Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  189 członków

BMN Klub Kolumn
IGNORED

Klub kolumn BMN


rafal735r
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro poruszony został temat, czy i jak słychać zmiany odnośnie zmian w naszych pokojach, czy to za sprawą różnistych kabelków, listew i przewodów zasilających, kolumn, czy też zmiany sprzętu postanowiłem sprawdzić, czy usłyszę różnice nie zmieniając prawie nic w moim pokoju – a dokładniej tylko samo ustawienie kolumn… Taka zabawa przy Dniu Flagi Rzeczypospolitej, bo pogoda za oknem nawet do spaceru nie zachęca… (sic!) Żona piecze chleb, a ja wydziwiam 😛

Były sobie ustawienia ZERO – takie, jakie kiedyś ustawiłem, bo najbardziej mi odpowiadały… Bergey grają dobrze! Całym pasmem, dobrą sceną/głębią, poprawną separacją i lokalizacją instrumentów i nie wzbudzają za specjalnie fal, by słuchanie muzyki było przyjemne.

Kolumny +15cm (do przodu) – poprawiła się lokalizacja instrumentów, głębia i przestrzeń. Wokale są jakby pełniejsze, ale „mocno grają ściany”, tzn. daje o sobie znać akustyka, a raczej jej brak… Są spore pogłosy i dudnienie.

Kolumny +7cm  – nadal wzbudzają się fale i grają ściany – zwłaszcza dla smyczków, altówek, klarnetów itp. Niskie tony są już mniej dokuczające, ale są dudnienia.

Kolumny –15cm (do tyłu) – są już naprawdę blisko tylnej ściany… Niskie tony stały się bardziej sprężyste, ale brakuje zejścia w najniższych rejestrach, głębia do bani – wszyscy grają w jednej linii, lokalizacja instrumentów słabsza, choć separacja tonalna jakby troszkę lepsza (od ZERO)… Mogło by być dla muzyki de facto elektronicznej…

Kolumny -7cm – podobnie, jak w przypadku bliskości ścian…

Nowe, czyli + 2cm do przodu i 2cm na boki – to moje nowe ustawienia, które na dzień dzisiejszy dały mi troszkę lepsze wrażenia, od ustawień ZERO… Jest troszkę lepsza głębia, separacja tonalna i lokalizacja instrumentów, niskie tony nie ciągną się po podłodze i ścianach, a mam wrażenie, że są lekko zaokrąglone i nadal sprężyste. Instrumenty akustyczne mają subtelny/delikatny pogłos, co nadaje im lekkości, dźwięczności, ale nie grają po ścianach… Póki co tak zostanie…

Może ktoś z kolegów zechce opisać swoje spostrzeżenia z innymi ustawieniami swoich kolumn – nie koniecznie tylko BMNów… hehe

A teraz, już na spokojnie świętujemy z Żoną przy rewelacyjnym projekcie Hani Rani i Dobrawy Czocher pt. „Biała Flaga”… POLECAM !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się też zamelduje, z pierwszymi poważniejszymi kolumnami w moim życiu, tj BMN EX2 II.

Zdjęcie takie sobie bo już ciemno a mój smartfon nie ma aparatu najwyższych lotów. Jutro za dnia może będzie lepsze :)

image.thumb.png.4f226634cb1593b34a64161fe4e8831f.png

Ustawienie kolumn wymagało ode mnie przestawienia aranżacji gabinetu o 180 stopni, biurko było wcześniej odwrócone, co powodowało, że jedna z kolumn stała w rogu przy oknie i zasłonie, a prawa przy otworze drzwiowym. Zawsze lewa grała głośniej zakres poniżej 100hz, teraz jest dużo lepiej i większe pole manewru ustawienia. I tak się zastanawiam czy nie dać jakichś paneli wygłuszających na te skosy np i w lewym rogu, bo lewa nadal jest trochę dalej od ściany pokoju niż prawa, i może jeszcze za mną na ścianie panelem sypnąć.

