Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  18 członków

AriniAudio Klub
IGNORED

Klub AriniAudio


Patryk-1980
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

27 minut temu, miki450 napisał:

Różnie to z p. Pawłem bywa ;)

To prawda, że kontakt jest wzorowy, wysyłka bezproblemowa, wykonanie przewodów doskonałe (z małym minusem, o którym dalej), cena za oferowany produkt lepiej niż okazyjna.

Jednak nie sposób dowiedzieć się cokolwiek nt. wtyków lub użytych do produkcji materiałów. Ścisła tajemnica.

Opis na stronie zahacza o voodoo, lepiej nie czytać.

Teraz o produktach: miałem wypożyczone 2 kabelki XLR, Acoustic Starr i Dark Starr.

W moim systemie zdecydowanie lepiej wpasował się Acoustic, był po prostu neutralny, szczegółowy, nie barwiący. Pokazał chyba cały potencjał systemu, siłę, precyzję, przestrzeń.

Dark upiększał nieco przestrzeń dodając ciepłą otoczkę wokalom i instrumentom, przy okazji gubiąc nieco szczegółów.

P. Paweł nie bardzo w to wierzył, twierdząc, że Dark powinien wykazać przewagę i kazał mi wygrzewać Dark'a. Ale po 2 tygodniach miałem dość "wygrzewania", ponieważ barwa się nie zmieniała a ja nie miałem żadnej przyjemności ze słuchania.

Więc umówiliśmy się, że otrzymam nową wersję Dark'a i tak czekam już ponad rok, będąc przekonanym, że p. Paweł po prostu o mnie zapomniał.

Dodam jeszcze, że Dark którego miałem był dość przypadkowo wykonany, tzn. jeden kabelek był krótszy o niecałe 2 cm., przy czym oba nie miały deklarowanych 80 cm.. Taka ciekawostka.

Przy okazji "odkryłem" producenta wtyków XLR, które stosuje p. Paweł (a raczej stosował w 2019 r., bo być może dzisiaj są inne). Nie, nie będę zdradzał "tajemnic" :)

 

Wszystko w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
W dniu 9.02.2021 o 12:56, miki450 napisał:

Różnie to z p. Pawłem bywa ?

To prawda, że kontakt jest wzorowy, wysyłka bezproblemowa, wykonanie przewodów doskonałe (z małym minusem, o którym dalej), cena za oferowany produkt lepiej niż okazyjna.

Jednak nie sposób dowiedzieć się cokolwiek nt. wtyków lub użytych do produkcji materiałów. Ścisła tajemnica.

Opis na stronie zahacza o voodoo, lepiej nie czytać.

Teraz o produktach: miałem wypożyczone 2 kabelki XLR, Acoustic Starr i Dark Starr.

W moim systemie zdecydowanie lepiej wpasował się Acoustic, był po prostu neutralny, szczegółowy, nie barwiący. Pokazał chyba cały potencjał systemu, siłę, precyzję, przestrzeń.

Dark upiększał nieco przestrzeń dodając ciepłą otoczkę wokalom i instrumentom, przy okazji gubiąc nieco szczegółów.

P. Paweł nie bardzo w to wierzył, twierdząc, że Dark powinien wykazać przewagę i kazał mi wygrzewać Dark'a. Ale po 2 tygodniach miałem dość "wygrzewania", ponieważ barwa się nie zmieniała a ja nie miałem żadnej przyjemności ze słuchania.

Więc umówiliśmy się, że otrzymam nową wersję Dark'a i tak czekam już ponad rok, będąc przekonanym, że p. Paweł po prostu o mnie zapomniał.

Dodam jeszcze, że Dark którego miałem był dość przypadkowo wykonany, tzn. jeden kabelek był krótszy o niecałe 2 cm., przy czym oba nie miały deklarowanych 80 cm.. Taka ciekawostka.

Przy okazji "odkryłem" producenta wtyków XLR, które stosuje p. Paweł (a raczej stosował w 2019 r., bo być może dzisiaj są inne). Nie, nie będę zdradzał "tajemnic" ?

 

Paweł rzeczywiście bywa nieco roztrzepany (jak każdy artysta). 

A że artystą w swoim fachu jest, to ja od jakiegoś czasu wątpliwości już nie mam. Nie za bardzo interesuje mnie jakich komponentów używa, zwłaszcza od kiedy zorientowałem się jak wykonane są najnowsze XLR'y Gryphona za 27.000PLN, na wtykach Neutrika za .... 28PLN/szt. Wychodzę z założenia, że jeśli coś "gra" to może być wykonane z majonezu. A to, co mam przyjemność testować "made in Arini", jakością "grania" niebotycznie wykracza poza przedział cenowy proponowany przez Pawła.

Przykładem na to, że nie ulegam omamom słuchowym (przynajmniej nie sam), jest reakcja mojego sąsiada Daniela (tutaj: ruteksen), u którego Eternel XLR (2.390PLN) zastąpił w systemie Nordosta Frey'a XLR (6.500PLN).

W każdym razie ja kontynuuję przegląd dokonań Arini - właśnie dotarła do mnie najnowsza wersja XLR'ów Arini serii PRINCE (oczko wyżej od Eternel The Reference). Jestem ciekaw czy i na ile okażą się lepsze od Eterneli. 

Już się grzeją - za 3-4 tygodnie napisze kilka zdań.

