Skocz do zawartości
IGNORED

Yayuma - do tablicy!


saruman

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam, że się wtrącam ale polecam zacząć od uzupełnienia danych rejestracyjnych firmy bo ceny już kosmiczne a NIPu i jakiegokolwiek telefonu brak.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Na jakich zasadach można przetestować to urządzenie? Posiadam skromny systemik ale może usłyszę różnicę.

 

Czy na AVS ktoś słuchał tego wyrobu i może coś napisać, zapowiedzi były bardzo optymistyczne.

 

Rozumiem, że jak rozwiązanie jest chronione patentem to przesłanie zdjęć wnętrza urządzenia nie stanowi problemu.

 

Moim zdaniem to bardzo ciekawa koncepcja i podejście do tematu, poczytałem o uzasadnieniach pana Jurka i mam pytanie.

Rozumiem, że w systemie elektronicznym audio zachodzi konwersja sygnału z elektrycznego na akustyczny ale odwrotnie? Rozumiem proces rejestracji ale nie wiem gdzie ta odwrotność konwersji występuje przy odtwarzaniu i z czego konkretnie wynika przyrost jakości.

 

Witam.

Nie ma w tym voo doo, tylko czysta fizyka. Do tej pory, w klasycznych systemach, ruch membrany głośnika nie odzwierciedla ruchu membrany mikrofonu. Nie dość, że jest przesunięty w czasie, to jeszcze pomija wiele ruchów membrany mikrofonu. Technologia umieszczona w procesorze Yayaumy wymusza na membranie głośnika pracę odzwierciedlająca pracę membrany mikrofonu.

Jaką energię trzeba użyć żeby wprawić w ten sam ruch membrankę mikrofonu ważącą ułamki grama i membranę głośnika ważącą często ponad 100g. W teorii jest to możliwe a w praktyce?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porownujac sygnaly z wykresu - czyli zielony/czerwony vs bardziej wygladzone nasuwa sie wniosek, ze te sygnaly powinny się różnic widmem, czyli ch-ka czestotliwościową - czy możecie Panstwo zamiescic tez widmo dla obu rodzajów sygnałow ?

Roznice w ch-ce czestotliwosciowej bylyby prostym wytlumaczeniem roznic odsluchowych.

 

Oczywiście, że różnią się widmem. Poniżej widmo: charakterystyka amplitudowa w zależności od częstotliwości. Proszę skupić się na liniach ciągłych, linie przerywane pomijamy. Legenda poniżej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wszystkie 3 charakterystyki pochodzą z tego samego przetwornika: słuchawka BEYERDYNAMIC 880 pracującego raz jako mikrofon a raz jak głośnik (słuchawka)

kolor zielony: charakterystyka częstotliwosciowo-amplitudowa (widmo) ruchu membrany słuchawki pracującej jako mikrofon, czyli sygnał źródłowy.

kolor niebieski (ciemny): charakterystyka częstotliwosciowo-amplitudowa (widmo) ruchu membrany słuchawki sterowanej w tradycyjny sposób (bez procesora).

kolor czerwony: charakterystyka częstotliwosciowo-amplitudowa (widmo) ruchu membrany słuchawki zasilonej napięciem o charakterystyce zmodyfikowanej naszą (opatentowaną) formułą. Jak widać ma ona przebieg bardzo zbliżony do pierwotnej charakterystyki częstotliwościowo-amplitudowej ruchu membrany słuchawki pracującej jako mikrofon.

 

Jak widać, technologia PONA sound nie ma charakteru subiektywnego. Jest to odwzorowanie sygnału źródłowego. Nie jest to wynalazek kolejnej metody poprawy dźwięku, a jedynie dostrzeżenie działania praw fizyki.

 

Przepraszam, że się wtrącam ale polecam zacząć od uzupełnienia danych rejestracyjnych firmy bo ceny już kosmiczne a NIPu i jakiegokolwiek telefonu brak.

 

Dziękuję za informację zwrotną, w swoim czasie rozważymy ta sugestię. Póki co, pozwoli sobie jednak pozostać przy obecnej formie tej zakładki – nie istnieje obowiązek umieszczania NIP’u na stronach internetowych. Do kontaktu z nami polecam formularz kontaktowy, działa bardzo wygodnie i co najważniejsze, wysłane w ten sposób maile zawsze do nas docierają.

