Skocz do zawartości
IGNORED

Wzmacniacz klasy A\AB kontra wzmacniacz klasy D


mer

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, Lech36 napisał:

Nie mam komputera podłączonego do systemu grającego a na głośnikach z monitora komputerowego to chyba mało sensowne.

Posłuchaj na komputerze, wystarczy ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piano-01 - filtr wszechprzepustowy, Piano-02 - oryginalny ślad

BeMoved-01 - bez obróbki, BeMoved-02 przez filtr wszechprzepustowy, aba sciszone o 1dB.

Co do brzmienia fortepianu to chyba się nie zrozumieliśmy - nie oczekuję recenzji nagranego śladu, bo jest dobrze nagrany i tak ma ten czysty ślad bez korekcji i efektów brzmieć, zastosowałem odpowiednie ustawienie mikrofonów, żeby tak brzmiał. Jak ktoś nie słyszał fortepianu z bliska, wręcz z głową włożoną do środka, to może się dziwić, ale to już nie moja wina.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, przemak napisał:

Piano-01 - filtr wszechprzepustowy, Piano-02 - oryginalny ślad

BeMoved-01 - bez obróbki, BeMoved-02 przez filtr wszechprzepustowy, aba sciszone o 1dB.

Co do brzmienia fortepianu to chyba się nie zrozumieliśmy - nie oczekuję recenzji nagranego śladu, bo jest dobrze nagrany i tak ma ten czysty ślad bez korekcji i efektów brzmieć, zastosowałem odpowiednie ustawienie mikrofonów, żeby tak brzmiał. Jak ktoś nie słyszał fortepianu z bliska, wręcz z głową włożoną do środka, to może się dziwić, ale to już nie moja wina.

Ja słuchałem tylko BeMoved, może tu tkwił problem fortepianu ?

A jak działa filtr wszechprzepustowy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jar1 napisał:

Ja słuchałem tylko BeMoved, może tu tkwił problem fortepianu ?

No tak... tu może być problem ? bo tam jest hammond i wurli/rhodes, ale fortepianu to nie bardzo...
Be Moved to próbka z netu:
Sample_BeeMoved_96kHz24bit.flac
nie pamiętam, skąd ją wziąłem. A fortepian nagrałem sam, znaczy grał Piotr Kałużny ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wiem, ze były dwa różne materiały to jeszcze spróbuję ten fortepian ?

 

PS. No tak, to fortepian, nawet na kompie ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr wszechprzepustowy (allpass) działa tak, że wprowadza tylko przesunięcie fazowe, przy jednocześnie płaskiej charakterystyce amplitudowej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na fortepianie drugi plik mi się bardziej podoba. I to nawet przy odtworzeniu na kompie przez smartfonowe słuchawki ?

18 minut temu, przemak napisał:

bo tam jest Hammond

Ten Hammond jest tam dość cienki.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hammond jak hammond, normalny, pasuje. Co do fortepianu to osobiście nie sądzę, żeby te moje dwie próbki dało się jakoś powtarzalnie odróżnić czy opisać. ale mogę się mylić...

Filtr wszechprzepustowy to w najprostszym rozwiązaniu taki układ, znany wszystkim gitarzystom ;)

a-Bode-plot-of-an-all-pass-filter-b-an-a

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, xajas napisał:


Tego nie zrozumialem. Ani tego, co maja znieksztalcenia fazowe z poprzecznym kierunkiem rozchodzenia, ani roznicy miedzy kierunkiem drgan i kierunkiem rozchodzenia sie fal.

To po co  konstruktorzy głośników robią wewnątrz membrany wykładniczej (tak jak u mnie w zwykłych MS 30) nieruchome korektory fazy ?

Rozróżnij drgania struny (poprzeczne) od luźnej sprężyny (podłużne) - wzdłuż tej sprężyny od końca do końca. Są kompletnie inne.

