Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  265 członków

YB Audio Klub
IGNORED

Klub miłośników YB Audio


biniek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam takie pytanie. Czy YB planuje jakieś trójdrożne konstrukcje w obudowie zamkniętej?

 

Kiedyś na stronie YB były projekty DIY. Jednym z nich był projekt na głośnikach Seasa, który by się nadawał do takiego rozwiązania. Tu niech Yoshi potwierdzi lub zaprzeczy.

 

Nie wiem czy nadal te projekty DIY są dostępne.

Edytowane przez Akim03
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Udało mi się posłuchać Zephyrów.

Co prawda nie u Siebie tylko w czyjeś akustyce, z tym że wzmacniacz własciwie identyczny jak mój, żródła dwa które miałem u Siebie i też je znam.

 

Pytanie o Bass z SB23 - Bo odebrałem go jako ciepły misio, taka troszkę kluska rozmiękczenia, różnicuje nagrania, jest wielobarwny, ale taki mięciutki jak "kaczuszka" potrafi zejsć nisko, ale tego średniego jest mało, słabo kopie, w Rockowym Łojeniu własciwie tyle że był, ale jakby ginął względem średnicy i góry.

 

Pytanie czy on :

1. Taki jest ( ten głosnik) i ani strojeniem, ani źródłem i napędem nie zmieni się go.

2. Czy tak jest zestrojony Zepchyry czyli nisko, na kreskę i ciut większa paczka

3. Czy to efekt jednak napędu lampowego a bardziej tego że ten głosnik nie jest idealnym basowcem dla Triody i w drugą stronę ??

4. Wszystkiego po trochu + spore pomieszczenie ( nie wiem 40-50m2 ) chcoiaż odsłuch w trójkącie 3x3x3 metry.

 

Cała reszta to essencja strojenia Yoshiego i mozlwiosci Satorii czyli to do czego przekonują mnie te głośniki.

Jezeli wysokotonowy Ferryrt gra bardziej miękko i cieplej na górze od Neodymu to już wogóle miał bym bajkę.

Edytowane przez Yasica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Phoenix kontra EVO ? Czy robiliście EVO z berylem zamiast szpilki?

 

Na to pytanie sam nie znam odpowiedzi. Obie kolumny są bardzo dobre ale obie swoją "filozofią" celują w inny target. Jeżeli komuś zależy na samym brzmieniu to Phoenix.

Jeżeli jednak design jest istotną częścią wyboru to Evo.Do tego designu zostały dopasowane naszym zdaniem najlepsze głośniki. Oczywiście, nie zakłamujemy rzeczywistości iż 2x 18cm robi miazgę z drivera np 24cm bo tak nie jest. Tylko, że na 24cm na nie da się zrobić tak ładnej bryły.. Proste ;-) . Evo z berylem ? Czemu nie, może będzie taka opcja :-).

 

A może ktoś gościnny z Lublina lub okolic ma kolumny Yb?

 

Jeden z naszych byłych klientów kupił Zephyry z drugiej ręki i jest właśnie z Lublina. Może się tu odezwie. Ja niestety nie znam jego nicku na forum.

 

Cześć

Mam takie pytanie. Czy YB planuje jakieś trójdrożne konstrukcje w obudowie zamkniętej?

 

W zasadzie projekty w oparciu o głośniki basowe SB23 lub Satori WO24 mogą być wykonane w obudowie zamkniętej. Szczególnie Satori WO24 jest całkiem fajnym głośnikiem do OZ. Jako tako dedykowanych projektów w OZ nie będziemy tworzyć do oferty. To jest niestety nisza. W OZ możemy wykonać kolumny na zamówienie.

 

Kiedyś na stronie YB były projekty DIY. Jednym z nich był projekt na głośnikach Seasa, który by się nadawał do takiego rozwiązania. Tu niech Yoshi potwierdzi lub zaprzeczy.

 

Nie wiem czy nadal te projekty DIY są dostępne.

 

Projekty wrócą ale muszę to po prostu zrewidować i ograniczyć ich ilość do tych najciekawszych. Prawdopodobnie postaną też nowe projekty stricte pod zestawy DIY, również dla osób z mniej zasobnym portfelem.

