Skocz do zawartości
rafal735r

Klub kolumn BMN

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystkiego najlepszego użytkownikom BMN w nowym roku. 

Pozdr. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Szukam towarzystwa dla swojego Cyrus-a One może ktoś chce się rozstać ze swoimi BMN-ami, jeżeli tak to proszę info na pw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba jeszcze nikt :) Za wcześnie. Tym bardziej że jest możliwośc upgrade.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdaję sobie z tego sprawę ale zapytać zawsze można;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czysto teoretyczne (a może nie?) mamy ten sam system to samo pomieszczenie i dwie pary bmn jedna serja np. s2 i s3 monitory ustawiamy na tej samej wysokości jaką mają s3  jak myślicie jaki będzie dźwięk całkiem inny bardzo podobny czy taki sam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Różnica na basie jest. A nawet musi być. Chciałem sam to sprawdzić, ale jakoś nie było kiedy :) 

Edytowane przez rafal735r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że na korzyść s3 ?

mimo to że głośnik średnio/nisko tonowy ma większą średnicę w s2 to ilość powietrza w pudle sprawia że w s3 schodzi niżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według konstrukora tak. Ale nie nie miałem serii 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam was!

Obserwuje wasze wpisy od kilku dni i coraz bardziej sie zastanawiam nad kupnem 3-jek. Jeszcze nie wiem ktore ale wszystkie w moim budzecie. I tu pytanie do was.

Pokoj 20m2 ale uklad 3mx6,5m. Troche nie teges ale na razie nie zmienie mieszkania. Kolumny na dluzszej scianie, tak wiec odsluch z okolo 2,5m. Inaczej sie nie da. Mam na razie koncowke mocy Rotel RB 1070 (130w na kanal) oraz "grajek" denon heos link hs2. Testowalem to u znajomych i ten heos daje w miare rade. Pieknie to zagralo na kolumnach DIY za kilkanascie tysiecy. Na razie mam co mam ale mysle inrensywnie o jakims preampie, moze tez Rotel?

Czy myslicie ze w moim pomieszczeniu 3-ki sie prawdza? Nie bedzie bas mi latal po scianach przez mala odleglosc?

Znajomy przytargal do mnie kolumny Akustyka rd12 z bassreflexem z przodu. Wszystko super ale bass sie mulil i kumulowal gdzies dookola nas ( siedze praktycznie przy scianie).

Tu pytanie do kolegow majacych podobny uklad pomieszczenia. Jak u was? Bas nie dudni za bardzo??? 

Czy ktos ma lub mial te paczki z rotelem? 

Bede wdzieczny za odpowiedz, pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam tylko 2.5m do kolumn i stoją na dłuższej ścianie. Pokój trochę mniejszy i jest OK. Bas jest nieco podbity, ale nie dudni itp. Kolumny wentylowane z dwóch stron więc nie ma typowego ciśnienia z basem. Fakt że w jedym z kątów pokoju basu jest dużo, ale w miejscu odsłuchu jest OK. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Mikelas76 napisał:

Jak u was? Bas nie dudni za bardzo??? 

Nic a nic. Trzeba tylko kupić najlepsze kable zasilające!

Edytowane przez Szymon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Szymon napisał:

Trzeba tylko kupić najlepsze kable zasilające!

Jakaś sugestia co do modelu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 minuty temu, guinness_bis napisał:

Jakaś sugestia co do modelu?

Do BMN najlepiej pasuje Nordost Odin 2, cały set. Będziesz Miał Najlepsze granie w okolicy.

Edytowane przez Szymon
  • Haha 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Szymon napisał:

Nic a nic. Trzeba tylko kupić najlepsze kable zasilające!

A co maja kable zasilajace do dudnienia w basie spowodowanego bliskoscia sciany za sluchaczem? Nie wiem czy to zart, czy troche voo doo?

Czy moze ktos mial je polaczone z rotelem?

albo moze jakas propozycja przedwzmacniacza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Szymon napisał:

Do BMN najlepiej pasuje Nordost Odin 2, cały set. Będziesz Miał Najlepsze granie w okolicy.

Na prośbę gospodarza, użytkownik Szymon zostaje wyłączony z dyskusji. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Rafał.M napisał:

Myślę że dopiero na wymagającym materiale np.Bayerful ,wyżej podane zestawienie wypadłoby świetnie pokazując możliwości całego zestawu.

Na polecenie Gospodarza klubu zostajesz wyłączony z dyskusji w tym miejscu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tak przymierzałem się od kilku dni aby napisać na temat wrażeń po kilku tygodniach odsłuchów Bergesów 3 ze ScanSpeak R3004. Myślę, że kolumny mają za sobą jakieś 120-150 godzin grania. 

Napędza to cały czas wzmacniacz lampowy UNISON RESEARCH S6, zródło to CD ROKSAN CASPIAN M2, okablowanie VDH.

