Skocz do zawartości
IGNORED

nowy zestaw do 25-30kzl


rangefinder

Rekomendowane odpowiedzi

Jednego sie nauczylem tu na forum... bez odsluchu ani rusz. Kazdy slyszy inaczej, ale sa tez "bledy" przy odsluchach. Zwlaszcza, jesli prowadzi sie je w roznych pomieszczeniach przez krotki czas.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wieza STEREO Technics :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednego sie nauczylem tu na forum... bez odsluchu ani rusz. Kazdy slyszy inaczej,

 

To chyba nie do końca to. Powiedzmy że małżowiny mamy mniej więcej takie same. Więc raczej obstawiał bym to że słyszymy tak samo.

Ale lubimy coś innego.

Ja widzę żółty, Ty też widzisz żółty awietek i insaimz pewnie też :) Ale ja lubie zielony a Ty np. czerwony.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To chyba nie do końca to. Powiedzmy że małżowiny mamy mniej więcej takie same. Więc raczej obstawiał bym to że słyszymy tak samo.

Ale lubimy coś innego.

Ja widzę żółty, Ty też widzisz żółty awietek i insaimz pewnie też :) Ale ja lubie zielony a Ty np. czerwony.

 

Nie do konca...kazdy z nas ma inny wykres na audiogramie. Do tego warto zauwazyc, ze wiekszosc audiogramow robi pomiary pomiedzy 500hz a 8khz tylko :) reszta schodzi do 125hz, ale nie spotkalem sie z badaniem na audiogramie schodzacym do np. 30hz :) wniosek z tego taki, ze kazdy z nas slyszy inaczej bez wzgledu na gusta. I nie mowie tu o +/-3db...czasem sa to liczby grubo powyzej 10dB.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wieza STEREO Technics :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo wiem, co mogę Wam odpisać.

 

może to, że każdy słyszy inaczej, ma inne preferencje i gusta?

Być może szukam specyficznego brzmienia, być może jestem nieosłuchany, być może nie umiem opisywać tego co słyszę...

 

Dla mnie połączenie kolumn Opera z Wadią zagrało, biorę je na odsłuch i zobaczymy jak zaprezentuje się w warunkach domowych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biniek - ProAc są pewną opcją. Chcę posłuchać jeszcze kilku innych kolumn, żeby wybrać najlepsze. Szczególnie ciekaw jestem kolumn Davone oraz Opera. Na pewno podepnę też Amphiony, PMC i może Logany.

 

Hubert - Wadia mnie po prostu urzekła, zagrała na tyle dobrze, że nie widzę sensu dalszych kombinacji. Tu mam dźwięk w 95% taki jakiego szukałem, tu i teraz, bez pogodni za króliczkiem, bez kolejnych odsłuchów i zastanawiania się, czy dac zgra się ze wzmacniaczem. Wadia jest komplementarna w tym aspekcie.

 

Wadia sama nie zagrała... i już masz kolumny :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

nie bardzo wiem, co mogę Wam odpisać.

 

może to, że każdy słyszy inaczej, ma inne preferencje i gusta?

Być może szukam specyficznego brzmienia, być może jestem nieosłuchany, być może nie umiem opisywać tego co słyszę...

 

Dla mnie połączenie kolumn Opera z Wadią zagrało, biorę je na odsłuch i zobaczymy jak zaprezentuje się w warunkach domowych.

i jak odsluchy? co ostatecznie wybrałeś?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, jak można było się spodziewać Opery zostały ze mną. Jestem pod wrażeniem ich muzykalności, naprawdę zgrywają się z suchą i techniczną Wadią.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości wybrałeś Opera Seconda czy Seconda SE. Pierwsze to obudowa zamknięta i uważam, że są świetne. Drugie mają już dziurę i według mnie poszły złą ścieżką :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnoszę wrażenie, że te kolumny potrzebują prądu.

 

 

Ze wzmacniaczy, których słuchałem powinien je napędzić Atoll AM200.

 

Spróbwał bym jeszcze Lyngdorfa TDAI-2170.

 

Ministrstwo Dzwięku łączy je z Unison Research S6, co powinno Cię choć trochę ukierunkować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchałem Oper z jakimś drogim piecem (nie pamiętam co to było) oraz moim atollem in100se i setka za mało, faktycznie pasowałby tu atoll ale właśnie 200 - albo proponowana wyżej końcówka albo integra.

 

Lyngdorfa sam jestem ciekaw i mam go na liście do sprawdzenia. Rangefinder słuchałeś go może?