 

Cześć.

 

Udało mi się posłuchać Zephyrów.

Co prawda nie u Siebie tylko w czyjeś akustyce, z tym że wzmacniacz własciwie identyczny jak mój, żródła dwa które miałem u Siebie i też je znam.

 

Pytanie o Bass z SB23 - Bo odebrałem go jako ciepły misio, taka troszkę kluska rozmiękczenia, różnicuje nagrania, jest wielobarwny, ale taki mięciutki jak "kaczuszka" potrafi zejsć nisko, ale tego średniego jest mało, słabo kopie, w Rockowym Łojeniu własciwie tyle że był, ale jakby ginął względem średnicy i góry.

 

Pytanie czy on :

1. Taki jest ( ten głosnik) i ani strojeniem, ani źródłem i napędem nie zmieni się go.

2. Czy tak jest zestrojony Zepchyry czyli nisko, na kreskę i ciut większa paczka

3. Czy to efekt jednak napędu lampowego a bardziej tego że ten głosnik nie jest idealnym basowcem dla Triody i w drugą stronę ??

4. Wszystkiego po trochu + spore pomieszczenie ( nie wiem 40-50m2 ) chcoiaż odsłuch w trójkącie 3x3x3 metry.

 

Cała reszta to essencja strojenia Yoshiego i mozlwiosci Satorii czyli to do czego przekonują mnie te głośniki.

Jezeli wysokotonowy Ferryrt gra bardziej miękko i cieplej na górze od Neodymu to już wogóle miał bym bajkę.

 

Na pewno mocny wzmacniacz usztywni ten głośnik. Lampowe wzmacniacze, nie oszukujmy się, nie są referencją jeżeli chodzi o brzmienie basu. To niestety wynika z zasad ich budowy. Do tego najlepiej sprawdza się klasa D gdzie jest naprawdę solidna dawka prądu i niska rezystancja wyjściowa. Lampa ze swoim trafem głośnikowym o dużej rezystancji wyjściowej rozmiękczy najtwardziej grający głośnik ;-) . Po prostu fizyka.

Generalnie jednak SB23 ma charakter dość miękkiego grania. Nie mylić ze spowolnionym czy subowym graniem bo ono takie nie jest, po prostu głośniki nie konturuje przesadnie górnego zakresu basu. Cóż to jest po prostu taki głośnik.

Jak ktoś się nas pyta o kolumny idealne do rocka to zawsze polecamy Zephyra S z revelatorem 22 na basie. Tam nie brakuje kopa i charakteru.

Strojenie tego głośnika w naszych kolumnach jest, że tak powiem optymalne. Nie wyciągany był jakiś przesadnie niski bas, on może zejść dużo lepiej w większej obudowie ale celowo jej nie powiększaliśmy bo byłoby to kosztem brzmienia. I w drugą stronę, mogłby grać szybciej i agresywniej w mniejszej i wyższej strojonej obudowie ale mogłoby paść pytanie gdzie się podział niski bas ;-).

W rocku najniższe rejestry nie mają tak istotnego znaczenia ale poza rockiem są też inne gatunki muzyki które trzeba brać pod uwagę ;-). Jak się konstruuje kolumny to się to robi tak aby dotrzeć do najszerszej grupy odbiorców.

Bardzo chciałbym dojść do poziomu gdzie konstruuję kolumnę np typowo pod rocka i mam na to klientów. Na razie to jest po prostu abstrakcja ;-).

Edytowane przez Yoshi_80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Yoshi za odpisanie.

To był wstpny odsłuch na szybko.

 

Za Tydzień odsłuch w mojej akustyce to zobaczymy jak to zagra.

Może będzie osoba postronna to oceni na chłodno jak to widzi.

 

Napewno mocny tranzystor czy taj jak mówisz klasa D zrobiła by na dole ogień - tylko że wtedy cała reszta nie zagra tak jak z lampą. Gdzięs tam w głowie przez chwilę zaświeciła mi się lampka z Bi-Ampingiem - zobaczymy.