Uznaję,  że z kolumnami już się dobrze osłuchałem więc mogę co nie co napisać jak to brzmi w mojej konfiguracji. Przypomnę że pokój około 5x6m, wysoki na 2,7m.  Kolumny ustawione jakieś 40 cm od tylnej ściany. Rozstawione na około 2 m.  Oddalone od miejsca odsłuchu o 4m. 

Zacznę od wysokich tonów. Na początku tak jak pisałem pojawiały się przebłyski ostrości. Teraz jest tak jak od zawsze chciałem mieć. Jest bardzo duże detali, szczególików na górze ale  powiedziałbym, że w analogowej odmianie. Nie żadnego kłucia w uszy. Czasami słucham po 10 godzin dziennie i nie odczuwam żadnego zmęczenia.  Nawet na tragicznej RHCP Californication jest w miarę ok i da się tego słuchać. Dla mnie góra, jej szczegółowość i jednocześnie aksamitność są rewelacyjne.  To samo mogę powiedzieć o średnicy,  przestrzeni. Kolumny wytwarzają bardzo dużo powietrza w dżwięku. Nie ma żadnej suchości, czy płaskości.  Wokale wybrzmiewają genialnie, każde wzdychnięcie, podmuch głosu prawie,  że czuć.

Bas jest naprawdę potężny i bardzo nisko schodzący. Teraz słucham ENIGMĘ i nigdy tak nisko schodzącego basu u siebie nie miałem. Jednocześnie jest kontrolowany. Nic się nie ciągnie, nic nie dudni.  Kiedy trzeba i wymaga tego muzyka bas jest szybki i pojawia się fajny kontur. Słuchanie Matallica naprawdę jest rewelacyjne. Jak podkręcę głośność (przy cichym na takiej muzyce dla mnie nie ma efektu) to po prostu czuć mocne twarde uderzenia bębnów.  I co najważniejsze nawet przy tym wyższym poziomie głośności góra nie rani głowy :)

Cudownie też słuchać wybrzmienia instrumentów, np drżenie strun. Tego nie da się opisać wręcz. Albo mi brakuje słów aby to opisać hehe.

Dla mnie to najlepsze kolumny jakie kiedykolwiek u siebie miałem. A testowałem nie jedne. I to zdecydowanie droższe. 

Ogromne brawa dla BMN za rewelacyjny produkt . Oby tak dalej :)

 

Edytowane przez sebgla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że dają sobie radę w takim metrażu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, sebgla napisał:

Tak przymierzałem się od kilku dni aby napisać na temat wrażeń po kilku tygodniach odsłuchów Bergesów 3 ze ScanSpeak R3004. Myślę, że kolumny mają za sobą jakieś 120-150 godzin grania. 

W dniu 2.01.2019 o 16:52, Mikelas76 napisał:

 

Super to slyszec Sebgla, tym bardziej ze jestem po slowie z konstruktorem i w nastepnym tygodniu jade na odsluch takich samych jak ty masz :)

Ale kolor za to jak Rafal hehe. Zadzialal WF hehe (wife factor)

Musze tylko z czasem dobrac jakiegos preampa do koncowki rotela no i jakies lepsze kable.

1 godzinę temu, rafal735r napisał:

Fajnie że dają sobie radę w takim metrażu 

Zastanawiam sie jak by sie zgral preamp Burmestera z moim rotelem. Czy to ma sens? Czy nie byloby za sucho. Ponoc koncowki rotela daja szybki kontrolowany bas i wysokie podkrecaja. Jakby to polaczyc z Burmesterem nie byloby zbyt detalicznie i sucho?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat u mnie w sprzęt żona się nie wtrąca :) nie lubię ciemnych kolumn i ogólnie ciemnego wystroju wnętrza. Koniecznie daj białe maskownice :)

Nie wiem czemu miało by być sucho z Burmesterem? Czas obalić stereotyp że burmester gra klinicznie. To że tak wygoda, nie znaczy że gra :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wersję czarną Bergesow i prezentuje się całkiem dobrze.

Możecie zaproponować jakieś pewne połączenia kolumn BMN ze wzmakami w cenie do max. 10 tys.

Obecnie gram z denonem 1520ae i jest ok ale czuje że może być lepiej.

Pod koniec stycznia będę miał możliwość przetestowania Lectora zxt70 ale zastanawiam się jeszcze poważnie nad naimem xs2, caspianem m2, może jakaś lampa w rozsądnej cenie...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Kasz76 napisał:

Ja mam wersję czarną Bergesow i prezentuje się całkiem dobrze.

Możecie zaproponować jakieś pewne połączenia kolumn BMN ze wzmakami w cenie do max. 10 tys.

Obecnie gram z denonem 1520ae i jest ok ale czuje że może być lepiej.