Całość gra z małym wzmacniaczem Taga Harmony HTA 700b v2 (DAC SMSL M400), który mocy ma aż nadto z tymi kolumnami mimo, że ma tylko 25W na 8ohm bodajże.

Tak się powoli zastanawiam jakby grał np NAD C316 albo Rotal RA-10 w stosunku do mojej Tagi. Z ciekawości audiofilskiej raczej bo i tak to co slyszę jest całkiem już fajne, a uwielbiam nisko schodzący bas i bogatą rozwarstwioną średnice. Nie chce wydawać majątku na nowy wzmak jakby co, może zostać tak jak jest, a ww opcje po prostu rozważam z ciekawości bo to tanie sprzęty do nabycia i zbierają dobre opinie. Pochodze ze świata słuchawkowców i chciałem do pełni szczęścia mieć alternatywe w postaci kolumn jak mi się uszy zmęczą. Póki co od paru dni siedze 90% na kolumnach 😄

Sam konstruktor z BMN, Pan Bogdan, bardzo miły człowiek, przyjemnie się czas spędziło na odsłuchach w jego studio. 

ps. te standy to zrobiona przeze mnie prowizorka ze starego biurka co było na wyrzucenie, są w czasie oczekiwania na zamówione docelowe :)

 

Edytowane przez jpablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz DSP ogarnąć. Ja mam ustawienie symetryczne, ale wejście do pokoju po prawej powoduje że lewa ma więcej basu. Indywidualna korekta na każdy kanał w Apo Equalizer pięknie rozwiązuje problem 🙂

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, jpablo napisał:

@marcinmarcin ale, że jak DSP, co konkretnie miałbym zrobić?

Zależy z czego słuchasz. Jak z komputera to masz stosunkowo prosto. Kupujesz mikrofon Umik1 za 450pln, mierzysz Rew, robisz korekte, wgrywasz ją do Apo Equalizer i cieszysz się lepszym dźwiękiem. Jak używasz CD to albo po drodze do wzmacniacza  Dac Adi 2 z wbudowanym EQ, albo coś z oferty miniDSP

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, marcinmarcin napisał:

Zawsze możesz DSP ogarnąć. Ja mam ustawienie symetryczne, ale wejście do pokoju po prawej powoduje że lewa ma więcej basu. Indywidualna korekta na każdy kanał w Apo Equalizer pięknie rozwiązuje problem 🙂

U mnie jest podobnie, z tym ze wejście do pokoju z lewej. Ale całe szczęście różnicy w basie względem stron nie usłyszysz. 

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, rafal735r napisał:

U mnie jest podobnie, z tym ze wejście do pokoju z lewej. Ale całe szczęście różnicy w basie względem stron nie usłyszysz. 

Teoretycznie tak. Ale jak mam korekte wspólną do 150 Hz, a potem dopiero indywidualnie na L i R to coś mi nie pasuje... Dodatkowo przy 50Hz które jest modem potrafi zagrać szafka, więc ściszenie wylacznie po lewej i wyrównanie powoduje że rezonanse pojawia się znacznie później. Z Chromecast Audio jedyna korekte która mogę zrobić to zmniejszenie niskich o 3 kreski na korektorze bass/treble i też jest dobrze... Ale na Apo z indywidualna korekta lepiej

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam drzwi z prawej strony niedaleko kolumny i zawsze ta strona gra mi ciszej. Wyrównuje się dopiero przy mocno skręconych do środka kolumnach tak aby osie przecinały się jakiś metr przed miejscem gdzie siedzę. W innych sytuacjach muszę siedzieć bardziej z boku aby mieć równomierny dźwięk. 

Lewa kolumna gra głośniej pomimo tego, że  z boku ma  zdecydowanie więcej przestrzeni (jest tam wykusz). Wydaje się, że powinno się to wyrównywać z otworem drzwiowym przy  prawej kolumnie.  Ale jednak się tak nie dzieje. Akustyka jednak rządzi się swoimi prawami 🙂

Edytowane przez sebgla

ART LOUDSPEAKERS DECO 10+LECTOR AUDIO (CDP707+ZOE+VM200+EDISON230)+ ROSE RS250+SAP RELAXA+PURIST AUDIO DESIGN + OYAIDE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, rafal735r napisał:

Ja od wczoraj słucham takiego maleństwa i jestem bardzo zadowolony. Chyba zostanie na dłużej. 

