Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  188 członków

BMN Klub Kolumn
IGNORED

Klub kolumn BMN


rafal735r

Rekomendowane odpowiedzi

Dodam jeszcze jedno. Bez zmiany zwrotnicy słychać potencjał głośników, słychać jak dużo da się z nich wyciągnąć. Jednak nie można tego uznać za finalny krok. Dźwięk momentami jest za ostry i potrafi męczyć. Więc finalny upgrade musi być całościowy włącznie z wymianą zwrotki.  

ART LOUDSPEAKERS DECO 10+LECTOR AUDIO (CDP707+ZOE+VM200+EDISON230)+ ROSE RS250+SAP RELAXA+PURIST AUDIO DESIGN + OYAIDE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sebgla napisał:

dlatego decyzja o zmianie również zwrotnicy, co będzie oznaczało pełny upgrade do klasy Beszele. Już teraz jestem pewien, że taki upgrade ma naprawdę sens. „

 

Czy Beszele to najwyzszy set z BMN? 

co do zwrotnic i ich znaczenia. Pamietam jak przyjechał do mnie klient po Vandersteen, ktore mialem doslownie 2 dni. Byl zauroczony dzwiekiem, cale szczescie nie slyszal BMN, w przeciwienstwie do mnie;-) wtedy tez mi powiedzial ze w domu ma kolumny DIY, robione na wzor czego, nie pamietam czego, na wysokich modelach SEAS, ale mowil ze to totalnie nie gra, bo ów człowiek, ktory mu to zrobil, spieprzyl zwrotnice. Same kalkulatory to nie wszystko, powiedzialbym nawet ze to nic. Najwazniejsze jest ucho, doswiadczenie, wyczucie tematu, niuanse, a suche liczby z kalkulatorow to ułamek. Dlatego też teoretycznie te same skrzynki z tymi samymi przetwornikami w rekach osoby co wie co robi i w rekach osoby ktorej sie wydaje ze wie co robi daja diametralnie rozne efekty.

dlatego tez po pierwszym spotkaniu z BMN, mialem watpliwosci, kupilem VDST, wtedy od razu stwierdzilem ze  BMN, ma potencjal trzeba tylko zmienic to co mnie draznilo. Teaz jest bardzo dobrze, po pol roku ciagle. Hce sie ich sluchac.

druga sprawa to odsluch, jesli mialbym robic upgrade, to wolalbym zamowic kolumny do testow, np Beszele i testowac je naprzemiennie z tymi co mam, bo ostatnio przekonalem sie ze ze to jedyne wyjscie kiedy to testowalem moje na sprzecie sasiada na jego ARCAM z jego kef R900, wnioski byly totalnie rozne wzlecem tego co uwazalem wczesniej, kiedy to z pamieci staralem sie po powrocie do domu stwierdzic w czym moje byly gorsze/lepsze niz Jego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja pochwalę się ostatnim upgrade'm, który przeprowadził Pan Bogdan w moich Beszele 2, czyniąc je jednocześnie nowym modelem Beszele 2 Pro. Różnice dotyczą zwrotnicy, zastosowanej elektroniki oraz nowych terminali głośnikowych - akurat u mnie są to miedziane terminale marki ETI Research.

spacer.png

Jest to kolejny krok do góry jeśli chodzi o szeroko pojętą jakość dźwięku. Główne zmiany dotyczą prowadzenia linii basowej oraz holografii, która o dziwo, weszła na jeszcze wyższy poziom aniżeli w modelu Beszele 2. Zależało mi na przesunięciu całego balansu tonalnego delikatnie w dół i udało się. Dźwięk nadal pozostaje jasny, ale jasność ta jest niezwykle przyjemna, nie ma jakichkolwiek ostrości, które czasem pojawiały się na gorzej zrealizowanych nagraniach. Pojawiło się większe poczucie sceny 3d, dźwięk bardzo wyraźnie odrywa się od kolumn.

