Skocz do zawartości
IGNORED

Subwoofery i wszystko na ich temat


hifibloke

Rekomendowane odpowiedzi

Często błędnie rozpoznaje odległości zwłaszcza w przypadku subwooferów, gdzie czasem odległość od słuchacza powinna być inna niż wynika to z fizycznego położenia samego subwoofera ze względu na opóźnienia sygnału.

Tylko jak stwierdzić czy system autokalibracji rozpoznał prawidłowo czy błędnie odległość suba?

 

Tak właśnie myślałem, zastanawiałem się tylko nad uruchamianiem tego gorszego w przypadku głośnego grania w kinie. A jaki sub używany według Ciebie dobrze sparowałby się z tym moim, bo ciężko znaleźć drugi taki sam używany.

Moim zdaniem jeśli dwa suby to takie same, w przeciwnym wypadku lepiej odpuścić, albo kupić jeden większy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak właśnie myślałem, zastanawiałem się tylko nad uruchamianiem tego gorszego w przypadku głośnego grania w kinie.

 

ale nie o to chodzi z sub'ami zeby uruchamiać je w zależności od potrzeb....

po prawidłowym ustawieniu, kalibracji itd. AVR powinien byc ustawiony na dedykowanym poziomie głośności (wg spec) i to powinno zapewnić poziom odsłuchu ścieżki dźwiękowej wg intencji realizatora została nagrana.

 

Pomijam jakies nocne słuchanie a tzw. punkt odniesienia

 

 

Moim zdaniem jeśli dwa suby to takie same, w przeciwnym wypadku lepiej odpuścić, albo kupić jeden większy.

 

mysle ze 2 lesze niz jeden, chyba ze mowa o dwoch shitowatych (mam na mysli jakość,design itd)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie o to chodzi z sub'ami zeby uruchamiać je w zależności od potrzeb....

Właśnie powiem z Ci z doświadczeń klubowych. Wielokrotnie, kiedy kluby zwracają się do mnie o pomoc (a zajmuję się kompleksową obsługą lokali), jednym z powiedzmy w skrócie 4 podstawowych wad jest nagłośnienie i trzeba pogodzić to z resztą inwestycji, które wpłyną na + dla lokalu. We Wrześniu miałem klienta, który w klubie który mu robiłem uparł się na nówki. Lokal miał, jakieś 500m2 z czego 250m2 do nagłośnienia. Wstawiali mu na próbę jbl, dap, polanowkiiego i + inne nowe budżetówki jakieś behringery, reloopy itd. A kocham to co robię i namówiłem ich na płatny odsłuch OHM z początku 21 wieku. I za 16tys mają zestaw gdzie są 4 górki o mega skuteczności, i dwa basy na 15 calach które tuką niemiłosiernie. Ale DBX czyli, procesor dźwięku jest tak skalibrowany, że drugi bas dołącza się przy osiągnięciu odpowiedniego lv, głośnośći.

ps. sorry za błędy ale %

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez djmilkyway

Stereo: Sony E9000ES + N9000ES; Sony MXD-D3; Technics SL-1200 mk2; kolumny: Usher CP-730 Kino: Yamaha rx-v767 + Usher CP730 + Focal.JMlab (cent, rear, sub)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak stwierdzić czy system autokalibracji rozpoznał prawidłowo czy błędnie odległość suba?

Subwoofer będzie się spóźniał względem kolumn z basem daje to taki efekt mulenia i przeciągania basu, sub gra jak osobne źródło. Generalnie płynna regulacja fazy zwykle jest wystarczająca, niestety w moim przypadku musiałem trochę opóźnić kolumny względem subwoofera efekt jest taki, że w pewnym punkcie sub przestaje być lokalizowany lub jego lokalizacja jest trudniejsza, a o to przecież chodzi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez malikali
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czarnym forum i na Hi-Fi i muzyka spotkałem się z takim twierdzeniem że amplitunery podczas kalibracji celowo nie wprowadzają rzeczywistych odległości suba między kolumnami a miejscem odsłuchu z powodu właśnie opóźnień własnego wzmacniacza ale czy to prawda i jest poprawne to nie wiem.

