Jump to content
gg

Tidal master-quality

Recommended Posts

no to jakość studyjna...nie ma wpływu na dźwięk? Sorry za głupie pytania, ale ja poznaję temat w teorii od 3 dni, a w praktyce...od wczoraj

Jeżeli masz DAC potrafiący odczytać dodatkowe 8 bit zaszyte w szumie to z przesyłanego strumienia 16/44,1 dekoder MQA odczyta że strumieniowana jest jakość studyjna i podbije głębokość bitową do 24.

Problem w tym że takich DAC na dzisiaj jest bardzo mało a właściwie brak. Mytek Brooklin potrafi czytać MQA.

Edited by marekzawa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest numik

Jeżeli masz DAC potrafiący odczytać dodatkowe 8 bit zaszyte w szumie to z przesyłanego strumienia 16/44,1 dekoder MQA odczyta że strumieniowana jest jakość studyjna i podbije głębokość bitową do 24.

Problem w tym że takich DAC na dzisiaj jest bardzo mało a właściwie brak. Mytek Brooklin potrafi czytać MQA.

rozumiem, dzięki.

 

Black Dragon ma chyba niezłe aktualizacje, może rozszerzą możliwości o mqa

Share this post


Link to post
Share on other sites

A teraz przekażę Ci wiedzę: nowy, wytłoczony winyl w dobrym i kontrolowanym procesie wychodzi z matrycy ... "BEZ TRZASKÓW". Zdziwiony? A teraz dopisz sobie resztę ... skąd się biorą trzaski przy odtwarzaniu z winyla? No bo chyba nie sądzisz, że z jednej matrycy wytłoczono te miliony winyli?

a nie wiem skąd się biorą trzaski tak samo jak nie znam się na krzesaniu krzemienia. btw. jak długo nowa płyta jest nowa aż staje się zjechana?


Czy jeśli pusta ściana promuje ateizm (stanowisko Włoch w sprawie dot. krzyża w szkole) to rozwiązaniem jest tapeta w krzyże?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nie wiem skąd się biorą trzaski tak samo jak nie znam się na krzesaniu krzemienia. btw. jak długo nowa płyta jest nowa aż staje się zjechana?

 

 

Hmmm, to zalezy od wielu czynników. Nawet takich jak wilgotność czy temperatura powietrza. Ale największy wpływ mają źle ustawiony nacisk igły i źle ustawiona geometria ramienia i wkładki. Czyli oranie rylcem po płycie.

Puryści mówią, że po 20-u odtworzeniach na prawidłowym secie płyta już znacznie różni się od oryginału. Nie robiłem takich testów ale myślę, że jest to jednak więcej. Przechowywanie płyt winylowych w poziomie także im nie służy. Starsze wydania z lat 50-60 wytrzymają więcej niż te z lat 70-80. Kiedyś matryca służyła do wytłoczenia 3 do max. 5 tysięcy kopii winyla w znakomitej jakości. Znawcy zabijali się o pierwsze tłoczenia nie tylko z wydania ale i z matrycy. Osobiście podejrzewam, że często tłuczono więcej.

Na pewno taśma magnetofonowa wytrzyma więcej. Jej nie służą jedynie złe warunki przechowywania czyli właśnie temperatura i wilgotność oraz wpływ zewnętrznych pól elektromagnetycznych. Zakładam, że tor magnetofonu jest ustawiony poprawnie. A mechanicznie taśma grubości 50um jest baaardzo wytrzymała.

 

Pozdro

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli masz DAC potrafiący odczytać dodatkowe 8 bit zaszyte w szumie to z przesyłanego strumienia 16/44,1 dekoder MQA odczyta że strumieniowana jest jakość studyjna i podbije głębokość bitową do 24.

Problem w tym że takich DAC na dzisiaj jest bardzo mało a właściwie brak. Mytek Brooklin potrafi czytać MQA.

>marekzawa, pomocy, bo ze mnie ani informatyk, ani znawca tych wszystkich pojęć. Jeśli mój DAC obsługuje przez port USB rozdzielczość do 384/32 i DSD128 oraz wspiera ASIO, to czy odczytuje też ten cholerny MQA, i czy to ustawienie ma sens?

post-59127-0-38192900-1484379009_thumb.jpg

 

Czy też potrzebny jest specjalny DAC, który chwali się obsługą MQA, jak np. ten Mytek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz jaki masz DAC to będziemy wiedzieć czy ma sprzętowy dekoder MQA.

Wszystkie te ustawienia mają sens ale najlepiej ustaw (24-bitowe, 192000).

Do tego by DAC odtwarzał MQA potrzebny jest taki jak np. Mutek.

Do odtwarzania MQA można użyć dekodera MQA z aplikacji TIDAL to znaczy pozostawić kwadracik pusty (Passthrough MQA), dekodowanie będzie wykonywanoe w aplikacji TIDAL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz jaki masz DAC to będziemy wiedzieć czy ma sprzętowy dekoder MQA.

