Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  189 członków

BMN Klub Kolumn
IGNORED

Klub kolumn BMN


rafal735r
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 18.11.2020 o 19:40, Marko Polo napisał:

     Pewnie są tacy, co czekali aż wreszcie MOON ACE zagości u mnie i to opiszę...

Kanadyjczyk oferuje bezprzewodowo różne możliwości strumieniowania, których u siebie posłuchałem dzięki uprzejmości Bogdana, gdyż trzeba było konta do muzyki z chmury i umiejętności uruchomienia tego.  Moon także ma wbudowany DAC, wejścia cyfrowe i analogowe oraz tylko wejście MM gramofonowe. Do odsłuchu w moim dość słabo akustycznie przystosowanym pokoju podchodziłem dość ostrożnie, ponieważ warunki odsłuchowe są raczej przeciętne, a „smak pięknego dźwięku” z odsłuchu u Konstruktora BMNów pozostał i wywarł bardzo dobre wrażenie.

     Każdy dźwięk zagrany z Moona przez Bergesy 3 z Crescendo na pokładzie powodował od razu bieganie ciar po plecach. Czystość przekazu poszczególnych tonów od razu pokazała klasę BMNów, bardzo dobra separacja instrumentów i swoboda ich prezentacji połączona z naturalnością/neutralnością została zaprezentowana na bardzo wysokim poziomie. Najbardziej zaskoczył mnie podział pasm, które w ogóle na siebie nie nachodziły oraz piękna prezentacja wybrzmień instrumentów, które swoją bardzo bogatą barwą, niesamowitą różnorodnością prezentacji poszczególnych tonów i kulturą odniesienia w przestrzeni (scena + głębia) powodowały, że mój pokój nie zagrał tak, jak w przypadku Yamahy. To znaczy prawie nie było przeciągnięć basowych pomimo basu dużo niżej schodzącego i bardziej różnorodnego, średnica także okazała się niezwykle bogata i dźwięczna, bez kszty natarczywości o pięknej barwie zawłaszcza wokali, a soprany natomiast pokazały, że dźwięki niektórych instrumentów brzmią mocno i odpowiednio metalicznie, ale także naturalnie/bez zapiaszczenia. Miałem podobne wrażenie, co u Bogdana, że nie słucham muzyki z pary kolumn, a przynajmniej z kilku, które pewnie  pochowane są za ścianą.

Także i u siebie odczułem lekki niedosyt wzmocnienia, chociaż czy to ważne, w jakim położeniu jest ten potencjometr głośności??? Bo przyzwyczajony jestem, że Yamaha gra na godzinie 9, więc w głowie sobie to przeliczyłem i mi nie pasowało… Ale kiedy zrobiłem głośniej, to Moon przypierd…ł tak miło, że obserwowałem tylko, czy mi płyty z półek na ścianie nie pospadają – nie spadły i sąsiad także drzwi mi nie porąbał… A wszystko to było czyste i piękne i niesamowicie głośno, gdzie moja Yamaha AX-892 już średnicą dominuje pasmo.

     Dźwięki z Moona to Niebo dla uszu!!! Różnobarwność tych dźwięków, niesamowita chęć słuchania muzyki oraz odczuwalny wewnętrzny spokój zaprezentowany przez kanadyjczyka pokazał, że może właśnie to już jest ta klasa grania bardziej neutralnego/naturalnego na już wysokim poziomie. Swoją drogą szkoda, że Lector ZXT-70 nie mógł uczestniczyć u mnie w tym odsłuchu, ponieważ zdecydowana większość przeciętnych pokoi jest podobna do mojego, więc te wrażenia z odsłuchów są normalne dla przeciętnego audiofila w Polsce. I mam nieodparte wrażenie że wybrał bym mimo wszystko sprzęt z dalekiej północy Ameryki…

 

No i fotka sprzęcików...

