Jump to content
IGNORED

Subwoofery i wszystko na ich temat


Recommended Posts

Ja tam nikogo na siłę nie będę przekonywał. Wiem jedno. Jak ktoś ma słabe pomieszczenie czy słabą akustykę nie powinien wystawiać opinii na temat kolumn czy w tym przypadku subwooferów. Jak do starego suba Tagi dostawiłem klipscha to już był zajebi.sty przeskok. Zresztą Lolo2 też to przerobił. I to niska półka. A bas "niski mięsisty".

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
7 minut temu, STELVIO napisał:

Ja tam nikogo na siłę nie będę przekonywał. Wiem jedno. Jak ktoś ma słabe pomieszczenie czy słabą akustykę nie powinien wystawiać opinii na temat kolumn czy w tym przypadku subwooferów. Jak do starego suba Tagi dostawiłem klipscha to już był zajebi.sty przeskok. Zresztą Lolo2 też to przerobił. I to niska półka. A bas "niski mięsisty".

tak samo posiadając low endowe "kino" w bardzo słabych warunkach. Ja się nie dziwie że to słabo gra.. bo nie może zagrać dobrze ale to nie znaczy że każdy sprzęt "nie kinowy" zagra źle.

5 minut temu, daniel-de napisał:

Fakt model nie ma znaczenia ale puszczenie frontów przez oddzielną końcówkę mocy robi różnicę.

Nie rozumiesz, a mi się nie chce tłumaczyć.

Wybacz sprzęt tak niskich lotów nigdy mnie nie interesował i wolałem kupić stary dużo lepszy klocek niż nowy gadżet. Dzisiaj za 500 zł możesz kupić proca który zje, przeżuje i wypluje tego NR a jeszcze w stereo może zaskoczyć.

I żebyś mnie źle nie zrozumiał, nie chodzi o kasę, jakość sprzętu, możliwości.. każdy z nas jest ograniczony, czasem z musu, czasem z lenistwa. Problem to teorie, które budujesz.. a właściwie sprzęt i doświadczenia służące za podstawę.

Edited by fetek
Link to post
Share on other sites
5 minut temu, fetek napisał:

wolałem kupić stary dużo lepszy klocek niż nowy gadżet

Każdy ma inne priorytety. Żaden staruch nie obsłuży mi projektora a przecież to nie jest żaden sprzęt kinowy tylko AV salonowe (z salonową akustyką). Ścigać się na jakość można w dedykowanych pomieszczeniach.

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, daniel-de napisał:

Każdy ma inne priorytety. Żaden staruch nie obsłuży mi projektora a przecież to nie jest żaden sprzęt kinowy tylko AV salonowe (z salonową akustyką). Ścigać się na jakość można w dedykowanych pomieszczeniach.

HDMI 1.3 było więc dawało radę, po za tym masz rozdzielacze, emulatory itd.. wsio się da zrobić.

ja tam tęsknie za CRT i tonsilem ?

Edited by fetek
Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, fetek napisał:

HDMI 1.3 było więc dawało radę, po za tym masz rozdzielacze, emulatory itd.. wsio się da zrobić.

ja tam tęsknie za CRT i tonsilem ?

Nie no ja od Tonsila spierdalam gdzie pieprz rośnie... Dirma w latach 80 była najlepsza w Polsce ale im nowsze czasy tym rynek był bardziej zalewany ciekawszymi konstrukcjami w tych samych pieniądzach... nie mówię już tu o graniu... bo to prosi o pomstę do nieba ...

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Martin Rejek napisał:

Nie no ja od Tonsila spierdalam gdzie pieprz rośnie... Dirma w latach 80 była najlepsza w Polsce ale im nowsze czasy tym rynek był bardziej zalewany ciekawszymi konstrukcjami w tych samych pieniądzach... nie mówię już tu o graniu... bo to prosi o pomstę do nieba ...

ale życie było bardziej beztroskie i człowiek miał więcej czasu, nikt nie patrzył na rozdzielczości, pixele, kalibracje i inne pierdoły.

nowe konstrukcje to ponoć mega padaczki, tak mówią...

 

Edited by fetek
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, fetek napisał:

ale życie było bardziej beztroskie i człowiek miał więcej czasu, nikt nie patrzył na rozdzielczości, pixele, kalibracje i inne pierdoły.

nowe konstrukcje to ponoć mega padaczki, tak mówią...

 

Fetek ty nie narzekaj bo źle nie masz jako rolnik gdzie życie ci się kręci pomiędzy dojeniem krów a przyklejaniem spilerów czy neonów do swojej " wyścigówki ". 

