Skocz do zawartości
IGNORED

Subwoofer do filmów


kartonik

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem że sluchales 250. Różnica jest w dynamice i nieco plytszym zejściu. Barwa ta sama.

Nie słuchałem nigdy subwooferow castle.

Jeśli są podobne do kolumn to spodziewał bym się dużej ilości wyższego basu, raczej wolniejszego.

 

Czy się mylę?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że sluchales 250. Różnica jest w dynamice i nieco plytszym zejściu. Barwa ta sama.

Dynamika in Plus czy minus? bo zejście wg specyfikacji to es150 27HZ ;a es250- 25HZ

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja w końcu zakończyłem poszukiwania na Wharfedale Power Cube DX12. Ma moc w filmach i w 24m2 daje radę. Ma tylko jeden defekt, słychać burczenie trafa w głośniku. Mam nadzieję, że da się to łatwo naprawić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast z czego wynika opinia, iż sub w obudowie zamkniętej wymaga mocniejszego wzmacniacza od takiego z BR? Jakieś własne doświadczenia? Porównania? W KD użytkuję subów pasywnych zamkniętych 50-watowych, więc dla mnie to wszelkie konstrukcje BR typu 250W, 350W, 1000W RMS, są abstrakcyjne.

 

Sprawa jest bardzo prosta, powietrze z obudowy otwartej przy ruchu membrany ucieka przez port bass reflex. W obudowie zamkniętej powietrze nie ma gdzie uciec więc tworzy poduszkę powietrzną, którą musi pokonać głośnik, a do tego potrzebuje więcej mocy, bo ma po prostu większy opór.

 

Obejrzyj ofertę subwooferów jakiejś firmy, zobacz sub tej samej średnicy w obudowie zamkniętej i otwartej, a przekonasz się, że ten w zamkniętej będzie miał mocniejszy wzmacniacz.

 

Porównaj choćby te:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie Twoich przykładów akurat ani trochę nie dziwi mnie to, iż subwoofer za 8420zł ma mocniejszy wzmacniacz od tego za 3760zł. To naprawdę duża różnica cenowa oraz klasowa urządzeń. ;) Natomiast na pewno bez porównania efektywności głośników nie ma co porównywać subwooferów na podstawie mocy ich wzmacniacza. W Twoim przykładzie przetworniki na oko znacznie różnią się konstrukcją - wiesz coś o ich efektywności? Co innego wymagać wyższej mocy, a co innego w znacznie droższej konstrukcji użyć lepszego/mocniejszego wzmacniacza by wykrzesać z niej tak strukturalny, punktowy i uderzający bas, jakiego tańsza konstrukcja z BR z żadnym wzmacniaczem nie uzyska. Niemniej - dzięki za wyjaśnienie, po prostu nie spotkałem odpowiednich przykładów na poparcie go, jeśli przyjdzie Ci do głowy inny - śmiało pisz! ;) Przy okazji - wiadomo coś o częstotliwościach strojenia BR w subwooferach?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj bardziej chodzi o zasadę, fizyka jest fizyką i myślę, że dosyć jasno wytłumaczyłem potrzebę stosowania mocniejszych wzmacniaczy w subwooferach zamkniętych.

Przykład jak przykład, możesz poszukać innych subów, a potwierdzi się to co mówię. Raczej nie znajdziesz subwoofera w obudowie zamkniętej z mocą poniżej 200Watt, a często będzie to znacznie więcej, chyba że maluszki pokroju REL T5.

 

Jeszcze co do ceny, można to odwrócić, ten zamknięty jest droższy bo musi mieć droższe komponenty. Już kiedyś o tym pisałem, sub zamknięty o zbliżonych parametrach do basrelfex będzie droższy. Po pierwsze musi mieć mocniejszy wzmacniacz, a więc będzie drożej, następnie musi mieć odpowiedni głośnik, który będzie w stanie przyjąć taką moc, więc znowu drożej, itd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja w końcu zakończyłem poszukiwania na Wharfedale Power Cube DX12

U mnie póki co poszukiwania zakończyły się na JBL es150.

Dziś czas na poszukanie odpowiedniego miejsca dla niego oraz kalibrację.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie póki co poszukiwania zakończyły się na JBL es150.

 

Jak już po ustawiasz wrzuć foty i napisz jak się sprawuje w KD

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już po ustawiasz wrzuć foty i napisz jak się sprawuje w KD

Pierwsze wrażenia to był mega zawód, gdyż po kalibracji i podłączeniu pod LFE nie było zupełnie efektu kinowego.

Jednak kolejna kalibracji a i wybranie na subie opcji NORMAL zamiast LFE przyniósł oczekiwany efekt.

