Jump to content
Mateon

Korektor Graficzny(Cyfrowy 14 pasm)

Recommended Posts

Drodzy koledzy (a może i koleżanki) mam taki problem. Padł mi wyświetlacz w moim korektorze Kenwood GE7030(pewnie się spalił) . W tym modelu bez wyświetlacza praktycznie nie da się korzystać z urządzenia choć sama korekcja działa. I pomyślałem sobie że zamiast go naprawiać(nie ma u mnie w okolicy żadnego serwisu o tego typu napraw) kupię nowy(stary) EQ. Model który posiadam ma 14 pasm do korekcji i zależy mi bardzo by następca również tyle posiadał.(może być więcej) Powstaje pytanie czemu nie kupie jeszcze raz tego samego modelu? Ano dlatego że zawsze uważałem za jego wadę brak możliwości bezpośredniej obsługi danego pasma (tak jak ma to miejsce np w Pioneer GR-777) oraz brak możliwości ustawiania osobno kanałów. Moje pytanie brzmi: Czy istniały/istnieją korektory mające 14 i więcej pasm będące korektorami cyfrowymi skonstruowanymi tak Pioneer GR-777 czy np. Technics SH-8058? Wiem że istnieją korektory mechaniczne które mają ogromne możliwości ale słyszałem że dają zakłócenia. Miałem kiedyś 2 tego typu korektory i zakłócenia były. Były to korektory z niskiej półki,może to dlatego. Ale może to nieprawda,może jednak korektory mechaniczne mogą brzmieć czysto? Myślałem o Behringer FBQ3102 kiedyś ale nie zaryzykowałem.Jeżeli ktoś ma tu z nim doświadczenie to chętnie przeczytam. Z góry dziękuję za pomoc. PS. Proszę darujecie sobie komentarze typu "Po co Ci korektor?" "Lepiej dobrać wzmacniacz o kolumny" Bowiem nie zamierzam kupować i odsprzedawać kolejnych wzmacniaczy i kolumn w celu testowania. Kasy i nerwów na to nie mam. Mieszkam w małym miećcie gdzie nie ma salonów z możliwością odsłuchu ,więc był było to kupowanie w ciemno. Poza tym ja często dokonuje korekcji w zależności od danego gatunku lub nawet albumu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behringher DEQ24/96, najlepiej sprawdza się na sygnale cyfrowym (wchodzisz cyfrą i wychodzisz cyfrą - wtedy nie ma żadnej dodatkowej konwersji AD/DA ani nie wpinasz się dodatkowym elementem w tor analogowy), oczywiście ma też wejścia i wyjścia analogowe. Prócz 31 punktowej korekcji graficznej (osobno na każdy kanał) posiada 10-pkt korekcję parametryczną. Ma też świetne funkcje dynamicznych korekcji, expander, limiter. W zestawie z mikrofonem ECM2000 ma możliwość automatycznej korekcji akustyki pomieszczenia, można go używać jako przetwornika CA i AC (np. zgrywać winyle do plików 24/96), ogólnie potężne narzędzie za niewielkie pieniądze.

