Skocz do zawartości
IGNORED

Wzmacniacz klasy A\AB kontra wzmacniacz klasy D


mer

Rekomendowane odpowiedzi

A wydajność prądowa tegoż zasilacza 78 A to źle czy dobrze?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Byś mógł mnie obrazić, najpierw muszę cenić Twoje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, barmanekm napisał:

Oczywistość. Tylko jak to się ma do tego o czym pisaliśmy. A rozmowa była o odtwarzaniu sygnału muzycznego o jakimś tam CR. Wzmacniacz projektujemy na moc RMS, dla różnych obciążeń. Moc chwilowa w sensie u(t)i(t) to moc chwilowa zawsze powiązana z mocą RMS, dla sygnałów okresowych. I ja też zrozumiałem Przemaka, że rozróżniał te dwie moce "chwilowe" (muzyczną, od chwilowej), a Ty Jar1, pisałeś tylko o tej pierwszej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Crest factor is the peak amplitude of the waveform divided by the RMS value of the waveform. This is equivalent to the ratio of the L∞ norm to the L2 norm of the function of the waveform"

Więc chodzi o maksymalne wartości w piku a nie wartości maksymalne rms. 

Dla sinusa crest factor wynosi 1,414 (3dB) ale dla prostokąta CR= 1

Nie znam algorytmów liczących CR dla nagrań muzycznych ale z tego, co jest napisane, i to normalnie nie uwzględnia on obniżenia o te 3dB dla sinusa.

Dlatego pytałem, czy te wymagania na potrzebną moc rms , jakie przedstawiłeś  uwzględniają te 3dB zapasu w piku napięcia dla wzmacniacza.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jar1 napisał:

Dla sinusa crest factor wynosi 1,414 (3dB) ale dla prostokąta CR= 1

Przecież wiadomo.

2 minuty temu, jar1 napisał:

Nie znam algorytmów liczących CR dla nagrań muzycznych ale z tego, co jest napisane, i to normalnie nie uwzględnia on obniżenia o te 3dB dla sinusa.

DR range meter właśnie to mniej więcej robi i uwzględnia te 3dB (jakoś). Miernik LUFS uwzględnia dokładnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, przemak napisał:

Przecież wiadomo.

Przecież to nie do ciebie skierowane  było. Już wiem, , że wiesz wszystko od podstawówki ?

3 minuty temu, przemak napisał:

DR range meter właśnie to mniej więcej robi i uwzględnia te 3dB (jakoś). Miernik LUFS uwzględnia dokładnie.

Masz gdzieś jakiś wiarygodny opis jak konkretnie działają te algorytmy? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten DR to zmienia się dynamicznie, maleje, rośnie, maleje, rośnie itd. więc DR jest podawany max, min czy średni? Wzmacniacz powinienem dobrać na najgorszą ewentualność, czyli DR max. w jakimś momencie utworu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jar1 napisał:

Masz gdzieś jakiś wiarygodny opis jak konkretnie działają te algorytmy? 

Gdzieś w sieci jest opis dokładny tego powszechnie uznanego TT DynamicRangeMetera, obecnie trudno dostępnego bo skomercjalizowanego, chyba jedynie tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Pamiętam, że tu na forum to było cytowane, dość skomplikowany algorytm.

LUFS/LKFS czy ogólniej LU też ma skomplikowany algorytm, zależny mocno od częstotliwości (jak to głośność), nawet nie chce mi się tego zgłębiać, ale działa ? papiery są choćby tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
a mierników również darmowych w sieci trochę, również online, np tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Oczywiście te mierniki to nie jest dokładnie peak/rms, bo zależą od częstotliwości, jak komuś to przeszkadza, to może i powinien używać mierników rms, żaden problem. Crest bezpośrednio podaje np. Music Scope 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

4 minuty temu, J.Jerry napisał:

Ten DR to zmienia się dynamicznie, maleje, rośnie, maleje, rośnie itd. więc DR jest podawany max, min czy średni? Wzmacniacz powinienem dobrać na najgorszą ewentualność, czyli DR max. w jakimś momencie utworu.

Generalnie DR na wspomnianej stronie jest średni z całego utworu. LUFSów jest kilka, najważniejsze short term i integrated:

lufs.gif

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te wyliczenia sa identyczne przy koncercie rockowym, symfonicznym a systemem nagłośnieniowym ?

Ten Dynamic Range DB to do wyciągnięcia dynamiki nagrania, przeskakujecie z kwiatka na kwiatek 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, przemak napisał:

Gdzieś w sieci jest opis dokładny tego powszechnie uznanego TT DynamicRangeMetera, obecnie trudno dostępnego bo skomercjalizowanego, chyba jedynie tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To kiedyś nawet czytałem, i konkretów chyba nie było. Myślę, ze i tak skazani jesteśmy tu jedynie na swoje  własne przemyślenia i i trzeba do tego podchodzić bardziej porównawczo niż stricte dokładnie. 