U mnie z ta fazą jak odciąłem kolumny na 110hz to bas idzie wyższy i trudno mi było wychwycić czy fazę ustawił mi dobrze jak sub schodził po niżej 110hz. Ustawił mi na 0 po kalibracji ale sub jak gra nie jest lokalizowany jak siedzę w miejscu odsłuchu a stoi w rzędzie koło prawej kolumny przedniej

Jak przestawiłem na 180 podczas filmu gdy były wybuchy sub miał opóźnienie lekkie wtedy dopiero wychwyciłem że na 0 u mnie jest ok. Jak dobrze rozumiem z tą fazą jest zabawa jak sub stoi dalej od kolumn przednich czy dobrze rozumiem?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez spinacz66

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

Pomiar odległości suba przez autokalibrację jest zawsze obarczony mniejszą lub większą różnicą w stosunku do odległości rzeczywistej. Wynika to z wielu czynników np. zniekształcenia pomiaru wskutek oddziaływania modów, przyjęta metodyka pomiaru IR przez autokalibrację np. największy impuls, pierwszy impuls, opóźnienia grupowe. Ale najczęściej są to błędy relatywne tzn. autokalibracja pokazuje większe odległości, ale faktyczna różnica odległości sub/LCR jest prawidłowa, a to jest najważniejsze do zgrania fazy. Warto pamiętać, że pokazywana odległość to nic innego jak zobrazowanie dopasowania fazy suba - każdy 1ᴼ to 1.2cm przy 80Hz.

 

W skrajnej sytuacji, gdy filtry w LCR są bardzo rozbudowane, szczególnie gdy sekcja MF/HF jest podłączona w przeciwfazie (autokalibracja najczęściej informuje, że wykryła błędy polaryzacji), może dość do błędów zgrania fazy przez autokalibrację. Jak pisze malikali w takim przypadku wydaje się, że bas jest słaby, mułowaty, dudniący. Częstym i błędnym remedium jest podkręcanie głośności, tymczasem problem leży gdzie indziej. Trzeba poprawić zgranie fazowe (czasowe) suba z LCR tak, aby w cz. podziału zlikwidować "dołek" w paśmie wspólnym. Najlepiej zrobić to regulując odległością suba w menu amplitunera lub płynną regulacją fazy w subie.

 

Tak wygląda nieprawidłowe i prawidłowe zgranie fazy na pomiarach:

 

post-57849-0-38368800-1486812809_thumb.gif post-57849-0-85256200-1486813360_thumb.gif

Edytowane przez Magog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tips & Tricks dla suba ( po angielsku )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc

(Konto usunięte)

Ja właśnie jestem w trakcie pewnego eksperymentu.

Mój zacny Velodyne DD12 kuleje. Raz gra czysto, raz czasami pojawia się w nim jakiś brud na dole. Tylko czasami ale jednak.

Naprawa w serwisie polega tylko i wyłącznie na wymianie całej elektroniki. To koszt z wysyłkami pod 7tzł. Niemało.

Za namową @audiosynergii kupuję używaną końcówkę mocy z DSP i podłącze zamiast mojej z DD.

Estradową, używaną przerobioną na bezgłośne chłodzenie.

Nie na pałę, tylko po dokładnych pomiarach pomieszczenia i wprowadzeniu korekcji przez @audiosynergię właśnie.

Końcówka 2000W RMS powinna wystarczyć. Obecnie sub ma 1250. Dam znać jak wrażenia z porównania fabrycznego DD z tym wynalazkiem.

 

Końcówka dotarła. Za 1300zł udało się kupić Crowna XTi2000. Do 80Hz podobno da radę i robi to wzorowo.

Teraz dorabiam panel tylny po wyjęciu oryginalnego z elektroniką. W poniedziałek powinno się udać spotkanie z @audiosyenrgią celem pomiarów pomieszczenia i wprowadzenia ustawień do DSP końcówki. W tym celu jest świetna bo wszystko się ustawia z podpiętego kompa z zainstalowanym programem HiQnet.

Jeszcze wymienimy wentylatorek na jakiś bardzo cichy i dodatkowo będzie zmniejszone napięcie na niego, żeby go nie było zupełnie słychać.

Tak na wagę, to crown powinien kopać dużo mocniej niż fabryczny zestaw. I parametry i waga elektroniki na to wskazuje.

Dam znać po odsłuchach jak wypada porównanie.