 

Revelator 22 dla mnie po prostu to droga niewiadoma - musiał bym posłuchać , z tym że nikt z bliskiej okolicy nie ma takiej konstrikcji. No i sam fakt ceny głosnika jest trochę dla mnie zaporowy.

 

W teorii strojc trochę wyżej te Zepchyry ( samemu za pomocą rurki lub zmniejszając litraż wypełniając czymś skrzynkę ) , ale ustawione stricte w rogu gdzie Room Gain doda trochę zejscia powinno być lepiej - zgadza się ??

 

Najważniejsze że włascicielowi kolumn bardzo podoba się i on na swoje szczęście słucha więcej plumkań i innych brzmień ;)

 

Użytkownik szpakowski dnia 11.03.2018 - 20:25 napisał

 

A może ktoś gościnny z Lublina lub okolic ma kolumny Yb?

 

Jeden z naszych byłych klientów kupił Zephyry z drugiej ręki i jest właśnie z Lublina. Może się tu odezwie. Ja niestety nie znam jego nicku na forum.

 

To własnie u Niego słuchałem Zepchyra.

Obecny wątek śledzi i czytał i jakby miał ochotę zapraszać każdego to by to już uczynił - to tak mówiąc delikatnie i bawiąc się w adwokata .

 

 

Zdaje się że słuchałeś u Niego poprzednich Zepchyrów na basowcu 29 ze swoją lampą i raczej poległa ona w przedbiegach w napędzie tamtych kolumn. Ale co do średnicy i góry tam nic nie zmieniło się i grają tak samo - powtórzę - tak że sekcja srednio-wysokoa na tych głośnikach to Best Buy ( z nowych głośników, nie Vintage. czy Vintage gotowych kolumn )

 

PS. Żeby była jasność to Lubelski właściciel Zepchyrów spodziewa się wraz z Żoną drugiego dziecka i zwyczajnie jak to się mówi "spokój w domu najważniejszy" - także na razie może być problem z odsłuchem ich u Niego :)

 

Szpakowski - poszedł Prv w sprawie odsłuchów kolumn YB.

Edytowane przez Yasica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzięs tam w głowie przez chwilę zaświeciła mi się lampka z Bi-Ampingiem - zobaczymy.

 

Bi amping jest moim zdaniem średnim pomysłem. Z problemów jakie widzę to po pierwsze regulacja wzmocnienia na dwóch wzmacniaczach. I nie chodzi o samo techniczne rozwiązanie problemu jak regulować volume co określenie poziomów wzmocnienia z jakimi pracują oba wzmacniacze. Krótko mówiąc czy po podaniu sygnału jest tak jak być powinno czy np bas nie gra głośniej od sekcji średnio-wysoko i na odwrót.

Druga sprawa to zasilenie sekcji średnio-wysokotonowej wzmacniaczem lampowym spowoduje podpompowanie najniższego zakresu pasma tej sekcji w wyniku wzrostu impedancji filtru górnoprzepustowego. Niestety to są uroki wzmacniaczy lampowych i ich podatności na przebieg impedancji. Wszystko jest super jak kolumna jest jako całość ale jak się rozdzieli zwrotnicę na dwie sekcje to od razu rodzi się problem.

 

Revelator 22 dla mnie po prostu to droga niewiadoma - musiał bym posłuchać , z tym że nikt z bliskiej okolicy nie ma takiej konstrikcji. No i sam fakt ceny głosnika jest trochę dla mnie zaporowy.

 

Cóż trudno o tanie kolumny na scanie. Za to brzmienia scana nie sposób podrobić, jak wpadnie w ucho to jest problem ;-).

 

W teorii strojc trochę wyżej te Zepchyry ( samemu za pomocą rurki lub zmniejszając litraż wypełniając czymś skrzynkę ) , ale ustawione stricte w rogu gdzie Room Gain doda trochę zejscia powinno być lepiej - zgadza się ??

