy ustroje będą potrzebne czy nie. To że jest progres to nie ma żadnych wątpliwości. 

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, rafal735r napisał:

Ja robiłem, i wcześniej pisałem o tym

Znalazłem coś na 36 stronie. Znaczy zadowolenie i trochę o kosztach (>5 tys. + to co za przetworniki odzyskam?) Nie doszedłem czy obudowa musi być wymieniona ze względu na różne średnice otworów? Mam o czym myśleć ? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie obudowa pasowała. Woofer na 100% zawsze pasuje. Zależy jaki tweeter siedzi. Zawsze można wykorzystać ewentualnie inny tweeter, np beryl od SB. Czy tam szpilke od SS. 

Ja ogólnie byłem nastawiony na beryla, średnica jest mniejsza niż w Crescendo więc już miałem przygotowany projekt na pierścien maskujący, który zrobił by mi kumpel na drukarce 3D, ale posłuchałem crescendo i został. 

Edytowane przez rafal735r

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam, że mnie też kusi upgrade. Wysokotonowy u mnie to szpila z SS i ona by została.  Tak myślę jakby Seasa zamienić na wersję Excel. 

 

Rafał

Czy przy upgrade zwrotnice też miałeś zmienianą czy same głośniki? Myśle aby kupić same głośniki i je podmienic. 

 

ART LOUDSPEAKERS DECO 10+LECTOR AUDIO (CDP707+ZOE+VM200+EDISON230)+ ROSE RS250+SAP RELAXA+PURIST AUDIO DESIGN + OYAIDE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, zwrotka też jest inna. W sumie to słuchałem aż trzech strojen. Pierwsza była chyba oryginalna z S3 zrobiona na szybko żeby tylko nakreslic w która stronę iść. Potem jeszcze dwie, ale Bogdan już ma chyba opanowane strojenie najwyższej serii. 

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, rafal735r napisał:

No ciekawe czy sama podmiana bez zrobienia na nowo zwrotki będzie OK. Raczej nie wyciagniesz wszystkiego itd. 

No też mnie to ciekawi. Korespondowałem kiedyś z panem Bogdanem w tej sprawie i wg. niego warto użyć lepszych komponentów w zwrotnicy przy takiej podmiance ale nie jest to mus. Zawsze zwrotnice w razie co mogą być kolejnym krokiem upgrade jeśli będzie mi tego trzeba. Sam to polutuję więc takie podmianki to nie problem.  W sumie to na górze nie chcę nic zmieniać. Góra jest bardzo dobrze zestrojona, wiec podział pasm pomiędzy głośnikami i tak chciałbym mieć taki jak mam. 

Zobaczymy co z tego wyjdzie. 

ART LOUDSPEAKERS DECO 10+LECTOR AUDIO (CDP707+ZOE+VM200+EDISON230)+ ROSE RS250+SAP RELAXA+PURIST AUDIO DESIGN + OYAIDE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, sebgla napisał:

Zobaczymy co z tego wyjdzie

Sam jestem ciekaw i trzymam kciuki. Szkoda, że nie znamy charakterystyk BMN od producenta. Przydałaby się wiedza jaką częstotliwość podziału przyjął konstruktor. Tu masz potrzebny kalkulator do policzenia wartości C i L. W kolumnach jest zwrotnica dwuelementowa I-go rzędu (6dB/Oct) i warto pokombinować na "słuch" posiłkując się kalkulatorem. Porównując zastosowane głośniki są różnice ale w tym przypadku i tak doświadczalnie trzeba dobrać elementy.

                                                  SEAS CA18RNX vs SEAS EXCEL E0042-08S

Częstotliwość rezonansowa Fs            35 Hz  vs  40 Hz

Rezystancja cewki                                      5,8R vs 6,3R

Indukcyjność cewki                                 1,2mH vs 0,43mH

Efektywność                                             88,5dB vs 87,5dB

Zalecane pasmo                             35Hz – 3kHz vs 30Hz – 3kHz

Qts                                                                  0,31 vs 0,34

Cena (2szt)                                              674 pln vs 1788 pln

Na koniec napisz wrażenia i czy warto uwzględniając koszty widziane przez pryzmat uzyskanej jakości :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno dam znać. Pan Bogdan twierdzi, że już sama wymiana głośników wniesie sporą poprawę.  Liczę więc na to ? W weekend będzie wielkie testowanie. 

ART LOUDSPEAKERS DECO 10+LECTOR AUDIO (CDP707+ZOE+VM200+EDISON230)+ ROSE RS250+SAP RELAXA+PURIST AUDIO DESIGN + OYAIDE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.11.2019 o 13:51, sebgla napisał:

Na pewno dam znać. Pan Bogdan twierdzi, że już sama wymiana głośników wniesie sporą poprawę.  Liczę więc na to ? W weekend będzie wielkie testowanie. 

Małe sprostowanie do tego co napisałem. Po ponownym kontakcie z panem Bogdanem okazało się, że nie do końca się dobrze zrozumieliśmy i przy wymianie głośnika na Excel trzeba też zmienić zwrotnicę.  Zatem to będzie mój kolejny krok. 

Fakt jest natomiast taki, że po podłączeniu Excela E0042 (nawet bez zmiany zwrotnicy) od razu słychać jego potencjał. Różnica jest wręcz kolosalna jeśli chodzi o przestrzeń, stereofonię. Słyszę dźwięki, których dotychczas nie słyszałem lub były bardzo ukryte w tle. Nie wypowiem się co do basu póki co, gdyż głośniki grają zaledwie kilka godzin. Niech się ładnie wygrzeją przez weekend.  Słysząc to wszystko od razu podjąłem decyzję, że chcę wykorzystać pełnię możliwości tych głośników i dlatego decyzja o zmianie również zwrotnicy, co będzie oznaczało pełny upgrade do klasy Beszele. Już teraz jestem pewien, że taki upgrade ma naprawdę sens. 

fota.jpg

ART LOUDSPEAKERS DECO 10+LECTOR AUDIO (CDP707+ZOE+VM200+EDISON230)+ ROSE RS250+SAP RELAXA+PURIST AUDIO DESIGN + OYAIDE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.