 

Na jakich zasadach można przetestować to urządzenie?

Szczegóły ustalamy indywidualnie, zapraszam do kontaktu.

 

Rozumiem, że jak rozwiązanie jest chronione patentem to przesłanie zdjęć wnętrza urządzenia nie stanowi problemu.

Damy radę :)

79692199b68956acmed.jpg

 

Moim zdaniem to bardzo ciekawa koncepcja i podejście do tematu, poczytałem o uzasadnieniach pana Jurka i mam pytanie.

Rozumiem, że w systemie elektronicznym audio zachodzi konwersja sygnału z elektrycznego na akustyczny ale odwrotnie? Rozumiem proces rejestracji ale nie wiem gdzie ta odwrotność konwersji występuje przy odtwarzaniu i z czego konkretnie wynika przyrost jakości.

Oczywiście, że w domowym systemie (przeznaczonym do odtwarzania muzyki) nie występuje odwrotność konwersji. Chodzi o zmianę sposobu sterowania sygnałem, tak aby wreszcie głośnik mógł odtworzyć wszystkie zarejestrowane informacje. Obserwujemy ogromny przyrost informacji, które wcześniej nie były odtwarzane, a które dopełniają obraz muzyczny. Dźwięk się otwiera, słyszymy więcej harmonicznych, które to przecież determinują indywidualny charakter brzmienia instrumentów.

 

Jaką energię trzeba użyć żeby wprawić w ten sam ruch membrankę mikrofonu ważącą ułamki grama i membranę głośnika ważącą często ponad 100g. W teorii jest to możliwe a w praktyce?

Cenna uwaga. Jest to jeden z powodów, dla których zespół głosnikowy składa się z kilku sekcji. Nie od dziś wiadomo, że duże głośniki mają przewagę w dziedzinie oddania dużej amplitudy (a im niższa częstotliwość, tym większa amplituda) natomiast trudniej oddaja szynkie drgania o małej amplitudzie. Tu przewagę zdobywają głośniki o niewielkich rozmiarach - nie oddadzą dużego skoku wywołanego dużą aplitudą, ale znakomicie oddają szybkie drgania o niskiej amplitudzie (wysokiej częstotliwości).

Swoją drogą przykład głośnika o membranie 100g budzi respekt. W warunkach domowych przyczynia się do nieustannego wiatru we włosach i wyciskanych cegłach z muru, nie mówiąc o traumie sąsiadów...

A wracając do tematu, dobry wzmacniacz nie będzie miał problemów z pracą w takim układzie, mimo, że istotnie zwiększa się energia dźwięku (około 14dB) - proszę nie mylić z głośnością. I to zwiększenie energii sprawia wrażenie subiektywnie odbieranej "większej głośności". W rzeczywistości wcale nie jest głośniej, ale to widać nawet na zamieszczonym wyżej wykresie.

 

A na koniec bonus, który niesamowicie nas dzisiaj zaskoczył:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

dzięuję za zainteresowanie

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wykonywaliście Państwo próby na przetwornikach niskotonowych o masach membran spotykanych w realnych kolumnach czy tylko na słuchawkach? Jeżeli tak to prosimy o pomiar.

Jaki to jest dobry wzmacniacz, który zapewni taką samą szybkość ruchu membrany głośnika co leciutka membrana mikrofonu?

Póki co właściwie wysterowanie uzyskałem jedynie na folii ekektrostatycznej i niskotonowcach o masie membrany do kilkunastu gramów. Potrzeba do tego olbrzymich ilości energii. Nie muszę chyba tłumaczyć jak zmienia się zapotrzebowanie na energię wraz ze wzrostem masy układu drgającego.

Moim zdaniem Państwa koncepcja jest niezwykle ciekawa ale może być trudna do wprowadzenia dla niskich składowych z w/w powodu.

Kolejna kwestia dotyczy sposobu i jakości konwersji sygnału. W jaki sposób korygują Państwo analogowy sygnał audio w czasie rzeczywistym? Na jakich układach się to odbywa?