 

Z wyższym strojeniem bas reflexu trzeba ostrożnie. O ile zmniejszenie obudowy jest relatywnie bezpieczne to zmiana strojenia może dawać negatywne skutki brzmieniowe. Generalnie niższe strojenia są bezpieczniejsze i dają lepsze rezultaty brzmieniowe. Wyższe strojenie faktycznie konturuje i wzmacnia bas ale po przesadzeniu staje się on męczący i pudełkowy.

 

Room gain działa oczywiście na korzyść basu ale niezależenie od strojenia kolumny. Faktycznie kolumny które mają słabszy bas można sobie wzmocnić dosuwając je do ścian. Jednak do końca nie szedłbym torem rozumowania, że podstroi się wyzej a dół doda room gainem. To tak nie działa. Room gain podbije też to co zostało już podniesione wyższym strojeniem i może być już za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. To ja mam takie pytanie. Wychodzi na to, że najlepiej zainwestować w Phoenixa. Czy dół Phoenixa jest lepszy od Zephyra S? Wo24 lepiej się sprawdza od Revelatora 22? Jaka jest przewaga Sb w tym przypadku?

Edytowane przez cichom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jednak Phoenix z berylem na górze rządzi :). Musi być wysoko cięty. Fakt że akurat w Pheonixie są świetne głośniki. Jedne z najlepszych. Ale w Evo tez są wspaniałe przetworniki

 

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. To ja mam takie pytanie. Wychodzi na to, że najlepiej zainwestować w Phoenixa. Czy dół Phoenixa jest lepszy od Zephyra S? Wo24 lepiej się sprawdza od Revelatora 22? Jaka jest przewaga Sb w tym przypadku?

 

Dół Phoenixa nie jest jakoś specjalnie lepszy ani gorszy. Jest po prostu inny. Wiem, że fora dyskusyjne lubią odpowiedzi proste i jednoznaczne ale w wielu przypadkach w audio się tak nie da.

Oba głośniki prezentują jednakowo wysoki poziom ale mają odmienne charaktery brzmienia. I teraz kto i co lubi to dla niego będzie lepsze.

 

Jak wspomniałem wyżej, revelator 22 z Zephyra S jest kapitalnym głośnikiem do rocka. To nie znaczy, że z innym gatunkiem muzyki sobie nie poradzi, bo poradzi sobie znakomicie. Ale jeżeli ktoś oczekuje np jak najniższego basu to taki Satori WO24 będzie zwyczajnie lepszy bo ma dużo lepsze rozciągnięcie , zupełnie nie osiągalne dla revelatora 22.

 

Tak w telegraficznym skrócie, bas z Zephyra S : ostrzejszy, sprawia wrażenie szybszego, twardszego, z lepszym nakreśleniem wyższego basu, spoko do rocka . Bas z Phoenixa : świetne rozciągnięcie dołu, bas mocny z solidnym fundamentem, potrafi dobrze kopnąć, generalny charakter miękki i plastyczny ale nie ospały, świetnie sprawdza się wszędzie tam gdzie liczy się moc i zejście.

 

Moim osobistym zdaniem bas z WO24 jest bardziej różnorodny. Może nie sprawić fanom gatunków rockowych takich ciar na plecach na revelator ale jeżeli uczciwie podejdziemy do sprawy i ocenimy szerokie spektrum to bas z WO24 prezentuje większą ilość twarzy i jest bardziej uniwersalny. Czasem potrafi grać z niebywałą mocą, czasem zagrzmieć zaskakującym zejściem, czasem grać bardzo subtelnie i delikatnie, nieśmiało. W moim osobistym odczuciu tak szerokiego spektrum barw revelator nie prezentuje. Scan ma za to swój charakterystyczny sposób gry który można lubić i który świetnie sprawdza się w wielu utworach. Myślę, że Satori WO24 bliżej jest do revelatora 26 niż do 22 jeżeli już mamy porównywać go ze scanem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bardzo chciałbym dojść do poziomu gdzie konstruuję kolumnę np typowo pod rocka i mam na to klientów. Na razie to jest po prostu abstrakcja ;-).

 

Jakie cechy powinna mieć taka kolumna? Nawet nie od strony brzmieniowej a technicznej?

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie cechy powinna mieć taka kolumna? Nawet nie od strony brzmieniowej a technicznej?