Edited by opteron

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drodzy koledzy (a może i koleżanki) mam taki problem. Padł mi wyświetlacz w moim korektorze Kenwood GE7030(pewnie się spalił) . W tym modelu bez wyświetlacza praktycznie nie da się korzystać z urządzenia choć sama korekcja działa. I pomyślałem sobie że zamiast go naprawiać(nie ma u mnie w okolicy żadnego serwisu o tego typu napraw) kupię nowy(stary) EQ. Model który posiadam ma 14 pasm do korekcji i zależy mi bardzo by następca również tyle posiadał.(może być więcej) Powstaje pytanie czemu nie kupie jeszcze raz tego samego modelu? Ano dlatego że zawsze uważałem za jego wadę brak możliwości bezpośredniej obsługi danego pasma (tak jak ma to miejsce np w Pioneer GR-777) oraz brak możliwości ustawiania osobno kanałów. Moje pytanie brzmi: Czy istniały/istnieją korektory mające 14 i więcej pasm będące korektorami cyfrowymi skonstruowanymi tak Pioneer GR-777 czy np. Technics SH-8058? Wiem że istnieją korektory mechaniczne które mają ogromne możliwości ale słyszałem że dają zakłócenia. Miałem kiedyś 2 tego typu korektory i zakłócenia były. Były to korektory z niskiej półki,może to dlatego. Ale może to nieprawda,może jednak korektory mechaniczne mogą brzmieć czysto? Myślałem o Behringer FBQ3102 kiedyś ale nie zaryzykowałem.Jeżeli ktoś ma tu z nim doświadczenie to chętnie przeczytam. Z góry dziękuję za pomoc. PS. Proszę darujecie sobie komentarze typu "Po co Ci korektor?" "Lepiej dobrać wzmacniacz o kolumny" Bowiem nie zamierzam kupować i odsprzedawać kolejnych wzmacniaczy i kolumn w celu testowania. Kasy i nerwów na to nie mam. Mieszkam w małym miećcie gdzie nie ma salonów z możliwością odsłuchu ,więc był było to kupowanie w ciemno. Poza tym ja często dokonuje korekcji w zależności od danego gatunku lub nawet albumu.

 

jak chcesz żeby to przyzwoicie brzmiało - Klark Teknik DN360 - to naprawdę bardzo dobre studyjne urządzenie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

Nawet najlepszy korektor analogowy to zawsze wsadzone dodatkowe urządzenie w tor audio.

Jeżeli już musimy stosować korekcję to najlepiej na sygnale cyfrowym, przed konwersją DA a później tor analogowy pozostawić możliwie najprostszy.

  • Like 1

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behringher DEQ24/96, najlepiej sprawdza się na sygnale cyfrowym (wchodzisz cyfrą i wychodzisz cyfrą - wtedy nie ma żadnej dodatkowej konwersji AD/DA ani nie wpinasz się dodatkowym elementem w tor analogowy), oczywiście ma też wejścia i wyjścia analogowe. Prócz 31 punktowej korekcji graficznej (osobno na każdy kanał) posiada 10-pkt korekcję parametryczną. Ma też świetne funkcje dynamicznych korekcji, expander, limiter. W zestawie z mikrofonem ECM2000 ma możliwość automatycznej korekcji akustyki pomieszczenia, można go używać jako przetwornika CA i AC (np. zgrywać winyle do plików 24/96), ogólnie potężne narzędzie za niewielkie pieniądze.

 

Mam parę pytań odnoście tego korektora. Przepraszam jeżeli są infantylne ale nie jestem super znawcą tematyki audio.

1. Czy mogę do niego podłączyć odtwarzacz cd(przez wyjście cyfrowe) i otrzymam sygnal analogowy na wyjściu celem podłączenia pod analogowy wzmacniacz czy będzie mi potrzeby przetwornik DAC? Napisałeś "ma żadnej dodatkowej konwersji AD/DA ani nie wpinasz się dodatkowym elementem w tor analogowy)" a potem "można go używać jako przetwornika CA i AC" I tego trochę nie zrozumiałem. Nie wiem czym się jedna rożnie od drugiego.

2. "zgrywać winyle do plików 24/96" On ma funkcję nagrywania czy coś w tym celu trzeba do niego podłączyć?

3. Potrzebuję bo przez korektor przechodził dźwięk z kilku urządzeń. Należy w takiej sytuacją coś(np. CD) podłączyć wyście/wejście optyczne a resztę przez analogowe? Czy wszystko przez analogowe i zastosować pętlę magnetofonowa? Czy tam się przełącza dźwięk z gniazd cyfrowych na analogowe a może działają wszystkie na raz?

