Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Opera Loudspeakers


Adam901

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj otworzyłem swoje Secondy. Do postu załączam zdjęcia zwrotnic, proste, na porządnych elementach. 

Przetworniki w moich kolumnach to:

tw - ScanSpeak D2608/913000 -> https://akustyk.com.pl/public/upload/catalog/product/24/1422355661d2608_913000.pdf

wf - ScanSpeak 18W/4537-02 -> do tego SS nie udostępnia żadnego datasheeta. 

Zaciekawiło mnie okablowanie wewnętrzne, wygląda na porządne i chyba nie wymaga zmiany. Za wygłuszenie robi kawałek gąbki wciśnięty w tylną ściankę, ale to OZ więc musi rezonować.

 

Nie wiem czy zostało to napisane, Opera i Unison Research to dwie firmy należące do tego samego właściciela, mieszczące się pod tym samym adresem. Jest to o tyle ciekawe, ze UR sprzedaje swoje kolumny...  

 

zwrotka_dol.jpg

zwrotka_gora.jpg

kabl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

A to nawet w recenzjach jest opisane okablowanie, że porządne,  miedź  beztlenowa  pokryta  srebrem, a i wygłuszenie jest bardzo porządne i nietypowe, oraz zwrotnica, oczywiście  piszę  tu o nowych Operach,  nie wiem czy masz nowy model, czy starsze? Tak wiemy że unison  to ta  sama firma, powinny być połączone dwa kluby Opera i UR, na AVS słuchałem kolumn Unisona, sam przedstawiciel  mówił że jednak Opery grają  lepiej,  tam był model UR z tubą  podobną  jak u Klipscha 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Słuchał ktoś monitorów Callas lub podłogówek Callas Diva?

 

Od jakiegoś czasu ciekawią mnie te kolumny ale nie mam opcji ich posłuchać obecnie.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

Ojej Rafa zobacz, już pisaliśmy powyżej,  Opery wszystkie mają  podobny dźwięk i szkołę  grania,wystarczy tu u nas poczytać  ,a nie tylko wejdziesz, zadasz pytanie i już chcesz wszystko na talerzu, jedne i drugie to wyśmienite kolumny, te większe mają  większy bas i dlatego są przeznaczone do większych pomieszczeń, w monitorach będziesz miał mniej basu i mniej średnicy, to chyba oczywiste, dlatego zapytałem się jaki metraż, no mnie nawet gdyby było stać,  to bym sobie nie wstawił grand callas, dlatego kupiłem grand mezzy, mogłem oczywiście  kupić  monitory callas, ale że cena jest identyczna jak z podlogówkami grand mezza, to wziąłem  te podłogówki  średniej wielkości, więc jaki masz metraż? Żeby nie było przerostu formy  nad treścią,  bo wtedy nie rozwiną  skrzydeł  kolumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ok 20m i dlatego interesują mnie małe podłogówki bądź monitory. Ale nie zadałem pytania o dobór wielkości kolumn za to w odpowiedzi więcej napisałeś o moim portfelu.

Nie interesuje się wielkimi kolumnami bo nie mam na nie pomieszczenia. Ja to wiem i nie pytam o to.

Jakby cokolwiek o co pytałem było napisane w tym 2 stronicowym wątku to bym o to nie pytał ?

Więcej mniej basu...to nie jest opis brzmienia. Interesuje mnie naturalność barwy, faktura i różnorodność basu, spójność. Jak trudno je napędzić? Jak gra z gęstą elektroniką a jak z neutralną? To wszystko co osłuchany audiofil potrafi odróżnić ?

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), Aqua La Voce S2, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zapewne wiecie Moje Secondy graly chwile z Nad s 300 i s500. 

Jednak ich brzmienie przekonalo mnie ze zasluguja na o wiele mlodsza moze lepsza elektronike. 