 

Też mnie to ciekawi. Nie rozumiem też trochę podejścia do OZ jako do niszy, choć faktycznie nie są to liczne konstrukcje. Ja rozumiem to po prostu jako inną drogę do celu. Niszą może być raczej zeta zero ze względów estetycznych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie cechy powinna mieć taka kolumna? Nawet nie od strony brzmieniowej a technicznej?

 

Przecież już padła odpowiedź...

 

Tylko, że na 24cm na nie da się zrobić tak ładnej bryły.. Proste ;-)

 

By dodać troszkę "strony technicznej", to wypada nawiązać do powszechnego przekonania, iż wyposażenie kolumny w większą od 1 liczbę głośników poprawia bas. Będziemy blisko prawdy stwierdzając: nic bardziej mylnego. To zwykle wpływa tylko na moc, ograniczając jednocześnie nawet rozciągnięcie w dół. Zrobienie "krowy" to koszty, mały procent ludzi zdolnych zaakceptować gabaryt, problem z wypożyczeniem (transportem) na odsłuch, mało pokoi odpowiednich dla takich kolumn a negatywna opinia będzie szła w świat. Same problemy... z audiofilami. Bo kolumny byłyby zapewne wspaniałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie to ciekawi. Nie rozumiem też trochę podejścia do OZ jako do niszy, choć faktycznie nie są to liczne konstrukcje. Ja rozumiem to po prostu jako inną drogę do celu. Niszą może być raczej zeta zero ze względów estetycznych :)

 

Trudno mówić o zbiorze cech technicznych które charakteryzują kolumnę np do rocka. Chyba nie da sie zdefiniować parametrów głośnika basowego. Np na zasadzie, że Qts musi mieć wartość 0,28 bo wtedy brzmi najlepiej właśnie w rocku. Albo, że podział częstotliwości ma byc tu i tu albo ch-ka ma mieć określony kształt. Definicja takiego zbioru jest moim zdaniem z góry skazana na porażkę i nie da się zrobić gotowego, uniwersalnego przepisu na kolumnę. Po prostu trzeba zrobić kolumny które będą jak najlepiej grały w danym gatunku a jak to zrobić.. powie doświadczenie.

 

Mogę tu przytoczyć małą anegdotę z życia. Parę lat temu robiłem kurs na pilota szybowcowego, latam zresztą do tej pory. Na kursie był pewien facet, który kompletnie nie "czuł" latania ale za to próbował temat rozmontować od strony technicznej. Chciał koniecznie poznać uniwersalny sposób na zakręt, którego zrobienie sprawiało mu duże problemy. Np chciał aby mu powiedzieć dokładnie ile ma wychylić drążek w bok i na jak długo (sekunda a może półtorej ?) aby odpowiednio pochylić szybowiec, ile nacisnąć nogi aby nadać odpowiedni łuk ile tego ile tamtego, wszystko chciał poznać w centymetrach, stopniach, metrach, kilometrach /h itd. Nie rozumiał, że tak się nie da nauczyć latania, to albo się czuje i łapie dryg albo nie i dupa. Nie można działać jak automat. Bo każdy zakręt jest inny. Inny jest dzień, powietrze, kierunek wiatru, wysokość, turbulencje, prędkość lotu, kąt pochylenia, po prostu są setki zmiennych które decydują o tym jak i ile się wychyla sterów aby wykonać prawidłowo manewr. W audio jest bardzo podobnie.

 

 

Z obudową typu OZ jest ten problem, że jest to faktycznie niszowe za sprawą braku odpowiednich głośników. Większość przetworników projektowana jest z myślą o bass reflexie. Oczywiście jest trochę nadających się do obudowy zamkniętej ale o przebieraniu w fajnych przetwornikach mowy nie ma. Powstają konstrukcje OZ ale czy to jest to czego rynek oczekuje? Moim zdaniem nie do końca. Do tej pory zrobiliśmy już sporo różnych konstrukcji. Ani jedna nie była w OZ, nikt się o to nie pytał tak konkretnie, nikt nie chciał aby zrobić mu kolumny z takim typem obudowy. Dla mnie to jest argument, statystyka jest miażdżąca.