4. Czy jest jakaś instrukcja w języku polakiem do niego? Niby głupie pytanie ale raczej skomplikowany sie wydaje.

 

 

I na koniec pytanie bonusowe ;) Czy gdy mówisz o korektorze cyfrowym to masz na myśli takie z wejściem i wyjściem cyfrowym? Ja pisząc "cyfrowy" mam na myśli taki który nie jest mechaniczny. Czyli ma miękkie sterowanie. Czy np Technics SHGE90 to cyfrowy czy analogowy korektor? Behringher DEQ24/96 mnie zainteresował więc zadałem te pytania Ale podłączenie go do domowego wzmacniacza chyba wymaga dodatkowych ,drogich przejściówek no i wydaje mi się,jak już wspomniałem skomplikowany. A mnie w pytaniu chodziło o korektor mający dużo pasm sterowany przyciskami. Mówiąc obrazowo żeby miał te 31 na kanał (może być mniej ,minimum 14) i nie był mechaniczny. Czyli takie połączenie Technics SHGE90 i Pioneer GR-777 Sa takie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Czy mogę do niego podłączyć odtwarzacz cd(przez wyjście cyfrowe) i otrzymam sygnal analogowy na wyjściu celem podłączenia pod analogowy wzmacniacz czy będzie mi potrzeby przetwornik DAC? Napisałeś "ma żadnej dodatkowej konwersji AD/DA ani nie wpinasz się dodatkowym elementem w tor analogowy)" a potem "można go używać jako przetwornika CA i AC" I tego trochę nie zrozumiałem. Nie wiem czym się jedna rożnie od drugiego

 

Tak, możesz podłączyć się do korektora cyfrowo i wyjść analogiem (czyli jak w klasycznym DAC-u), wtedy zajdzie korekcja CA tylko raz i przy okazji zostaną wprowadzone ewentualne przez Ciebie naniesione zmiany.

Wchodząc do korektora analogowymi wejściami, on znowu z sygnału analogowego robi konwersję do cyfrówki, ponieważ to urządzenie pracuje w domenie cyfrowej, po korekcji sygnał jest znowu konwertowany do postaci analogowej, zatem najlepiej jest zrobić to tylko raz, wchodząc do korektora cyfrą i wychodząc analogiem, lub jeżeli posiadasz lepszy jakościowo przetwornik, wyjść z korektora jeszcze cyfrą (wtedy nie zajdzie w nim żadna konwersja AD/DA) i dopiero w innym przetworniku zrobić konwersje DA ale tak czy inaczej TYLKO raz.

 

2. "zgrywać winyle do plików 24/96" On ma funkcję nagrywania czy coś w tym celu trzeba do niego podłączyć?

 

Wchodzisz do korektora analogiem z preampa phono i z korektora wychodzisz cyfrą np. do jakiegoś rejestratora, nagrywarki, komputera - co kto woli. Naturalnie możesz zastosować jakąś korekcję, expander dynamiki czy co tam chcesz, można też zrobić to liniowo bez żadnych zmian. Jest tam całkiem niezłe przetwarzanie AC (24/96) więc warto się pobawić w ten sposób i zgrać kolekcję vinyli do cyfry.

 

3. Potrzebuję bo przez korektor przechodził dźwięk z kilku urządzeń. Należy w takiej sytuacją coś(np. CD) podłączyć wyście/wejście optyczne a resztę przez analogowe? Czy wszystko przez analogowe i zastosować pętlę magnetofonowa? Czy tam się przełącza dźwięk z gniazd cyfrowych na analogowe a może działają wszystkie na raz?

 

Nie, korektor nie pełni funkcji mixera.

Za to wszystkie wyjścia są aktywne, czyli np. wchodzisz do korektora cyfrą i aktywne są wyjścia analogowe i cyfrowe, analogicznie w drugą stronę, wchodzisz do korektora analogiem i aktywne są wyjścia zarówno cyfrowe jak i analogowe.

 

4. Czy jest jakaś instrukcja w języku polakiem do niego? Niby głupie pytanie ale raczej skomplikowany sie wydaje.

 

Chyba niema

 

I na koniec pytanie bonusowe ;) Czy gdy mówisz o korektorze cyfrowym to masz na myśli takie z wejściem i wyjściem cyfrowym? Ja pisząc "cyfrowy" mam na myśli taki który nie jest mechaniczny.