Wszystkie te ustawienia mają sens ale najlepiej ustaw (24-bitowe, 192000).

Do tego by DAC odtwarzał MQA potrzebny jest taki jak np. Mutek.

Do odtwarzania MQA można użyć dekodera MQA z aplikacji TIDAL to znaczy pozostawić kwadracik pusty (Passthrough MQA), dekodowanie będzie wykonywanoe w aplikacji TIDAL.

To jest tanie pudełeczko DAC/AMP Aune X1s. Kupiłem go do napędu słuchawek HD 600, ale równie dobrze sprawdza się jako przetwornik podłączony do wzmacniacza stereo. Bez problemu odtwarza pliki z komputera i serwis TIDAL, korzystając z ASIO. Był do niego dołączony sterownik XMOS-Stereo-USB-Audio-Class2-Driver. Specjalnie napisałem o tym, bo na forum PC-Audio ktoś się skarżył, że ma przetwornik Asus Xonar Essence One, który też wspiera ASIO, ale ma jakieś problemy ze sterownikiem. Po drugie, przy moim budżetowym zestawie, po przetestowaniu prawie wszystkiego co możliwe, różne playery, Daphile, ASIO, WASAPI, pierwszy raz słyszę różnicę, kiedy w TIDAL dodali opcję MASTER, więc zgłupiałem. Wszysko co wymieniłem, do tej grało dla mnie podobnie, dopiero MASTER tak jakby wskoczył na wyższy poziom. Dla takiego sceptyka jak ja, odnośnie np. lepszej jakości gęstych formatów nad 44,1/16 itp. to było zaskoczenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

>marekzawa, pomocy, bo ze mnie ani informatyk, ani znawca tych wszystkich pojęć. Jeśli mój DAC obsługuje przez port USB rozdzielczość do 384/32 i DSD128 oraz wspiera ASIO, to czy odczytuje też ten cholerny MQA, i czy to ustawienie ma sens?

post-59127-0-38192900-1484379009_thumb.jpg

Jeżeli używasz ASIO czy WASAPI to ustawienia miksera windowsowego nie mają znaczenia.

One mają znaczenie dla aplikacji, które nie wykorzystują ASIO albo WASAPI.

 

Po drugie, przy moim budżetowym zestawie, po przetestowaniu prawie wszystkiego co możliwe, różne playery, Daphile, ASIO, WASAPI, pierwszy raz słyszę różnicę, kiedy w TIDAL dodali opcję MASTER, więc zgłupiałem. Wszysko co wymieniłem, do tej grało dla mnie podobnie, dopiero MASTER tak jakby wskoczył na wyższy poziom. Dla takiego sceptyka jak ja, odnośnie np. lepszej jakości gęstych formatów nad 44,1/16 itp. to było zaskoczenie.

A sprawdziłeś chociaż jaki jest mastering w obydwu przypadkach (tzn. 44,1/16 i Master)?

Edited by neofozzie

"Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli używasz ASIO czy WASAPI to ustawienia miksera windowsowego nie mają znaczenia.

One mają znaczenie dla aplikacji, które nie wykorzystują ASIO albo WASAPI.

To też mnie zastanawiało, bo np. ustawiam w dźwiękach dla JRiver 24/44,1 i to samo dla DAC-a. DAC obsługuje do 32bit i taka wartość jest na wyjściu, bez względu na to jaką rozdzielczość ustawi się w dźwiękach.

 

post-59127-0-18310500-1484391456_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

>marekzawa, pomocy, bo ze mnie ani informatyk, ani znawca tych wszystkich pojęć. Jeśli mój DAC obsługuje przez port USB rozdzielczość do 384/32 i DSD128 oraz wspiera ASIO, to czy odczytuje też ten cholerny MQA, i czy to ustawienie ma sens?

post-59127-0-38192900-1484379009_thumb.jpg

 

Czy też potrzebny jest specjalny DAC, który chwali się obsługą MQA, jak np. ten Mytek.

 

Nie, bo nie masz dekodera MQA w DAC. Potrzeba Ci software'u, który to zdekoduje i dostarczy sygnał zrozumiały dla DACa (czyli te 24bity).

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sprawdziłeś chociaż jaki jest mastering w obydwu przypadkach (tzn. 44,1/16 i Master)?

Wyższa szkoła! Mam problem ze zrozumieniem tego pytania :-)

 

Nie, bo nie masz dekodera MQA w DAC. Potrzeba Ci software'u, który to zdekoduje i dostarczy sygnał zrozumiały dla DACa (czyli te 24bity).

Nich to lichio, kalambury, trza dać sobie z tym spokój, i zacząć słuchać muzyki :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszperałem w necie za urządzeniami obsługującymi MQA i znalazłem zaledwie kilka.