Jakieś pojedyncze nieśmiałe zapytania wyglądały raczej jak próby przymiarki do tematu OZ przez pytającego na zasadzie : "może byście zrobili kolumny w OZ a ja bym sobie posłuchał i dowiedział się ile to warte i wtedy może pomyślał czy coś takiego by mi pasowało".

Edytowane przez Yoshi_80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

Zaczepianie was o OZ na zasadzie może byśmy coś takiego zrobili faktycznie jest bez sensu. Dlatego właśnie zapytałem czy takie konstrukcje były wykonywane, bo miałem okazję słuchać kilku zestawów głośnikowych w OZ, kilka posiadałem i były to jedne z lepiej "ułożonych" jak dla mnie kolumn. Obecnie posiadam też nie do końca standardową konstrukcję z linią transmisyjną.

Zacząłem się jednak interesować Zephyr-ami, zwłaszcza, że mam zamiar zwiększyć metraż. Skoro nie macie doświadczenia z OZ to chętnie sprawdzę/protestuję wersję z dziurką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież już padła odpowiedź...

 

 

 

Słuchamy tylko od 80Hz w dół? A reszta? Sam bas nie gra przecież.

 

Trudno mówić o zbiorze cech technicznych które charakteryzują kolumnę np do rocka. Chyba nie da sie zdefiniować parametrów głośnika basowego. Np na zasadzie, że Qts musi mieć wartość 0,28 bo wtedy brzmi najlepiej właśnie w rocku. Albo, że podział częstotliwości ma byc tu i tu albo ch-ka ma mieć określony kształt. Definicja takiego zbioru jest moim zdaniem z góry skazana na porażkę i nie da się zrobić gotowego, uniwersalnego przepisu na kolumnę. Po prostu trzeba zrobić kolumny które będą jak najlepiej grały w danym gatunku a jak to zrobić.. powie doświadczenie.

 

Mogę tu przytoczyć małą anegdotę z życia. Parę lat temu robiłem kurs na pilota szybowcowego, latam zresztą do tej pory. Na kursie był pewien facet, który kompletnie nie "czuł" latania ale za to próbował temat rozmontować od strony technicznej. Chciał koniecznie poznać uniwersalny sposób na zakręt, którego zrobienie sprawiało mu duże problemy. Np chciał aby mu powiedzieć dokładnie ile ma wychylić drążek w bok i na jak długo (sekunda a może półtorej ?) aby odpowiednio pochylić szybowiec, ile nacisnąć nogi aby nadać odpowiedni łuk ile tego ile tamtego, wszystko chciał poznać w centymetrach, stopniach, metrach, kilometrach /h itd. Nie rozumiał, że tak się nie da nauczyć latania, to albo się czuje i łapie dryg albo nie i dupa. Nie można działać jak automat. Bo każdy zakręt jest inny. Inny jest dzień, powietrze, kierunek wiatru, wysokość, turbulencje, prędkość lotu, kąt pochylenia, po prostu są setki zmiennych które decydują o tym jak i ile się wychyla sterów aby wykonać prawidłowo manewr. W audio jest bardzo podobnie.

 

 

Z obudową typu OZ jest ten problem, że jest to faktycznie niszowe za sprawą braku odpowiednich głośników. Większość przetworników projektowana jest z myślą o bass reflexie. Oczywiście jest trochę nadających się do obudowy zamkniętej ale o przebieraniu w fajnych przetwornikach mowy nie ma. Powstają konstrukcje OZ ale czy to jest to czego rynek oczekuje? Moim zdaniem nie do końca. Do tej pory zrobiliśmy już sporo różnych konstrukcji. Ani jedna nie była w OZ, nikt się o to nie pytał tak konkretnie, nikt nie chciał aby zrobić mu kolumny z takim typem obudowy. Dla mnie to jest argument, statystyka jest miażdżąca.