 

Nie, korektor cyfrowy to taki który pracuje na sygnale cyfrowym, analogowy odwrotnie, pracuje na sygnale analogowym. To czy ma mechaniczne suwaczki czy wyświetlacz jest mało istotne, bo są i takie i takie.

 

Ale podłączenie go do domowego wzmacniacza chyba wymaga dodatkowych ,drogich przejściówek no i wydaje mi się,jak już wspomniałem skomplikowany.

 

Nie potrzeba żadnych drogich przejściówek, ma po prostu wejścia i wyjścia zbalansowane co w domowym sprzęcie też jest dość częstym (choć niepotrzebnym) zjawiskiem. Nawet jeżeli nie posiadasz to w każdym elektronicznym sklepie możesz sobie kupić wtyk XLR (męski/źeński) i zrobić samemu kabelek RCA -> XLR w cenie kilku złotych. Takiej konieczności niema w przypadku używania go tylko w cyfrówce bo wchodzisz i wychodzisz optykiem.

Edited by opteron

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Używam od dłuższego czasu Behringera deq1024, lub fbq 1000 i z tym wpinaniem w cyfrę to uważam za purytański bełkot. (bez obrazy i prowokacji ).

Żadnych zniekształceń , czy choćby najmniejszej poprawy jakości , lub zmiany barwy nie zaobserwowałem wpinając go po cyfrze jako dac , lub po analogu (1024) . deq2496 to już przerost formy na treścią .

 

Ze swojej strony polecam ci fbq 1000 , posiada on korektor parametryczny każdego kanału osobno i praktycznie nieograniczone możliwości zabawy. Programować go możesz REWem jak masz wyjście midi w komputerze. Robisz to raz i masz spokój , oczywiście jest kilka miejsc na inne ustawienia które łatwo zmieniać.

 

fbq nie ma wejścia cyfrowego więc potrzebny byłby dac

 

deq z kolei ma oba kanały razem

Edited by bolo_senor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Używam od dłuższego czasu Behringera deq1024, lub fbq 1000 i z tym wpinaniem w cyfrę to uważam za purytański bełkot. (bez obrazy i prowokacji ).

Żadnych zniekształceń , czy choćby najmniejszej poprawy jakości , lub zmiany barwy nie zaobserwowałem wpinając go po cyfrze jako dac , lub po analogu (1024) . deq2496 to już przerost formy na treścią .

 

Sorry ale o czym to do mnie rozmawiasz???

 

deq z kolei ma oba kanały razem

 

Bzdura totalna, każdy kanał regulowany jest osobno, zarówno w korekcji graficznej jak i parametrycznej.

Nie zabieraj głosu na temat rzeczy których nie znasz bo wprowadzasz dezinformacje i zamęt.

Edited by opteron

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

deq o którym pisałem , czyli deq1024.

 

Sorry ale o czym to do mnie rozmawiasz???

 

o tym , że sposób podłączenia po analogu , lub po cyfrze nie musi być słyszalny , i ja tego nie słyszę . Czego tu można nie rozumieć ?

Edited by bolo_senor

Share this post


Link to post
Share on other sites

deq o którym pisałem , czyli deq1024.

 

Ok

 

o tym , że sposób podłączenia po analogu , lub po cyfrze nie musi być słyszalny , i ja tego nie słyszę . Czego tu można nie rozumieć ?

 

Teraz trochę jaśniej, podłączenie po analogu zawsze będzie obarczone silną degradacją gdyż korektor musi z powrotem dokonywać konwersji z analogu do cyfry co jest procesem stratnym i znowu do analogu - to po pierwsze bez sensu a po drugie (i najważniejsze) niepotrzebne. Korektora najlepiej nie używać ani jako konwertera DA ani tym bardziej w torze analogowym (czyli podwójnego konwertera AD/DA), najlepiej jest mieć go w WYŁĄCZNIE w torze cyfrowym czyli pomiędzy transportem a przetwornikiem docelowym.