Chodzi mi o degradację sygnału przepuszczonego przez kolejne n-ilosc elementów.

 

Podanie danych firmy jest obowiązkowe chyba, że Państwo nic nie chcecie sprzedawać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wykonywaliście Państwo próby na przetwornikach niskotonowych o masach membran spotykanych w realnych kolumnach czy tylko na słuchawkach? Jeżeli tak to prosimy o pomiar.

owszem, ale na ta chwilę nie jestem w stanie podesłać charakterystyk. Sprawa dopasowania poszczególnych głośników, to odrębny temat. Mówimy tutaj o interpretacji fizyki, naszego odkrycia w tej dziedzinie. To o czym mówimy to prawa fundamentalne. Na ich bazie można budować (powinno się budować) całą resztę. Jeśli sygnał jest sterowany w sposób niewłaściwy, to cała reszta również kuleje.

 

Moim zdaniem Państwa koncepcja jest niezwykle ciekawa ale może być trudna do wprowadzenia dla niskich składowych z w/w powodu.

Mówimy o prawach fundamentalnych, stąd modyfikacja sygnału według naszej metody pociąga za sobą odkrywanie innych możliwości. Energia owszem jest duża, i niepoprawnie skonstruowane wzmacniacze mogą się poddać, ale....

 

Kolejna kwestia dotyczy sposobu i jakości konwersji sygnału. W jaki sposób korygują Państwo analogowy sygnał audio w czasie rzeczywistym? Na jakich układach się to odbywa?

Z całym szacunkiem, ale szczegóły konstrukcyjne pozwolimy pozostawić sobie jako swoja tajemnicę. A dla pełnego zrozumienia powiem, że nie o korekcje charakterystyki głośnika tutaj chodzi, ale o zmianę sposobu sterowania sygnału.

To co robimy to nie jest linearyzacja głośników

 

Chodzi mi o degradację sygnału przepuszczonego przez kolejne n-ilosc elementów.

proszę być o to spokojnym.

 

Podanie danych firmy jest obowiązkowe chyba, że Państwo nic nie chcecie sprzedawać.

https://www.biznes.g...mach-handlowych

owszem, ale tylko w przypadku dokumentów handlowych. Strona internetowa nie jest dokumentem handlowym. Podanie NIP-u firmy obowiązuje nas na dokumentach typu: FV, Paragon, WZ, a nawet w stopce maila (podmiot rejestrowany w KRS). Natomiast na stronie nie mamy takiego obowiązku, co z resztą potwierdzają informacje, zamieszczone w podanym linku .Nie mniej jednak dziękuję za czujność.

 

pozdrawiam

 

debilny temat - nawet nie chce się czytać - sorki.

czy coś jest niejasne? zbyt trudne? nie rozumiem skąd taka łatwość w obrażaniu innych ludzi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety niczego się od Pana nie dowiedziałem, wszystko jest tajemnicą więc trudno o jakąkolwiek polemikę. Zostaje test odsluchowy we własnym systemie jako jedyna forma weryfikacji Państwa zapowiedzi. Spróbuję umówić się na wypożyczenie.

 

obiecany wykres:

Legenda:

V [signal_audio] - zarejestrowany przebieg nagrania muzycznego

V [V] - wykres pracy głośnika (dobrej słuchawki dynamicznej), próbującej odtworzyć sygnał audio (signal_audio)

V [V-eq] - próba korygowania pracy głośnika za pomocą EQ (12dB)

V [v-new] - odtwarzanie tego samego sygnału audio za pomocą procesora YAYUMA

 

Proszę zwrócić uwagę, na wykres pracy głośnika - jest przesunięty w fazie a dodatkowo gubi dużo informacji. Dopiero przepuszczenie go przez procesor YAYUMA powoduje wyrównanie fazowe oraz dokładne odzwierciedlenie materiału audio.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ten pomiar przynajmniej pokazuje jak nędzne efekty przynosi słynne dsp eq. Nie dziwota że EQ brzmi tak nienaturalnie. Wykres czerwony najwierniej odwzorowuje sygnał pierwotny. Podoba mi się ta koncepcja chociaż nie została zaspokojona moja wrodzona ciekawość techniczna.