Edytowane przez HQ150
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jeśli dobrze rozumiem, to jak ustawisz suba w jednym miejscu to tam będzie musiał stać ? Pomiary i ustawienia suba będą wykonane dla określonego miejsca postoju suba i miejsca odsłuchowego ?

Będzie to kalibracja ręczna ?

 

Tak czy inaczej koszty naprawy jakie serwuje serwis Velodyne przyprawiają o zawrót głowy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
spotkanie z @audiosyenrgią celem pomiarów pomieszczenia i wprowadzenia ustawień do DSP końcówki.

 

Jeżeli mogę zasugerować, to najpierw powinno się wykonać pomiary suba w wolnej przestrzeni (np. na zewnątrz) i ustawić podstawową korekcję suba. Większość subów jest wspomagana przez cyfrową korekcję wprowadzaną przez producenta aby uzyskać założone parametry z obudowy, o akceptowalnej przez konsumentów wielkości. Takie działanie pozwoli na ocenę jak bardzo trzeba "dociążyć" charakterystykę (i wzmacniacz), aby uzyskać parametry deklarowane przez producenta. Dopiero potem ustawienie i kalibracja w pomieszczeniu wraz ze zmianami uwzględniającymi wcześniejsze nastawy. Korygowanie bezpośrednio w pomieszczeniu, przy całym negatywnym jego oddziaływaniu, może spowodować znaczące przeciążenie samego głośnika, szczególnie, że nie są znane jego podstawowe parametry (każde 3dB wzmocnienia w PEQ to 2x większa moc na głośnik).

 

Jeszcze wymienimy wentylatorek na jakiś bardzo cichy i dodatkowo będzie zmniejszone napięcie na niego, żeby go nie było zupełnie słychać.

 

Szczerze odradzam. Wzmacniacze pro ze względu na minimalizację wagi są projektowane do pracy z silnym, wymuszonym obiegiem chłodzenia. Crown XTi2000 jest wzmacniaczem klasy AB (info) i ma prawo się istotnie grzać przy założonych warunki pracy. Jakiekolwiek manipulacje strumieniem powietrza to IMO prosta droga do "ugotowania" wzmacniacza.

 

A tak w ogóle, Crown to świetne wzmacniacze. Sam mam XLS1002 do napędu subów balansująch i klon Crown DriveCore pod marką Lexicon do całej reszty.

Edytowane przez Magog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc

(Konto usunięte)

Szczerze odradzam.

To nie jest eksperyment. To już jest przetestowane:-)

@audiosynergia wie co robi. Zmienia coś w sofcie i napięciu na wentylator. Jeśli temperatura końcówki by wzrosła to wentylator wejdzie na wyższe obroty.

Dodatkowo to jest końcówka estradowa, przygotowana do pracy non-stop z dużymi kolumnami przy wysokim poziomie nagłośnienia.

U mnie będzie pracowała podczas projekcji jednego filmu, z jednym głośnikiem ( nie z dwoma kolumnami np.) i tylko do 80Hz.

Zresztą końcówka i tak ma softową kontrolę temperatury. Jakby wentylator się nie wyrabiał i temperatura by wzrastała ponad miarę, to się wyłączy.

 

Jeżeli mogę zasugerować, to najpierw powinno się wykonać pomiary suba w wolnej przestrzeni (np. na zewnątrz) i ustawić podstawową korekcję suba. Większość subów jest wspomagana przez cyfrową korekcję wprowadzaną przez producenta aby uzyskać założone parametry z obudowy, o akceptowalnej przez konsumentów wielkości. Takie działanie pozwoli na ocenę jak bardzo trzeba "dociążyć" charakterystykę (i wzmacniacz), aby uzyskać parametry deklarowane przez producenta. Dopiero potem ustawienie i kalibracja w pomieszczeniu wraz ze zmianami uwzględniającymi wcześniejsze nastawy. Korygowanie bezpośrednio w pomieszczeniu, przy całym negatywnym jego oddziaływaniu, może spowodować znaczące przeciążenie samego głośnika, szczególnie, że nie są znane jego podstawowe parametry (każde 3dB wzmocnienia w PEQ to 2x większa moc na głośnik)

Tu już się nie wypowiem.

@audiosynergia ma wykształcenie wyższe w tej materii właśnie i to jest jego chleb powszedni. Pomiary kolumn, ich budowa to jest to co robi codziennie.