Lubię sobie pogrywać ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.10.2020 o 09:19, Pantaleon napisał:

W opiniach pojawiła się moja recenzja głośnikowego Eternel'a The Reference, który u mnie zostaje:

Teraz miałeś Harmonixa u siebie znów na testach bezpośrednio z Eternel'em ?

Jeśli tak, to Proszę mógłbyś opisać różnice w stosunku do tego Arinia....?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, obcymars napisał:

Teraz miałeś Harmonixa u siebie znów na testach bezpośrednio z Eternel'em ?

Jeśli tak, to Proszę mógłbyś opisać różnice w stosunku do tego Arinia....?

 

Mialem Harmonixy przez dłuższy czas (cs-120 Impr. Version). Bardzo sobie chwaliłem te kable - wciąż dobrze je wspominam. Znam bardzo dobrze również interkonekty (choć nigdy nie miałem własnych) - ci-230 i HS101.

Wiem, że zabrzmi to jak herezja ale Cs-120IV porównałbym w ofercie Arini nie do Eternela a do SilverStarra (PLN1.400/2x2,5m). Nawet mają ze sobą coś wspólnego - pewną plastyczność i "analogowość", ładną ale daleką od "wyczynowości" rozdzielczość, lekko ciemnawy sznyt. Głośnikowy Eternel (2.800) to zdecydowanie "poważniejszy" kabel. Konkurencji trzeba szukać na poziomie przynajmniej 6000-9000tys. może wyżej. Zdecydowanie wolę go np. od Nodosta Heimdalla2 (9.300) i Cardasa Cygnusa (8.500).

Moje doświadczenia z ostatnich lat pokazują jedną rzecz, która po zastanowieniu wydaje się dość logiczna; koszty dystrybucji zagranicznych marek kablarskich są obłędne = 100-200% narzutu. Oznacza to, że biorąc do ręki Harmonixy, AQ, Nordosty, Cardasy podziel ich cenę na 2 lub na 3 i w tej cenie szukaj konkurencji wśród polskich marek. Lub odwrotnie - pomnóż x2 lub x3 cenę kabli AriniAudio, SoundSphere, AudioPhase, Ziggy i w tej cenie możesz szukać bezpośredniej, zachodniej konkurencji. Przykładami porównań mogę sypać jak z rękawa - dokonałem ich duże kilkadziesiąt. Kady musi odpowiedzieć sobie sam - portfel czy "prestiżowa" marka. 

Namawiam na sceptyczne potraktowanie moich wywodów (każdemu coś innego duszy i uszach gra) i SAMODZIELNE zmierzenie się z tą kwestią. Ja nie wychodzę z podziwu nad tym, co potrafią robić chłopaki nad Wisłą - jakością wykonania i "brzmienia" polskie produkty rozkładają zachodnią konkurencję na przysłowiowe łopatki. 

Lubię sobie pogrywać ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.03.2021 o 21:44, Pantaleon napisał:

Paweł rzeczywiście bywa nieco roztrzepany (jak każdy artysta).

Dla mnie facet jest zagadką.

Nie wiem i chyba nie chcę wiedzieć jak robi kable p. Paweł, ale wyglądają i grają jakby leżały na znacznie wyższej półce cenowej (porównując z tzw. konkurencją kablową).

Wg mojej opinii, dźwiękowo po prostu przenoszą sygnał między klockami, mało lub prawie nic nie dodając, przez co można bardzo się zdziwić jaki potencjał drzemie w naszym systemie (a raczej jak nasz system był wcześniej tłumiony innymi, markowymi, nawet bardzo drogimi kablami).

Nie chodzi o robienie reklamy, bo każdy łatwo może powiedzieć "sprawdzam" i wypożyczyć kabelek za kaucją i przekonać się jak to będzie we własnym systemie.

Ważne, żeby z oferty dobrać kabelek optymalnie do własnego systemu. Najlepiej z p. Pawłem porozmawiać.

Mi p. Paweł wypożyczył jednocześnie XLR'y Acoustic i Dark za kaucję jednego z nich. Jak pisałem, tańszy Acoustic wypadł lepiej, co można zrozumieć przy małoseryjnej produkcji, gdzie może i raczej na pewno występuje niepowtarzalność wyrobów. Taki urok manufaktur.

Dzięki temu jednostkowo, teoretycznie tańszy kabel może zaprezentować się lepiej od droższego. Trzeba słuchać i porównywać. Cennik jest wskazówką ale nie wykładnią.

Naprawdę warto spróbować z produktami Arini zanim się skreśli tą "firmę".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 miesiące temu...

Właśnie wrócił do mnie, z testów, kabel z nowego "garnituru" kabli zasilający Arini Audio - MAGNATRON (nowych serii nie ma jeszcze nawet na stronie internetowej firmy).

IMO świetny sznurek, zwłaszcza do zbyt lekkich, chłodnych lub mało muzykalnych systemów. Sam używam tych kabli, we własnym systemie. Polecam zwłaszcza do zasilania bardziej prądożernych urządzeń (wzmacniaczy, końcówek mocy), ewentualnie do zbyt "rachitycznych" źródeł, wymagających wypełnienia. 

Cena katalogowa - PLN 2.500,00

Jeśli ktoś ma ochotę przetestować Magnatrona, u siebie - zapraszam na priv.

Kaucja 1.700 PLN + pokrycie kosztów przesyłki w obie strony 30PLN.

 

Lubię sobie pogrywać ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 miesiące temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.