 

Urządzenie bardzo schludnie zaprojektowane i wykonane. Widać, że włożyliście w nie wiele pracy i wysiłku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak głośnik

 

Jeśli cewka głośnika, nie będzie wykazywała żadnej indukcyjności, poza szczątkową, wewnętrzną uzwojenia, to Wasz procesor będzie nadal funkcjonalny dla takiej konfiguracji czy nie ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli cewka głośnika, nie będzie wykazywała żadnej indukcyjności, poza szczątkową, wewnętrzną uzwojenia, to Wasz procesor będzie nadal funkcjonalny dla takiej konfiguracji czy nie ?

Jeśli zdefiniowana tutaj w taki sposób cewka, w dalszym ciągu, pod wpływem przepływającego przez nią prądu, dalej powoduje ruch membrany, to nasz procesor działa poprawnie.

 

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dalszym ciągu, pod wpływem przepływającego przez nią prądu, dalej powoduje ruch membrany

 

Tak, membrana będzie pracować, bez opóźnień i przesunięć fazowych, odczuwam niedosyt w odpowiedzi, co wówczas korygować będzie procesor, kiedy cewka reprezentować sobą będzie niemal czystą rezystancję ?

 

Pzdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry, a w jaki sposób Yayumę włącza się w tor audio? Patrząc po wejściach to przed wzmiacniaczem, ale może czegoś nie widzę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

System gra dobrze, albo nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że różnią się widmem. Poniżej widmo: charakterystyka amplitudowa w zależności od częstotliwości. Proszę skupić się na liniach ciągłych, linie przerywane pomijamy. Legenda poniżej.

Dziekuje za odpowiedz.

Czy ten obrazek to jest symulacja pasma przenoszenia obwodu czyli z modelu głośnika/mikrofonu w LTSPICE ? Czy jest możliwość wklejenia FFT bezpośrednio z przebiegów ?

Co do linii przerywanych to jest to bodajże przebieg fazy w LTSpice - wydaje się że dzialaniu analizatora towarzyszą zmiany ewentualne znieksztalcenia fazy ?

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena ultra wysokiej jakości,

 

Dopiero teraz doczytałem.

Sytuacja, w której przetwornik, pobierając sygnał z kabla połączeniowego od urządzenia źródłowego, nie będącego mikrofonem, modyfikuje go, traktując jako oryginalny, pochodzący z mikrofonu znajdującego się w studio, budzi moje obawy jako działanie na ultra wysokim poziomie jakości.

 

To nieporozumienie, wszelkie zniekształcenia toru są ogromne, wręcz niewyobrażalne względem oryginału.

 

 

W rzeczywistości odbywać się musi modyfikowanie sumy zniekształceń wszystkich typów, które jako fałszywy względem oryginału sygnał trafia na wejście przetwornika.

Przetwornik, nie poprawi więc jakości, gdyż nie ma takiej fizycznej możliwości, wyposaży tylko sygnał w nowe treści, bo przecież nie zmienia warunków elektromagnetycznych toru ani elektromechanicznych głośników, wniesie jednocześnie własne opóźnienia, co kompletnie zrujnuje stosunek jakości sygnału z wejścia wzmacniacza, do jego oryginalnej treści pochodzącej z mikrofonu.

 

W hi end sytuacja jest dość skomplikowana, gdyż ingerencja w sygnał elementami rzeczywistymi, a te są niezwykle wręcz nieliniowe, powoduje nowe komplikacje, których nie można pomijać czy wypierać.

Po prostu wszystko słychać....czasem oczywiście zależy ..kto słucha..

 

 

W hi end, ta sama siła, która umożliwia nam w ogóle reprodukcję, jednocześnie degraduje jej jakość, są to warunki przepływu prądu elektrycznego.

Praca z prądem elektrycznym wydaje się przynosić najdalej idące poprawy, rozpatrywanie zagadnień pola elektromagnetycznego wydaje się szczególnie owocne.

 

P.S.