Tu nie ma żadnego ryzyka, że coś spartoli. O to jestem raczej spokojny.

 

Tylko jeśli dobrze rozumiem, to jak ustawisz suba w jednym miejscu to tam będzie musiał stać ? Pomiary i ustawienia suba będą wykonane dla określonego miejsca postoju suba i miejsca odsłuchowego ?

Będzie to kalibracja ręczna ?

 

Tak czy inaczej koszty naprawy jakie serwuje serwis Velodyne przyprawiają o zawrót głowy.

 

Jak się przeprowadzę do innego domu, to znowu zaproszę @audiosynergię:-)

Mamy do siebie 20min jazdy autem.

@audiosynergia ma jakieś profesjonalne mikrofony i programy do ich obsługi. To co mu wyjdzie w pomiarach wprowadzi jako korekcje do DSP crowna.

I znowu pomiar jak to wygląda po zabawie.

Słyszałem jak zmienił się dźwięk, gdy taką korekcję zrobił u mnie w domu przy spotkaniu forumowym. Wtedy bawiliśmy się programem Foobar2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc

(Konto usunięte)

@audiosynergia mówi, że jego zupełnie nie interesuje co zrobił producent przy swojej końcówce.

Teraz to on jest producent i on robi całą korekcję dysponując kontrolą każdego możliwego parametru wzmacniacza, więc ma pełną władzę nad każdym aspektem pracy głośnika.

Teraz ,, on tu rządzi'' :-)

Wytrzymałość mechaniczna ( a więc i elektryczna) głośnika jest do dokładnego określenia w każdym punkcie charakterystyki, tylko trzeba sobie zadać trud ( i oczywiście mieć wiedzę i umiejętność) zrobienia odpowiedniego pomiaru i symulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc

(Konto usunięte)

Bardzo jestem ciekawy tego wymuszonego eksperymentu.

Prawdę mówiąc to nie do końca eksperyment, bo @audiosynergia ma u siebie sub własnej konstrukcji i wiem co potrafi.

I sub i @audiosynergia:-)

Przy crownie możliwości DSP i całej reszty regulacji każdego aspektu ustawień są dużo większe niż w DD Velodyne. Do tego dochodzi dużo większa moc.

Nie będzie czynne serwo głośnika. Nie da się wykorzystać akcelerometru który jest na głośniku.

Edytowane przez HQ150
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc

(Konto usunięte)

Pierwsze próby za mną.

Ten crown to potwór. Robi z głośnikiem DD12 co chce. Oczywiście żadnego buczenia, niekontrolowanego basu nie ma.

Kop jest dużo większy i kontrola niż fabryczna końcówka.

Możliwości ustawień i zszycia z resztą systemu ogromne. Na razie zagrałem bez jakichkolwiek ustawień. Obejrzałem jakiś film, parę teledysków z MTV a crown zimny jak lód. Nie miał się przy czym nawet ten wentylatorek włączyć. Fajnie bo sprzęt będzie całkowicie bezgłośny. Muszę tylko jakoś zasłonić ten wyświetlacz i diody ( może się da wyłączyć softem, muszę poszukać). Muszę się dowiedzieć czy do tego programu HiQnet Band Manager da się jakoś podpiąć mikrofon pomiarowy poprzez kompa i wyrysować na ekranie wykres pomiarów? Byłoby świetnie. Można by wtedy samemu bawić się w autokorekcję.

W poniedziałek mam nadzieję, że uda nam się spotkać z @audiosynergią i wtedy mi zestroi całość kina domowego i ,, zszyje'' suba z resztą systemu i pokojem.

 

I jeszcze jeden fajny dodatek do crowna.

http://94-23-95-122.ovh.net/nowosci/169-akcesoria/3913-crown-usbx-router-usbwifi-do-kontrolowania-wzmacniaczy-xti-cdi-dsi

 

Za jego pomocą można sobie zarządzać końcówka ze smartfona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

Super sprawa, gratulacje !

 

Ten crown to potwór. Robi z głośnikiem DD12 co chce.