" Kobiety są jak dziki , lecą na żołędzie "  - Arystoteles 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Xpedite999 napisał:

Fetek ty nie narzekaj bo źle nie masz jako rolnik gdzie życie ci się kręci pomiędzy dojeniem krów a przyklejaniem spilerów czy neonów do swojej " wyścigówki ". 

no nie ukrywam że po ponad 15 latach pracy korporacyjnej jest to miła odskocznia.... jeszcze bym się do TV załapał.. ale mam żonę ;]

 

 

Edited by fetek
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Jaki lepiej podłączyć subwoofer do ampli- wejściem LFE czy podwójny RCA? czy nie ma znaczenia?
Bo widze nie każdy sub ma LFE tak?

Przykładowo Heco Aurora SUB 30A zdaje się ma tylko 2 xRCA tak?

Do pokoju 4.5x4.5m ok 20m2 jaki sub do 1500zł +/- byście rekomendowali?
Onkyo RZ830 5.0.4 set Monitor Audio Bronze 2, 1, central.

----------------

I jeszcze coś - Heco Aurora 12" ma jak podają w danych 125wat, Klipsch R-112SW 12" ma 300wat - to możliwe że aż taka duża różnica?
Czym będzie się przejawiała większa moc subwoofera??

To nurtujące mnie dziś pytania: D

Link to post
Share on other sites

Dobry Wieczór Panie i Panowie. Przebrnąłem przez teksty o cebulactwie, zmywaku w UK, cenach wynajmu mieszkań w DE, obejrzałem fotki z Porsche i różnym grilowanym jadłem ale nie dowiedziałem się czego szukałem więc zapytam tu i teraz.

/założenia i stan faktyczny/: za 20 dni zakup amplitunera Denon AVR-X4500H lub MARANTZ SR 6014. Co kilka dni mieszają mi w głowie różni handlowcy więc w tej kwestii zagubiłem się lekko. Wszystko ma zagrać z Monitor Audio Silver RX 8 w układzie 5.0 (tylne trapezowe RX-FX do wyboru przełacznik bipol/dipol). Pokój 20 m w prostokącie 4 m x 5 m. Mimo, iż 80 % czasu ze sprzetem to słuchanie muzyki - zapragnałem wreszcie uzupełnić system także o subwoofer. Różni handlowcy głównie polecają mi REL T5i, inni model większy REL T7i bo pokój za duży na model 5. Inna grupa poleca jednak SVS SB-2000 PRO. Oba modele tj. Rel T7i oraz SVS SB- 2000 Pro cenowo wychodzą tak samo czyli 3900 zł w lakierze piano black. Spotkałem się z opinią handlowca, że SVS brzmi jak tuba basowa w aucie natomiast REL jest bardzo muzykalny. Co Państwo myślą w kwestii wymienionych subwooferów, jakiego wy dokonali byście wyboru ?

Z góry dziekuję za odpowiedzi.

Edited by KINGSIZE
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, KINGSIZE napisał:

Oba modele tj. Rel T7i oraz SVS SB- 2000 Pro cenowo wychodzą tak samo czyli 3900 zł w lakierze piano black. Spotkałem się z opinią handlowca, że SVS brzmi jak tuba basowa w aucie natomiast REL jest bardzo muzykalny.

SVS można kupić z 25-30% zniżką nie wiem jak REL. Miałem rela mam svs. Te Rele, które wymieniasz są stricte do muzyki i fakt są niesamowicie muzykalne, szybkie i barwne. Do twojego pomieszczenia spokojnie nada się T7 i nie będzie za duży. SVS to suby kinowe ale zwłaszcza te z OZ świetnie nadają się do muzyki. Ustępują nieco pod tym względem RELowi ale nie aż tak bardzo. Po jakimś czasie przyzwyczaiłem się do trochę innego grania svs. Wybór zależy od tego czy bardziej zależy ci na kinie czy też na stereo w tych 20% czasu bez słuchawek. Skoro jednak piszesz w zakładce kino to wybór jest oczywisty. Tu svs da więcej różnicy in plus w kinie a będzie tylko minimalnie gorszy (inny - subiektywna opinia) w muzyce. Pozdrawiam.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

W dalszym ciagu nie pojalem tego ciaglego podkreslania roznicy i predyspozycji jakiegos subwoofera albo do kina domowego albo do muzyki/stereo.

Poniewaz jestem w tej materii bardzo upierdliwy, powtorze moje pytanie poraz setny (jak dotychczas bez sensownej odpowiedzi): jakie wlasciwosci, parametry predysponuja okreslony subwoofer do kina albo do muzyki?