Oczywiście przetwornik może uzyskać status funkcjonalnego w określonych warunkach, może się komuś przydać, komuś spodobać, nie neguję też inicjatywy działania na bazie wynalazku, przeciwnie, jednak wynalazek, wynalazkowi nierówny, wynalazki mogą też posiadać różne zastosowania, niekoniecznie w ekstremalnie wyczynowym hi end, a do takiej sytuacji się odnosiłem, gdyż zostało to tak wskazane.

 

Tu na forum są osoby, które w tor hi end włączają urządzenia wyposażone w stopniach zasilania toru mało sygnałowego, tzw cyfrowego czy nawet analogowego, scalone stabilizatory, warte ułamek $, także proszę być dobrej myśli, to tylko moja skromna osoba jest tak wybredna..

 

Pzdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym prosił o wykres widma tych przebiegów:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ale konkretnie widma tych przebiegów. A nie wykres charakterystyki przenoszenia toru procesora YAYUMA.

Gdyż to co zostało przedstawione w:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

to nie jest wykres widma przebiegów tylko charakterystyka przenoszenia procesora (czyli odzwierciedlała by widmo tylko w przypadku gdyby na wejście procesora podać szum).

A mnie ciekawi konkretnie przebieg z rysunku wyżej, bo na moje oko widać tam po prostu jakby głośnik dokonywał mocnej filtracji dolnoprzepustowej. Z tego by wychodziło że klasyczny układ audio po prostu nie przenosi wysokich tonów, a przecież wiadomo że tak nie jest.

Widmo można uzyskać tak:

6409663700_1480326148.jpg

 

Pojawi się okno, gdzie klikając z wciśniętym CTRL można zaznaczyć kilka przebiegów.

 

5182889700_1480326148.jpg

 

Po kliknięciu OK pojawi się kolejne okno:

 

2022327200_1480326149.jpg

 

Gdzie znów trzeba klikając z CTRL zaznaczyć te same przebiegi (trochę to bez sensu ale program wymaga takiego potwierdzenia):

 

5674033800_1480326147.jpg

 

I po kliknięciu OK pojawią się wykresy o które mi chodzi.

 

A co do samej zasady działania procesora, to ja tu widzę możliwość poprawy dźwięku z mikrofonów dynamicznych.

Było to już wyjaśniane ale chyba nie dość dokładnie żeby ktoś zrozumiał.

A chodzi o to że mikrofon dynamiczny dokonuje różniczkowania ruchy membrany.

Tzn. napięcie wyjściowe z takiego mikrofonu nie odpowiada położeniu membrany, lecz szybkości jej ruchu.

A więc przy sinusie maksymalne napięcie elektryczne z mikrofonu będzie nie na szczytach sinusoidy przebiegu ruchu membrany, lecz w momencie gdy membrana przechodzi przez swoje położenie środkowe (bo tam prędkość jej ruchu jest największa).

Dla przebiegu zbliżonego do trójkątnego, mikrofon da sygnał elektryczny zbliżony do kwadratowego. I dla każdego innego przebiegu też nastąpi zniekształcenie zgodnie z różniczką.

I tu faktycznie było by co korygować.

Tylko pojawia się pytanie: skąd procesor YAYUMA wie że nagrany materiał audio pochodzi mikrofonu dynamicznego, a więc że w ogóle go trzeba korygować?

Gdyż powszechnie w profesjonalnych zastosowaniach stosuje się też mikrofony elektretowe, a one różniczkowania nie dokonują (mikrofony elektretowe w.cz. są nawet w stanie przenieść statyczną zmianę położenia membrany, czyli przenieść składową stałą).

 

I jeszcze jedna rzecz mnie ciekawi.

Tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pisze:

Proszę zwrócić uwagę, na wykres pracy głośnika - jest przesunięty w fazie a dodatkowo gubi dużo informacji. Dopiero przepuszczenie go przez procesor YAYUMA powoduje wyrównanie fazowe oraz dokładne odzwierciedlenie materiału audio.

Natomiast tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pisze:

Proszę skupić się na liniach ciągłych, linie przerywane pomijamy.

Linie przerywane to są wykresy fazowe (program to LTSpice, a w nim tak właśnie jest).