Te drgania (membrany właściwie, bo nie o strunę mi chodzi) po przejściu do innego ośrodka, czyli powietrza przekształcająvsoę na właściwe drgania (takie które do słuchania już się nadają).

Zachodzi to nie bezpośrednio przy głośniku a dopiero dalej. 

Przypomnę:

Kierunek drgań i kierunek rozchodzenia się fali.

W powietrzu w pewnej odległości (u mnie to wypada powyżej 1.5 metra) zaczyna się zgadzać.  Bliżej - chaos.

Wśród monitorów istnieje podział na: bliskiego pola, dalekiego pola, średniego pola. O tym to chyba @przemak będzie więcej wiedział. Skądś on musi wynikać.

 

 

9 minut temu, xetras napisał:

 

 

Tu jeszcze filmik (akustyczna jest płaska ale nie w bezpośrednim sąsiedztwie źródła). Przy źródle drgań dostrzeż chaos:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xetras
Usunięcie pomyłkowego powt9rzenia

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, przemak napisał:

małych monitorów aktywnych ze wzmacniaczami D jest przeważająca większość ostatnio.

żałujesz, że zmasakrowane nagrania brzmią dobrze a po ściszeniu gorzej - no to tak jak że wszystkim... 

1 W istocie- uściślenie to przezorność z Twojej strony. 

2  O tak, tak! Im już nic nie pomoże. Nie brzmią i nie zabrzmią dobrze. Twórca tak chciał, hehe. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=46285]xetras[/mention]

 

Teraz rozumiem, to Twoja „interpretacja“ w oparciu o budowe przetwornikow.

Przeciez to nie ma nic wspolnego z fazami i kierunkami „drgan“ rozchodzenia sie fal, a juz napewno nie z znieksztalceniami fazowymi wzmacniacza

Rownie dobrze mozna by szukac powiazania miedzy faza ksiezyca a skutecznoscia przetwornika :-)

To samo dotyczy tych roznych monitorow bliskiego sredniego i dalekiego pola.

 

 

BTW.

 

Te „nieruchome korektory fazowe“ czyli phase plug“ sluza do korekcji charakterystyki promieniowania a nie fazy

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, xetras napisał:

Wśród monitorów istnieje podział na: bliskiego pola, dalekiego pola, średniego pola. O tym to chyba @przemak będzie więcej wiedział. Skądś on musi wynikać.

Nic nie rozumiem z tego co piszesz, a podział monitorów z falą płaską czy jakąś (skąd fala dźwiękowa ma być płaska?) nie ma nic wspólnego, co więcej, monitory bliskiego pola nie mają związku z bliskim polem w sensie akustycznym. Proponuję tego typu rozważania zostawić naukowcom i skupić się na prostszych zależnościach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, przemak napisał:

Nic nie rozumiem z tego co piszesz, a podział monitorów z falą płaską czy jakąś (skąd fala dźwiękowa ma być płaska?) nie ma nic wspólnego, co więcej, monitory bliskiego pola nie mają związku z bliskim polem w sensie akustycznym. Proponuję tego typu rozważania zostawić naukowcom i skupić się na prostszych zależnościach.

Dobrze, że tu jesteś. Aha, dobrze też, że purple2 ze swoimi wykresami nie zagościł w tym wątku .

Co do "phase pług" - tak ktoś mi przetłumaczył w sklepie. Tymczasem polska nazwa to nie jest kalka z angielskiego. Dzięki, xajas.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, xetras napisał:

dobrze też, że purple2 ze swoimi wykresami nie zagościł w tym wątku

Dlaczego, wykresy na papierze kratkowanym spoko są ? jeżeli są dobre oczywiście ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, przemak napisał:

Nic nie rozumiem z tego co piszesz, a podział monitorów z falą płaską czy jakąś (skąd fala dźwiękowa ma być płaska?) nie ma nic wspólnego