Trochę mnie dziwi to że dla prostokąta dodaje się 3dB skoro crest factor jest równy 1. Z czego to może wynikać? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, jar1 napisał:

To kiedyś nawet czytałem, i konkretów chyba nie było. Myślę, ze i tak skazani jesteśmy tu jedynie na swoje  własne przemyślenia i i trzeba do tego podchodzić bardziej porównawczo niż stricte dokładnie. 

Trochę mnie dziwi to że dla prostokąta dodaje się 3dB skoro crest factor jest równy 1. Z czego to może wynikać? 

Ta stronę podałem, bo to jest chyba jedyne źródło tej wtyczki, została zastąpiona produktem komercyjnym. Instrukcja do wtyczki gdzieś jest, ale jest też takie chyba 40 stronicowy dokument z dokładną geneza i opisem algorytmu. 

Te 3dB dodają żeby nie trzeba było ich odejmować od peak/rms, bo LU to jest jednostką głośności a głośność to moc rms co ciągle pisze i nic ?

29 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Ten Dynamic Range DB to do wyciągnięcia dynamiki nagrania, przeskakujecie z kwiatka na kwiatek 

Ta, dynamiki, jasne. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, przemak napisał:

Te 3dB dodają żeby nie trzeba było ich odejmować od peak/rms, bo LU to jest jednostką głośności a głośność to moc rms co ciągle pisze i nic ?

Aha, i dlatego się odejmuje te 3dB w innych przypadkach.

Normalnie Paragraf 22. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi ocenic na ile jest to w tej calej Peak, RMS,... itp. dyskusji pomocne, ale akurat clucham sobie Quincy Jones przy troche podwyzszonym ale przyjemnym poziomie glosnosci i wystartowawem z czystej ciekawosci dwie Aplikacje na iPada pokazujace aktualne pomiary wartosci Peak i RMS

 

Przyjemny glosny poziom

 

4a20c54884a95953b39bfa18aa3559e7.plist

 

Przyjemny pokojowy poziom

 

824d687c2cd5b9aeaafc251c9973cac5.png

 

Porownanie Peak vs. RMS

 

497baf663359bef6a57e1a9262354719.png

fc69f2bebe9c11042dea4c8a60c87921.png

 

 

No i oczywiscie Quincy „Slow Jams“, cos dla zwolennikow starego brzmienia

 

a909fb121af22e68d1310bc29e40c8ed.png

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jar1 napisał:

Aha, i dlatego się odejmuje te 3dB w innych przypadkach.

Normalnie Paragraf 22. ?

Nie, serio, dlaczego, wszystko się zgadza, w dodatku z audiofilskim DR, nie rozumiem? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie mogę rozgryźć, @przemak jesteś fachowcem, proszę o "chłopskie" wyjaśnienie

System z końcówką mocy ktora ma Dynamic Headroom 2,8dB
a gdzie indziej piszą:

Cytat

Headroom–zdolność systemu do przeniesienia chwilowych, głośniejszych partii sygnałów.
Koncert rockowy:
–Nominalny: 100 dBSPL
–Headroom: 20 dB
System nagłośnieniowy
–Poziom nominalny: 110 dBSPL
–Headroom: 6 dB
Koncert symfoniczny
–Poziom nominalny: 90 dBSPL
–Headroom: 30 dB

Czy wymieniony system może pokazać Headroom: 30 dB ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, xajas napisał:

Porownanie Peak vs. RMS

Mierniki na komórki są niewiele warte, kup sobie jak chcesz mierniczek za stowe albo umika, bo teraz to nie wiadomo. Peak do rms z kolumn nie ma wiele wspólnego z tym parametrem z nagrania czyli z wyjścia wzmacniacza, bo rms jest ok, ale Peak mocno zawyzony. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, przemak napisał:

Nie, serio, dlaczego, wszystko się zgadza, w dodatku z audiofilskim DR, nie rozumiem? 

Audiofile raczej nie lubią słuchać prądu stałego. ?

W przypadku prądu stałego jak i prostokąta crest factor wynosi zero. To prawidłowo, bo wtedy napięcie skuteczne zawsze jest równe szczytowemu i nie ma potrzeby mieć większej mocy wzmacniacza. Ma nawet zapas tych 3dB.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Tego nie mogę rozgryźć,

Ja też nie, bo to jednak inne headroomy są, a coś takiego jak headroom w końcówce mocy to ja dopiero z tego wątku znam ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, przemak napisał:

Gdzieś w sieci jest opis dokładny tego powszechnie uznanego TT DynamicRangeMetera

To ten TT-DRmeter dobrze pokazuje?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, przemak napisał:

Ja też nie, bo to jednak inne headroomy są, a coś takiego jak headroom w końcówce mocy to ja dopiero z tego wątku znam ?

W danych technicznych końcówek mocy można wyczytać, podac link ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, jar1 napisał:

Audiofile raczej nie lubią słuchać prądu stałego. ?

W przypadku prądu stałego jak i prostokąta crest factor wynosi zero. To prawidłowo, bo wtedy napięcie skuteczne zawsze jest równe szczytowemu i nie ma potrzeby mieć większej mocy wzmacniacza. Ma nawet zapas tych 3dB.