Tutaj mamy kolejnego winowajcę, który sprawił że Beszele 2 Pro to obecnie zdecydowanie najlepiej brzmiące kolumny, których miałem okazję posłuchać w warunkach domowych. Mianowicie wzmacniacz lampowy Dual Mono SE 6C4C/6CA7 Pro.

spacer.png

spacer.png

Wszelkie natarczywości dźwięku zniknęły bezpowrotnie. Z lampami 6C4C lub ich innymi odpowiednikami jak Sylvania JAN 6B4G, dzieją się rzeczy, o których wcześniej mogłem pomarzyć. Cały pokój wypełnia się dźwiękiem, można palcem wskazywać gdzie materializują się poszczególne instrumenty, wokale lub elektroniczne sample. Jest to bardzo rzadkie połączenie precyzji i czystej przyjemności z odsłuchu. Każdemu życzę, aby mógł czerpać tyle radości z muzyki, ile mnie udaje się czerpać od ponad dwóch tygodni.

Pozdrowienia dla Pana Bogdana i Pana Mariusza - sprzęty ich produkcji razem grają tak, jakby zostały dla siebie stworzone. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, sebgla napisał:

Dodam jeszcze jedno. Bez zmiany zwrotnicy słychać potencjał głośników, słychać jak dużo da się z nich wyciągnąć. Jednak nie można tego uznać za finalny krok. Dźwięk momentami jest za ostry i potrafi męczyć. Więc finalny upgrade musi być całościowy włącznie z wymianą zwrotki.  

Upgrade do Beszele 3 Pro włącznie z nowymi terminalami głośnikowymi zamówiony. Trzeba poczekać kilka tygodni na elektronikę zwrotnicy i wtedy montaż oraz strojenie. Przed świętami będzie gotowe ?

ART LOUDSPEAKERS DECO 10+LECTOR AUDIO (CDP707+ZOE+VM200+EDISON230)+ ROSE RS250+SAP RELAXA+PURIST AUDIO DESIGN + OYAIDE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec Beszele to model wyzej niz Berges?

z jakich modeli robicie upgrade? I jaka to cena?

 

ps. Musze pisac z komputera a nie telefonu, bo jak potem czytam literowka, bledy to się włos dęba staje. „Hce” o matko!

Edytowane przez LOBO_M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Thar napisał:

Trafa głośnikowe Trafonica, reszta Ogonowski.

Widziałem wzmacniacz na fejsie , jaką skuteczność i rezystancję na wtykach generują w/w monitory BMN ?

Może w przyszłości pod mego 9W sinusa bym coś podobnego pomyślał ? 

PS: po 100-150h jak się wzmacniacz wygrzeje zrobi się jeszcze przyjemniej , a podczas wygrzewania jest przyjemny zapaszek z traf

300B DualMono SingleEnded by SinusAudio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, DeviLeq napisał:

Widziałem wzmacniacz na fejsie , jaką skuteczność i rezystancję na wtykach generują w/w monitory BMN ?

Może w przyszłości pod mego 9W sinusa bym coś podobnego pomyślał ? 

PS: po 100-150h jak się wzmacniacz wygrzeje zrobi się jeszcze przyjemniej , a podczas wygrzewania jest przyjemny zapaszek z traf

91dB, 8om.

Z 300B SinusAudio też grało to bardzo dobrze (w wersji podstawowej z trafami Ogonowskiego).

Zapaszek faktycznie jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, LOBO_M napisał:

Wiec Beszele to model wyzej niz Berges?

z jakich modeli robicie upgrade? I jaka to cena?

 

ps. Musze pisac z komputera a nie telefonu, bo jak potem czytam literowka, bledy to się włos dęba staje. „Hce” o matko!

Beszele to najwyższy model. A wersja Pro to jeszcze lepsza zwrotnica i złącza głośnikowe. 

ART LOUDSPEAKERS DECO 10+LECTOR AUDIO (CDP707+ZOE+VM200+EDISON230)+ ROSE RS250+SAP RELAXA+PURIST AUDIO DESIGN + OYAIDE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2019 o 08:23, sebgla napisał:

Upgrade do Beszele 3 Pro włącznie z nowymi terminalami głośnikowymi zamówiony. Trzeba poczekać kilka tygodni na elektronikę zwrotnicy i wtedy montaż oraz strojenie. Przed świętami będzie gotowe ?