 

PS.

Prosze omijac takie argumenty i parametry jak „jebniecie w klate“ albo „szybkosc“. Szybkie to sa auta i to mozna zmierzyc/porownac

A jak porownac „szybkosc“ subwoofera?

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, KINGSIZE napisał:

Dobry Wieczór Panie i Panowie. Przebrnąłem przez teksty o cebulactwie, zmywaku w UK, cenach wynajmu mieszkań w DE, obejrzałem fotki z Porsche i różnym grilowanym jadłem ale nie dowiedziałem się czego szukałem więc zapytam tu i teraz.

/założenia i stan faktyczny/: za 20 dni zakup amplitunera Denon AVR-X4500H lub MARANTZ SR 6014. Co kilka dni mieszają mi w głowie różni handlowcy więc w tej kwestii zagubiłem się lekko. Wszystko ma zagrać z Monitor Audio Silver RX 8 w układzie 5.0 (tylne trapezowe RX-FX do wyboru przełacznik bipol/dipol). Pokój 20 m w prostokącie 4 m x 5 m. Mimo, iż 80 % czasu ze sprzetem to słuchanie muzyki - zapragnałem wreszcie uzupełnić system także o subwoofer. Różni handlowcy głównie polecają mi REL T5i, inni model większy REL T7i bo pokój za duży na model 5. Inna grupa poleca jednak SVS SB-2000 PRO. Oba modele tj. Rel T7i oraz SVS SB- 2000 Pro cenowo wychodzą tak samo czyli 3900 zł w lakierze piano black. Spotkałem się z opinią handlowca, że SVS brzmi jak tuba basowa w aucie natomiast REL jest bardzo muzykalny. Co Państwo myślą w kwestii wymienionych subwooferów, jakiego wy dokonali byście wyboru ?

Z góry dziekuję za odpowiedzi.

Gość pisze z jajcem to i naczelny troll coś dorzucić powinien skoro takich gości szanuje . Na początku chciałem zauważyć i spytać jak masz czelność śmiać się z fotek dorobku niektórych gości i to gdzie na to zapracowali nie wrzucając przy tym swoich fotek ( passat ma być umyty,  wypastowany i Karyna może na masce siedzieć) ????. Po tym jak czytałeś kilka czy kilkadziesiąt stron o subach i tego typu tworach wiesz że nie dość że suby różnią się od siebie jak i osobnicy ich używający i opisujący pod względem ich gustu . Zasada normalnego człowieka budującego kino i lubiacego w miarę fajne doznania pod tym kątem- kup największy i najlepszy sub na jaki cie stać a najlepiej dwa a po jego właściwym ustawieniu zrozumiesz dlaczego . Są też gościa jak kolega wyżej który rozważa do kina Rela zamkniętego ( na trollowni/ bocznicy takie żarty raczej powinien pisać) z uwagi na minimalny apetyt na bas jak i jego pseudoprecyzje i dlatego jeden sub w ponad 40m otwartych na kuchnię przestawia mu meble . Najlepiej było by gdybyś wyrobił sobie zdanie na ten temat i poznał swoje oczekiwania pod tym względem wypozyczajac jakiś model do chałupy.  Jeżeli budżet pozwala na okolice 5k to proponuję svs pb2000 pro ( i miejsce bo jest trochę spory ale gwarantuje że dokupić drugi , tak ci się spodoba ) jeżeli miejsca mało to sb2000 pro i w pomieszczeniu 20m bym absolutnie poniżej tego nie schodził. Nie wierz w farmazony branży ,to raz . Dwa to nie wierz w skrajne opinie forumowiczow . Najlepiej dopytaj czy np modele ktore cie interesuja nie maja jakis wad itp i wielkość wybierz sam wedle swoich preferencji. 

Xajas ma rację i dobry sub to uniwersalny sub , bardziej wielkość gra role niż jego konstrukcja ma jakieś za i przeciw .

" Kobiety są jak dziki , lecą na żołędzie "  - Arystoteles 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, xajas napisał:

A jak porownac „szybkosc“ subwoofera?

Moim zdaniem problem dotyczy odpowiedzi impulsowej i skokowej głośnika. To jak on potrafi odtwarzać różne fazy dźwięku poszczególnych instrumentów. Jeśli dźwięk jakiegoś instrumentu ma krótką fazę wygaszania a głośnik nie jest w stanie tego odwzorować i przeciąga tą fazę to nie można mówić, że jest szybki. Takie głośniki średnio nadają się do muzyki. Inaczej jest w kinie gdzie fajnie brzmi jakiś wybuch, który jest odtworzony z mocnym atakiem a następnie długo wygaszany. Dlatego uważam, że jedne subwoofery bardziej nadają się do muzyki a inne do filmów. Poza tym, nie każde subwoofery potrafią w miarę wiernie odtworzyć barwę poszczególnych instrumentów ani też selektywnie podawać kolejne dźwięki gdyż nie są w stanie odpowiednio szybko wygaszać poszczególne fazy. To w kinie jest mniej potrzebne. Już pomijam fakt generowania zniekształceń, które w oczywisty sposób wpływają na jakość brzmienia.