W otwartej przestrzeni (ale to nie będzie monitora dotyczyć) w powietrzu 

Te podziały na różne rodzaje fal tworzą fizycy, pewnie teoretycy. Zaniecham tych przypuszczalnych domniemanych uogólnień. Faktycznie lepiej o praktycznych sprawach pisać. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak intuicyjnie to ani instrumenty ani głośniki nie są punktowymi źródłami dźwięku. Dlatego raczej nigdy nie uzyska się jest do odwzorowania 1:1 realu w rejestracji i odtwarzaniu muzyki.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, xetras napisał:

W otwartej przestrzeni (ale to nie będzie monitora dotyczyć) w powietrzu 

Te podziały na różne rodzaje fal tworzą fizycy, pewnie teoretycy. Zaniecham tych przypuszczalnych domniemanych uogólnień. Faktycznie lepiej o praktycznych sprawach pisać. 

Tutaj te podzialy (ktore - jak wspomniales - maja takze do czynienia ze "stabilzacja" frontu fali dzwiekowej), ale te poprzeczne rozchodzenie i problemy fazowe wzmaka to inna historia

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Near2.thumb.JPG.accadabb2e06022f40aa8af978f8a91d.JPG

Near3.thumb.JPG.a7603a8e85c52f4e9cedbf1e0fd251ae.JPG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, xajas napisał:

Tutaj te podzialy (ktore - jak wspomniales - maja takze do czynienia ze "stabilzacja" frontu fali dzwiekowej), ale te poprzeczne rozchodzenie i problemy fazowe wzmaka to inna historia

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Near2.thumb.JPG.accadabb2e06022f40aa8af978f8a91d.JPG

Near3.thumb.JPG.a7603a8e85c52f4e9cedbf1e0fd251ae.JPG

To się zgadza, ale monitory bliskiego pola nie mają związku z bliskim polem akustycznym w sensie choćby spadku SPL. To jest taka myląca nazwa niestety.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, przemak napisał:

Co do fortepianu to osobiście nie sądzę, żeby te moje dwie próbki dało się jakoś powtarzalnie odróżnić czy opisać. ale mogę się mylić...

Posłuchałem sobie też tego na zestawie. Jest nagrany dość ciemno, ale to nie jest krytyka, bo pewno tak ma być. Oczywiście ciemno, jak na nagrywanie w ten sposób. Taki Yamamoto aż wystrzela klawiszami w powietrze ?

Odnośnie różnic, to jak napisałem, bardziej mi odpowiada w tym przypadku wersja druga. Jakby ocenę nagrania oceniać według skali określonymi granicznie poprzez eufonię i kakofonię, to to drugie leży na tej skali bliżej eufonii ?

To jest moje wrażenie, i zawszę próbuje je sobie skorelować w jakiś sposób z czymś realnym, by na tej podstawie zweryfikować, czy moje wrażenie "lepszości;, jest jakoś uzasadnione czy też wybrałem wersję np. technicznie gorszą. To wcale nie jest takie jednoznaczne, bo bardzo często, gdy słucham w grupie różnych nagrań czy sprzętów zdania odnośnie "lepszości" są podzielone.  Dlatego raz jeszcze zapytam, czy rzeczywiście w drugim nagraniu sygnał nie był poddany filtrowi mieszającemu fazą.   

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.10.2019 o 21:49, przemak napisał:

Proszę bardzo - dwie próbki fortepianu

Jak już mamy taki precedens, to czy możesz udostępnić jakiś fragment dobrze nagranej perkusji?

Bez kompresji i innych dostosowań dla konsumenta. Dziękuję.
Mnie się brzmienie fortepianu podoba. Czy ostatecznie dodajesz trochę "dołu"?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jar1 napisał:

Posłuchałem sobie też tego na zestawie. Jest nagrany dość ciemno, ale to nie jest krytyka, bo pewno tak ma być. Oczywiście ciemno, jak na nagrywanie w ten sposób. Taki Yamamoto aż wystrzela klawiszami w powietrze ?

