Skocz do zawartości
IGNORED

Wzmacniacz klasy A\AB kontra wzmacniacz klasy D


mer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, xajas napisał:

- dokladne wyrownanie poziomu glosnosci poszczegolnych kanalow (Tweeter, Mid, Woofer, DBA), wynikajace z roznych sprawnosci poszczegolnych przetwornikow

To przecież można zrobić zwrotnicy aktywnej. Gałki wzmacniaczy mocy ustawione nierówno powodują obciążenie psychiczne użytkownika i głupie pytania zadawane przez gości ;-).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Lech36 napisał:

To przecież można zrobić zwrotnicy aktywnej. Gałki wzmacniaczy mocy ustawione nierówno powodują obciążenie psychiczne użytkownika i głupie pytania zadawane przez gości ;-).

Mozna, ale wtedy odbywalo by sie to na drodze "cyfrowej" (u mnie np. w Audio Interejsie -> kosztem rozdzielcosci), dlatego wole dopasowanie dopasowanie stopnia wzmocnienia (Gain) koncowki na drodze "analogowej" 

Nierowne ustawienia mnie nie obciazaja (znam ich zalety, sam je "przeskrobalem") a glupie pytania ignoruje albo odpowiadam/tlumacze cierpliwie, o co chodzi ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, xajas napisał:

Mozna, ale wtedy odbywalo by sie to na drodze "cyfrowej" (u mnie np. w Audio Interejsie -> kosztem rozdzielcosci),

Bez przesady, korekty zazwyczaj są niewielkie, ale nawet takie do 15 dB nie spowodują słyszalnej utraty jakości (moim zdaniem oczywiście) a z reguły chodzi o mniejsze korekty czyli takie do 3-7 dB, to już w ogóle nie ma o czym mówić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno 6dB to 1bit rozdzielczosci.
Dlaczego mam tracic na rozdzielczosci, jesli poprzez wlasciwy setup moge tego uniknac?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Lech36 napisał:

... i głupie pytania zadawane przez gości ? 

Kolego!
Panel kontrolny systemu xajasa przypomina mi pulpit sterowania sonarem na okręcie podwodnym.
Czy sądzisz, że przypadkowy gość, bez specjalistycznego przeszkolenia, dostrzeże subtelne różnice w ustawieniu manipulatorów wzmocnienia?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Froju napisał:

Kolego!
Panel kontrolny systemu xajasa przypomina mi pulpit sterowania sonarem na okręcie podwodnym.
Czy sądzisz, że przypadkowy gość, bez specjalistycznego przeszkolenia, dostrzeże subtelne różnice w ustawieniu manipulatorów wzmocnienia?

Pewnie nie, ale ja od razu bym zauważył i spytał się dlaczego tak jest. Korekty w zwrotnicy nie widać i nikt nie zadaje pytań więc chyba jest korzystniej, ale oczywiście tak jak zrobił 'xajas' też jest jak najbardziej O.K, gdyby nie ta nieznana pod względem sonicznym jakość ścieżki tego potencjometru ;-). Poza tym jakiś gość może przekręcić potencjometr i potem trzeba znowu podłączać sprzęt pomiarowy w celu kalibracji. Najlepiej jak potencjometry są odkręcone do oporu a jeszcze lepiej jakby ich nie było.  

16 minut temu, xajas napisał:

Podobno 6dB to 1bit rozdzielczosci.

Myślisz że usłyszysz spadek rozdzielczości z 24 do 23 bit. Był w sieci kiedyś pokaz zmniejszania rozdzielczości z 24 bit w dół do bardzo małych wartości. Bardzo wprawne ucho na dobrym sprzęcie zacznie coś zauważać dopiero po zejściu poniżej 12 bit a nawet niżej. Pierwsze rejestracje studyjne materiałów w technice cyfrowej (produkcyjne) były robione sprzętem 12 bitowym a pierwsze odtwarzacze Philipsa miały przetworniki 14 bitowe. Wiele firm w tamtym czasie na tych przetwornikach robiło sprzęt uznawany za audiofilski.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, xajas napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wydaje mi się że warto taśmę nakleić żeby przypadkowym ruchem nie zepsuć strojenia . ?