Moon vs Yamaha-małe.jpg

A jak grał ten moon przy bardzo cichym słuchaniu ? W yamaszce jest loudnes i to na wieczór jest bardzo przydatne przynajmniej u mnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, metalowy napisał:

A jak grał ten moon przy bardzo cichym słuchaniu ? W yamaszce jest loudnes i to na wieczór jest bardzo przydatne przynajmniej u mnie 

Moon grał na Bergesach 3 słyszalnymi dźwiękami (co do cichego grania), bardzo uporządkowanymi i wyśmienicie kontrolowanymi o bogatej różnorodności, lokalizacji i tonacji poszczególnych pasm. Mam nieodparte wrażenie, że Lector ZXT-70 był wzmacniaczem delikatnie dodawającym od siebie ekspresji w ogólnej prezentacji tonalnej i brzmieniowej. Słuchałem Moona i Lectora u siebie na Bergesach 3 i w Studio BMN na Beszelach 3 PRO. Porównując natomiast brzmienie Lectora ZXT-70, którego usłyszałem u kolegi @sebgla to w Jego pokoju było o duuużo lepiej, niż u mnie. Widać, że zastosowanie usprawnień akustycznych i metraż robią robotę, no i Kolega ma chyba lepsze kolumny - o ile pamiętam - stąd te różnice na plus. Poza tym ustawienie kolumn po długości co do szerokości - też ma znaczenie w odbiorze, o czym sam się przekonałem... No i każdy ma swoje preferencje i słyszy inaczej...

Loudness w Jamaszce AX-892 nie gra tak, jak do tego większość jest przyzwyczajona - w tym wzmacniaczu ta funkcja wycisza średnicę i wysokie, więc odnosi się wrażenie większego basu, ciepłego, miękkiego grania. Zazwyczaj ta funkcja podbija skraje pasm, co przy cichym słuchaniu dodaje basu i sopranów, ale na dobrych kolumnach i przy dosyć dobrym - nawet budżetowym - sprzęcie funkcja ta nie będzie używana. Moja Yamaha AX-892 z BMN Berges 3 z Crescendo gra nawet przy bardzo cichych poziomach głośności pełnym pasmem i to jest niesamowite, bo naprawdę można słuchać całą noc i mundurowi nie przyjadą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Marko Polo napisał:

Moon grał na Bergesach 3 słyszalnymi dźwiękami (co do cichego grania), bardzo uporządkowanymi i wyśmienicie kontrolowanymi o bogatej różnorodności, lokalizacji i tonacji poszczególnych pasm. Mam nieodparte wrażenie, że Lector ZXT-70 był wzmacniaczem delikatnie dodawającym od siebie ekspresji w ogólnej prezentacji tonalnej i brzmieniowej. Słuchałem Moona i Lectora u siebie na Bergesach 3 i w Studio BMN na Beszelach 3 PRO. Porównując natomiast brzmienie Lectora ZXT-70, którego usłyszałem u kolegi @sebgla to w Jego pokoju było o duuużo lepiej, niż u mnie. Widać, że zastosowanie usprawnień akustycznych i metraż robią robotę, no i Kolega ma chyba lepsze kolumny - o ile pamiętam - stąd te różnice na plus. Poza tym ustawienie kolumn po długości co do szerokości - też ma znaczenie w odbiorze, o czym sam się przekonałem... No i każdy ma swoje preferencje i słyszy inaczej...

Loudness w Jamaszce AX-892 nie gra tak, jak do tego większość jest przyzwyczajona - w tym wzmacniaczu ta funkcja wycisza średnicę i wysokie, więc odnosi się wrażenie większego basu, ciepłego, miękkiego grania. Zazwyczaj ta funkcja podbija skraje pasm, co przy cichym słuchaniu dodaje basu i sopranów, ale na dobrych kolumnach i przy dosyć dobrym - nawet budżetowym - sprzęcie funkcja ta nie będzie używana. Moja Yamaha AX-892 z BMN Berges 3 z Crescendo gra nawet przy bardzo cichych poziomach głośności pełnym pasmem i to jest niesamowite, bo naprawdę można słuchać całą noc i mundurowi nie przyjadą...