Edited by opteron

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz trochę jaśniej, podłączenie po analogu zawsze będzie obarczone silną degradacją gdyż korektor musi z powrotem dokonywać konwersji z analogu do cyfry co jest procesem stratnym i znowu do analogu - to po pierwsze bez sensu a po drugie (i najważniejsze) niepotrzebne. Korektora najlepiej nie używać ani jako konwertera DA ani tym bardziej w torze analogowym (czyli podwójnego konwertera AD/DA), najlepiej jest mieć go w WYŁĄCZNIE w torze cyfrowym czyli pomiędzy transportem a przetwornikiem docelowym.

 

Wszystko z sensem , logicze i wiadome , ale.

 

niepotrzebne - nie zawsze ale ogólnie ok

bez sensu i stratne - w torii może i tak , ale w domenie 32bitów czy 24 ( może na oscyloskopie coś tam i może będzie widać ), jest bardzo małe prawdopodobieństwo usłyszenia tej degradacji . Chodzi gównie tylko o to , że niema o co "drzeć koszuli" skoro można tego w ogóle nie usłyszeć.

 

Wypróbowałem kilka połączeń cyfrowych (eq jako dac), cyfrowo w kartę muzyczną (przed dac-iem karty) i analogowo . I naprawdę pomimo starań nie doszukałem się różnicy na słuch , pomiędzy obróbką jedno i dwukrotną .

Share this post


Link to post
Share on other sites

bez sensu i stratne - w torii może i tak , ale w domenie 32bitów czy 24 ( może na oscyloskopie coś tam i może będzie widać ), jest bardzo małe prawdopodobieństwo usłyszenia tej degradacji . Chodzi gównie tylko o to , że niema o co "drzeć koszuli" skoro można tego w ogóle nie usłyszeć.

 

Słychać to lepiej niż dobrze. Gdyby to było niezauważalne w ogóle bym o tym nie wspominał.

 

Wypróbowałem kilka połączeń cyfrowych (eq jako dac), cyfrowo w kartę muzyczną (przed dac-iem karty) i analogowo . I naprawdę pomimo starań nie doszukałem się różnicy na słuch , pomiędzy obróbką jedno i dwukrotną .

 

Właśnie chodzi o to aby korektora NIE używać jako DAC ani tym bardziej woli podwójnego konwertera ADDA

Edited by opteron

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli porównujesz brzmienie DEQ do karty dźwiękowej komputera to wcale mnie nie dziwi że różnicy nie słyszysz, to jest właśnie poziom taniej karty dźwiękowej i jego obecność w torze może stać się pomijalna. Sprawa wygląda z goła inaczej jeżeli w grę wchodzi "jako-taki" przetwornik DA, wtedy behringer bardzo ogranicza efekt finalny będąc w torze analogowym.


Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz trochę jaśniej, podłączenie po analogu zawsze będzie obarczone silną degradacją gdyż korektor musi z powrotem dokonywać konwersji z analogu do cyfry co jest procesem stratnym i znowu do analogu - to po pierwsze bez sensu a po drugie (i najważniejsze) niepotrzebne.

Generalnie się zgadzam z tym wyżej napisanym że należy unikać dodatkowych procesów AD/DA, ale z tą "silną degradacją" to silnie przesadziłeś. Tu jest test jak słuchacze odbierają tą dodatkową konwersję:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Edited by Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli porównujesz brzmienie DEQ do karty dźwiękowej komputera to wcale mnie nie dziwi że różnicy nie słyszysz, to jest właśnie poziom taniej karty dźwiękowej i jego obecność w torze może stać się pomijalna. Sprawa wygląda z goła inaczej jeżeli w grę wchodzi "jako-taki" przetwornik DA, wtedy behringer bardzo ogranicza efekt finalny będąc w torze analogowym.