Dwa DACe stacjonarne : Meridian Ultra i Mytek Brooklyn

Trzy urządzenia przenośne / do słuchawek/ : Meridian Explorer 2 USB, Pioneer XDP 100R oraz Onkyo DP-X1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tidal na windows ma wbudowany dekoder, kwestia czasu aż pojawi się więcej programów, które potrafią to zdekodować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, bo nie masz dekodera MQA w DAC. Potrzeba Ci software'u, który to zdekoduje i dostarczy sygnał zrozumiały dla DACa (czyli te 24bity).

a co z tym?

https://en.wikipedia.org/wiki/Master_Quality_Authenticated#Decoders

Edited by ayran

Czy jeśli pusta ściana promuje ateizm (stanowisko Włoch w sprawie dot. krzyża w szkole) to rozwiązaniem jest tapeta w krzyże?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tidal na windows ma taki dekoder wbudowany, gdyby polegali tylko na DAC ze sprzętowym dekoderem to ten format od samego początku byłby skazany na wymarcie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co wychodzi z tidala? 44.1/24?


Czy jeśli pusta ściana promuje ateizm (stanowisko Włoch w sprawie dot. krzyża w szkole) to rozwiązaniem jest tapeta w krzyże?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tidal na windows ma taki dekoder wbudowany,

Podaj źródło potwierdzające to twierdzenie.

Może się mylę ale sądzę że wymagany jest dekoder sprzętowy MQA w DACu co potwierdza Wiki i opis w artykule Mytek, który podlinkowałem.

 

"Meridian Audio prohibits digital output of unpacked MQA in any digital format, only allowing the unpacked data to be fed to an on-board MQA-compatible DAC and output in analog form. Some claim this to be a part of DRM process[citation needed], which allows a proper MQA file to be authenticated and the full quality of the signal decoded only on commercially-licensed equipment."

Edited by marekzawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

What is the difference between HiFi quality and Master quality sound?

 

HiFi audio is a superior sound, but is still limited in its resolution — 44.1 kHz/16 bit.

 

Yet TIDAL has partnered with MQA to deliver something infinitely better: an authenticated and unbroken version (typically 96 kHz/24 bit) with the highest possible resolution — as flawless as it sounded in the mastering suite. And exactly as the artist intended it to sound.

 

Jak odtwarzasz normalne albumy HiFi to masz na wyjściu 44,1 kHz / 16 bitów a jak albumy MASRET to masz zazwyczaj 96 kHz / 24 bit.

 

W aplikacji TIDAL masz dekoder MQA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie zazwyczaj i nie zwykle. tak lub nie.

 

-masz apkę tidal pod windowsa

-masz strumień MQA

-masz dac usb z obsługą 96/24 ale bez natywnej obsługi MQA

 

i teraz to puszczasz i albo masz na wyjściu do dac 96/24 albo nie masz.


Czy jeśli pusta ściana promuje ateizm (stanowisko Włoch w sprawie dot. krzyża w szkole) to rozwiązaniem jest tapeta w krzyże?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie tak lub nie.

Jeżeli masz plik audio master to na wyjściu USB z kompa z TIDAL, masz zazwyczaj 96 kHz / 24 bit lub inne zależne od pliku Hi-Res MASTER.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli masz plik audio master to na wyjściu USB z kompa z TIDAL, masz zazwyczaj 96 kHz / 24 bit lub inne zależne od pliku Hi-Res MASTER.

Sprawdzałeś pomiarem że jest 24/96 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z artykułu (Czy format MQA wygra - przepowiada Michał Jurewicz z firmy MYTEK).

https://www.infoaudio.pl/artykul/593,czy-format-mqa-wygra-przepowiada-michal-jurewicz-z-firmy-mytek

Praktycznie wygląda to tak, że z chmury ściągam sobie FLAC, który ma 44,1 kHz i 24 bity. W szumie tego FLAC-a zakodowana jest dodatkowa informacja o większej rozdzielczości tego nagrania. Te 44,1 kHz przepływa przez komputer, idzie przez USB do DAC-a. W DAC wbudowany jest hardware decoder, który znajduje te bity w szumie sygnału, potwierdza, że to jest MQA, zapala się w BROOLLYN-ie światełko, że to jest MQA i cały format zostaje rozwinięty do 352 kHz. Czyli w momencie jak mam wbudowany dekoder MQA, jestem w stanie uzyskać faktyczne próbkowanie 352 kHz, ściągając wyłącznie 44,1 kHz. Jeżeli nie mam dekodera bądź dekoder wyłączymy, słuchamy jakby wersji w jakości CD tego samego formatu. Taka jest, mniej więcej, koncepcja.