 

Nie wierzę też w to co piszę bo zawsze jakoś było mi z tą marką nie po drodze ale do tych kolumn popróbowałbym też hegla.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem tego Lyngdorfa kilka dni temu. Do cyfrowego grania (CD, USB - z dodatkowym modułem) to bardzo dobry wybór. Jeżeli chcemy jednak grać z analogu to dwa razy bym się zastanowił. Na standardowym wejściu analogowym jest dużo słabiej niż po cyfrze, poziom wzmaków za około 5-6 tys., niestety nie słuchałem dodatkowego modułu analogowego "hi-end" z lepszym przetwornikiem A/C. Mi to nie przeszkadza bo moim głównym źródłem jest CD (po coax) i komputer po USB a docelowo pewnie jeszcze jakiś streamer typu Node 6. Nie jest to typowa klasa D i do sterowania wykorzystuje wyłącznie sygnał cyfrowy w formacie PCM, który w wewnętrzym procesorze zamieniany jest na format PWM, który steruje tranzystorami mocy. Nie ma tutaj komparacji sygnału analgowego ani czegoś podobnego.

 

Wzmacniacz raczej nie ma swojego stylu, nic od siebie nie dodaje a jedyną jego charakterystyczną cechą jest mocny, trzymany za mordę bas i wyjątkowe na tle innych wzmacniaczy z tego pułapu różnicowanie dolnych zakresów pasma. Poza tym jest w stanie dużo wyciagnąć z kolumn, szczególnie z tych o słabszej efektywnośći. Dla mnie zaletą było też ograniczenie ilości kabli. Wcześniej zwykle miałem DAC -> Pre -> Końcówka, a teraz jest po prostu wszystko w jednym.

 

Co do korekcji RoomPerfect to ja po początkowym zachwycie zwykle jej nie używam. Lepiej przyłożyć wagę do dobrego rozmieszczenia kolumn a RoomPerfect wyłączyć. Potrafi wyostrzyć scenę, wyciągnąć wokal - jednak momentami wydaje miałem wrażenie sztucznego napompowania i chyba szybciej męczyło przy odsłuchu. Poza tym w niektórych utworach potrafiło zabić barwę. W moim przypadku używam tego w jakiś 10-15% czasu jaki słucham. Słyszałem jednak też jak czasami ten system potrafi zrobić dobrą robotę.

 

Dużo częście bo praktycznie przez cały czas mam włączony ICC, cyfrową korekcję przesterowanych nagrań. Brzmi to wtedy trochę jak nagrany z cyfrowego mastera winyl. Generalnie przyjemniej, chociaż czasami może braknąć dupnięcia.

 

Co do gatunków muzyki wzmacniacz jest mocno uniwersalny. Byłem zdziwiony jak całkiem nieźle gra muzykę klasyczną. Jak najważniejszy jest dla Ciebie rock, klasyka rocka i np. heavy metal to możesz spróbować jeszcze zestawu: Unison Research Preludio + Klipch Heresy III, wyjdzie to około 18 tys. + jakiś DAC ale gra to pięknie. Nie tak uniwersalnie jak Lyngdorf ale pięknie. Jeżeli spektrum jest szersze lub metal to głównie industrialne, nowsze brzmienia (QOTSA, Tool, Kyuss) to jednak Lyngdorf. Symfoniczna i filmowa też brzmi na Lyngdorfie znakomicie. Zresztą nic nie brzmi gorzej niż dobrze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

System gra dobrze, albo nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta opcja korekcji przesterowania jest super. Malo osob o tym wie ale sprzety sa niedopasowane najczesciej i clipping to powszechne zjawisko. Walczy sie potem z tym kablami ze niby ostro na gorze a to leczenie dzumy cholerą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie chodzi o przesterowanie wynikające z niedopasowania urządzeń, w sensie np. zbyt duży poziom sygnału na wejściu. Tutaj chodzi o nagrania przesterowane w procesie masteringu, z przekompresowaną dynamiką.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

System gra dobrze, albo nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno sie z drugim laczy niestety

A nagran z reguly jako takih przesterowanych nie ma bo by producenci tracili roboty a tez nikt by nie wydal plyty z przesterem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 60% nagrań na CD i innych dostępnych w postaci cyfrowej jest przesterowanych, w sensie przekompresowanych - przekraczających 0 dBfs. Efekt wywołany przez loudness war, czyli nagrywanie pod kątem ludzi słuchających muzyki w samochodzie, na kiepskich odtwarzaczach mp3, czy kiedyś discmanach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

System gra dobrze, albo nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metallica - Death Magnetic, wszystkie utwory na płycie przekraczają 0 dBfs. I nie pomoże tutaj skręcanie potencjometru, bo przebieg sygnału jest już ścięty cyfrowo. Czyli w wielu miejscach wartość próbki PCM przyjmuje maksymalną dostępną wartość dla 16 bitów (lub 24, lub 32). Dzieje się tak dlatego, że sztucznie podwyższony jest poziom głośności całego utworu. Przez co najgłośniejsze momenty wychodzą ponad skalę. Następuje kompresja dynamiki.

