Jump to content
rafal735r

Klub kolumn BMN

Recommended Posts

Na co dzień korzystam z tanzystorowego Audio GD Master 10. Dla mnie to zupełnie nowe rejony, bo jest to pierwsza lampa którą mam u siebie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie wzmacniacz lampowy jest na wypożyczeniu - to egzemplarz znajomego. Przełączając się między lampą a tranzystorem, w przypadku wzmacniacza lampowego wyraźnie czuć gładkość, płynność i plastyczność brzmienia. To chyba ten tzw. lampowy czar. Pojawiło się wypełnienie na którego brak narzekałem na niektórych utworach. Zyskuje scena - jest szerzej, swobodniej ale przede wszystkim głębiej. Lampa zapewniła też większą dynamikę. Pomimo, że mocy ma zdecydowanie mniej i to czuć w aspekcie kontroli nad dźwiękiem kolumn (tu jednak tranzystor przeważa), to wiele utworów, nawet rockowych, źle nagranych, potrafi zabrzmieć na bardzo dobrym poziomie, z większym „wykopem” niż na tranzystorze. Przykład: Flower Travellin’ Band - Satori Part II. Barwa wokali jest nieporównywalnie przyjemniejsza na lampie. Natomiast tranzystor daje poczucie niemal nieograniczonej mocy, precyzji i kontroli. Bas jest twardszy, bardziej zwarty. Nie ma już jednak tyle powietrza między instrumentami. Cały przekaz wydaje się być bardziej płaski, agresywny nie tak plastyczny i namacalny.

Jak zawsze wiele tutaj zależy od reszty toru, pomieszczenia odsłuchowego i gustu. Ciężko jednak na razie jednoznacznie powiedzieć jakie brzmienie preferuję. O dziwo rock lepiej mi gra na lampie 4W niż na tranzystorze 250W.

Aha, no i lampa to oczywiście bardzo duże możliwości zmiany barwy, sygnatury i ogólnej prezentacji dźwięku poprzez żonglerkę lampami. Mam teraz 7 par różnych lamp i w każdej kombinacji brzmienie zmienia się w sposób znaczący.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

Hmm. Może bym sprawdził. Tranzystorów miałem dość dużo, ale lampy żadnej. Długo szukałem żeby dojść do tego dźwięku co mam. 


👉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też ostatnio poszedłem w stronę lampowych. Miałem u siebie Unisona S6 na testach. Rzeczywiścia holografia i barwa super. Natomiast było gorzej na basie i ten dzwięk wydał mi się mniej naturalny, taki jakby napompowany. Być może to była kwestia doboru lamp, bo ten co słuchałem był na fabrycznych, jeszcze nie wygrzanych. Finalnie kupiłem końcówkę tranzystorową Dayens Ecstasy IVse i do niej dobrałem lampowy przedwzmacniacz Cary Audio SLP 98. I to jest to czego szukałem. Jest dynamika i kontrola tranzystora, gładkość i przestrzeń lampy. Jestem bardzo zadowolony z brzmienia. 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja boje się że może być "za bogato" czytając opisy. U mnie wszystko ma i tak duże nasycenie. Jak słuchaliśmy kumpla Primaluny i mojego Burmestera, to na lampie było dużo więcej basu, gdzie u mnie jest i tak czasem nadto. 

Z drugiej strony moj wzmacnaicz nawet nie pociągnął jego Focali, było płasko. Ale mimo to wnioski można wyciągnąć. 


👉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie zależy od lamp i typu wzmacniacza lampowego z tego co słyszałem. Unison też grał grubszym, mniej sprężystym basem, a muszę z tym uważać, przy moich kolumnach i pomieszczeniu. Mnie trochę przy pełnej lampie zniechęca żywotność lamp mocy. Dużo słucham, a zmienianie lamp co 2 lata, to jednak koszty. Dobre lampy nie są tanie obecnie. Sterujące w przedwzmacniaczu mogą grać dłużej

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzieś już wcześniej wspominałem, gram na lampie SET 845 i hybrydzie Xindak 6950 (II) I jest rewelacyjnie. Moje S2 II naprawdę pokazują klasę. Dynamika, ta makro i ta mikro. Nasycenie. Różnicowanie nagrań, a pomimo to pewna łaskawość dla tych gorszgorszych nagrań. Generalnie jest radość ze słuchania muzyki. Przyznam, że po wielu latach osłuchania się ze sprzętem nie czuję niedosyt. Warto więc poszukać w tym kierunku. BMN przeważnie są 8 ohmowe więc raczej lampy dają radę. Nawet myślałem o przeskoczeniu na upgrade na Będzie, ale jakoś brakuje czasu, a może bardziej wiary, że będzie to istotny skok. Pewnie kiedyś  i na to przyjdzie pora. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.07.2019 o 19:55, Chicago66 napisał:

SET 845 i hybrydzie Xindak 6950 (II)

Sprawdź czy da się z hybrydy na lampę jako bufor przerobić  - słyszałem xindaka tak przerobionego i był więcej niż dobry. Ja gram na 6ca7 i 12ax7 w silverlubie prestige i 6n2p ev os w preampie i powiem ze beszele i te lampy to bardzo dobry dźwięk. Firanki i poprawa akustyczna z 2 paneli sprawiła ze z pola krótkiego odsłuchu przeszedłem na ustawienie na wprost i scena się tak poszerzyła ze mogę ręka wskazywać gdzie stoją instrumenty w jazzowym trio 

kolummy warte grzechu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli się poprawiło? Bo wczesnej pisałeś: "Do ideału brakuje sceny dobrze rozbudowanej no ale w tej cenie to nie ma co tego oczekiwać".


👉

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 12.07.2019 o 20:58, rafal735r napisał:

Czyli się poprawiło? Bo wczesnej pisałeś: "Do ideału brakuje sceny dobrze rozbudowanej no ale w tej cenie to nie ma co tego oczekiwać".

w tym miesiącu będą jeszcze meble i  obrazy na ścianie. 
Chciałbym w sierpniu pisać że grają idealnie. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, rafal735r napisał:

Żyje ktoś, jak tam po nowemu? Ja musiałem Google użyć żeby odszukać klub 🙂

Jak juz dolaczyles do klubu, to bedziesz mial go w swoim profilu w zakladce Kluby. Po wejsciu na glowna Klubow po prawej jest kolumna Twoje Kluby, wiec tam latwo odnajdziesz 🙂


Recenzje płyt, konkursy, wejściówki, wydarzenia, newsy:
Magazyn Kulturalny Audiostereo zaprasza!

Chcesz zostać partnerem audiostereo? Zajrzyj tutaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

miło zobaczyć, że klub jeszcze żyje 😉
Ostatecznie moje BMNy zostały. Zgrały się z lampą, którą kupiłem i gra to całkiem nieźle. Jeśli miałbym wymienić to chyba tylko na kolumny Elac 247, ale nie mam miejsca. I tak cud, że te moje S2 udało się zostawić. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tchnąłem trochę nowego życia w moje Bergesy. Zmieniłem właśnie kable głośnikowe z VDH WIND MK2 na Tellurium Q Black II. 

Zawsze wiedziałem, że kable mają wpływ na dźwięk zestawu ale  pomimo tego jestem zaskoczony tak wielką zmianą. Na Wind grałem ostatnie dwa lata i to właśnie z nimi byłem tak zadowolony z Bergesów i ich zgrania w moim systemie.  To co usłyszałem teraz daje mi do myślenia znowu " Jakim cudem te kable wprowadzają takie zmiany". Pojawiło mi się wiele szczególików niuansów na górze, których wcześniej nie było lub były ledwie słyszalne,  bas dostał energii, cały przekaż ożył, stał się bardziej dynamiczny ale jednocześnie bardzo naturalny i gładki. Nie ma żadnej ostrości, szorstkości.  Instrumenty dłużej wybrzmiewają, wokale stały się jeszcze bardzie "aksamitne". Trudno to wszystko ubrać w słowa. Kable te pozwalają wyciągnąć z Bergesów zdecydowanie więcej niż sobie wyobrażałem, jeszcze bardziej można docenić ich kunszt. 

Kable kupione nowe, grają dopiero 20 godzin więc po wygrzaniu może być tylko lepiej. 

Szczerze polecam każdemu test tych kabli w swoim systemie aby sprawdzić czy, tak jak u mnie, pokażą jeszcze wyższą klasę kolumn..

  • Haha 1

BMN Beszele 3 Pro +UNISON RESEARCH S6+ROKSAN CASPIAN CD M2+gramofon REGA Planar 6 z wkładką REGA Exact +  przedwzmacniacz 1ARC ARROW + tuner FM Kenwood KT-6050+ CHROMECAST Audio + DAC NOSTROMO Wolf2 Limited Edition + kable głośnikowe Tellurium Q Black II+ IC VDH FIRST ULTIMATE MK2+IC ALBEDO Flat One+IC ALBEDO Monolith + Kable zasilające Wireworld STRATUS+ listwa Tomanek TAP8 z DC Blockerami +podstawki i stożki VIBRAPOD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A u mnie granity cz. 3. Dostałem kolejne, wymiary idealne, za to odcień już w ogóle inny! Jaja jak berety, ręce mi już opadły do końca i zostają, bo wymiarowo jest OK.