No i wszystko się zgadza przecież, wystarczy, że zauważysz, że głośność to moc i odwrotnie ? LUFS odnosi się do full scale. W tym przypadku full scale to jest amplituda sygnału wyjściowego z naszej idealnej końcówki mocy (nic nie siada nie ma spadków). Moc maksymalna wynosi 3dB mniej niż wysterowanie tej koncowki sinusem czy odwrotnie, wysterowanie jej prostokątem daje o 3dB wyższą moc. Mi się zgadza ?

10 minut temu, J.Jerry napisał:

To ten TT-DRmeter dobrze pokazuje?

Mniej więcej tak. Narzekali, że nie uwzględnia krzywej głośności i dla basowych nagrań zaniza wynik (znaczy pogarsza, żeby nie było wątpliwości) i dlatego go zmieniają, ale strona jest od dawna, wszyscy się tym posługują to już musi zostać. Ogólnie pojęcie daje. 

8 minut temu, .:Gerard:. napisał:

W danych technicznych końcówek mocy można wyczytać, podac link ?

Dla mnie headroom to jest odstęp od przesterowania dla nominalnego poziomu sygnału i to trwały odstęp a nie chwilowy. Czyli maksymalny poziom dla określonych zniekształceń. To jeżeli końcówka ma moc 100W i headroom 3dB to ma moc 200W, nie chce być inaczej ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, przemak napisał:

Mniej więcej tak. Narzekali, że nie uwzględnia krzywej głośności i dla basowych nagrań zaniza wynik (znaczy pogarsza, żeby nie było wątpliwości) i dlatego go zmieniają, ale strona jest od dawna, wszyscy się tym posługują to już musi zostać. Ogólnie pojęcie daje. 

No to Ok. Podam jako ciekawostkę, że dla sinusa -6 dB i 0 dB po ustabilizowaniu TT  podaje DR=0.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierniki na komórki są niewiele warte, kup sobie jak chcesz mierniczek za stowe albo umika, bo teraz to nie wiadomo.

Umika tez mam, ale czy jest on tak „kalibrowany“ (mam na mysli poziom glosnosci a nie dokladnosc wzdluz pasma czestotliwosci), ze mozna nim dokladnie mierzyc SPL?

Musze je kiedys porownac.

 

BTW.

Dopiero co bylem Thomannie by zakupic nowy Audio Interface i wlasnie taki tani mierniczek, ale fachowiec w dziale studyjnym zalecil mi Decibel X Pro jako App na iPada, ktora podobno dziala dokladniej niz takie proste mierniczki.

 

No i oczywiscie nie przegapilem okazji posluchac paru zestawow i dac „gazu“, zabawa na calego. Tam mozna spedzic caly urlop

 

c1d8f0d5e09c6fd96b6b3820ecf9c5ac.jpg

b7c211bfa2001da8e1e62200940de147.jpg

ee3e6921c3a5e00c9a4117e8473f3761.jpg

d7f2c092feda73d2cdd5dd5f7b15e161.jpg

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telefon ma ograniczone pasmo przenoszenia i najgłośniej będzie średnie pasmo a Umik zbiera liniowo od 20Hz - 20kHz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, J.Jerry napisał:

No to Ok. Podam jako ciekawostkę, że dla sinusa -6 dB i 0 dB po ustabilizowaniu TT  podaje DR=0.

Rzeczywiście ;) Ja go nigdy nie używałem, tylko się bawiłem różnymi utworami. Czyli on do "mierzenia" stałych przebiegów się nie nadaje, kiedyś pamiętam mi to śmierdziało, ale nie zgłębiałem... Na szczęście darmowy youlean pokazuje prawdę ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale ten najwyzszy poziom glosnosci najprawdopodobniej nie wystapi w tych najnizszych albo najwyzszych rejestrach, co tez widac na zalaczonych pomiarach RTA

 

Niemalze zawsze to maksymum oscyluje wokol 350Hz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Telefon ma ograniczone pasmo przenoszenia i najgłośniej będzie średnie pasmo a Umik zbiera liniowo od 20Hz - 20kHz

To akurat pikuś, mierzymy z krzywą A.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat pikuś, mierzymy z krzywą A.

Gorny lewy pomiar to krzywa A slow
ba9b1fd94090749b29dc1a73764b5284.plist

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, przemak napisał:

Rzeczywiście ;)

Chociaż w sumie DR pokazuje OK ;)

Chyba powinienem doczytać, bo nie znam narzędzi których używam (na szczęście rzadko) ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom pokazuje dobrze, DR też dobrze, to DR nie jest związany z poziomem rms, bo dla sinusa 0 dB, czy 6dB DR będzie taki sam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, J.Jerry napisał:

Poziom pokazuje dobrze, DR też dobrze, to DR nie jest związany z poziomem rms, bo dla sinusa 0 dB, czy 6dB DR będzie taki sam

No właśnie, myślałem, że on pokazuje coś w stylu LU, a pokazuje różnice LU. Wszystko jedno, może być.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem, w tych okolicach:

czyli nie niewiedza tylko skleroza, ufff ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 37

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.