 

w bechingerach deq1024 siedzą kości 24-bit Sigma-Delta z 64/128-krotnym nadpróbkowaniem w fbq1000 i 48/128 w deq1024 zaś w [email protected] ess (numerków nie pamiętam , ale są w sieci) - i czy ja wiem czy są takie kiepskie ? . Co dla ciebie znaczy "jako taki" ? . Taki za 10k zł ? Bo może poruszamy się w innych strefach finansowych. Reszta moich gratów mam w o mnie. Komputer to też nie zwykły laptop , tylko cicha konstrukcja z chłodzeniem wodnym i przyzwoitym zasilaczem w solidnym rack-u z grubego aluminium. Więc jakby zmiany byłyby , tak drastyczne jak piszesz to jednak powinny być już słyszalne nawet na tak tanim sprzęcie jak mój.

 

a jak z ta korekcja akusyki pomieszczenia ? jest lepiej niezalznie od klasy sprzetu ?

 

To zależy z jakimi problemami masz do czynienia.

Złota zasada to najpierw zmierzyć później kupować.

I zależy też od klasy reszty toru.

Edited by bolo_senor

Share this post


Link to post
Share on other sites

(numerków nie pamiętam , ale są w sieci) - i czy ja wiem czy są takie kiepskie ?

Pewnie siedzą tam AK4393, takie jak w DCX. Przetwornik o bardzo wysokich (audiofilskich) parametrach tylko ograniczony do maksymalnych sygnałów 24/96 więc będzie miał ograniczenia jako przetwornik. Stosowany w technikach profesjonalnych.

 

a jak z ta korekcja akusyki pomieszczenia ? jest lepiej niezalznie od klasy sprzetu ?

Korekcja akustyki pomieszczenia przy pomocy equalizera to nie najlepszy pomysł, ale w niewielkich zakresach oczywiście można taki zabieg stosować. Ocena efektu końcowego zawsze zależy od słuchającego i jego gustu.

Edited by Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie siedzą tam AK4393,

 

coś takiego wpadło w oko jak rozkręcałem , w fbq1000 siedzi chyba nie okrojony bo tam 64/128.

 

Ja właśnie fbq1000 używam do akustyki , sprawdza się i nie narzekam.

 

ale po dokładnym pomierzeniu i ustawieniu kolumn , i koryguje tylko co muszę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to jakie urzadzenie w nie duzej kwocie sie w tym dobrze sprawdzi ?

Zajrzyj na Skąpca, tam na pewno coś znajdziesz. Tylko szukaj w dziale nagłośnienia albo wpisz model zwrotnicy lub equalizera do wyszukiwarki.


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

znalazlem jeszcze Behringer DSP 8000, ale jestem w tym temacie zielony, w jakie kable musze sie ubrac by go wpiac w tor?

bo nie widze tam wejscia coaxial ani opytka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie się zgadzam z tym wyżej napisanym że należy unikać dodatkowych procesów AD/DA, ale z tą "silną degradacją" to silnie przesadziłeś. Tu jest test jak słuchacze odbierają tą dodatkową konwersję:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Masz? Wiesz? Słuchałeś? Bo ja tak...

 

a jak z ta korekcja akusyki pomieszczenia ? jest lepiej niezalznie od klasy sprzetu ?

 

Pomaga się pozbyć pewnych niechcianych rezonansów i ogólnie wygładzić charakterystykę.

 

Pewnie siedzą tam AK4393, takie jak w DCX. Przetwornik o bardzo wysokich (audiofilskich) parametrach tylko ograniczony do maksymalnych sygnałów 24/96 więc będzie miał ograniczenia jako przetwornik. Stosowany w technikach profesjonalnych.

 

Taa, poza kością wysokich lotów nic więcej nie potrzeba, samo będzie grać, jeszcze nawet nim się przylutuje do płytki


Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz? Wiesz? Słuchałeś? Bo ja tak...

Mam, słuchałem, znam wielu co słuchali a wyżej masz link do poważnego testu. Tam też słuchali.

Taa, poza kością wysokich lotów nic więcej nie potrzeba, samo będzie grać, jeszcze nawet nim się przylutuje do płytki

To podlega już prawidłowo technicznie wykonanemu odsłuchowemu testowi porównawczemu stwierdzającemu różnice pomiędzy tym co zlutowałeś a wzorcem.


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam, słuchałem, znam wielu co słuchali a wyżej masz link do poważnego testu. Tam też słuchali.