cd698b9805cdc709c3ed6233c94340a7_1.jpg

335d38fa6b87906663b6435830739829_1.jpg

3e290bd8a9b436bc2e0a11c80b23bea1_1.jpg


👉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rafal, stosowales cos pomiedzy kolumny, a granit ? Przy monitorach takie granity stosuje sie pod podstawki czy pod kolumny? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej pod podstawki, ale jak podstawy same w sobie są solidne i ciężke to w sumie nie ma po co. Między kolumna a graniem jest coś w rodzaju maty silikonowej. 


👉

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.08.2019 o 17:35, rafal735r napisał:

A u mnie granity cz. 3. Dostałem kolejne, wymiary idealne, za to odcień już w ogóle inny! Jaja jak berety, ręce mi już opadły do końca i zostają, bo wymiarowo jest OK.

 

Granit to naturalny kamień, więc różnice w odcieniach to nic niezwykłego. Nie zjechał przecież z taśmy produkcyjnej, tylko został obrobiony. Wystarczy, że pochodzi z innej dostawy i już jest różnica.

BTW Moje BMN czekają na upgrade i mają już nowe towarzystwo. Po rozmowie z Panem Bogdanem zakupiłem Primare A20 dual mono:) Już jest lepiej, a po upgradzie spodziewam się jeszcze więcej:)

Edited by I'am lion

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.08.2019 o 10:57, rafal735r napisał:

Raczej pod podstawki, ale jak podstawy same w sobie są solidne i ciężke to w sumie nie ma po co. Między kolumna a graniem jest coś w rodzaju maty silikonowej. 

zamówiłem płyty granitowe, by trochę podnieść podstawki bo są trochę za niskie po przemeblowaniu 😉 
Dokupiłem nowe lampki sterujące i jest o wiele lepiej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 12.08.2019 o 16:01, I'am lion napisał:

 

BTW Moje BMN czekają na upgrade i mają już nowe towarzystwo. Po rozmowie z Panem Bogdanem zakupiłem Primare A20 dual mono:) Już jest lepiej, a po upgradzie spodziewam się jeszcze więcej:)

A jaki upgrade? 


👉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich zadowolonych posiadaczy BMN :) Nie chciałbym żeby to co napiszę zabrzmiało sarkastycznie ale nie mogę się powstrzymać od komentarza. Śledzę wątek BNM z wielkim zaciekawieniem bo jestem na ścieżce poszukiwań dobrze brzmiących kolumn za rozsądne pieniążki i ... mam wrażenie, że klub to "towarzystwo wzajemnej adoracji" jest. Panowie (Pań chyba nie ma) wg mnie, poszukiwacza lepszego brzmienia, powinniście czasami powiedzieć coś prawdziwego zamiast samych ochów i achów. Wymieniacie swoje starsze BMNy na lepsze BMNy ale nie doczytałem dlaczego. Co im brakuje? Piszcie wszystko proszę, bo wielu chętnie wspomoże bydgoską manufakturę wiedząc, że jest prawdziwa i rozwojowa, znaczy robiąca super brzmiące kolumny ale również mająca wpadki i doświadczenia z tego wynikające. Nie doczytałem żeby ktokolwiek na cokolwiek narzekał i bardzo to podejrzane jest 😉 Gdyby użytkownicy tu pisali o bolączkach BMNów to czytający to regularnie Twórcy tych kolumn wiedzieli w jakim kierunku modyfikować je. Bez Waszego "sprzężenia zwrotnego" BMN polegnie 😉  Pozdrawiam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Najwidoczniej jednak nie przeczytałeś wszystkich komentarzy i nie śledzisz na bieżąco, jakbyś to robił to znalazłabyś mój  komentarz po testach bmn w którym napisałem co mi się nic nie podobało. Poinformowałem o tym producenta, Przetestowałem inny kolumny i wróciłem Do BMN.Sprzężenie zwrotne z producentem jest bardzo dobrew trakcie wyboru jak i po zakupie. Poszukaj mojego komentarza z okolic luty kwiecień i tam zobaczysz co mi się w nich nie podobalo

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, LOBO_M napisał:

Poinformowałem o tym producenta, Przetestowałem inny kolumny i wróciłem Do BMN.Sprzężenie zwrotne z producentem jest bardzo dobrew trakcie wyboru jak i po zakupie

Faktycznie umknęło mi to. Właśnie tego mi brakowało. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.