 

Dziękuję za odpowiedź.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Ivan Nikitin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Ivan Nikitin napisał:

Wydaje mi się że warto taśmę nakleić żeby przypadkowym ruchem nie zepsuć strojenia

?

41 minut temu, xajas napisał:

Dlaczego mam tracic na rozdzielczosci, jesli poprzez wlasciwy setup moge tego uniknac

to prawda ze jak dotąd regulacja głosności w domenie analogowej była najlepszym rozwiązaniem

ale rożne ustawienia wzmocnienia na dwoch kanałach i do tego na szesciu koncowkach

to juz mi sie w głowie nie mieści

ale skoro Tobie pasuje to nic mi do tego

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez slawek.xm

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Lech36 napisał:

a z reguły chodzi o mniejsze korekty czyli takie do 3-7 dB

Mam 20 dB korekcji ? 12'' Midbas w open baffle ma spadek ok. 8.2dB/oktawę. Na razie użyłem stromych filtrów i ograniczyłem pasmo do 100-700 Hz. Nie jestem pewien że słyszę jakieś ograniczenia rozdzielczości w rejonie 700Hz. Znasz jakieś sygnały testowe?

Na razie DAC przyjmuje dane 24 bitowe i ma współczynnik THD+N na poziomie -100dB. Chyba muszę zainwestować w 32-bitowy DAC na nowszym ESS Sabre. On ma rzeczywiste 20-22 bita rozdzielczości, wieć zezwoli na 20 dB korekcji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Redukcji z 23 na 24 nie slychac, ale pytanie czy ten 1bit odnosi sie do tych 24 czy np. do 16 (CD)?

 

Faktem jest, ze w technice cyfrowej tez nie jest nic „za darmo“

 

Robilem juz wiele porownan z bardzo „agresywna“ korekcja prowadzaca do absolutnie perfekcyjnego przebiegu charakterystyki (+/-1dB) kosztem EQ rzedu 10dB i bardziej umiarkowanych korekcji, i zdecydowanie umiarkowane, docelowe stosowanie korekcji brzmi lepiej.

Mam mozliwosc porownania 10 roznych setupow/stopni korekcji przez klikniecie mysza, wiec ten temat mam juz „za soba“

 

 

Nie uzywalem zadnych specjalnych sygnalow testowych.

Najprostszym sygnalem byly nagrania fortepianu i wybrzmiewanie uderzonych strun (jak zawsze polecam genialnego Wasilewskiego i Nils Frahm). Od pewnego stopnia korekcji, klarowne wybrzmiewanie zaczyna byc „drzace“ :-)

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Ivan Nikitin napisał:

Na razie DAC przyjmuje dane 24 bitowe i ma współczynnik THD+N na poziomie -100dB. Chyba muszę zainwestować w 32-bitowy DAC na nowszym ESS Sabre. On ma rzeczywiste 20-22 bita rozdzielczości, wieć zezwoli na 20 dB korekcji.

ESS ma regulację w domenie cyfrowej ale o znacznie większej rozdzielczości niż jego natywne 32 bity. Kiedyś ktoś podawał ile to jest, ale niestety nie pamiętam ile to jest dokładnie. Dlatego regulacja tak rozwiązana jest uważana za praktycznie bezstratną.

16 minut temu, xajas napisał:

Redukcji z 23 na 24 nie slychac, ale pytanie czy ten 1bit odnosi sie do tych 24 czy np. do 16 (CD)?

Nawet jak się odnosi do 24 to też nie ma szans tego usłyszeć. Moim zdaniem oczywiście, chyba że zadziała wyobraźnia podparta akustyczną filtracją grzebieniową na przykład.

30 minut temu, Ivan Nikitin napisał:

Wydaje mi się że warto taśmę nakleić żeby przypadkowym ruchem nie zepsuć strojenia .

Najlepiej do oporu, tak jest najpewniej i najbezpieczniej zwłaszcza jak czasem przy sprzęcie kręcą się małe dzieci albo podchmieleni dorośli ;-).

16 minut temu, xajas napisał:

Robilem juz wiele porownan z bardzo „agresywna„ korekcja prowadzaca do absolutnie perfekcyjnego przebiegu charakterystyki (+/-1dB) kosztem EQ rzedu 10dB i bardziej umiarkowanych korekcji, i zdecydowanie umiarkowane, docelowe stosowanie korekcji brzmi lepiej.