 

O ile mnie pamięć nie myli to masz zwrotnice DCX a to jest inne urządzenie więc powątpiewam czy masz i czy sluchałeś.

BTW Byłem świadkiem jak pewien człowiek mając sprzęt o wartości samochodu wyższej klasy (i to nowego), nie słyszał że ma kolumny podłączone w przeciwfazie więc uwierzę Ci na słowo że "nie słyszałeś różnicy" :-)

 

To podlega już prawidłowo technicznie wykonanemu odsłuchowemu testowi porównawczemu stwierdzającemu różnice pomiędzy tym co zlutowałeś a wzorcem.

 

Jeszcze raz... co to jest wzorzec?

Edited by opteron

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile mnie pamięć nie myli to masz zwrotnice DCX a to jest inne urządzenie więc powątpiewam czy masz i czy sluchałeś.

W DCX też są przetworniki. Właśnie firmy AKM na wyjściach. W tej chwili używam tylko tych przetworników z DCX-a. Po modyfikacji wyjść, które wzbogaciły się o regulację głośności, oraz uległy maksymalnemu uproszczeniu mogę korzystać z wejścia S/PDIF (AES/EBU). Mam podłączone źródła i po cyfrze i po analogu więc porównanie jest. Po analogu z odtwarzacza, który ma przetworniki ES9018 sygnał wychodzi na DCX-a i jest ponownie zamieniany w przetwornikach CS (zamiast AK5393) na cyfrę, ale alternatywnie sygnał wchodzi do DCX po torze S/PDIF a więc najprostszym. Porównanie jest trudne ponieważ poziom głośności przy wejściu po cyfrze jest na wyjściu wyższy niż z wejść analogowych XLR. Niestety nie da się tych poziomów prosto wyrównać (regulacja głośności z odtwarzacza nie działa na S/PDIF) więc porównanie nie jest w 100% obiektywne, ale nie dało się zauważyć istotnych zmian na takim poziomie o jakim pisałeś. W mojej opinii nie było żadnych zmian oprócz oczywiście tej różnicy poziomów głośności.

W latach 90 robiłem próby z magnetofonem DAT z seryjnym kopiowaniem po analogu. Doszedłem do 5 kopii i nie dało się zauważyć jakiejś istotnej w domenie słuchu zmiany jakości sygnału. Na forum też kiedyś ktoś opisywał taką próbę, ale nie pamiętam kto.

 

BTW Byłem świadkiem jak pewien człowiek mając sprzęt o wartości samochodu wyższej klasy (i to nowego), nie słyszał że ma kolumny podłączone w przeciwfazie

Mnie też się zdarzyło słuchać takiego połączenia, ale zaproponowałem sprawdzenie połączenia po jednym czy dwóch utworach. Zdarza się czasem że bardzo stare rejestracje sprawiają wrażenia że coś jest źle połączone, ale po włączeniu znanej płyty wszystko się wyjaśnia. Też tego kiedyś doświadczyłem na prezentacji sprzętu hi-end w jednym z salonów.

 

Jeszcze raz... co to jest wzorzec?

To do czego w danej chwili porównujesz. Może to być sprzęt dowolnej klasy, ale taki którego długo używasz.

Edited by Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżam własny temat. Znalazłem być może pasujące mi urządzenie/a. Mianowicie: Alesis DEQ230D oraz Alesis DEQ 830 Ktoś ma/zna? Mam zwłaszcza pytanie o DEQ230D. Tam można podłączyć 8 kanałów. Czy to w praktyce oznacza że można podłączyć 4 urządzenia stereo? Jakie to ma zakres? +/- 12 db? Czy jest opcja przełączania między korekcją prawego a lewego kanału bądź dwóch na raz? Czy sygnał cyfrowy i analogowy działają jednocześnie? Czy mogę podłączyć odtwarzacz CD przez cyfrę a wyjść analogiem? DEQ 830 wyda się być prostszy w obsłudze dlatego się nim bardziej interesuję niż Behringherem DEQ24/96

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.