 

No i kolejny przekonany, do powszechnie pogardzanych i lekceważonych, końcowek pro. Posłuchaj jeszcze serii DriveCore, a nie będziesz chciał więcej szukać kolejnego wzmacniacza. OMG przecież to końcówki cyfrowe ... ratunku ... co za herezja :-)) Dobrze, że to nie zakładka Stereo by musiałbym wyjechać albo zapuścić wąsa ;-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc

(Konto usunięte)

No i kolejny przekonany, do powszechnie pogardzanych i lekceważonych, końcowek pro.

 

No spokojnie.

Na razie jestem przekonany do ich zastosowania w paśmie subwoofera:-)

@audiosynergia który mnie na ten eksperyment namówił, jednocześnie twierdzi, że tej końcówce nic więcej ponad to pasmo, by napędzać nie dał.

Ostatnio pokazywał mi mid-tweetery jego własnej produkcji radzące sobie od 800Hz w górę i rozmawialiśmy o pakach które zamierza na ich bazie zbudować. Na dół planuje jakiś 15'' dający radę na reszcie pasma. Padł właśnie pomysł napędzania go crwonem, ale powiedział, że nie da rady. Że to dla tej zabawki za dużo. Tu już podobno by nirwany nie było.

 

Posłuchaj jeszcze serii DriveCore

Fajne ale zwróć uwagę na Damping Factor. W serii Drive Core widzę powyżej 200 a u mnie powyżej 500.

Akurat w subie to może mieć znaczenie.

 

Gdybym szukał czegoś do napędu w stereo to tą bym chętnie przetestował:

https://www.thomann.de/pl/lab_gruppen_ipd_2400.htm

Edytowane przez HQ150
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
Że to dla tej zabawki za dużo.

 

Wcale mnie to nie dziwi, wystarczy mocniejsza korekcja i 800W/4Ohm nie wystarczy.

 

Fajne ale zwróć uwagę na Damping Factor.

 

Damping Factor to chyba najbardziej mistycyzowany parametr "występujący" wyłącznie na zaciskach wyjściowych wzmacniacza. Po podłączeniu przewodów i kolumn znika jak kamfora (info).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ HQ150 ile cie w sumie wyniesie modyfikacja tego suba (wliczam wszystko) i czy dopytywałeś się czy kalibracja mikrofonem od velo będzie działała a jak tak czy będziesz robił i wprowadzał swoje poprawki czy pozostaniesz przy tym co firma wprowadzi i zrobi własne pomiary ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez spinacz66

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc

(Konto usunięte)

Na razie modyfikacja mnie kosztowała 1390zł za Crowna z przesyłką. A i jeszcze dwa wtyki XLR na kabel za 30zł.

I zakup cichego wiatraczka który wydaje się zbyteczny.

Do tego usługa @audiosynergii za próbę naprawy DD i teraz za kalibrację całego zestawu kina domowego z tym subem.

Crown ma 20 możliwych presetów do ustawienia. Zobaczmy co pokaże po kalibracji.

Edytowane przez HQ150
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc

(Konto usunięte)

Czy ktoś z Was wie gdzie znaleźć wykresy charakterystyki jakie np. stosuje Velodyne czy inni producenci zacnych subów do różnych trybów ich pracy?

Muzyka, akcja itd? Z chęcią bym zobaczył które zakresy pasma podbijają i o ile w różnych trybach.

Edytowane przez HQ150
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj w wersji tabelaryczej, pochodzi od suba SPL1200R. Program muzyka jest referencyjny, bez podbić.

Wiem, że w nowszej wersji subów wartości podbić są odrobinę inne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc

(Konto usunięte)

Obiecałem relację z kalibracji crowna.

Niestety na razie jej nie będzie:-( @audiosynergia wczoraj do mnie przyjechał i okazało się, że to jednak głośnik brudzi.

Przy 16, 32, 64Hz..... Nie zawsze to jest słyszalne ale wczoraj przy sygnałach testowych wyraźnie wylazło. Nawet wyjęty z obudowy daje taki sam objaw. Więc to chyba jednak nie elektronika.

Ciekawe, ze na crownie przy normalnie oglądanym filmie, muzyce nie słyszę nic. A przy sygnałach testowych to jest. Na oryginalnej elektronice było to wyraźnie słychać podczas normalnego korzystania z suba. Przy wszystkich innych częstotliwościach cisza kompletna a tylko przy tych które podałem jakby coś w środku obcierało.

No to tym razem głośnik trzeba będzie wysłać do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 14

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.