Jump to content
AndrzejPiaseczno

Chromecast Audio - koszmar dramat brak słów

Recommended Posts

Nie wiem czy o to chodziło ale na Deezer i Apple Music łącze się przez smartfon z Chromecastem w Miboxie, włączam playlistę, wychodzę z aplikacji a muzyka gra dalej. Na pasku smartfona jest ikonka monitora - można zrobić pauzę, stop albo mute. Te same funkcje działają z pilota do Mi który pozwala jeszcze przewijać szybciej daną ścieżkę. Mój osobny pilot na USB typu mysz/klawiatura pozwala dodatkowo na przełączanie kolejnych utworów. Czy Tidal tak chodzi nie wiem bo nie mam teraz abo ale jeśli nie chodzi to raczej jest to problem T.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Też mi to do głowy przyszło. Od razu można spytać czemu nie da się puścić master na chrome, skoro ten spoko sobie radzi z gęstym strumieniem? Tylko ja trochę noga z angielskiego jestem.
 
Na 99% gęste nie chodzą w Tidal przez Chrome. Nie wiem może przez MConnect, który też gra z Chrome ale Mconnect łyka chyba tylko 48 khz - tyle pokazuje przy wysyłaniu na upnp. To ograniczenie Tidala bo ponoć z Qobuza można puszczać nawet 192 khz.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, dzarro said:

Na 99% gęste nie chodzą w Tidal przez Chrome.

Fajna polityka Tidala. Moge puścić master na głośniczku smartfona, a na pełnowymiarowych głośnikach nie .No może  przesadziłem, zawsze moge jeszcze po USB, ale leniwy jestem 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
19 godzin temu, januss73 napisał:

Fajna polityka Tidala. Moge puścić master na głośniczku smartfona, a na pełnowymiarowych głośnikach nie .No może  przesadziłem, zawsze moge jeszcze po USB, ale leniwy jestem 🙂

Polityka Tidala jest taka, żebyś kupił sprzęt z wykupioną licencją MQA.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.06.2020 o 12:12, salceson napisał:

Zaproponuj coś.

Ależ proszę bardzo. Mówisz - masz. Dajcie sobie spokój z JAKIMKOLWIEK odtwarzaniem muzyki po JAKICHKOLWIEK sieciach, co rodzi tylko stresy, problemy. Co proponuję ? Pliki, ale z fizycznych nośników ( HDD, pendrive,y ). Prosto,pewnie,skutecznie.....Co tu więcej dodać ?

Inaczej te wszystkie Srajdale, Spotychaje i inne Dziurokasty będą dyktować Wam swoje warunki, mieć głęboko w 4 literach i jeszcze kasować za to znacznie ponad realną wartość...

Edited by SynSama

Politykę robi się za pomocą pieniędzy, a pieniądze za pomocą polityki. Ot, taki przypadek...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ależ proszę bardzo. Mówisz - masz. Dajcie sobie spokój z JAKIMKOLWIEK odtwarzaniem muzyki po JAKICHKOLWIEK sieciach, co rodzi tylko stresy, problemy. Co proponuję ? Pliki, ale z fizycznych nośników ( HDD, pendrive,y ). Prosto,pewnie,skutecznie.....Co tu więcej dodać ?
Inaczej te wszystkie Srajdale, Spotychaje i inne Dziurokasty będą dyktować Wam swoje warunki, mieć głęboko w 4 literach i jeszcze kasować za to znacznie ponad realną wartość...
Czy naprawdę musisz zabierać głos w każdym aktywnym wątku? Jest tyle aktywności, w których można puszyć się swoją ignorancją. Np. polityka.
Dostęp do milionów płyt w cenie 2/3 jednej płyty i w cenie 2 posiłków w fastfoodzie to rzeczywiście rozbój w biały dzień...

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha nie takiej propozycji się spodziewałem 🤣 Mam ponad 500GB muzyki na laptopie i ten jest podłączony optykiem do daka po 24/96, 192 niestety nie idzie nie wiem czemu. Słuchałem tak dłuższy czas dopóki nie spróbowałem tidala + chromecasta. Różnica w wygodzie jest kolosalna. Może i nie ma wszystkiego na tym tidalu (np ostatnio zachciało mi się O.N.A. i po prostu nie ma), ale jeśli chodzi o piracenie to tam to już całkiem nie można znaleźć wielu albumów w bezstratnej. Drogie i niewygodne CD? Nie cofajmy się w rozwoju. Poza tym za 10zl miesięcznie słucham legalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, dzarro napisał:

Czy naprawdę musisz zabierać głos w każdym aktywnym wątku? Jest tyle aktywności, w których można puszyć się swoją ignorancją. Np. polityka.
Dostęp do milionów płyt w cenie 2/3 jednej płyty i w cenie 2 posiłków w fastfoodzie to rzeczywiście rozbój w biały dzień...