Jakieś pojedyncze nieśmiałe zapytania wyglądały raczej jak próby przymiarki do tematu OZ przez pytającego na zasadzie : "może byście zrobili kolumny w OZ a ja bym sobie posłuchał i dowiedział się ile to warte i wtedy może pomyślał czy coś takiego by mi pasowało".

 

Tak myślałem, że będzie ciężko to ogarnąć w ten sposób. Właśnie OZ przychodziła mi do głowy, materiał membran, strojenie, wielkość przetworników, bardzo wysoka skuteczność vs niska itp. Zdaję sobie sprawę z tego, żę to pytanie jest dosyć trudne ale możliwe, że pewne rzeczy działają lepiej niż inne jednak :)

Edytowane przez Sonic990

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, nie mówmy, że nie da się wyłuskać cech głośnika, który by mógł grać z dużą mocą, bez kompresji. I z taka efektywnością, aby nie trzeba było wyciszać w zwrotnicy wysokotonowca.

 

Np. stosowanie głośnika średnio-niskotonowego na basie ociera się o błąd w sztuce projektowej. Co innego w monitorze (2 drogi) a co innego w pełnozakresowej kolumnie 3-drożnej. Nawet po wielkości nakładki przeciwpyłowej można ocenić, jaką wielkość ma cewka. Jeśli temperatura nie ma dobić właściwości brzmieniowych (w rocku - głośno, mocno, dynamicznie), to od tego można zacząć. Czasami nie trzeba być nawet znawcą, wystarczy być obserwatorem. I niech ktoś nie zarzuca zbytniego uproszczenia tematu, chodzi o statystyczną szansę sięgnięcia celu i tu można bazować na doświadczeniach (kolumnach) innych. Czyli przeprowadzić sprawę planowo.

 

Podobno w dużej membranie, w zależności od częstotliwości, które jej się powierzy, niekoniecznie cała membrana bierze udział w wytwarzaniu fali. Od razu może dopowiem - to fakt. Naturalnie, to tylko przykład wpływu czegoś tam na końcowy efekt. Dobrze, że przynajmniej wiadomo, jaki ma być efekt.

 

PS. Nikt nie mówi o wycinku pasma poniżej 80 Hz. Chodzi o całość w rozumieniu programu obowiązkowego dla rocka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie nurtują mnie pytanie, jakie minimalne warunki lokalowe (m2) muszą być spełnione żeby w ogóle myśleć o Zephyr-ach.

Pozdrawiam.

 

W ok 18mkw już będzie fajnie. Dużo oczywiście zależy od układu pokoju i możliwości rozstawienia. Czasem ludzie mają duże pomieszczenia ale miejsca na kolumny brak i są gdzieś wciśnięte.

 

Do mniejszych pomieszczeń dedykujemy kolumny Bise i Sharq.

Edytowane przez Yoshi_80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ok 18mkw już będzie fajnie. Dużo oczywiście zależy od układu pokoju i możliwości rozstawienia. Czasem ludzie mają duże pomieszczenia ale miejsca na kolumny brak i są gdzieś wciśnięte.

 

Do mniejszych pomieszczeń dedykujemy kolumny Bise i Sharq.

 

W środę powinieniem już na własnej skórze się przekonać czy Zepchyr rozwinie skrzydła w 17m2 bo tyle mam - cofnij się stronę - dwie wczesniej i zoabacz moją akustykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc po ci Ci ceny wstrzymanej serii?

A choćby po to, żeby zaspokoić swoją ciekawość. Poza tym słowo "czasowo" można interpretować wg upodobania, może to być miesiąc, rok, 5 lat itd.

Denon PMA 2010AE+DCD 1510AE; Sonus Faber Sonetto III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A choćby po to, żeby zaspokoić swoją ciekawość. Poza tym słowo "czasowo" można interpretować wg upodobania, może to być miesiąc, rok, 5 lat itd.

Może wystarczy zadzwonić i zapytać ?