Głośniki kilka dni pograły to mogę coś powiedzieć  na temat basu.  Jest jeszcze bardziej zróżnicowany niż przed wymianą głośników. Napiszę, że pokazuje jeszcze więcej oblicz.Czasami niski pulsujący, a czasami twardy konturowy i oczywiście wiele pośrednich.  Jest zdecydowanie lepiej pod każdym względem.  Tak jak pisałem wcześniej więcej dzieje się też na średnicy.  Aż strach pomyśleć jak to zagra po pełnym upgradzie. Nie mogę się doczekać, a tu miesiąc czekania. 

ART LOUDSPEAKERS DECO 10+LECTOR AUDIO (CDP707+ZOE+VM200+EDISON230)+ ROSE RS250+SAP RELAXA+PURIST AUDIO DESIGN + OYAIDE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To na kiedy zaplanowany upgrade?

Tak na marginesie, mam dobrą wiadomość. 

Chyba w końcu do nowego roku ruszy nowe www. Widzalem już stronę frontowa, będzie chyba OK. W końcu ludzie którzy nie orientują się w ofercie BMN poznają czarno na białym wszystkie modele. 

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, rafal735r napisał:

To na kiedy zaplanowany upgrade?

Tak na marginesie, mam dobrą wiadomość. 

Chyba w końcu do nowego roku ruszy nowe www. Widzalem już stronę frontowa, będzie chyba OK. W końcu ludzie którzy nie orientują się w ofercie BMN poznają czarno na białym wszystkie modele. 

Za około 2 tygodnie powinny dotrzeć części do zwrotnic. Wtedy pojadę zawieźć kolumny do modyfikacji. 

ART LOUDSPEAKERS DECO 10+LECTOR AUDIO (CDP707+ZOE+VM200+EDISON230)+ ROSE RS250+SAP RELAXA+PURIST AUDIO DESIGN + OYAIDE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry wszystkim czytającym

     Z kolumnami BMN zetknąłem się bodajże w 2005 roku u kolegi, wtedy miałem tzw. kino domowe Philipsa i z racji corocznych moich przeprowadzek musiałem być z tego zadowolony. Ale nadszedł już czas na zmiany, zacząłem od… od Małżeństwa (sic!)…

     Teraz trochę historii…

Oboje z Żoną od dziecięcych lat słuchamy muzyki, żona już od 14go roku życia zaczynała chodzić na koncerty, jednym z pierwszych był TSA, na który weszła przez płot, bo nie chcieli Jej wpuścić, ja wolałem radio i płyty... Niestety u Żony stała się tragedia i w pożarze zniknęło około kilkadziesiąt winyli, a było tam kilka rarytasów… (ech) Samotne wychowywanie syna po śmierci męża i ciężka praca spowodowały, że muzyka u Żony nabrała bardzo szczególnego znaczenia! Ja z winylami mam także tragiczną historię, ponieważ po kolejnej naszej przeprowadzce około 1987 roku wyrzuciłem cały karton z kilkudziesięcioma płytami winylowymi zamiast makulatury szkolnej… Nie muszę pisać, że chciano mnie wręcz „zamordować”… Kolekcji winylowej w domu już nie odtworzyliśmy, a ja już wówczas słuchałem muzyki z kaset i radia, a zaczynałem od radia Luxembourg poprzez Rozgłośnię Harcerską, Trójkę, PIK i różniste RMFy w latach 90tych, po Trójkę ponownie dziś. Żona pamięta dokładnie pierwsze notowanie LP3, ja zacząłem słuchać listy od 1985. Pasja Żony do muzyki, Jej kontakty z wszystkimi redaktorami Trójki i nawet liczne wygrywane bilety na koncerty sprawiły, że i ja polubiłem od niedawna koncerty, które dotychczas przeważnie znałem z płyt. Jest jednak inaczej na koncercie i na płycie z koncertu, ja po prostu nie lubię gadania, szeleszczenia itp. i z tego samego powodu też nie lubię chodzić do kina…