Odnośnie różnic, to jak napisałem, bardziej mi odpowiada w tym przypadku wersja druga. Jakby ocenę nagrania oceniać według skali określonymi granicznie poprzez eufonię i kakofonię, to to drugie leży na tej skali bliżej eufonii ?

To jest moje wrażenie, i zawszę próbuje je sobie skorelować w jakiś sposób z czymś realnym, by na tej podstawie zweryfikować, czy moje wrażenie "lepszości;, jest jakoś uzasadnione czy też wybrałem wersję np. technicznie gorszą. To wcale nie jest takie jednoznaczne, bo bardzo często, gdy słucham w grupie różnych nagrań czy sprzętów zdania odnośnie "lepszości" są podzielone.  Dlatego raz jeszcze zapytam, czy rzeczywiście w drugim nagraniu sygnał nie był poddany filtrowi mieszającemu fazą.   

Nie można porównywać surowego śladu z gotowym nagraniem ? to jest bez korekcji, bez niczego. 

Pierwsza próbka jest przez filtr wszechprzepustowy, druga czysta, bez żadnych zabiegów, tak jak została nagrana (tylko zgłośnione obie są, ale to oczywiste, nagranie było w 24 bitach a pliki są 16 bitowe, więc spoko). Oczywiście filtr allpass w reaperze niekoniecznie musi dokładnie odwzorowywać przesunięcie fazy wprowadzane przez analogiczny filtr dolnoprzepustowy, bo to tylko orientacyjne rysunki, ale tak mniej więcej o to chodzi. By trzeba przegwizdać dokładnie oba filtry i dopasować fazę w allpass, teraz jest mniej więcej tak (pomarańczowy to faza):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

allpass.thumb.PNG.dd7d666335ba93bfc8abfef139103944.PNG

2 minuty temu, Froju napisał:

Jak już mamy taki precedens, to czy możesz udostępnić jakiś fragment dobrze nagranej perkusji?

Bez kompresji i innych dostosowań dla konsumenta. Dziękuję.
Mnie się brzmienie fortepianu podoba. Czy ostatecznie dodajesz trochę "dołu"?

Nie, raczej dół będzie zdjęty a całość rozjaśniona ?

Bębny mogę, nagrywam w przyszłym tygodniu to zrobię prupki ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, przemak napisał:

Oczywiście filtr allpass w reaperze niekoniecznie musi dokładnie odwzorowywać przesunięcie fazy wprowadzane przez analogiczny filtr dolnoprzepustowy, bo to tylko orientacyjne rysunki, ale tak mniej więcej o to chodzi. By trzeba przegwizdać dokładnie oba filtry i dopasować fazę w allpass, teraz jest mniej więcej tak (pomarańczowy to faza):

Na obu wykresach faza jest praktycznie taka sama do zakresu 20kHz, nie widzę tu wpływu filtra. Rzeczywiście one są chyba orientacyjne i to tez nie za bardzo ? 

 

54 minuty temu, przemak napisał:

Nie, raczej dół będzie zdjęty a całość rozjaśniona ?

Chyba słusznie ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się zgadza, ale monitory bliskiego pola nie mają związku z bliskim polem akustycznym


Tutaj jeszcze raz „Near Field“ kontra „Far Field“

536c0a5e76208860b09f8ec0e476cbb1.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijajac deko temacik i podpuszczajac troche w temacie AB kontra D ..:

Czy warto wywalic kase na to:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

jak mozna miec takie samo badz lepsze brzmienie i porownywalna moc wyjsciowa kupujac na przyklad to:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I oczywiscie wszystkie pokrewne wzmacniacze Technicsa tamtych lat. Jedyne co nalezy zrobic to przyjrzec sie kondensatorom co dla wprawionego elektronika zaden problem. Mozna samemu wymienic, gdyz konstrukcje takich wzmacniaczy sa bardzo proste i dostep do komponentow jest banalny. Wzmacniacze Technicsa lat 90-tych przy "normalnym poziomie glosnosci" czyli te pierwsze pare watow pobieraja ciagla moc z sieci okolo 20-30 watow.