 

Dopasowanie urządzeń nie ma tutaj nic do tego. Zresztą o jakim dopasowaniu piszesz? Impedancyjnym czy czułośći? Nawet jak będą idealnie dopasowane pod jednym i drugim względem to utraconej dynamiki nie odzyskasz. ICC działa (jak przypuszczam) na zasadzie interpolacji i ekstrapolacji wartości próbek PCM.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

System gra dobrze, albo nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest przesterowanie tylko efekt loudness war spowodowane kompresja scisnieciem pasma i utrata dynamiki. Zaden szanujacy sie realizator nie wypusci przesterowanej plyty. Przestery (znieksztalcenia) powstaja z powodu niedopasowania czulosci miedzy klockami i to bardzo nagminne zjawisko.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak można cyfrowo przesterować płytę w wyniku niedopasowania czułości? Loudness war to przesterowanie w domenie cyfrowej.

A co do niedopasowania czułości między klockami w domu to albo będzie za cicho (jak czułość za mała a sygnał wyjściowy za duży), albo pójdzie krew z uszu albo wzmacniacz się zatka (tranyzstory mocy, nie będą miały zapasu napięcia na zasilaniu). Taki przester można wyeliminować tłumiąc sygnał na wejściu.. Przesterowanie polegające na ścięciu wierzchołka amplitudy częściej jednak wystąpi jak wzmacniacz nie potrafi wysterować kolumn, w sensie nie ma odpowiedniej wydajności prądowej. Niesywtarczający prąd powoduje spadek napięcia na obciążeniu (kolumnie). Może być to niebezpieczne dla kolumn, ponieważ przez chwilę płynie przez nie prąd stały.

 

PS. Miało być "a sygnał wyjściowy też mały". wyjściowy z poprzedniego klocka oczywiście. Dla wzmaka wejściowy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

System gra dobrze, albo nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

To nie jest przesterowanie tylko efekt loudness war spowodowane kompresja scisnieciem pasma i utrata dynamiki. Zaden szanujacy sie realizator nie wypusci przesterowanej plyty. Przestery (znieksztalcenia) powstaja z powodu niedopasowania czulosci miedzy klockami i to bardzo nagminne zjawisko.

 

To jaki poziom sygnału proponujesz na wyjściu ze źródła...mniejszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tam gdzie gora jest znieksztalcona i klujaca to zdecydowanie tak ale problem w tym ze malo jest zrodel ktore na to pozwalaja. Slyszalem taka sztuczke na hi endowym systemie i poprawa jest wieksza niz mozna to osiagnac jakimikolwiek kablami

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało jest źródeł regulowanych bo takie coś załatwia przedwzmacniacz. Problem występuje tylko wtedy, gdy źródło ma wyższy niż zwykle poziom sygnału (np. > 2V rms) a pierwszy stopień wzmocnienia w przedwzmacniaczu lub w integrze jest przed potencjometrem (robi się tak czasami w celu uzyskania poprawienia parametrów szumowych) i przy takim wzmocnieniu występuje przesterowanie spowodowane np. niewystarczającym napięciem zasilania tego stopnia. Ściętych maksimów sygnału już się nie odzyska. Występuje to stosunkowo rzadko i tylko w niektórych konfiguracjach.

Pozostałe wspomniane problemy występują częśćiej a najczęściej właśnie przesterowanie spowodowane zbyt dużą kompresją dynamiki wynikającą z loudness war. Naszczęście producenci powoli idą po rozum do głowy i jest znowu nieco lepiej.

ICC w sprzętach Lyngdorfa radzi sobie właśnie z takimi przypadkami, przekompresowanych nagrań. Utraconej informacji co prawda nie odzyska, ale właśnie na zasadzie interpolacji i ekstrapolacji może poprawić nieco brzmienie takiej muzyki na dobrym systemie.

 

Jak ma się źródło regulowane to najlepiej je łączyć bezpośrednio z końcówką. W przeciwnym razie korzystać z wyjśćia nieregulowanego. Wyjśćie regulowane w torze z pre lub z integrą to tylko dodatkowy element w torze sygnału. No chyba, że zachodzi wspomniana wcześniej sytuacja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

System gra dobrze, albo nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

barmanekm - posiadasz jakieś doświadczenia z trwałością wzmacniaczy klasy D?

 

Dopiero po zakupie naszła mnie myśl, czy nie kupiłem wzmacniacza, który za 5-6 lat będzie ładnym przyciskiem do papieru...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okaże się za 5 lat. Z tego co wiem, pierwszy Millenium Lyngdorfa był wypuszczony chyba w 1998 r. Nie wiem jak się mają. Możesz też zapytać w klubie NADa czy mają jakieś problemy z takimi wzmakami. Myślę, że więcej zależy tutaj od jakości wykonania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

System gra dobrze, albo nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.