Ja nie toleruję nawet małych korekcji, chyba że na dole pasma, tam zdarzało mi się eksperymentować. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, robsonic napisał:

Po raz kilkunasty powtorze! Ja slysze wady wzmacniaczy inpulsowych w gornych granicach pasma.

Tak się składa, że jestem wyczulony szczególnie na czystość góry pasma. Kombinowałem parę lat i w końcu ta góra jest jak trzeba o ile nie trafi się słabe nagranie lub w formacie stratnym (nie każde). Zastanawiam się czy nie wejść w klasę D, mimo że jestem zadowolony dźwięku...czyli nie mam presji. Mógłbyś jakoś szerzej opisać jak brzmi ta góra, do czego to można porównać, może jakaś słaba realizacja brzmi podobnie jak ty słyszysz klasę D?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, J.Jerry napisał:

Zastanawiam się czy nie wejść w klasę D, mimo że jestem zadowolony dźwięku..

Lepiej nie wchodź bez sprawdzenia, za dużo masz uprzedzenia do tej klasy (to oczywiście nie jest złośliwość tylko obserwacja) a przy takim nastawieniu nie warto ryzykować bo będziesz zawsze w napięciu szukał dziury w całym. Najpierw pożycz od kogoś coś porządnego i sprawdź. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Aktywny pre rozdaje karty w systemie :-).


Ktory aktywny pre z wyjsciem symetrycznym na 10 kanalow umozliwia indywidualne dopasowanie poziomu glosnosci dla kazdego kanalu?

Najprostszy SPL 8 (o ktorym myslalem) ma tylko 8 kanalow, brakuje mu indywidualnego dopasowania i kosztuje €600. Naszepny, ktory to potrafi, kosztowal €4.000. To nie cena dla mnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, J.Jerry napisał:

Tak się składa, że jestem wyczulony szczególnie na czystość góry pasma. Kombinowałem parę lat i w końcu ta góra jest jak trzeba o ile nie trafi się słabe nagranie lub w formacie stratnym (nie każde). Zastanawiam się czy nie wejść w klasę D, mimo że jestem zadowolony dźwięku...czyli nie mam presji. Mógłbyś jakoś szerzej opisać jak brzmi ta góra, do czego to można porównać, może jakaś słaba realizacja brzmi podobnie jak ty słyszysz klasę D?

Nie wiem jak to opisac, bo tego sie nie da opisac slowami.. Oczywiscie nie na kazdym nagraniu jest az tak kiepsko.. Poprostu te soprany sa "niedokladne" i mecza w porownaniu nawet z kiepska lampa PP. Dlatego pozostaje przy liniowych wzmakach w salonie i sypialni..

Nie chce oczywiscie nic sugerowac, bo kazdy czlowiek jest inny. Byc moze nie uslyszysz tych artefaktow co ja i bedziesz sluchac swoich nagran z przyjemnoscia.

Najlepiej na poczatek jest zawsze gdzies posluchac takiego wzmacniacza, albo zakupic jakies na poczatek znacznie tansze moduly z Chin (dadza jakies sugestie/poglady odnosnie brzmienia impulsowek).. a pozniej ewentualnie poszukac cos profesjonalniejszego i porownac brzmienie i sie przekonac czy waro wydac takie pieniadze.

Osobiscie polecam zainteresowac sie klasa T. Obecnie uzywam Tripatha w swojej mini pracowni. Glownie do sluchania audycji radiowych (czyli mowy ludzkiej) i nie czuje dyskomfortu (jednakze poziom glosnosci jest raczej maly). Jesli chodzi o sluchanie muzyki to juz robi sie tak sobie... Ale mimo wszystko w porownaniu do wzmacniaczy klasy D jakie mialem (czyli takie budzetowe do 1000 pln) wypada lepiej.

Niestety nie mialem nigdy mozliwosci posluchac u siebie wzmacniacza klasy D za kase 10k i wyzej.. Jednakze w zupelnosci wzmaki w klasie AB za 10 % ceny i mniej daja mi w pelni to czego oczekuje od audio. Ostatnio sluchalem hypexa i zetexa i na moje ucho nie warto wydawac takich peniedzy ? - klasa T brzmi poprostu lepiej a kosztuje smiesznie ?