Czy ktos mi moze uzasadnic wydawanie takiej kasy na klase D w celu zaoszczedzenia paru kilowatogodzin w skali roku? Bo chyba nie o wyglad i mode tutaj chodzi?

*Dyskusja ma dotyczyc oczywiscie sprzetu do domu a nie na estrade..

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez robsonic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jar1 napisał:

Niestety te technicsy grały też kiepsko. ?

No wlasnie!, to sa te stereotypy... Sam kiedys w nie uwierzylem dopoki kiedys stalem sie sprzedawca elektroniki w sklepie RTV, gdzie moglem sobie porownywac rozne klocki do woli ?

Jakby zrobic testy odsluchowe "odswiezonych" starych Technicsow i nowych, wspolczesnych klockow roznych firm to bedzie niezla kolomyja, bo wyjdzie, ze roznice sa nieslyszalne albo wogole ich nie ma, albo ktos strzela na oslep typujac swoj wybor.. Wbrew pozorom Techniscy (oczywiscie nie wszystkie) to kawal dobrej roboty. Kiedys bym tego nie napisal, bo ceny byly naprawde wysokie w porownaniu do innych komercyjnych marek i myslalem, ze to poprostu robienie z klienta wariata vel dojna krowe. Dzisiaj widze, ze ludzie placili takze za trwalosc. Ze zdziwieniem patrze na wzmacniacze Technicsa, ktore maja 25 lat a kondensatory wciaz w dobrym stanie (wciaz znosny ESR). Dla porownania moja Diora WS504B, ktora kupilem chyba w 1994 roku dzisiaj nie mlialaby ani jednego sprawnego kondensatora elektrolitycznego w srodku (musialem wymienic wszystkie).

Poza tym coz oznacza "kiepskie granie"?.. To naprawde subiektywne okreslenie pod warunkiem oczywiscie, ze ktos wogole mial przyjemnosc posluchac jakiegosc odswiezonego Technicsa na bipolarach z lat 90-tych o mocy okolo 100 watow na kanal. Niestety czytajac rozne fora i recenzje czasami poprostu da sie zdemaskowac, ze ludzie poprostu "podaja dalej" cudze wypociny umacniajac bledne mniemanie o Technicsie. W wiekszosci piszacych te wszystkie gnioty nigdy nie mieli nawet mozliwosci posluchania takiego wzmacniacza i porownania z czyms wspolczesnym.. Dlatego ku przestrodze i z dystansem radze traktowac te wszystkie wychwalanie badz krytykowanie czegokolwiek przez kogos nieznanego (malo wiarygodnego)... Najlepiej samemu sie przekonac i przy odrobinie checi i pieniedzy rozwiac swoje watpliwosci. Tylko w ten sposob mozna stworzyc swoj najbardziej wiarygodny i jedyny poglad... To taki malutki apelik do tych co lubia czytac i ogladac wykresy...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez robsonic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, robsonic napisał:

Poza tym coz oznacza "kiepskie granie"?.. To naprawde subiektywne okreslenie pod warunkiem oczywiscie, ze ktos wogole mial przyjemnosc posluchac jakiegosc odswiezonego Technicsa na bipolarach z lat 90-tych o mocy okolo 100 watow na kanal.