I... zakupilem integre AUDIA FLIGHT ONE Oraz nowy cd SHANLING CD3.2 ...

teraz czekac aby cd dobrze sie wygrzal i napisze co nieco o brzmieniu jak dotad Audia pokazala co potrafia Secondy moge napisac z czystym sumieniem ze to juz brzmi ? highendowo . Znakomite kolumny znakomity wzmacniacz mysle ze i Cd da rade docelowo bedzie pewnie Audia Flight CD ONE  ale to roszke pozniej. bede musial sprzedac zestaw nada ?  i koncowke Ayre aby uzyskac fundusze na cd Audia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość

(Konto usunięte)

No właśnie też nie wiem, nie ma nigdzie jaki głośnik, to samo w callas diva, może nie chcą zdradzać tajemnic swoich, musiałby ktoś je rozebrać i sprawdzić, chyba że może dystrybutor  wie i telefonicznie można się zapytać,  albo może branża  wie  tutejsza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2020 o 18:49, Grutka napisał:

Czekamy  ?

Obiecuje jutro cos napisac. Dodam ze do wzmacniacza Audia Flight One dolaczyl tez Audia Flight ONE CD.Wiec i moze kogos dodatkowo zainteresowac opis Calego systemu poza kablami i kondycjonerami pelna wloszczyzna ?

 

Edytowane przez nissio100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

Dziś już poniedziałek,  a recenzji opisu nie ma  ? Nissio  nasz kolega sympatyczny, się gdzieś zapodział  ? Ty masz te starsze Seconda tak? Czy nie miałeś  kupić Grand Callas? Coś mi się kojarzy  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecalem to pisze ?

System o ktorym chce troszke napisac to:

Audia Flight ONE integra

Audia Flight ONE CD 

oPERA sECONDA mk1

Kndycjoner NORDOST QUANTUM 2x2

Kable xlr Audioquest Niagara DBS 1X1metr 

Glosnikowe AUDIOQUEST METEOR 2X3M

Kable sieciowe ACCUPHASE 40th ANNIVERSARY.

Salon 25 metrow niezagracony normalny bez audiofilskich fajerwerkow. 

muza: Diana Krall Glad Rag Doll , PINK FLOYD The Later years 1987/2019 remixy, Kaleida Tear The Roots.

 

Ogolnie brzmienie bardzo muzykalne zwarte gora nie natarczywa ale bardzo nasycona nie chirurgiczna uszy daja rade ? powaznie gorne pasmo bardzo zdyscyplinowane nic ze sztucznosci powiem ze bardzo naturalne. W wypadku utworow Diany Krall gdzie wystepuje trabka powiem ze jest maly kosmos trebacz stoi w pokoju oddaja to co najlepsze nie natarczywie wrecz niesmialo ale bardzo wyraziscie. Woklae jak to w przypadku Opery bardzo naturalne slychac nawet jak Diana bierze wdech i.... mlaszcze ? czy jak to tam opisac..... bas ponownie moge to napisac szybki bardzo zrownowazony szybko sie wycofujacy. Napewno go nie brakuje i nie klei sie do podlogi jak to w przypadku pewnego  japonskiego producenta. Pink Floyd co moge napisac? Wszystko poukladane chorki sa niesamowicie naturalne jak i reszta przekazu. Nie mozna dowalic sie do zadnego aspektu sceny. W wypadku Diany Krall czy Kaleidy swietne klubowe granie. Syntezatory Kaleidy brzmia bardzo analogowo reszta takze swietnie. Najmocniejsza strona Oper to oczywiscie scena i wokale. Projekcja jest niesamowita bardzo uporzadkowana kiedy trzeba bardzo duza a jak cos to potrafi sie zawezic. Wszystko zalezy od materialu jaki jest odtwarzany. Ogolnie pomijajac okablowanie i kondycjonery to wloski system bardzo muzykalny potrafiacy zasymulowac odczucia street klubowe jak i pierdyknac w pokoju sala koncertowa! Naprawde nikt nie powinien brac na powaznie ze Kolumna OPERA brakuje basu.. To kompletne bzdury prosto z remizy. Opery to bardzo kulturalne bez niepotrzebnej agresji kolumny dla wymagajacego melomana. Jestem przekonany ze po dobraniu do Oper odpowiedniej elektroniki mozna stworzyc system na bardzo wysokim poziomie brzmienia. 

W secondach MK1 urzeka mnie caly czas ich kultura i muzykalnosc swoboda przekazu tworzenia naprawde klubowej atmosfery. 