Niestety nie mam dac’a BROOKLYN firmy MYTEK więc nie widzę tego na wyświetlaczu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie mam dac’a BROOKLYN firmy MYTEK więc nie widzę tego na wyświetlaczu.

W cytowanym fragmencie Mytek opisał dekodowanie MQA przez dekoder sprzętowy wbudowany w DAC. W tym przypadku apka Tidala nie musi nic robić,jedynie dostarczać strumienia MQA / nic nie dekoduje/.

Ustawienie znaczka MQA w Tidal wybiera tylko rodzaj strumienia od dostawcy, resztę załatwia DAC z MQA.

 

Jeżeli, jak twierdzicie obaj z Emilem apka Tidal pod Windows potrafi zastąpić sprzętowy dekoder MQA w DAC / w co ja wątpię / to Dac powinien otrzymywać już z apki dane 24-ro bitowe.

Można to potwierdzić przy korzystaniu z DACa, który wyświetla otrzymywany format danych, lub samego konwertera USB wyswietlającego format danych. Mytek Brooklin nie będzie potrzebny :)

Takiego sprzętu jest sporo więc może ktoś się pokusi i przedstawi wyniki jakie otrzymał przy obu wyborach opcji MQA w apce Tidal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz racje:

[Jeżeli, jak twierdzicie obaj z Emilem apka Tidal pod Windows potrafi zastąpić sprzętowy dekoder MQA w DAC / w co ja wątpię / to Dac powinien otrzymywać już z apki dane 24-ro bitowe.

Można to potwierdzić przy korzystaniu z DACa, który wyświetla otrzymywany format danych, lub samego konwertera USB wyswietlającego format danych. Mytek Brooklin nie będzie potrzebny :)

Takiego sprzętu jest sporo więc może ktoś się pokusi i przedstawi wyniki jakie otrzymał przy obu wyborach opcji MQA w apce Tidal.]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój dac rozpoznaje sygnał komputerowy USB tidal master jako 24/96. Użytkownicy na innych forach piszą że bywa rowniez 24/88.2 lub 24/48 zależnie jak jest nagrany oryginał.

 

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

 

 


T+A DAC 8 DSD via Silencable Wizzard XLR do KRELL s550k a ten via Velum LS-G do Audio Physic Cardeas Plus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mój dac rozpoznaje sygnał komputerowy USB tidal master jako 24/96. Użytkownicy na innych forach piszą że bywa rowniez 24/88.2 lub 24/48 zależnie jak jest nagrany oryginał.

Potwierdz jeszcze jak rozpoznaje strumień z Tidal bez MQA./ ptaszek w okienku MQA/

Edited by marekzawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sprawdziłeś chociaż jaki jest mastering w obydwu przypadkach (tzn. 44,1/16 i Master)?

Wyższa szkoła! Mam problem ze zrozumieniem tego pytania :-)

Jak ja słyszę coś, co wiem, że nie powinien słyszeć, to zawsze się zastanawiam: dlaczego to słyszę?

Podam przykład. Słucham sobie płytki CDAudio RUSH - Clockwork Angels (2012). Jak większość ostatnio produkowanych płyt ma spory loudness-war. Po jakimś czasie trafiły do mnie pliki 96/24, podobno z HDTracks ale chyba na jakiejś płycie w wersji gęstej też były wydane (głowy za to bym nie dał ;) ). I słucham sobie i wydaje mi się, że to jednak inaczej brzmiało z CDAudio (też z plików, na dokładnie takim samym torze). Wracam do plików z CDAudio i rzeczywiście jest inaczej. Ponieważ wiem, że różnicy między 44,1/16 a 96/24 nie słyszę to pomyślałem, że można chociażby zobaczyć jak wygląda wykres falowy dla tych dwóch wydań. I tu trafiłem od razu w dziesiątkę.

 

post-23539-0-22719400-1484431780_thumb.jpg post-23539-0-77322600-1484431797_thumb.jpg

 

Po lewej stronie wersja CDAudio, po prawej stronie wersja "gęsta". Różnica na wykresach jest naprawdę niewielka, ale okazuje się, że jest słyszalna i ja lepiej odbieram wersję "gęstą" (obrazek z prawej).

 

Oczywiście nie zawsze wykres falowy pokaże różnicę. Czasami trzeba poszukać innych różnic, ale jeżeli te różnice słychać to zawsze da się te różnice znaleźć przy pomocy jakiegoś oprogramowania.

 

PS. Na zakończenie dodam dla jasności, że jak przekonwertuję wersję 96/24 na 44,1/16 (bo tylko tak powinno się porównywać formaty "normalne" z "gęstymi"), czyli zachowam ten sam mastering, to różnicy nie słyszę.

Edited by neofozzie

"Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co ma piernik do wiatraka.

 

Nic dziwnego że słychać różnicę między 96/24 a 44,1/16.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.