     Stary sprzęt:

W latach 70tych i 80tych mieliśmy w domu lampowy adapter Unitry, i tranzystorowy amplituner (nie pamiętam nazwy) potem ja nagrywałem i słuchałem na Thomsonie, a bodajże w 1991 zakupiłem pierwszy CD Technicsa i wzmacniacz Sony i grało to z jakimiś kolumnami chyba z Tonsilu (25cm woofer)… Potem zacząłem te kolumny przerabiać i zmieniłem sprzęt w 1994 na Pioneera PD-S 603, CT-S 630S (linia sprzętu na rynek UK) i później zafascynowany „kinem domowym” VSX-804 RDS, kable Dali Boa lub Viper, IXOS 104. No grało to dobrze, jak na tamte moje możliwości. Od 1999 roku nie miałem już tego sprzętu z racji choroby, zmiany pracy i zamieszkania i słuchałem tylko na przenośnym Sony z lat 90tych (ładnie to gra), a potem kupiłem kino Philipsa i tak zostało do tej wiosny. Jeszcze przed ślubem zastanawiałem się, co kupić, by zmienić to moje „kino”, zwłaszcza, że wówczas jeszcze Narzeczona miała swój stary sprzęt, którego ogień nie strawił i postanowiliśmy to przytargać do mnie. Amplituner Philipsa 604, który gra bardzo ciepło, ale za bardzo na jeden kanał, poczciwy Emerson SA 45 gra sprężyście i też głośniej na jeden kanał, ale te stare wtyki i trzeszczące przełączniki wymagają odnowy lub wymiany, głośniki od Sony SS-E 312 są już uszkodzone, jedynie CD Philips CD 634 gra ładnie, ale to wszystko wymaga sporych nakładów finansowych, by przywrócić starą jakość… Postanowiłem to zmienić i biorąc Nasze preferencje muzyczne – Żona zdecydowanie rock, rock progresywny i alternatywny, też dobry pop, a ja wręcz od poważnej po heavy metal z przewagą rocka, popu, bluesa, jazzu. Powróciłem do dawnych lat i pamiętając mojego Pioneera i szkołę grania z lat 80tych i 90tych zakupiłem Yamahę.

     Nowy sprzęt:

Yamaha AX-892, CDX- 890 i TX-670 RDS oraz dzięki uprzejmości sąsiada gra to z Jego Audio Academy Hyperion 4, które chciałem nabyć (sąsiad zmienia sprzęt). Kable głośnikowe od sąsiada, VDH M.C. the wind mk2 hybrid i moje stare IXOS 104 (jeden się zachował) i już było o niebo lepiej, od Emersona z Philipsem i Sonaczami, ale… Okrągły bass refleks z tyłu powoduje dudnienie, zaś tony wysokie są (jak dla mnie) za ostre i scena jakaś za wąska… Zacząłem drążyć temat sprzętu na nowo, ale niestety z przyczyn zdrowotnych, a co za tym idzie i finansowych nie poszaleję. Yamaha zostanie zmieniłem kable głośnikowe na Tara Labs Prism Omni ST Bi-Wire i wypożyczyłem Albedo Beginning, by połączyć CDka. Zagrało to dużo lepiej, niż na IXOSach, ale nadal scena jest za wąska i za ostro w wysokich tonach przy sporym dudnieniu. Po kolejnych testach kabli głośnikowych nie zmieniłem, ale za to kupiłem Albedo Blue, które mnie zafascynowały. Pokój, niestety umeblowany, 16m2 w prostokącie nie daje pola do popisu i stąd pomysł na kolumny BMN, zwłaszcza podłogowe, gdyż Żona lubi dużo basu i mocniejsze wysokie tony (takie Altusowskie granie).