Dzięki za odpowiedź ja mam Yamahę 803d z BMN s3 II  loudnes działa dokładnie tak jak napisałeś inaczej niż w innych sprzętach. Słucham ogólne cicho ale na każdych dotychczasowych kolumnach mialem go w pozycji flat czyli nie używałem tutaj muszę go mieć skręconego do połowy inaczej jest płasko i bezbarwne . W tej pozycji większość utworów brzmi naprawdę bardzo ładnie ale zdarzają się takie jak chociażby dire strate Romeo and Juliet gdzie słychać że brakuje bardzo czegoś. I cholera boję się teraz do nich wzmacniacza bez loudnes a już tym bardziej jak wiele nowych konstrukcji gdzie nie ma nawet regulacji tonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, metalowy napisał:

Dzięki za odpowiedź ja mam Yamahę 803d z BMN s3 II  loudnes działa dokładnie tak jak napisałeś inaczej niż w innych sprzętach. Słucham ogólne cicho ale na każdych dotychczasowych kolumnach mialem go w pozycji flat czyli nie używałem tutaj muszę go mieć skręconego do połowy inaczej jest płasko i bezbarwne . W tej pozycji większość utworów brzmi naprawdę bardzo ładnie ale zdarzają się takie jak chociażby dire strate Romeo and Juliet gdzie słychać że brakuje bardzo czegoś. I cholera boję się teraz do nich wzmacniacza bez loudnes a już tym bardziej jak wiele nowych konstrukcji gdzie nie ma nawet regulacji tonów.

Wiesz, tutaj o słyszanych tonach wszystko decyduje - akustyka na początek, ustawienie kolumn, przewody głośnikowe, przewody RCA, no i chyba na końcu klocki...

Byś musiał posłuchać różnych kabelków, ale najpierw posprawdzaj różne ustawienia z kolumnami, bo tu mogą byś spore różnice. Jeśli płasko, to pewnie kolumny nie wygrzane/za krótko grały, albo kabelki głośnikowe do podmiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

?

Absolutnie się nie czepiam, no ja będę kombinował z cokołem. 

Bo kolumny to 90 cm u Ciebie 41+50 jednak ja musiałbym siedziec na podłodze prawie, by mieć tweeter na wys. uszu. 

I lepiej jest jak się trochę skulę na kanapie. Pzdr

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, dedal75 napisał:

?

Absolutnie się nie czepiam, no ja będę kombinował z cokołem. 

Bo kolumny to 90 cm u Ciebie 41+50 jednak ja musiałbym siedziec na podłodze prawie, by mieć tweeter na wys. uszu. 

I lepiej jest jak się trochę skulę na kanapie. Pzdr

Zmierzylem ucho jak siedze jest na 93cm. Wysoki jest wiec nizej. Dla mnie to jednak to jest szczegol. Granit, itp, nie wchodzi w gre, tego żona nie zaakceptuje. Ja nawet pomnika z granitu nie chcę mieć i ona o tym wie;-)

ja lubie zmiany dużego kalibru, dlatego wszystko idzie pod młotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, LOBO_M napisał:

Bedzie 3way made in Poland. Tyle na dzisiaj.

A ja czekałem z ciekawością na Twoje wrażenia z Beszeli Pro 2...No ale jak takie masz plany to niech Ci inne dobrze grają i przyniosą zadowolenie ?

Odnośnie ustawienia kolumn, to ogólnie monitory ceni się za ich stereofonię. A temu zdaje się że sprzyja oderwanie kolumn od podłogi i odpowiednia odległość od ścian. Standy (masywne i sztywne) zapewniają też precyzję dźwięków, kontrolę w dolnym zakresie no i odpowiednią wysokość gł. wysokot. Dlatego na pewno na blacie/półce kolumny będą grać inaczej, ale oczywiście nie koniecznie gorzej. U Ciebie ważne, że blat jest solidny, masz super wygłuszoną ścianę i pewnie jakieś podkładki gumowe. A BMNom bliskość tylnej ściany zbytnio nie szkodzi ze względu na podłużny otwór basrefleksu. 