Edited by daniel-de
Link to post
Share on other sites

Wybrałem SVS SB-2000 Pro. Amplituner DENON AVR-X4500H ... goni za nim MARANTZ SR 6014 ... czy nawet 7013 bo ten ostatni  mimo wysokiego kursu euro i tak w Germanii kosztuje poiżej 6000 zł.  Miłego dnia wszystkim.

Edited by KINGSIZE
Link to post
Share on other sites
Moim zdaniem problem dotyczy odpowiedzi impulsowej i skokowej głośnika. To jak on potrafi odtwarzać różne fazy dźwięku poszczególnych instrumentów. Jeśli dźwięk jakiegoś instrumentu ma krótką fazę wygaszania a głośnik nie jest w stanie tego odwzorować i przeciąga tą fazę to nie można mówić, że jest szybki. Takie głośniki średnio nadają się do muzyki. Inaczej jest w kinie gdzie fajnie brzmi jakiś wybuch, który jest odtworzony z mocnym atakiem a następnie długo wygaszany. Dlatego uważam, że jedne subwoofery bardziej nadają się do muzyki a inne do filmów. Poza tym, nie każde subwoofery potrafią w miarę wiernie odtworzyć barwę poszczególnych instrumentów ani też selektywnie podawać kolejne dźwięki gdyż nie są w stanie odpowiednio szybko wygaszać poszczególne fazy. To w kinie jest mniej potrzebne. Już pomijam fakt generowania zniekształceń, które w oczywisty sposób wpływają na jakość brzmienia.

Jedno dobre haslo „step response“ juz padlo, ale „faza“ to zupelnie co innego i w dalszym ciagu nie rozumiem, dlaczego kino jest redukowane do „wybuchow i pierdzenia dinozaurow“ i dlaczego myslisz ze tego typu „dzwieki“ nie wymagaja dobrej jakosci „step response“. A to co nazywasz „odtworzeniem barwy instrumentow“ odgrywa sie raczej w innym zakresie czestotliwosci, niz w tym, ktory odtwarza subwooler. Przebieg charakterystyki w zakresie subwoofera jest bardziej zdominowany przez „wspolgranie pomieszczenia z subwooferem i miejscem odsluchu“ i wlasciwy setup, a mniej przez typ obudowy (OZ, BR,..) czy material membrany, itp. „liniowosc“ samego subwoofera

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, xajas napisał:

ale „faza“ to zupelnie co innego

W znaczeniu etap. W pierwszej fazie (etapie) podtrzymania dźwięku i w ostatniej wygaszania. Nie redukuję kina tylko do efektów ale charakteryzuję oraz specyfikuję. Nie ma w pełni uniwersalnych rzeczy sprawdzających się absolutnie doskonale w każdej dziedzinie. Tak samo jest z subwooferami. Jedne lepiej nadają się do jednego a inne do czegoś zupełnie innego

Link to post
Share on other sites

Nie ma chyba na chwilę obecna  subwoofera IDEALNIE ogarniającego muzykę czy efekty w filmach. Poczytałem o gorąco zachwalanych za oceanem subwooferach firmy Rythmikaudio. Jasno mówią o swoich produktach do kina, do muzki oraz kompromisowych. /nie ma dystrybucji na europę więc podaję link jako egzotykę/.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Edited by KINGSIZE
Link to post
Share on other sites

Panowie znacie może ten kabel, jest OK ?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czy tym kablem "Y" będę mógł podłączyć także subwoofer pod wejście LFE ?
tak że jednego RCA nie będę po prostu wpinał, nada się też pod takie rozwiązanie?

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, xajas napisał:

Co ma dwa gniazda RCA (L/R) a co tylko jedno (LFE), Subwoofer czy Wzmacnicz/Receiver

 Xajas jak zwykle zagadkowy i intrygujący. I to słowo Receiver jakże tajemnicze.

 

12 godzin temu, Fanek napisał:

czy tym kablem "Y" będę mógł podłączyć także subwoofer pod wejście LFE ?
tak że jednego RCA nie będę po prostu wpinał,

Możesz.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.