     BMN:

Słyszałem u Bogdana Bergesy, Beszele i jeszcze jakieś 2 pary monitorów i to jest to, jednak przekraczają mój budżet, a z pensji nie odłożę chyba, że za rok, a tyle nie chcę czekać. Poza tym Żona uważa, że muzykę się czuje w sobie i cyferki tu nie mają dużo do powiedzenia zwłaszcza, jeśli nie ma się dużej ilości mamony. W związku z powyższym mogę już dziś pozwolić sobie na Ex3 II lub S3. I jestem ciekawy Waszej opinii, ponieważ z premią roczną mógłbym nabyć S3 II i nie wiem, czy jest sens dokładać mając te kable, czy może kupić S3 i ewentualnie zmienić kable głośnikowe na dające więcej słyszalności. Słyszałem kable Wireworlda RCA i głośnikowe Eclipse 8 i w porównaniu z Albedo Blue i Tara Labs było jeszcze lepiej i niestety 2x drożej… Miałem też do testów w moim pokoju Bergesy 3 i Hyperiony 4 poległy. Różnica była wszędzie i na każdym rodzaju muzyki. Najbardziej skupiałem się na dźwiękach instrumentów muzycznych i tu było sporo różnicy… Hyperiony grają dźwięki z pianina, fortepianu, cymbałów jakby z łazienki, skrzypce, altówka, czy wiolonczela i kontrabas tak jakby nosowo, gitara, harfa, klawesyn grają tak sobie; flet, obój, klarnet, saksofon jakby plastikowo, trąbka, puzon, tuba – jakby trochę gardłowo, a organy jakoś sztucznie; talerze, trójkąty i kastaniety piaszczyście; jedynie kotły i bębny mi się podobały, dopóki BMNów nie usłyszałem… Bergesy 3 mogłem u siebie ustawić przy samej ścianie jak i odsunięte, wszystkie w/w instrumenty zagrały dużo lepiej, więc jest znaczna poprawa zwłaszcza, że sąsiad za Hyperiony 4 płacił około 6000 w tej okleinie i tu można powiedzieć, że to było bezpośrednie porównanie w podobnej cenie (Bergesy 3 droższe 500-700 PLN) w tych samych warunkach!!! Gdyby Hyperiony miały podwójne zaciski, pewnie ta różnica była by mniejsza.

     Pytanie do Was:

Czy ktoś słuchał Ex3 II i potem S3, czy może S3 i dalej S3 II, bo te najbardziej mnie interesują. Sprzętu raczej nie zmienię, bo słuchałem z różnymi kolumnami i gra dobrze – jak dla Nas. Czy uważacie, że mimo wszystko warto nawet pożyczyć i kupić Bergesy 3 lub Beszele 3, czy może S3 i kupić lepsze kable – osobiście słyszę różnicę co do wyższych modeli, ale Żona nie akceptuje tak wysokiej ceny i musiał bym pożyczać pieniądze może na pół roku…???

Berges-3-Hyperion-4-a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego że Ex3, S3, S3MKII i Bergesy maja ten sam midwoofer. Bergesy bazują na bardzo dobrym tweeterze. Myślę że model S3 by cie zadowolil. Model MKII jest na tweeterze Scan speak który jest nieco łagodniejszy. A napisałeś że raczej zależy ci na bardziej podkreslonych górnych rejestrach. Potem to już tylko Beszele. Wiele lepszy tweeter i midbas. 

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już nie pamiętam ile mi wyszło. Pisałem wcześniej. Zależy za ile sprzedaż stare przetworniki itd. Poza tym jak widać kolega wyżej robi upgrade tylko midwoofera to cena końcowa też będzie inna. Taka to wiedza tajemna. 

Edytowane przez rafal735r

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jajen napisał:

Ale to jakaś tajna wiedza? Tyle osób robi i nikt nie chce powiedzieć za ile? Zadzwonić zawsze mogę, co nie zmienia faktu, że tu jakieś niezrozumiałe podchody są.

Proszę, info z listopada dotyczące upgreadu z SII3

na modele Beszele 3 - 3000zł

na modele Beszele Pro 3 - 4420zł

Chario Nobile + Lector ZXT-70 + Lector Digitube S-192 + Lector PSU-Z + Lector Edison 230 + Innuos Zen + UpTone EtherRegen + Qobuz/Tidal +  Tiglon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 19

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.