IMG_20210507_084439_compress65.jpg

Hypex nCore, widać że w końcu firmy przejrzały na oczy że to dobre rozwiązanie i coś co kiedyś nazywały amatorką teraz montują i nazywają hi-end.

Co jeszcze ciekawe, wewnatrz mamy przewody od gniazd głośnikowych zarobione na tuleje oczkowe, sprasowane i wpięte w płytę na szybko złączki🤣 Nie to że jest źle, to jest dobre, poprawne, ale wnioski niech sobie każdy sam wyciągnie...😄 Na hypexach, robią monobloki za 50-60tys sztuka i wewnatrz też są szybkozłączki, no ale od gniazd do kolumn muszą być boa, dusiciele, kieszeni audio maniaków.

za pare lat hypex i purifi to bedzie wiekszosc konstrukcji i nagle stanie się "koszerne"

Gratuluję wyboru, choć znając życie jestem dalej na twojej czarnej liście😉 

 

teac.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, LOBO_M napisał:

Hypex nCore, widać że w końcu firmy przejrzały na oczy że to dobre rozwiązanie i coś co kiedyś nazywały amatorką teraz montują i nazywają hi-end.

Co jeszcze ciekawe, wewnatrz mamy przewody od gniazd głośnikowych zarobione na tuleje oczkowe, sprasowane i wpięte w płytę na szybko złączki🤣 Nie to że jest źle, to jest dobre, poprawne, ale wnioski niech sobie każdy sam wyciągnie...😄 Na hypexach, robią monobloki za 50-60tys sztuka i wewnatrz też są szybkozłączki, no ale od gniazd do kolumn muszą być boa, dusiciele, kieszeni audio maniaków.

za pare lat hypex i purifi to bedzie wiekszosc konstrukcji i nagle stanie się "koszerne"

Gratuluję wyboru, choć znając życie jestem dalej na twojej czarnej liście😉 

 

teac.jpg

W wielu sprzętach wszystko jest na takie złączki. Ja tam nie widzę w tym problemu. 

Teac wzielem ze względu że mam do niego dedykowane Pre/DAC i słychać że dobrze oba się uzupełniają. 

Miło się tego słucha. Chyba poczciwy tranzystor pójdzie do sprzedania. 

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, LOBO_M napisał:

no ale od gniazd do kolumn muszą być boa, dusiciele, kieszeni audio maniaków.

Bo je widać 😝

Z 2 strony sam się zastanawiam czy polutować szybkozłączki w kolumnach 🙄 jest tego trochę... 

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu ustawiłem kolumny i biurko tak, że jestem zadowolony, przez co biurko stoi na samym środku pokoju, który jest cały zawalony obecnie, ale miał to być mój prywatny gabinet więc co komu do tego 😄 Operacje ustawiania dokonałem korzystając z tej tzw siatki basowej czyli podzielenia prostokątu pokoju na parzystą ilość równych odstępów i ustawieniem wszystkiego na przecięciach linii. Następnie delikatne przesuwania kolumn o pare cm to tu to tam itd, tak samo miejsca gdzie siedze.

Ciekaw jestem czy docelowe standy, które obecnie są montowane na zamówienie, wprowadzą jakąś zmianę w stosunku do moich drewnianych prowizorek z pociętego biurka.

Ależ przepięknie grają teraz BX2 II z moją małą hybrydową Tagą, jazz wokalny to poezja, a i w Interstellar potrafi zamruczeć niczym w sali kinowej.

Muszę jeszcze kupić dłuższy interkonekt aby postawić wzmacniacz przed biurkiem w równym odstępie od kolumn bo mi zagraca biurko, na którym docelowo i tak ma być więcej monitorów i wymiana lapka na PC normalny. Chyba padnie na MOGAMI NEGLEX III 2534. Mam tego mogami w wersji XLR i bardzo sobie chwale nawet względem droższego Acoustic Zen Studio One. Nie, że jest lepszy, ale inny, z lepszą kontrolą dolnego pasma co kolumnom się przyda 😉

 

I zdjęcia za dnia jak obiecałem.