I tu pytanie, dlaczego nie mamy sugerować się liniami przerywanymi? Widać po nich że procesor YAYUMA dokonał zrównania wykresów amplitudowych ruchów membrany głośnika i mikrofonu. Fajnie. Ale odbyło się to kosztem ogromnego rozsunięcia fazy obu przebiegów.

Można więc prosić o jakieś wyjaśnienie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pojawia się pytanie: skąd procesor YAYUMA wie że nagrany materiał audio pochodzi mikrofonu dynamicznego, a więc że w ogóle go trzeba korygować?

Gdyż powszechnie w profesjonalnych zastosowaniach stosuje się też mikrofony elektretowe, a one różniczkowania nie dokonują (mikrofony elektretowe w.cz. są nawet w stanie przenieść statyczną zmianę położenia membrany, czyli przenieść składową stałą).

 

To jest dobre pytanie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam takie urządzenie. Nazywa się dbx 1BX DS Linear Dynamic Range Enhancer. I mozna to kupić za jakies 300 zł. Też pracuje w domenie analogowej.

 

dbx_1bx-ds_dynamic_range_controller.jpg

 

 

Lepsza wersja to 3BX DS, taż mam:

 

dbx_3bx-ds_3-band_dynamic_range_controller.jpg

2256-6.jpg

 

 

Bardzo fajnie działają z magnetofonami kasetowymi.

 

Description:

If you want to restore whatever may have gotten lost in the manipulation of getting sound from the performance to our listening rooms, an expander is required, and the 3BX-DS (which anyway is more than an expander) will go a long way toward undoing the damage.

As an expander and impact recoverer, it does the opposite of what happened in the first place and because the 3BX-DS is a perfectionists expander, dividing the audio frequency range into three bands and processing each separately, it can expand complex program material with virtually none of the potential artifacts (audio cues) that let the listener know the processing is taking place.

With impact recovery and ambience the end result is that the excitement of the original is more closely approximated, and the involvement of listening to music live is brought closer to home.

 

 

Dal ścisłosci te urządzenia nie mają nic wspólnego z reduktorami szumów dbx.

 

Pozdro

 

 

 

:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jesteśmy z Rodrigo umówieni na testy u mnie .

Jesteś ciekawy to przyjedź.

Dziękuje serdecznie ale wolę sprawdzić we własnym systemie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Diogenes

(Konto usunięte)

Dziękuje serdecznie ale wolę sprawdzić we własnym systemie.

Czyli robimy odsłuchy u Ciebie ?;))

Spoko , nawet Sly i Marslo przyjadą ;)

 

 

 

Biedny Rodrigo...

Powiedzcie mu chociaż, ze jest to bardzo dobry towar eksportowy..

Dlaczego biedny ???

Jak to coś dobrego , będę polecał wszystkim .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli robimy odsłuchy u Ciebie ?;))

..........................................................................................................................

Sporządziłem listę gości:

.............................................................................................................................................

czyli lista wtyczek tfu elektryków mogących obiektywnie ocenić walory Yayumy.

 

Pozdrawiam wszystkich serdecznie. Jaki ja jestem popularny :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Diogenes

(Konto usunięte)

Sporządziłem listę gości:

.............................................................................................................................................

czyli lista wtyczek tfu elektryków mogących obiektywnie ocenić walory Yayumy.

 

Pozdrawiam wszystkich serdecznie. Jaki ja jestem popularny :)

"Wtyczki i kable " muszą być , żeby odsłuch był wiarygodny ;))

Ty mój Audiocelebryto:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

atom1477, PawelP - Panowie, zadaliście ciekawe pytania i wasza ciekawość zostanie zaspokojona, tylko dajcie nam trochę czasu: nie da się tego napisać w 5min a chcemy zrobić to rzetelnie.

 

 

Dzień dobry, a w jaki sposób Yayumę włącza się w tor audio?

między źródło o wzmacniacz (przedwzmacniacz). Można oczywiście wpiąć między pre a końcówkę i regulować głośność za pomocą tłumika wbudowanego w procesor. Trzeba popróbować i ocenić swoje preferencje.

BiYayuma byłaby fajna z punku widzenia finansów firmy, ale kompletnie nie jest konieczna :)

 

747 - mam z Tobą problem, bo chyba jestem za mały, żeby się z tym zmierzyć. Twoje wypowiedzi wkraczają na dosyć duży poziom abstrakcji, niekoniecznie dostępny innym, zwykłym szarym ludziom. Może tylko kilka moich uwag.