Gdyby nagle z jakichś nieznanych powodów okazało się, że ideałem brzmienia są monitory aktywne ze wzmacniaczami klasy D, to kiepskie granie oznacza, że co nie gra jak te i podobne brzmieniowo do nich monitory gra kiepsko. Brzmienie podlega ewolucji związanej z techniką, potrzebą oryginalności. Tak jak się nagrywa inaczej dziś niż 20 lat wcześniej, to tak samo jest ze sprzętem, który dziś musi mieć oryginalne brzmienie, a jednocześnie celem budowy systemu zbudowanego z urządzeń brzmiących bardzo różnie jest zbudowanie neutralnego systemu. Celem kilku sposobów ustawienia mikrofonów aby nagrać fortepian no co jest? - czy nie pokazanie jak brzmi fortepian? Kiepskie granie jest trendem w przeciwieństwie do  super grania, a co nie gra, to wiadomo - wszystko co tanie, dlatego klasa D osiąga lub osiągnie pełnie swoich możliwości w odpowiednim przedziale cenowym. Zresztą cena jest jednym z głównych elementów różnorodności - mały ogromną ilość modeli, różne ceny, różne brzmienia, bo brzmienie jest związane z półką cenową, to muszą różnie brzmieć, jednocześnie dążymy do neutralności i do tego potrzeba więcej zmiennych, więc trzeba się zaopatrzyć w różnorodne akcesoria. Tak więc naprawdę tylko zaspokajamy swoje potrzeby na miarę możliwości intelektualnych i finansowych.

Na klasę D nieuchronnie przyjdzie moda, tylko potrzeba jakiegoś pretekstu, więc może w końcu moda na neutralność, wszystkie wzmacniacze mogłyby w końcu zabrzmieć tak samo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, J.Jerry napisał:

Brzmienie podlega ewolucji związanej z techniką, potrzebą oryginalności. Tak jak się nagrywa inaczej dziś niż 20 lat wcześniej, to tak samo jest ze sprzętem, który dziś musi mieć oryginalne brzmienie, a jednocześnie celem budowy systemu zbudowanego z urządzeń brzmiących bardzo różnie jest zbudowanie neutralnego systemu.

Czasami sie zastanawiam tylko po jaka cholere skoro wspolczesna muzyka to poprostu kicz! Ludzie tak naprawde sluchaja dawnej przeszlosci. Wystarczy zrobic sonde nawet wsrod mlodszego pokolenia i wychodzi , ze w wiekszosci swojego wolnego czasu sluchaja jednak hitow wszechczasow a wiadomo, ze takie powstaly poczawszy od lat 60tych do powiedzmy okolo roku 2000. Wszystko pozniej stopniowo zaczelo schodzic na psy z racji powszechnego piractwa... Tworzenie "nowej muzyki" jest dzis malo oplacalne. Oczywiscie wciaz sie zdarzaja jakies rodzynki lecz czesto sa to juz poprostu covery starych nagran.

Nie ma sprzetu o "oryginalnym brzmieniu" badz "universalnym brzmieniu".. Takie pojecia w domenie subiektywizmu nie maja wlasciwie sensu. To tak jakby ze slepym od urodzenia rozmawiac o kolorach.

Mysle, ze wspolczesne zabiegi marketingowe (caly alfabet klas wzmacniaczy) i wciskanie rzekomo "neutralnego brzmienia" wzmacniacza to poprostu biznes. Uwazam, ze doskonala jakosc dzwieku juz zostala osiagnieta dawno temu (gdzies w latach 80-tych mysle) i nic lepszego juz nie bedzie. Nawet jest gorzej moim zdaniem, gdyz mam wrazenie, ze postepuje sie troszke nieuczciwie i celowo "tanie" wzmacniacze robi sie "na odwal", zeby brzmialy przecietnie. Taka sama rzecz sie dzieje w kazdej dziedzinie. Na przyklad wsrod samochodow. Kupilem w zyciu pare nowych aut i to nawet drogich marek i z przykroscia stwierdzam, ze cos jest na rzeczy. Zeby na przyklad samochod kupiony nowy z salonu rocznik 2017 byl juz 6 razy w serwisie to naprawde trzeba sie postarac. Oczywiscie drobiazgi ale jednak uciazliwe.... Samochody kupione w latach 80,90tych jezdza do dzis i niektore maja milion na liczniku.. Uwazam, ze zaden wspolczesny samochod kupiony powiedzmy po roku 2010 nie dozyje nawet pol miliona na liczniku...