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dziś trochę porównałem tandem Teac UD-505 z AP-505 do swego Burmestera Rondo 991. W końcu po 4 latach użytkowania Burmestera znalazł się godny przeciwnik. 

Różnice są dość znaczne. Teac więcej powietrza, fajny, bardziej mięsisty bas, na górze więcej smaczków. Gra bardzo przestrzennie, żadnych natarczywości. Lekkość i finezja,ale czuć ciągle dyscypline. Kontrola jak trzeba. Burmester wydaje się jakby równiejszy, więcej środka, bas nieco z większym naciskiem na wyższy bas. Nie jest to przepaść między oba urządzeniami, ale Teac to jest to czego oczekiwałem. Długo się zeszło zanim coś przebiło Burmestera. Oczywiście za DAC ciągle robił UD-505. Z tym ze przy połączeniu z AP-505 zmieniałem go jeszcze w Pre. 

Bardzo fajne maluchy. W tygodniu małe przemeblowanie, oba pójdą na górę stolika. 

IMG_20210508_182824.jpg

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, rafal735r napisał:

bardziej mięsisty bas, na górze więcej smaczków. Gra bardzo przestrzennie, żadnych natarczywości. Lekkość i finezja,ale czuć ciągle dyscypline

podobne odczucia mam co do Gato, ostatnio porównałem go do wysportowanego, silnego zawodnika crossfit, który bez problemu potrafi też zatańczyć solówkę w balecie. Zagrania w punkt, ciągły zapas mocy. 

A w  konfiguracji z NT-505 stanowi fajny nowoczesny zestaw z nutką nostalgii  dzieki wychyłom. Fajna propozycja do wielu wzmacniaczy "oklepanych" na forum 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, LOBO_M napisał:

 

A w  konfiguracji z NT-505 stanowi fajny nowoczesny zestaw z nutką nostalgii  dzieki wychyłom. Fajna propozycja do wielu wzmacniaczy "oklepanych" na forum 

Ja mam UD-505. Tylko DAC z Pre. Czyli bez funkcji sieciowych (nie chciałem NT ponieważ obsługa tylko z apki). Kiedyś czytałem że Pre w Teac jest opracowane razem z inżynierami Esoteric. Więc myślę że jeszcze większy powód do ewentualnego sprawdzenia dla kogoś kto się waha. Choć powiem szczerze że testowałem te Pre z innymi końcówkami i wniosek miałem taki że było trochę zamulone. Widać chyba ewidentnie że zostało skrojone pod AP-505. Idąc dalej tym tropem, myślę że z jasnym Pre ta końcówka po prostu darła by gębę. 

Takie luźne przemyślenia. 

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, LOBO_M napisał:

Fajna propozycja do wielu wzmacniaczy "oklepanych" na forum 

Wcześniejszy dystrybutor trochę zaniedbał Teac. Poza tym nie mają w ofercie pełnowymiarowych klocków dlatego większość nawet nie zwraca na nie uwagi. 

Ja od kilku lat kupuje DAC Teac. Pognały wiele urządzeń typu wychwalane Hegle itd. Dlatego w końcu skusiłem się na końcówkę mocy. Dawno o niej myślałem ale jakoś nie było czasu i weny. 