1 godzinę temu, Lech36 napisał:

Lepiej nie wchodź bez sprawdzenia, za dużo masz uprzedzenia do tej klasy (to oczywiście nie jest złośliwość tylko obserwacja) a przy takim nastawieniu nie warto ryzykować bo będziesz zawsze w napięciu szukał dziury w całym. Najpierw pożycz od kogoś coś porządnego i sprawdź. 

Pelna zgoda.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez robsonic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, J.Jerry napisał:

Zastanawiam się czy nie wejść w klasę D, mimo że jestem zadowolony dźwięku...

Najlepiej pożyć coś sprawdzonego. W Polsce najlepszym rozwiązaniem, gdzie nie powinno być problemów z wypożyczeniem (być może za kaucją), byłby jakiś Lab Gruppen. Koledzy Ci doradzą, co warto spróbować na początek. Inną opcją byłoby coś na modułach Hypexa, ale to jak już stwierdzisz, czy słyszysz jakieś artefakty w D klasie. Gdyby to był wzmacniacz typu Power DAC (cyfrowy), to pamiętaj by testować go na wejściach cyfrowych a nie analogowych, gdzie tracisz jakość na dodatkowej konwersji. Jak jesteś z okolic Krakowa to zapraszam do siebie.

Osobiście nie polecam Ci słuchać wynalazków z Chin, bo tak na prawdę, nie wiadomo co usłyszysz, być może wtopisz kasę (chociażby nie wielką) bo szkoda zwracać, i jeszcze coś Ci się poprzestawia i zaczniesz pisać dyrdymały na forum. Chyba, że jest jakaś sprawdzona konstrukcja.

Jeżeli znajdziesz za 10% ceny jakiejś porządnej D klasowej końcówki wzmacniacz, w klasie AB, który zagra na takim samym poziomie to bierz go w ciemno i pochwal mi się na priv.

Sensowne D klasowe końcówki są zwykle od ok 3 tys. do 15 tys. PLN, w zależności od firmy, funkcji, mocy itp. czyli przyzwoity piecyk byłby do wyrwania za jakieś 300 - 1500 PLN. 
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

System gra dobrze, albo nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Lech36 napisał:

Najpierw pożycz od kogoś coś porządnego i sprawdź.

Najtańszy wzmacniacz na tranzystorach GaN to wspomniany wcześniej Technics (dla mnie za wysoka półka). Dlaczego ma to być tak nowoczesny projekt - ponieważ każda generacja klasy D gra lepiej. Jesteś zadowolony, a może jakbyś spróbował chociażby tego Technicsa, to miałbyś problem, więc sam pożycz i sprawdź.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Za 1150 EUR kaucji + wysyłka, możesz sobie wypożyczyć na 14 dni. Jak się spodoba zostawić, nie spodoba oddać.
Możesz zamówić też jakieś UcD taniej, bez obudowy i samemu sobie podłączyć jak potrafisz i też będziesz mieć pojęcie.

Jeżeli będziesz w salonie audio, to zwróć koniecznie uwagę co i jak podłączają. Mi kiedyś podłączyli wzmak cyfrowy, przez zwykłe wejście analogowe, jeszcze źle ustawione i nie dało się tego słuchać. Na szczęście miałem go okazję podłączyć u siebie prawidłowo i już został.

1 minutę temu, J.Jerry napisał:

Najtańszy wzmacniacz na tranzystorach GaN to wspomniany wcześniej Technics

Posłuchaj czegoś dobrego na zwykłych. Moim zdaniem będzie lepiej od tego Technicsa (patrząc na parametry). Oczywiście dobre konstrukcje na GaNach będą jeszcze lepsze, ale trzeba nieco poczekać. Nie piszę kup, piszę sprawdź i posłuchaj.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

System gra dobrze, albo nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, robsonic napisał:

Nie wiem jak to opisac, bo tego sie nie da opisac slowami.. Oczywiscie nie na kazdym nagraniu jest az tak kiepsko.. Poprostu te soprany sa "niedokladne" i mecza w porownaniu nawet z kiepska lampa PP.