To naprawde swietne kolumny ktore potrafia rywalizowac zowiele drozszymi konstrukcjami. CDN... ? OPERA GRAND CALLAS 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

Super opis, dziękujemy  i czekamy na ciąg dalszy  ? szkoda że mnie nie stać na taki sprzęt ? ale i tak mam wyśmienite  promieniste naturalne brzmienie u siebie  ? jeszcze jest sympatyczny  kolega jeden, może  dołączy do klubu, też ma grand mezzy i wymienił atolla in 100se na dayens menuetto, napisałem do niego by dołączył do nas 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Do klubu dołączyłem już dawno, ze względu na sporą ilość zmian w systemie nie pisałem do tej pory.

Ale ponieważ do najbliższej wypłaty ? osiągnąłem brzmienie moim zdaniem optymalne to napiszę jak to było.

W duzym skrócie @Grutka to wszystko Twoja wina i zasługa jednocześnie. Ja chciałem tylko wiedzieć czy warto zmienić moje Electrino 250 na Aurore 700. I skończyło się finalnie że mam nowe kolumny i wzmacniacz.

To teraz pełna wersja dla cierpliwych.

Na początku kupiłem Atolla in100, ale nie dało się go słuchać z Electrino. Jego wyższy bas jest szalony, Electrino też dołozyło swoje i robiło mi się po prostu niedobrze od tego ryczenia. Zatykanie BR trochę pomagało, ale degradowało resztę dźwięku. Dodam że mam pułapki basowe i częściowo wytłumiony pokój.

Plusem Atolla jest duża moc i fajnie wypchnięta scena do przodu. Jest to też bardzo dynamiczny wzmacniacz.

Następnie kupiłem Opery Grand Mezza. Atoll się uspokoił, ale wyższy bas był nadal nieprzyjemny, poza tym kocyk że hej.

Szukałem dalej, byłem bliski zakupu używanego Haiku Sol 2 (trochę drogi wzmacniacz jak dla mnie i opinie jednak różne), Naima XS2 (też drogo, ale ja bardzo lubię granie Naima na twarz), Roksana K3 (ten z kolei ma problem z potencjometrem na małych głośnościach).

Ostatecznie postanowiłem kupić tańszy nowy wzmacniacz. Audiolab 6000A albo Dayens Menuetto. Oba mają dobre opinie. Ponieważ nie lubię chińszczyzny, SMD, wyświetlaczy i procesorów we wzmacniaczach postawiłem na Dayensa.

I Dayens już u mnie zostanie. Super kontrola basu, czasami nawet zaskakująco nisko schodzi jak na te 5cio calowe pierdziawki Opery, holografia, rozdzielczość i co najważniejsze przyjemność ze słuchania.

Oczywiście subsonicznych podmuchów nie ma, bo Grand Mezzy nie oferują czegoś takiego, zwłaszcza w moich 40m2. Zdawałem sobie z tego sprawę i prawdę mówiąc pasuje to mi i sąsiadom też ;).

Ale jakie te kolumny mają wokale.... Niesamowite. Jak wystawię kolumny do przodu, dalej od ścian zaczyna się jeszcze większa magia, pojawia się holografia. Wcześniej podobny efekt słyszałem jak podłączyłem w jednej kolumnie kable odwrotnie ?

Uprzedzając niektóre komentarze piszę,  że nie jestem audio ani tam zadnym innym "filem", ale kolumny mam teraz dobrze podłączone ?

Gdybym jednak miał więcej kasy, nie miał dziecka i miał gdzie postawić kolumny to doskładałbym na Seconde która bardziej sprawdziła by się w moich warunkach. Za to Grand Mezzy mogę wystawic na środek pokoju do odsłuchu co z Secondami z racji wagi by nie przeszło.

Czy kupiłbym inne kolumny niż Opery jak bym miał dużo kasy? Być może, ale też włoskie np Sonus Faber. Nie potrafię już wrócić do klasycznych skrzynek. Te kolumny są piękne i dobrze grają.