Faktycznie 10" robi robotę i doświadczyłem pierwszy raz w domowych warunkach podczas filmu nie tylko efektu dźwiękowego ale i ciśnienia, które odbieram jako delikatne "trzęsienie"kanapą i zatykanie uszu. Trudno mi to opisać, ale efekt jest wyczuwalny i dający wiele radości.

Co do zejścia to faktycznie do 27 HZ ale już zdecydowanie przy -6dB.

Co mnie ciekawi to mocno nagrzewający się tylni panel wzmacniacza- nie wiem czym jest to spowodowane i czy ten model tak ma??

Może wypowiedzą się użytkownicy tego modelu!!!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@klatka10 widziałem foty twojego KD u Kikiego w twoim temacie czy do muzyki ustawiasz kolumny na standach a do kina na tych podstawkach koło tv i za każdym razem robisz kalibracje od nowa czy jak?

Gdzie dokładnie stoi sub u ciebie(też go chowasz czy stoi cały czas w tym samym miejscu) wrzuć foty poglądowe bo jestem ciekaw jak to rozplanowałeś w KD do seansów

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy do muzyki ustawiasz kolumny na standach a do kina na tych podstawkach koło tv i za każdym razem robisz kalibracje od nowa czy jak?

Zależnie od potrzeby- mam nie ciekawe warunki ( akustyczne i lokalowe) by ustawić na stałe sprzęt i go nie ruszać.

Na potrzeby codziennego oglądania TV i słuchania muzyki z jako tła przy codziennych obowiązkach to głośniki stoją na podstawkach- które ku zaskoczeniu wiele wnoszą i niwelują rezonanse i wibracje które wczesniej przenosiły się na meble.

Jednak gdy potrzebuję relaksu to rozstawiam Standy i suba - mam zaznaczone delikatnie punkty ( pola w których ustawiam standy by były zgodne z ustawieniem podczas kalibracji)

Gdzie dokładnie stoi sub u ciebie(też go chowasz czy stoi cały czas w tym samym miejscu) wrzuć foty poglądowe bo jestem ciekaw jak to rozplanowałeś w KD do seansów

Do słuchania muzyki nie potrzebuje suba, ale w KD subwoofer niestety "wybrał sobie" nie praktyczne miejsce z prawej strony frontów, obok grzejnika, wiec na stałe tam nie przebywa i muszę go ustawiać.

Póki co musiałem sie dostosować do warunków i jestem pewien że odbiega to znacznie od referencyjnych ustawień gdyż mieszkanie i ustawienie kolumn nie jest symetryczne i pierwsze odbicia różnią się miedzy sobą długością fali itp. Tylne głosniki mam wysoko (0,5m nad głową) ale w płaszczyźnie poziomej są zaraz za głową.

Jak znajdę wolną chwilę to wstawię fotki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może komuś się przyda,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre Subwoofery się grzeją. Zwłaszcza te starsze które nie miały jeszcze wzmacniaczy klasy d.

Zapewnij mu prawidłową wentylację a będzie dobrze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwłaszcza te starsze które nie miały jeszcze wzmacniaczy klasy d.

Z tego co widzę w service manual JBL es150 posiada wzmacniacz klasy D.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre Subwoofery się grzeją. Zwłaszcza te starsze które nie miały jeszcze wzmacniaczy klasy d.

Zapewnij mu prawidłową wentylację a będzie dobrze.

 

Nie wszystkie "nowe" suby musza miec wzmacniacz klasy d

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro fabrycznie tak ma to raczej bezpieczne, wiadomo że nagrzewanie elektroniki do znacznych temperatur skraca jej żywotność, ale dzisiaj nikt nie projektuje sprzętu na 20 lat. Trzeba natomiast zapewnić jakąś rotację powietrza, czyli nie dosuwać tylnym panelem do samej ściany, zostawić przynajmniej te 10 cm luzu, czy nie wciskać gdzieś pod jakiś mebel, po prostu żeby ciepłe powietrze miało gdzie uciekać.

To tak jak wiele nowych amplitunerów kina domowego, też mocno się grzeją. W związku z tym lepiej nic na nich nie stawiać, zostawić jakąś przestrzeń od góry i nie chować w zamkniętych szafkach.

 

Subik zaspokoił Twoje oczekiwania ?

Co to znaczy, że masz wybraną opcję NORMAL ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie jasne że niem to ciekawe że mimo wszystko się grzeją.

 

Jak zostawisz prawidłową wentylację to będzie dobrze. Do tej pory dopiero raz widziałem spalony wzmacniacz w subie.

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subik zaspokoił Twoje oczekiwania ?

Jestem zadowolony, chociaż tak na prawdę obejrzałem "na nowo" tylko jeden film.