Zadzwonię do znajomego niedługo i sprawdzę jak ten zestaw radzi sobie w YB 😉

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem z czasem będzie coraz więcej takich firm, mało znanych, które będą "montowniami" wzmacniaczy na dobrych komponentach bez "metki" wielkiej firmy więc i cena będzie lepsza

https://www.apollonaudio.com/apollon-ncmp400-hypex-based-class-d-amplifier/

spójrzcie na wnętrze, ascetyczne, tylko obudowa i połączenia, nawet znalazło się miejsce na audiofilskie powietrze;-) 750euro

amp.thumb.jpg.63253513abf3fd0a88bae5702ae7bca8.jpg

a tu wersja na bogato, 4500euro, mocy pod korek,  nadal są tasiemki i szybko złączki😉

https://www.apollonaudio.com/apollon-audio-pnc-1200-stereo-amplifier-hypex-nc1200-weiss-op2-bp/

amp.thumb.jpg.ebfe2b3aba2b46200fb0532599ebeaaf.jpg

przewody zasilające najzwyklejsze na "wsuwki", idealnie będą pasowały do audiofilskiego filtra i zasilającego pytona🤑🤐

✌️

takie firmy nie boją sie pokazać bebechy na swojej stronie w porównaniu do wielkich audiokorporacji

Edytowane przez LOBO_M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, LOBO_M napisał:

przewody zasilające najzwyklejsze na "wsuwki", idealnie będą pasowały do audiofilskiego filtra i zasilającego pytona🤑🤐

Są osoby co mają pousuwane wszystkie konektory ze wzmacniacza/końcówki i DACa, wszystko polutowane bezpośrednio do płytki, po wymontowaniu też konektorów męskich🙂 Wszystko wykonane we własnym zakresie. Plus wymiana okablowania wewnętrznego, czy też gniazd na miedziane.

Edytowane przez Prewwit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wniosek z tego taki że w większości firm pracują amatorzy, bo zamiast wydawać kasę na złączki, mogliby polutować, szybciej i taniej i dorzucic 2mb przewodów audiofilskich za 200zl i ich sprzet za 4500 euro zagralby jak za 10000euro....hmm

z audio jest jak z covidem 38mln epidemiologow w naszym kraju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnym wypadku nie amatorzy, wszystko jest dokładnie przemyślane, a duży udział w tym mają księgowi i kwestia łatwości montażu, a co za tym idzie ich szybkość, mniejsze koszty. Tak samo naprawy gwarancyjne są szybsze. Konstruktorzy są ograniczeni budżetem w konstruowaniu sprzętów, który finalnie nie może być przekroczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jestes w stanie sobie wyobrazic, ze duzo bardziej precyzyjne urzadzenia pomiarowe, urzadzenia klasy energetycznej  gdzie zaklucenia, a raczej ich brak jest bardzo istotny i ksiegowy nie ma nic do gadania, tez sa na szybkozlaczkach? Dedytkowane karty pomiarowe o dokladnosci i bit rate duzo wiekszym niz w audio sa wsuwane w terminale i nie generuje to zakłóceń? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie chodziło mi o zwrócenie uwagi, że są osoby które używają drogiego okablowania zewnętrznego i dokładnie wiedzą co mają w środku.

Wiesz dla przeciętnego elektronika, kondensator na trzymać parametry i ewentualnie wymaganą żywotność, jak mu powiesz że o jego wpływie na dźwięk, to się dziwią, powinny tak samo urządzenia na każdym z nich grać.

Ogólnie mam nie drogie okablowanie, bo wartości może 5% całego sprzętu, ale np. po zastosowaniu kabli miedzianych domofonowych(z ciekawości po dobrych opiniach na forum) góra mi się darła, była ostra, że po pół godziny wyleciały na półkę i do dziś sobie leżą. Dla elektronika, jaki drut czy to miedziany, srebrzanka jeden czort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze piszę że kable glosnikowe maja wplyw, ale w porownaniu do zmiany kolumn/wzmacniacza, wymiana kabli ma wplyw sporo mniejszy. Przegieciem to jest zestaw wzmak za 4+ kolumny za 4 i kable za 4, a ostatnio to czeste zjawiska. Wplyw kabli rosnie do rangi kosmicznej. Kable za 4 tak, ale do kolumn za 40, ktore faktycznie sa na porzadnych przetwornikach, a nie tylko kosztuja 40tys. Wszystko musi miec rece i nogi.
Ostatni przyklad zmiany u Rafala, pokazuje ze wzmacniacz/koncowka za nieduze, jak na forumowe realia i w porownania do cen kabli tu wymienianych wniosla znaczace zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.