 

cewka reprezentować sobą będzie niemal czystą rezystancję

nie będzie już cewką. Cewka to indukcyjność, tak jak kondensator to pojemność (główne cechy).

 

Sytuacja, w której przetwornik, pobierając sygnał z kabla połączeniowego od urządzenia źródłowego,

Jest tu pewna niejasność: 1. jeśli mówisz na nasz procesor "przetwornik", to nie jest to prawdą. W procesorze nie ma przetwornika. Procesor (analogowy) to procesor, proszę nie mylmy pojęć. 2. Jeśli zaś używamy zwrotu "pobiera sygnał" to według mnie na pewno nie z kabla, ale raczej ze źródła. Kabel co najwyżej ten sygnał przesyła...

 

wszelkie zniekształcenia toru są ogromne, wręcz niewyobrażalne względem oryginału.

zgodzę się, tylko i wyłącznie przy założeniu, że "torem" jest płyta szelakowa odtwarzana na patefonie. Owszem współczesne tory elektroakustyczne nie są idealne, ale bez przesady. Wskazałby również na fakt, że możliwości zapisu wysokiej jakości dźwięku są znacznie wyższe niż możliwości jego odtworzenia.

 

W rzeczywistości odbywać się musi modyfikowanie sumy zniekształceń wszystkich typów, które jako fałszywy względem oryginału sygnał trafia na wejście przetwornika.

trochę, przyznam odpadam. Owszem nie jest idealnie, próbkowanie 44,1 daje masę "artefaktów", no ale bez przesady. Ciągle jeszcze to przetwornik, ale ten na końcu, czyli elektroakustyczny jest najbardziej zniekształcającym elementem toru.

 

nie poprawi więc jakości, gdyż nie ma takiej fizycznej możliwości, wyposaży tylko sygnał w nowe treści

rozumiem, że chodzi o procesor. Procesor przywraca równowagę pomiędzy prawami fizyki. Tylko tyle i aż tyle. Owszem, jeśli realizator poszalał z EQ lub innymi dodatkami, to będzie to słychać i nie będzie to przyjemne (w takim przypadku zostały tylko wzmocnione zniekształcenia).

 

nie zmienia warunków elektromagnetycznych toru ani elektromechanicznych głośników

zmienia sposób sterowania tymi głośnikami. Jak pokazuje fizyka - na sposób właściwy. Linearyzacja samych głośników jest jak najbardziej pożądana, ale to zupełnie inny temat, którego na obecną chwilę nie robimy (w przyszłości dopiero).

 

gdyż ingerencja w sygnał elementami rzeczywistymi

Chyba nie rozumiem. Generalnie bazujemy na "elementach rzeczywistych", gdyż mamy problem z uchwyceniem "elementów nierzeczywistych" o ile takowe w ogóle istnieją...

 

W hi end, ta sama siła, która umożliwia nam w ogóle reprodukcję, jednocześnie degraduje jej jakość

Szczerze Cię przepraszam - nie nadążam...

 

Praca z prądem elektrycznym wydaje się przynosić najdalej idące poprawy, rozpatrywanie zagadnień pola elektromagnetycznego wydaje się szczególnie owocne.

życzę owocnej pracy, serio - może kiedyś odkryjesz coś pasjonującego np. głośnik cyfrowy. My skupiliśmy się na fundamentach, czyli podstawowych prawach fizyki przydatnych przy zapisie i reprodukcji dźwięku. Wyszło nam to co wyszło i tym pragniemy podzielić się ze światem. Nam też zależy na jak najlepszym dźwięku. I nie nasza to zasługa, że tak jest tylko fizyki a w szególnosci pierwotnego Twórcy tychże praw.