 

Na panelu wzmacniacza są 2 opcje:LFE i Normal. Są to gniazda do podlaczenia kabla chinch. Jak podlaczylem Ampli z Subem tylko gniazdem LFE to brakowało zejścia i tak jak by mocy.

Jak użyłem rozdzielacz sygnału chinch i sygnał poszedł na Lewy i Prawy kanał w opcji Normal i jest tak jak tego oczekuję.

Co to znaczy, że masz wybraną opcję NORMAL ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym subie zawsze podłączamy pod wejście "Normal" i przy kablu pojedynczym jak i "Y"....gdy mamy kabel "Y" to dopiero wtedy podłączamy pod "LFE"... bo to wejście służy do ściszania lub podgłaśniania suba z poziomu ampli.... jeśli kablem pojedynczym podłączyłeś pod "LFE" w subie to i tak dziwne że wogóle coś "pukał".... nie ma tam czasem jeszcze z tyłu przełącznika?

Miałem tego es150 dość długo...

Poza tym instrukcji dokładnie nie przeczytałeś skoro pchałeś kabel pojedynczy w gniazdo LFE...

A ona taka chudziutka.... ;)

 

 

Nie wszystko pamiętam ale chyba się za dużo nie pomyliłem... :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym subie zawsze podłączamy pod wejście "Normal" i przy kablu pojedynczym jak i "Y"....gdy mamy kabel "Y" to dopiero wtedy podłączamy pod "LFE"... bo to wejście służy do ściszania lub podgłaśniania suba z poziomu ampli.... jeśli kablem pojedynczym podłączyłeś pod "LFE" w subie to i tak dziwne że wogóle coś "pukał".... nie ma tam czasem jeszcze z tyłu przełącznika?

 

Sugerowałem się podłączeniem suba u poprzedniego właściciela- który tak miał podłączone i to grało.

 

Masz dobrą Pamięć YODAS

Dopiero lektura manuala pomogła i podniosła zadowolenie z pracy urządzenia

Ustawione zostało na przełączniku w tryb NORMAL i podłączone "Y" pod wejścia Suba.

Nie mogę tylko zdecydować się na ustawienie odciecia na subiu, jak nisko go ustawić.

W ampli mam ustawione na 120 HZ.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można 80Hz i można 120Hz, choć najczęściej zaleca się 80Hz.

Ścieżka LFE nagrywana jest do 120Hz, ale przy tak wysokim odcięciu może się zdarzyć, że bas z suba będzie lokalizowany.

Tylko pamiętaj, że w kinie najlepiej jest jak cały bas gra tylko sub, czyli pozostałe głośniki też trzeba odciąć od dołu na 80Hz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta ścieżka w filmach jest nagrywana 120hz to jak odciąć na mniej ? Pozbywamy sie wtedy większości pasma zapisanych na scieżkach filmowych

 

Edit: tez mam z kalibracji Yamaszce ustawione na 110hz u mnie sie sprawdza w KD

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalibracja w mojej Yamasze ustawia na 80 HZ , kolumny na LARGE . W instrukcji jest napisane , że dla suba zaleca się 80 HZ , pewnie na " stałe w kalibracji jest 80 HZ " .

Ja nie wiem czemu dla mnie lepiej , po prostu wyższy bas jest mi niepotrzebny . Jeśli zniżam bas w subie to , może kolumny frontowe biorą automatycznie na siebie resztę pasma LFE . Lecz w kolumnach frontowych w ampli nie ma podziału ocięcia 80 HZ , 100 HZ itd. jest tylko LARGE ( duże kolumny ) , SMAL ( małe kolumny ) .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na swoim 40 HZ tzn na wyjściu dla LFE w amplitunerze .

 

Do kina to za nisko. Tobie może się podobać, ale nie są to ustawienia polecane. Zarówno ten wyższy jak i niższy bas muszą tworzyć całość, harmonię.

 

Jeśli masz fronty na Large to one grają pełną własną ścieżkę. Ciekawe co się dziej zresztą pasma LFE 40-120Hz, być może w ogóle nie jest odtwarzana.

 

Ta ścieżka w filmach jest nagrywana 120hz to jak odciąć na mniej ? Pozbywamy sie wtedy większości pasma zapisanych na scieżkach filmowych

 

Edit: tez mam z kalibracji Yamaszce ustawione na 110hz u mnie sie sprawdza w KD

Filtry w ampli nie obcinają częstotliwości na równo tzn. jeśli masz odcięcie na 80Hz to 85 też zostanie odtworzone tylko ze spadkiem, z pewnym ściszeniem. Zresztą na płycie też te 120Hz jest chyba nagrywane ze spadkiem, aby bas kończył się łagodnie, a nie był nagle obcinany.

 

Można ustawić częstotliwość podziału na 120Hz, problem w tym, że bas przy 120Hz może być lokalizowalny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 14

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.