Te soprany są jakby z dodatkiem czegoś , brzmią podobnie na różnych nagraniach, czy raczej są zniekształcone, zubożone, mniej realne?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego Gany nie weszły jeszcze do powszechnego użytku? Bo są drogie? Czy na przykład trudne w aplikacji? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, barmanekm napisał:

Najlepiej pożyć coś sprawdzonego. W Polsce najlepszym rozwiązaniem, gdzie nie powinno być problemów z wypożyczeniem (być może za kaucją), byłby jakiś Lab Gruppen.

Pamiętam ten wątek, gdzie ten wzmacniacz miał zarówno gorących zwolenników jak i przeciwników.

Teraz, barmanekm napisał:

Sensowne D klasowe końcówki są zwykle od ok 3 tys. do 15 tys. PLN, w zależności od firmy, funkcji, mocy itp. czyli przyzwoity piecyk byłby do wyrwania za jakieś 300 - 1500 PLN. 

Hypex Ncore ponad 3k za monoblok, moduł do testów na tranzystorach GaN bez obudowy i zasilacza 500 dolarów czy euro za 2 kanały i tak to wygląda licząc od najtańszych. No i jeszcze są ICE power - najtańszy znalazłem SMSL A6 na nowych modułach małej mocy (plus dla mnie)

Zapomniałem o używanych Lyngdorfach z autokalibracją akustyki

Teraz, Mateusz Wielgos napisał:

A dlaczego Gany nie weszły jeszcze do powszechnego użytku? Bo są drogie? Czy na przykład trudne w aplikacji? 

Z tego co się zorientowałem obie te rzeczy i trzecia, to trzeba by wycofać starą technologie, czyli znów straty

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

11 minut temu, Mateusz Wielgos napisał:

A dlaczego Gany nie weszły jeszcze do powszechnego użytku? Bo są drogie? Czy na przykład trudne w aplikacji? 

Moim zdaniem, bo są w miarę nowe, a jeszcze jest trochę sprzętu bardziej tradycyjnego po magazynach. Patrząc na ich specyfikację to na pewno będzie lepiej, ale chyba nie aż tyle by się wszyscy rzucili na nowe wzmacniacze (audiofile, to nie wszyscy). Pewnie z czasem będzie takiego sprzętu więcej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

System gra dobrze, albo nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedną cech wzmacniaczy klasy D jest ogromna moc, co jest dziwne, ponieważ duża moc oznacza przełączanie wysokich napięć zasilających i w efekcie wysoką wartość pozostałości kilkuset kHz. Kolejna rzecz jest taka, że przy małych poziomach sygnał PWM musi mieć bardzo małe wypełnienie, więc zastanawiające jest oferowanie wzmacniaczy o tak dużej mocy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, J.Jerry napisał:

Pamiętam ten wątek, gdzie ten wzmacniacz miał zarówno gorących zwolenników jak i przeciwników

nie tylko na tym forum

moze nie tyle przeciwników co krytykujących zaliczenie tego wzmaka  do hi-endu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Lyngdorf


Na pomiarach są bardzo kiepskie. Mają częstotliwość przełączania poniżej 100Hz i dlatego wysokie zniekształcenia i szum.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Ivan Nikitin napisał:

Na pomiarach są bardzo kiepskie. Mają częstotliwość przełączania poniżej 100Hz i dlatego wysokie zniekształcenia i szum.

100 Hz to raczej nie jest możliwe, bo to jest w paśmie akustycznym. Te co są na Equibit (cyfrowe) pracują przy ~384 kHz.
THD+N @ 1W: <0.01%, mi na pomiarach wyszło podobnie. Bardzo słabo ten model mierzył na wejściach analogowych.

Nie pamiętam już dokładnie ile tam było. Kiedyś w Audio, ktoś pomierzył ten wzmacniacz i przypuszczam, że właśnie na tych wejściach analogowych. Napisałem do nich komentarz i w kolejnym teście nowszego modelu, podali, że pomiary dotyczą wejść analogowych. Moim zdaniem taka konfiguracja w ogóle mija się celem, przy takiej konstrukcji.

Jest do Lyngdorfa moduł opcjonalny z wysokiej klasy przetwornikiem A/C i stopniem wejściowym, ale nigdy go nie słuchałem, bo nie byłem zainteresowany. Nie używam tych wejść.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

System gra dobrze, albo nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 hours ago, robsonic said:

Nie wiem jak to opisac, bo tego sie nie da opisac slowami.. Oczywiscie nie na kazdym nagraniu jest az tak kiepsko.. Poprostu te soprany sa "niedokladne" i mecza w porownaniu nawet z kiepska lampa PP. Dlatego pozostaje przy liniowych wzmakach w salonie i sypialni..