Pod koniec stycznia będę miał możliwość przetestowania Lectora zxt70 ale zastanawiam się jeszcze poważnie nad naimem xs2, caspianem m2, może jakaś lampa w rozsądnej cenie...

 

Jeśli chodzi o lampę, to zdecydowanie spróbuj coś z oferty Cayina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, Kasz76 napisał:

może jakaś lampa w rozsądnej cenie...

 

Moj kumpel ma primalune. Zawsze chciałem ją od niego pożyczyć i sprawdzić jak się zgra, ale jakoś nie ma kiedy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zewnętrznie tak. Jakie zmieniany są w środku to trzeba by zapytać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, zainteresowanym wysyłam link do strony, gdzie można sprawdzić jakość nagrań albumów vinylowych i cd: http://dr.loudness-war.info/

Przed zakupem ulubionego albumu warto sprawdzić, czy będziemy chętnie sięgać po płytę, czy wyląduje na na półce. Każda płyta jest kilka razy (lub więcej) wznawiana do sprzedaży przez różne wytwórnie płytowe. I nie każde wznowienie jest wierne pierwowzorowi pod względem dynamiki nagrania, liczby ścieżek użytych we wznowieniu, obszerności sceny itd. Często przyzwyczajeni do nagrania, kupujemy drogą płytę, która po prostu gra źle. Zależy to od wielu czynników, ale jednym z najważniejszych jest z czego korzystała wytwórnia jako źródła.

Ostatnio kupiłem Dire Straits "Brothers in Arms" wydaną przez Warner Bros Records (Remasters z 2000r). Rozczarowanie. Dynamika nagrania na kiepskim poziomie. Ogromna różnica w stosunku do edycji wydanej przez Vertigo w 1985r.  Dokupiłem to samo wydane przez Vertigo/Mercury w 2005 r (SACD nr katalogowy 9871498 ). Różnica kolosalna.

Dlatego zwracajcie uwagę na to, co kupujecie, ponieważ nawet sprzęt za ciężkie pieniądze nie zagra dobrze przy źle wykonanej płycie. Na stronie można sprawdzić nr katalogowy, zakres dynamiki, lata wydanych wznowień itd. Może okazać się, że nie musicie zastanawiać się nad wymianą kabli, wzmacniaczy, napędów, tylko wystarczy zmienić płytę.

Nie wszyscy artyści dbają o jakość wznawianych albumów i możemy się rozczarować po ich zakupie.

 

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 16.05.2018 o 21:34, barbal10 napisał:

Udało mi się okazyjnie kupić Marantz pm 68 (z pilotem). Wiedziałem, że kolumny jakie mam czyli S3 potrzebują prądu. I to prawda. Z Marantzem zagrały naprawdę wspaniale. Lampa na razie będzie stała bezczynnie.

Czytam temat od wczoraj, normalnie duszkiem, jak dobry kryminal, strina 15. Po drodze mowa o wzmacniaczach za grube tysiace, a ja ledwo mam pm7200, no i doszedlem do twojego wspisu. Normalnie oderchnalem z ulgą. Da sie taniej ufff. 

Czytam dalej, 

ps. Przyszedlem tu z tematu Kef i juz prawie kupilem R300 ale doszedlem do miejsca gdzie Rafal zmienil na BMN...

Edytowane przez LOBO_M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PM7200 też się dobrze sprawdza z BMN. Słuchałem dość nie dawno u siebie. 

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, LOBO_M napisał:

Czytam temat od wczoraj, normalnie duszkiem, jak dobry kryminal, strina 15. Po drodze mowa o wzmacniaczach za grube tysiace, a ja ledwo mam pm7200, no i doszedlem do twojego wspisu. Normalnie oderchnalem z ulgą. Da sie taniej ufff. 

Czytam dalej, 

ps. Przyszedlem tu z tematu Kef i juz prawie kupilem R300 ale doszedlem do miejsca gdzie Rafal zmienil na BMN...

PM7200 to całkiem przyzwoity wzmacniacz. To praktycznie dokładnie to samo co PM7000 i PM68 (różni się głównie obudową). Te z kolei są bliźniaczo podobne do starszej serii pm80 i pm78. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, plastik1989 napisał:

PM7200 to całkiem przyzwoity wzmacniacz. To praktycznie dokładnie to samo co PM7000 i PM68 (różni się głównie obudową). Te z kolei są bliźniaczo podobne do starszej serii pm80 i pm78. 

Bo to bardzo dobre granie na tle obecnych konstrukcji biorąc pod uwagę cenę. Polecam zrobić przegląd. Wzmacniacz sporo zyskuje po takim zabiegu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na stronie nie widać nic o tych konstrukcjach z Seasem Crescendo. Będzie jakaś aktualizacja informacji?

Czy jest jakiś projekt z Crescendo + 22 cm średniotonowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz, a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.