 

może się komuś przydać, komuś spodobać,

to co przynosimy nie zależy od tego, czy się komuś podoba czy nie. Fizyka i matematyka pokazała nam pewne rozwiązanie, które powinno być uwzględniane przy konstruowaniu sprzętu. Dopiero na bazie tej poprawki można na nowo bawić się w subiektywne "strojenie sprzętów" i inne takie. My nie stroimy sprzętu, nie idziemy według jakiejś okreslonej preferncji brzmienia: fizyka i matematyka pokazują nam rozwiązanie i nie sposób nam tego kwestionować. Na dalszym etapie można zrobić cieplej, zimniej, ostrzej, okraglej co kto woli, do wyboru do koloru. My w te indywidualne preferencje nie wchodzimy, bo i nie ma po co.

 

Ja też mam takie urządzenie

zapewne jest to ciekawy sprzęt, zwłaszcza, jak sam piszesz, dla magnetofonów. Natomiast nasz procesor robi zupełnie coś innego - zapraszam do lektury wsześniejszych postów. Z nich dowiesz się, że procesor YAYUMA nie jest ekspanderem.

 

Jak to coś dobrego , będę polecał wszystkim .

dziękuję za nastawienie. Jesteśmy chętni i otwarci do obiektywnego i merytorycznego spotkania wśród pasjonatów audio a przede wszytkim muzyki.

 

 

pozdrawiam serdecznie wszystkich amatorów dobrego dźwięku!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

atom1477, PawelP - Panowie, zadaliście ciekawe pytania i wasza ciekawość zostanie zaspokojona, tylko dajcie nam trochę czasu: nie da się tego napisać w 5min a chcemy zrobić to rzetelnie.

 

 

747 - mam z Tobą problem, bo chyba jestem za mały, żeby się z tym zmierzyć. Twoje wypowiedzi wkraczają na dosyć duży poziom abstrakcji, niekoniecznie dostępny innym, zwykłym szarym ludziom. Może tylko kilka moich uwag.

 

 

 

dziękuję za nastawienie. Jesteśmy chętni i otwarci do obiektywnego i merytorycznego spotkania wśród pasjonatów audio a przede wszytkim muzyki.

 

 

pozdrawiam serdecznie wszystkich amatorów dobrego dźwięku!

 

Widzisz Magnepan, Ty masz problem ze zrozumieniem i myśleniem abstrakcyjnym, a Rodrigo podszedł profesjonalnie do pytań 747 i udzielił sensownych odpowiedzi.

I tak powinna zachowywać się branża, nie bać się trudnych pytań, bo odpowiedź na nie, świadczy o profesjonalizmie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodrigo podszedł profesjonalnie do pytań 747 i udzielił sensownych odpowiedzi..

 

Ja w poście 747 nie znalazłem żadnego zapytania. To były Jego stwierdzenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz Magnepan, Ty masz problem ze zrozumieniem i myśleniem abstrakcyjnym, a Rodrigo podszedł profesjonalnie do pytań 747 i udzielił sensownych odpowiedzi.

I tak powinna zachowywać się branża, nie bać się trudnych pytań, bo odpowiedź na nie, świadczy o profesjonalizmie.

 

Po pierwsze abstrakcja jest sztuką w czystym rozumieniu działań artystycznych.

Audio - to konkretne urządzenia które z ABSTRAKCJĄ nie mają nic wspólnego - jest tylko konkret przez duże K

Widzę jednak że macie podobne myślenie i podejście z 747 do tematu Audio - więc Good Luck

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udzielił sensownych odpowiedzi.

 

Otóż nie udzielił, nie odniósł się w ogóle do meritum, proszę przeczytać uważnie treść moich uwag.

 

 

 

P.S.

Niech Szanowni Państwo zwrócą łaskawie uwagę na rzecz charakterystyczną.

Kto na początku tematu zaatakował Kolegę Rodrigo, a kto prosił aby tego nie czynić, aby miał przestrzeń do spokojnej wypowiedzi, bez presji ?

Oraz jak Kolega Rodrigo zareagował ?

 

Obraził mnie, który go broniłem, a z osobami, atakującymi oraz sceptycznymi umówił się na odsłuch.

 

Żal mi Rodrigo, zasługuje na szacunek angażując się w innowacyjny projekt, którego wynik jest trudny do przewidzenia, gdyż nowatorstwo musi zaakceptować rynek, co nigdy nie jest takie oczywiste, życzę mu aby odniósł sukces.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.