Nie chce oczywiscie nic sugerowac, bo kazdy czlowiek jest inny. Byc moze nie uslyszysz tych artefaktow co ja i bedziesz sluchac swoich nagran z przyjemnoscia.

Najlepiej na poczatek jest zawsze gdzies posluchac takiego wzmacniacza, albo zakupic jakies na poczatek znacznie tansze moduly z Chin (dadza jakies sugestie/poglady odnosnie brzmienia impulsowek).. a pozniej ewentualnie poszukac cos profesjonalniejszego i porownac brzmienie i sie przekonac czy waro wydac takie pieniadze.

Osobiscie polecam zainteresowac sie klasa T. Obecnie uzywam Tripatha w swojej mini pracowni. Glownie do sluchania audycji radiowych (czyli mowy ludzkiej) i nie czuje dyskomfortu (jednakze poziom glosnosci jest raczej maly). Jesli chodzi o sluchanie muzyki to juz robi sie tak sobie... Ale mimo wszystko w porownaniu do wzmacniaczy klasy D jakie mialem (czyli takie budzetowe do 1000 pln) wypada lepiej.

Niestety nie mialem nigdy mozliwosci posluchac u siebie wzmacniacza klasy D za kase 10k i wyzej.. Jednakze w zupelnosci wzmaki w klasie AB za 10 % ceny i mniej daja mi w pelni to czego oczekuje od audio. Ostatnio sluchalem hypexa i zetexa i na moje ucho nie warto wydawac takich peniedzy ? - klasa T brzmi poprostu lepiej a kosztuje smiesznie ?

Pelna zgoda.

Podpisuje się pod tym co napisałeś. Dla mnie numerem jeden jest klasa A i AB . Po przesłuchaniu różnych wzmacniaczy cyfrowych góra jest Po prostu karykaturalna. Z jednym tylko się nie zgodzę bo piszesz że wysokie Ci nie podeszły A ja zauważyłem że w wokalach brakuje powietrza i tej eteryczności ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, J.Jerry napisał:

Te soprany są jakby z dodatkiem czegoś , brzmią podobnie na różnych nagraniach, czy raczej są zniekształcone, zubożone, mniej realne?

Wolalbym nic nie sugerowac..

Mnie te soprany z impulsowek poprostu mecza. Tak jak we wzmaku w klasie AB masz po "usmiechnietej korekcji" oprocz pogrzmiewania basami piekne czyste "cykanie" tak w klasie D jakby cykanie zaszumione? Cos w tym stylu. Tak jakby wszystko sie zlewalo w gornych partiach. Dodatkowo czasami wystepuja artefakty podobne jak przy kiepskiej mp3, ze nie da sie sluchac na przyklad - Paul Van Dyk - For An Angel.

Musisz koniecznie sam posluchac zabierajac ze soba dobrze Ci znane i lubiane kawalki najlepiej kilku gatunkow muzyki i samemu stwierdzic czy Ci to pasuje. Swoje testy zrob na roznym poziomie glosnosci, bo im wzmacniacz gra ciszej tym jakby gorzej.. W klasie T ten "efekt" jest duzo mniejszy.. Nie sluchalem jeszcze tych najdrozszych i najnowszych konstrukcji. Byc moze faktycznie cos sie tam zmienilo choc w cuda nie wierze..

Godzinę temu, fanatyk muzyki napisał:

Podpisuje się pod tym co napisałeś. Dla mnie numerem jeden jest klasa A i AB . Po przesłuchaniu różnych wzmacniaczy cyfrowych góra jest Po prostu karykaturalna. Z jednym tylko się nie zgodzę bo piszesz że wysokie Ci nie podeszły A ja zauważyłem że w wokalach brakuje powietrza i tej eteryczności ?

Oczywiscie, ze srednie tez graja byle jak ale skoro tutaj na forum nikt nie slyszy tej "dziwnej jakosci" to skupiam ich na sopranie, bo to najlatwiej wychwycic.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez robsonic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.