Czy zmieniłbym wzmacniacz jakbym miał dużo kasy? Oczywiście. Dayens gra super, ale cechuje go skrajny minimalizm i nieduża moc.

i na koniec informacyjnie:

Kable głośnikowe 2 x 4mm2 polskie OFC

Interconnecty - DIY nie pamiętam jaki kabel (mikrofonowy zdaje się, dwu żyłowy, jednostronnie masowany ekran) na wtykach Furutecha i  KLOTZ na wtykach Neutrica (Obecnie gra furutech)

Źródła:

Aune X1s

Raspberry Pi 3 + volumio w trybie bitperfect

No i CD Yamahy, nie piszę jaki bo kosztował mnie 100 zł, włożyłem jeszcze 200 w modyfikacje, gra fajnie jednak gorzej od Aune, wytłumiony matami bitumicznymi robi za transport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kusicie Panowie. Ja chyba zgłupiałem, bo sprzedałem w weekend swoje Tannoy DC10T. Klamka więc zapadła. Jedną z opcji są Opery Seconda lub Quinta. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Z Dayensem Ecstasy nie zamierzam się rozstawać. Rewelacyjny wzmacniacz

Edytowane przez ciszyn11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Grutka napisał:

To już chyba lepiej Quinta se  ? ale przecież Ty masz Seconda i Grand Callas 

Nie, nie mam Oper. Awaryjnie monitory Tannoy xt6, czyli biednie. Będę szukał godnego zastępstwa DC10T. Być może pójdę też w vintage Tannoy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No to koledzy dołączam do klubu ze swoimi opera seconda se. Kolumny nówki wjęc dam im trochę pograć aby móc chociaż częściowo wypowiedzieć się na temat ich brzmienia. Póki co po pierwszym wpięciu do mojego atolla in 200 signature troszkę mało selektywne instrumenty nie są od siebie tak odizolawane jak w moich byłych kolumnach np monitor audio Silver 10, focal aria 926 czy elac carina fs 247.4. Może zmieni się to po ich wygrzaniu a raczej z doświadczenia wiem że powinno. 

IMG-20200311-WA0006.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

No powinno, a ten atolek  nie skleja dźwięków w całość, jak to ma w sobie in 100se? No kolumny jak każdy wie muszą się wygrzać, chociaż ja w swoich Operach nie zauważyłem zmian,a na pewno są już wygrzane bo mam je już z 10 miesięcy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Grutka napisał:

No powinno, a ten atolek  nie skleja dźwięków w całość, jak to ma w sobie in 100se? No kolumny jak każdy wie muszą się wygrzać, chociaż ja w swoich Operach nie zauważyłem zmian,a na pewno są już wygrzane bo mam je już z 10 miesięcy 

No z poprzednimi kolumnami nic nie sklejał wręcz przeciwnie. Atoll in200 a 100 to całkiem inne brzmieniowo wzmacniacze. 100 jest bardziej agresywna 200 gra z większą kulturą.Ale przyznam że bardzo korci mnie lampa dedykowana i polecana do oper Unison research S6. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

No tylko że ten unison drogi, wiesz polecają  bo to ta sama firma, musiałbyś przesłuchać, znowuż s4home proponował  simply italy, przejrzałem  forai piszą że ciut za słaby,  że właśnie jak zaczynać  to mocowo od s6,trzeba byłoby sprawdzić na własne uszy,tylko że unison jest za drogi stanowczo, ja też lubię szczegółowe brzmienie, ale żeby było naturalne, czyli jak w Operach,lub jak pisałeś  Elac, monitor audio silver 10 moim zdaniem jest nienaturalne i przejaskrawione ,nie słuchałem Twojego atolla, ale może on właśnie jest ocieplony, i pasuje bardziej do przejaskrawionych? Dywaguje 

Dopiszę  jeszcze, to może być  wina wzmacniacza,lub niewygrzane kolumny, ponieważ w Twoich wysoko tonowiec jest taki sam jak w moich ,a u mnie szczegółowość jest na mega wysokim poziomie,wysokie są bardzo wyraziste, blisko graniczące  do piasczystości,ale tylko graniczące, czyli nie przechodzą tej granicy,wyssane wysokie do końca ile mogli 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego Grutka trzeba dodać okablowanie. (Może trzeba coś zmienić)Ja grając u siebie audioquestem Water xlr z dbs z ciekawości wpielem RCA Nordosta Red Down flat line i ..... szczena mi opadła? Nordost zostaje ??

Edytowane przez nissio100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 13

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.