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

Ktoś cię pytał ?


Politykę robi się za pomocą pieniędzy, a pieniądze za pomocą polityki. Ot, taki przypadek...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ktoś cię pytał ?
Pisz na temat i nie wciskaj w każdą szczelinę swoich "mundrości". Jedz może więcej orzechów, przejdź się po lesie. Byle na odludziu.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, dzarro napisał:

Pisz na temat i nie wciskaj w każdą szczelinę swoich "mundrości". Jedz może więcej orzechów, przejdź się po lesie. Byle na odludziu.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

Napisałem na temat, tylko trzeba posiadać minimum zdolności pojmowania...tobie obcej. A do lasu idz ty rozkminiac czemu twoj gownocast nadaje się do kosza ? Tak samo, jak twoje mundrości....


Politykę robi się za pomocą pieniędzy, a pieniądze za pomocą polityki. Ot, taki przypadek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasmarowałem zgłoszenie do działu technicznego tidala en-us, dostałem info od bota że żywy człowiek odpowie w ciągu do 3 dni bo mają dużo zgłoszeń. Mam nadzieję że nie zleją mnie odpowiedzią typu kopiuj-wklej ale rzucą trochę światła na to gdzie szukać powodów takiego zachowania.

W międzyczasie wywaliłem tidala i google home i zainstalowałem wersje z końca 2019, czyli z okresu kiedy mi się to nie rozłączało. Zresetowałem chromecasta do ustawień fabrycznych i skonfigurowałem od nowa. Dalej rozłącza. Więc pozostały dwie opcje. Albo aktualizacja androida do 10 wrzuciła nową wersję aplikacji systemowej "cast" czy jak jej tam, albo samo firmware chromecasta zostało zaktualizowane. Ale te drugie mało prawdopodobne, wydaje mi się że po kupnie było 1.42.172094 i nic się pod tym względem nie zmieniło. Jestem nawet w programie testowania aktualizacji i powinienem otrzymać 1.44.185164 ale z tego co czytam wynika że nikt jej nie dostał. Poszukam telefonu ze starszym androidem i jeszcze sprawdzę co się będzie działo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam tvboxa z andkiem 7.1.2 i to samo. Tak więc z nowym rokiem musiała być aktualizacja fw która to zmieniła bo innego wyjścia nie ma. A wraz z nią google spieprzyło jakieś ustawienia API i nie można już wysyłać komend tekstowych do chromecasta bo wszystkie odrzuca, a tym samym nie można wymusić aktualizacji. Wątki na ich forum wsparcia z pytaniem o tą trefną aktualizację są zamykane bez odpowiedzi. Więc tak chyba wygląda zakończenie wsparcia urządzenia wg google. Po prostu zepsuć i ignorować problem. Ostatnia szansa w deweloperach tidala że zrobią jakieś obejście problemu, ale jako że kasiorka z chromecast audio do nich nie płynie, to szanse na to są bliskie zeru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja słucham  przez Google Home i zero problemów nic nie się nie tnie i śmiga jak trzeba. Można jeszcze przez mconnect albo jak ktoś ma szajsùnga można przez Smart View 😉

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest transmitowanie dźwięku z telefonu. Nie wiadomo w jakiej to jakości i jakiej obróbce jest poddawany dźwięk, to po 1, a po 2 telefon nie jest wtedy pilotem dla samodzielnego chromecasta, tylko odtwarzaczem i transmiterem. Bez niego nie działa, no i baterię zżera w oczach. Także pisałem że nie interesuje mnie takie rozwiązanie pokroju bluetootha. Jak na razie pozostaję przy tym co jest, niedogodności są do zaakceptowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczerze mówiąc jeśli chromecast byłby wbudowany w jakiegoś Naima, Primare czy Arcama to może ma to znaczenie. W przypadku "oryginału" to średniej klasy tablet lub smartfon może być lepszym transportem.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tym samym telefonie, na którym Tidal rozłącza się z Chromecast po zakończeniu odtwarzania, aplikacja Hi-Fi Cast trzyma połączenie. Wygląda więc na to, że wina leży po stronie Tidal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, przmor said:

Wygląda więc na to, że wina leży po stronie Tidal

Też mi się tak wydaje, zwłaszcza, że na spotify nic się nie dzieje. Poza tym to wygląda nie jak odłączenie ChA a jak zamknięcie playera w Tidalu. Ponowne jego uruchomienie jest już bez połączenia. Też pisałem do tidala, napisali, że to wina Chromecast i do jego supportu mam się zwrócić.