Moja konkluzja to poprostu samodzielne myslenie i ostroznosc... Na naiwnosci ludzkiej zarabia sie chyba najwiecej, zwlaszcza, ze zyjemy w czasach powszechnej elektroniki, ktora stala sie tania jak barszcz.. Elektroniki jest poprostu za duzo a wiec maleje popyt czyli tym samym musi taniec...

W zwiazku z powyzszym jesli juz kupujecie jakis wzmacniacz "nowej linii" to lepiej go otworzyc i zobaczyc co siedzi w srodku, bo mozna sie zdziwic i znalezc poprostu kota albo "zapach szczura" jak to mawiaja anglojezyczni koledzy ?

43 minuty temu, J.Jerry napisał:

Na klasę D nieuchronnie przyjdzie moda, tylko potrzeba jakiegoś pretekstu, więc może w końcu moda na neutralność, wszystkie wzmacniacze mogłyby w końcu zabrzmieć tak samo.

A pozniej przyjdze moda na klase A i pewnie zastosowanie jakichs innych tranzystorow, ktorych teraz jeszcze nie ma.. Tak jak przyszla moda na lampy elektronowe, ktore niektorzy dzis wytwarzaja samodzielnie dla potrzeb "customowych" ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez robsonic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.10.2019 o 23:43, jar1 napisał:

No tak, to fortepian, nawet na kompie ?

Brawo, jar1-soundchaser  1:0 ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos mi moze uzasadnic wydawanie takiej kasy na klase D w celu zaoszczedzenia paru kilowatogodzin w skali roku? Bo chyba nie o wyglad i mode tutaj chodzi? *Dyskusja ma dotyczyc oczywiscie sprzetu do domu a nie na estrade.. 

 

 

Czy ktos moze to uzasadnic?Tak, ja, jako jedyny widzacy miedzy slepymi ;-) 

Dokladnie takiego Technicsa jak z twojego linku z allegro mialem. Na moich wysokoskutecznych glosnikach szumial totalnie. Wiec zamienilem go na jeszcze strszy model technicsa (ten po lewej u gory), ale na sczescie mniej szumiacy.

 

a2ba4534ce13aa53abe886cafa4ac1d1.jpg

 

Poniewaz potrzebowalem wiele wzmacniaczy, dokupilem 3 nastepne Technicsy, bo nie szumialy i byly bardzo tanie

 

8f39232ca53dd78d9ea5e0ca0953b08e.jpg

 

Niestety, brzmieniowo bardzo anemiczne. Wiec zaczely sie przerobki. Pierwszy Technics zostal przerobiony na Hypexa

 

32b59e6718260dc6e53c4812015308cb.png

 

Zupelnie inny swiat!

 

Takze porownanie Hypexa z klasycznymi monoblokami, ktore mialem wypadlo na korzysc Hypexow

 

bd0369546c0debb5968b13b5af073015.jpg

 

Monobloki sprzedalem, a pozostale Technicsy wywalilem, (stoja bezrobotne i sie kurza)

 

80a1032d5c8421311f419b23c3247159.jpg

 

Ich miejsce zajely koncowki Class D i to jest zupelnie inne granie

 

94358d4dc1db4cdecb2801d98e9376fc.jpg

 

I czy dalej chcesz mi wmawiac ze te stare Technicsy sa lepsze?

 

 

To teraz nie byly stereotypy. To sprawdzona, potwierdzona osobista dluga PRAKTYKA, a nie uparte domniemania

 

 

BTW.

Wszystkie trzy Technicse sa tanio do sprzedania, mozesz smialo kupic :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 24

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.