Z reguły jednak poprawności dźwięków monitorów sprzyja ustawienie na standach i takie najlepiej zapewnić jak się ma warunki w pokoju. Z drugiej strony jak jest do wyboru tylko blat/półka to jedynie monitory się nadają na taką lokalizację, co też jest ich zaletą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co zrobić, życie to sztuka wyboru, nie zawsze jest możliwość idealnego. Pewnych rzeczy nie przeskocze.

też myślalem ze bede mial Beszele Pro, ale niestety BMN ma tylko konstrukcje 2-way, a szkoda bo potencjal know-how firmy jest ogromny.

moim zdaniem istotne jest to że u mnie monitory są zlicowane (oczywiscie pod kątem) z czołem blatu.  Standy do monitorow w pierwszej kolejnosci maja za zadanie utrzymanie odpowiedniej wysokosci. Fala dzwiekowa nie rozchodzi sie w tył, chyba ze mowimy o niskich tonach.

Czy mam, bede mial idealne warunki, nie, optymalne, tak biorac pod uwage fakt ze w poerwszej kolejnosci to salon, a nie pokoj odsluchowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, LOBO_M napisał:

moim zdaniem istotne jest to że u mnie monitory są zlicowane (oczywiscie pod kątem) z czołem blatu.  Standy do monitorow w pierwszej kolejnosci maja za zadanie utrzymanie odpowiedniej wysokosci. Fala dzwiekowa nie rozchodzi sie w tył, chyba ze mowimy o niskich tonach.

Jak się domyślam będziesz miał jeszcze wyższe monitory a takie duże stawia się na niskich standach i wysokotonowy będzię już wyżej.

Inna sprawa, że bardzo ładnie się u Ciebie prezentują kolumny na takim blacie. No i możesz zaoszczędzić na standach ?

Edytowane przez karfied
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, LOBO_M napisał:

Innej opcji nie ma.

A co w nim złego, poza tym że wymusza zastosowanie monitorów?

Jest dużo bardziej stabilniejszy niż większość standow.

Pokombinuj z podkładkami pod kolumny. B&W mi najlepiej grały na podkładkach z korka samoprzylepnego, aktualne Quadral Ascent 90 grają mi najlepiej na takich samoprzylepnych pastylkach, które kupiłem w Leroy, żeby mi klamka dziury w ścianie nie robiła. Kolce mi się nigdy nie sprawdziły... 

Edytowane przez marcinmarcin

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, LOBO_M napisał:

Innej opcji nie ma.

A co w nim złego, poza tym że wymusza zastosowanie monitorów?

Jest dużo bardziej stabilniejszy niż większość standow.

I gra razem z resztą. 

8 godzin temu, Mikelas76 napisał:

wystarczy przeciez dodac dodatkowe podkladki pod kolce od frontu kolumn i to podniesie linie tweetera o kilkanascie centymetrow na kilku metrach do sluchacza. Ja tak mam. BMNy sa troche za niskie moim zdaniem. Spory granit troche  to poprawia

Dlatego teraz są dostępne cokoły 5cm. I dlatego ja dałem sobie granit. 

4 godziny temu, LOBO_M napisał:

 

też myślalem ze bede mial Beszele Pro, ale niestety BMN ma tylko konstrukcje 2-way, a szkoda bo potencjal know-how firmy jest ogromny.

Moim zdaniem konstrukcja 3way ma sens przy wooferze min 22 czy też 26 lub większym. Czyli duża podłogówka do większego pomieszczenia. Inaczej to taka zmiana siekierki na kijek. Ale co kto woli. Ja jak bym miał duży pokój to bym pewnie coś poszukał na 22,26cm. Znam YB, słuchałem ich nie raz u znajomego. Wysoki model na revelatorach. Jakbym miał porównać do swoich to przepaści tam nie ma. Nieco lepsza separacja i swoboda baselu, ale to wiadomo ze względu na sam woofer. 

Edytowane przez rafal735r

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, marcinmarcin napisał:

Pokombinuj z podkładkami pod kolumny

Taki jest plan, mam juz kupione dwa modele.

1 godzinę temu, rafal735r napisał:

I gra razem z resztą.