W sumie da się z tym żyć. Jak się playlista skończy i tak trzeba sięgnąć po telefon, a potem to już tylko 2 kliknięcia wiecej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, januss73 napisał:

Też pisałem do tidala, napisali, że to wina Chromecast i do jego supportu mam się zwrócić.

O, długo czekałeś na odpowiedź od żywego człowieka? Do polskiego czy angielskiego pisałeś? U mnie od poniedziałku spychologia przez kopiuj-wklej. Najpierw chcieli żeby im podać wersje androida, apki, model sieciowca itd (choć większość tych informacji zawarłem na samym początku), a dzisiaj dostałem maila, że z działu pomocy technicznej (tam wysyłałem) przekazali moje zgłoszenie do działu... pomocy technicznej. 

 

A że po zakończeniu odtwarzania w tidalu znika pasek odtwarzacza i nie można go wyciągnąć, to już widzę od dawna. Po prostu jest czarne puste miejsce. Albo trzeba znaleźć coś nowego do odtwarzania albo zrestartować apkę. A bez tego nie da się wejść w odtwarzacz i połączyć z chromecastem. Więc pewnie ma to związek z rozłączaniem.

 

Możliwe też że to po części wina chromecasta, a raczej braku kompatybilności. Wspominałem że na spotifaju się nie rozłącza, ale najwidoczniej nie interesuje ich gdzie zostawię swoje pieniądze. Bo hehe cwaniak cebulak płaci 60zł za family i korzysta 6 osób rozrzuconych od Polski po Holandię, co to za klient.

Edited by salceson
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba w sobote napisałem, a w poniedziałek odpisali. Może dlatego, że się nie przyznałem, że z Polski jestem 🙂

"

"TIDAL support (TIDAL)

Jun 15, 2020, 8:36:25 PM EDT

Hello,

Thank you for reaching out to TIDAL! My name is Danielle with customer support and I would be glad to assist you.

I can help you with these questions!

Chromecast does not support MQA. This is because of limitations set by Google. 

You will want to direct any requests for MQA to be available on Chromecast devices to their support team!

The disconnecting feature as well is one connected to how the Chromecast operates and we do recommend connecting with their support team for help in using the app to best of its abilities. 

If you have any other questions please let us know and I'd be happy to help!"

On 6/18/2020 at 8:32 PM, salceson said:

A że po zakończeniu odtwarzania w tidalu znika pasek odtwarzacza i nie można go wyciągnąć, to już widzę od dawna. Po prostu jest czarne puste miejsce. Albo trzeba znaleźć coś nowego do odtwarzania albo zrestartować apkę. A bez tego nie da się wejść w odtwarzacz i połączyć z chromecastem. Więc pewnie ma to związek z rozłączaniem.

No właśnie tak jak piszesz. Trzeba odtworzyć nową listę i kliknąć jeszcze raz na chrome. Skoro i tak się lista skończyła i muszę sięgnąć po telefon to nie jest aż tak źle, zeby się z tym żyć nie dało. Te dwa kliknięcia więcej aż tak mięśnia palca wskazującego nie nadwyrężą. 🙂 I tak trzeba się cieszyć, że jest tak funkcjonalne urządzenie za praktycznie żadne pieniądze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wybrałem język angielski i że przebywam na terytorium pl. Z resztą co tu kręcić, widzą skąd płacisz i z jakiego ip się łączysz. Napisałem po angielsku z nadzieją że trafię na kogoś kompetentnego, bo pewnie mają jednego polskiego konsultanta który uskutecznia spychologię. Ale na jedno wyszło, chyba całkiem mnie już zlali i odpowiedzi się nie doczekam. Na proste pytanie. Czy to jest feature czy bug. Ale widać że Tobie napisali disconnecting feature więc wszystko jasne. Oby tylko "przypadkiem" nie spieprzyli współpracy z chromecast, jaka by nie była.

Ostatnio się wystraszyłem że wyłączyli logowanie ze starych wersji aplikacji. Bo mam taką starą wersję na bieda-tvbox z androidem 7.1.2 i stamtąd też słucham. Na szczęście okazało się że to blokowanie reklam na routerze coś mieszało, no, ale do czasu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.06.2020 o 20:32, salceson napisał:

O, długo czekałeś na odpowiedź od żywego człowieka? Do polskiego czy angielskiego pisałeś? U mnie od poniedziałku spychologia przez kopiuj-wklej. Najpierw chcieli żeby im podać wersje androida, apki, model sieciowca itd (choć większość tych informacji zawarłem na samym początku), a dzisiaj dostałem maila, że z działu pomocy technicznej (tam wysyłałem) przekazali moje zgłoszenie do działu... pomocy technicznej. 

Naprawdę nie szkoda życia ? :-) Tak się pytam....


Politykę robi się za pomocą pieniędzy, a pieniądze za pomocą polityki. Ot, taki przypadek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.