Po czym wnioskujesz? Ze polka rezonuje? To jest bardzo masywna konstrukcja z ciezkim blatem. Montujac panele jednoczesnie stalem na niej ja i szwagier, kiedy montowalismy TV, wiec 110 +73+15=200kg

1 godzinę temu, rafal735r napisał:

Moim zdaniem konstrukcja 3way ma sens przy wooferze min 22 czy też 26 lub większym. Czyli duża podłogówka do większego pomieszczenia. Inaczej to taka zmiana siekierki na kijek. Ale co kto woli. Ja jak bym miał duży pokój to bym pewnie coś poszukał na 22,26cm. Znam YB, słuchałem ich nie raz u znajomego. Wysoki model na revelatorach. Jakbym miał porównać do swoich to przepaści tam nie ma. Nieco lepsza separacja i swoboda baselu, ale to wiadomo ze względu na sam woofer. 

Woofer bedzie wlasnie revelator 21cm. Mysle ze zbyt pochopnie oceniasz cos czego nie sluchales, nie znasz wymiarow, a tym bardziej nie widziales wyliczen. 
nikt nie mowi ze miedzy beszele pro bedzie przepasc. Skoro beszele pro kosztuja ok 12tys, a moje okolo 14tys, to przy podobnym modelu binzesowym i jakosciowym ciezko jest zrobic cos co bedzie przepascia, Ale tak jak sam wspomniales jest wieksza separacja (co jest logiczne), lepszy bas, bo przyslowiowo basowy zajmuje sie basowaniem, sredniotonowy srednica, a tweeter, wysokimi;-)

dla mnie moje BMN sa mistrzostwem jesli chodzi o cena/jakosc, znam ich wartosc, bo wiem co zrobily z renomowanymi Vandersteen 1c. Tyle ze chce pojsc dalej. Ty z gory wiesz ze to nie ma sensu, no ale co ja na to poradze.

jak zawsze zapraszam, na posluchanie, kilku forumowiczow juz u mnie bylo, przy okazji wizyty nad morzem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem znamy YB. Jak ja bym szedł wyżej to tylko 3way, ale porządne podłogowki i tyle. 

2 godziny temu, LOBO_M napisał:

tak jak sam wspomniales jest wieksza separacja (co jest logiczne), lepszy bas, bo przyslowiowo basowy zajmuje sie basowaniem,

Z tym ze ja porownywalem swoje z. 18cm do 22cm. 

Ale mniejsza z tym. 

Pozdr 

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś posiada konfigurację lub słuchał kolumn Beszele 1, 2 lub ich wersje "Pro" ze wzmacniaczem Haiku Audio Sol II/SE ? Poszukuję dobrych monitorów do pokoju16m2. Słucham klasyki, jazzu i lekkiego rocka. W brzmieniu zależy mi na wyrafinowanej średnicy z bogactwem faktur i wybrzmień naturalnych instrumentów, powietrzem i emocjami w muzyce. Z góry dziękuje za wszelkie opinie i komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety, z moimi S2 II nie słuchałem tego wzmacniacza ale też biorę go pod uwagę, tylko powstrzymuje mnie cena. BMN grają neutralnie i posłusznie w zależności co do nich podepniesz. A jak z opinii czytałem Haiku Audio Sol 2 Signature gra właśnie tak jak potrzebujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Sebian napisał:

Witam, czy ktoś posiada konfigurację lub słuchał kolumn Beszele 1, 2 lub ich wersje "Pro" ze wzmacniaczem Haiku Audio Sol II/SE ? Poszukuję dobrych monitorów do pokoju16m2. Słucham klasyki, jazzu i lekkiego rocka. W brzmieniu zależy mi na wyrafinowanej średnicy z bogactwem faktur i wybrzmień naturalnych instrumentów, powietrzem i emocjami w muzyce. Z góry dziękuje za wszelkie opinie i komentarze.

Może lepiej na taki metraż podłogowki. Ja mam podobny i z basem jest elegancko. Nie dudni, a ustawienie mam na prawdę ciężkie. 

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Sebian napisał:

Podłogówki mam obecnie, nie jest žle, ale korci mnie, żeby wypróbować monitory.

Ja w 15m kilka lat temu mialem monitory F2 i mi nie zabardzo się sprawdzał a teraz podłogowe s3II jest duużo lepiej pod każdym względem nic nie buczy nie wzbudza się pomimo kiepskiego ustawienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.