 

Pytanie o Bass z SB23 - Bo odebrałem go jako ciepły misio,

Co tam za lampę masz ? Nie jestem zwolennikiem wzmacniaczy lampowych ale bardzo często mam okazje wypożyczyć coś ciekawego od kolegi po sąsiedzku. Najbardziej miśkowato i z dużym luzem zagrał WT 40. Zresztą w innych zestawach tez dawał dużo ciepła. Był też audioresearch VT 50 na kt88. Pierwszy raz w tej lidze spotkałem tak dobrze grającego lampowca. Z kolei VT60 też na kt88, którego miałem niedawno zagrał podobnie jak poprzednik lecz z większa iloscią dołu ale nie powiedziałbym żeby było kluskowato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OKAZJA!

 

Do kupienia są te monitorki :

 

o_1c7p1h0lv1cap117i1ht21vuea21b.jpg

 

Zostały wykonane na zamówienie po czym klient nabrał wody w usta. Czekaliśmy cierpliwie chyba ponad 3 miesiące. Niestety cierpliwość się skończyła. Tak to jest jak się nie bierze od razu zaliczki tylko uwierzy na dobre słowo ;-).

 

Głośniki jak widać, revelator 15 + illuminator . Bardzo dobre podzespoły zwrotnicy. Malowanie na wysoki połysk. Więcej nt tej konstrukcji na naszej stronie : http://yb-audio.pl/realizacje/m1/ .

 

Cena : 6500zł / parę . Zainteresowanych zapraszam na PW :-)

Edytowane przez Yoshi_80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ubiegłą sobotę w końcu skończyły się dywagacje i po zapakowaniu 33kg wzmacniacza, 20 kg trafo, cd oraz jakieś tam kable wybrałem się na odsłuch.Polecam to każdemu :) .

"Zaliczone " :

- Shark na berylu : czaruś jednym słowem

- Zephyr - nówka sztuka , więc jedyne, co mogę powiedzieć to "maja olbrzymi potencjał" po wygrzaniu

- Evo - klasa sama w sobie + wygląd jak milion dolarów.

Chciałem też odsłuchać monitory M1 oraz bise, ale jakoś zapomniałem. Ale może jeszcze się uda.

 

Tak więc po kilku godzinach decyzja została podjęta i będzie realizowana.

 

Ja dziękuje Robertowi za możliwość odsłuchów oraz bardzo miło spędzony czas na słuchaniu oraz rozmowie o muzyce i nie tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Zephyr - nówka sztuka , więc jedyne, co mogę powiedzieć to "maja olbrzymi potencjał" po wygrzaniu

 

Nowe Zephyry w ogóle nie przypominają wygrzanych paczek.

Nowe Zephyry budziły mój niepokój. Dziś to zupełnie inne granie.

Dodanie berylu uszlachetnia średnicę i wysokie tony.

Edytowane przez Akim03
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to mój pierwszy post zatem witam szanownych klubowiczów.

 

Ja tak z innej beczki, ponieważ zakupiłem kita od Pawła i sam będę klecił swoje obudowy na przetwornikach bazujących prawie na Zephyr'ach, gdzieś tam w planach jest już zakup wzmacniacza pod te kolumny. No i tutaj pytanie/prośba:

 

Możecie się podzielić swoimi doświadczeniami i podać z jakimi wzmacniaczami najlepiej zgrywają się Wasze kolumny (głównie chodzi mi o Zephyr'y ale i pozostałe od YB też)?

 

Paweł zasugerował, że lepiej tranzystor niż lampa i chciałbym poznać opinie użytkowników jak to jest - bo przymierzam się do zakupu i w sumie dość mocno mnie to zaintrygowało.

 

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchane w swojej akustyce.

I w akustyce kolegi Matt79.

 

Odsłuch odbył się we wtorek.

Cała akcja z pakowaniem przewożeniem wnoszeniem trwałą cały dzień, od 9 rano do 21.

Słuchane z lampami na takiej samej konstrukcji 15W Trioda 6C33C-B od jednego konstruktora.

Zródła tylko inne :

u mnie TDA1541A z SRPP

u kolegi Denon na PCM1702 z SRPP

 

 

 

Były też kolega Parich ze swoim 3 way Classic Trolesa.

 

Płytoteka kolegi Roberta (Parich ) :

post-32052-0-16132700-1521825550_thumb.jpg

 

i moja :

post-32052-0-11979000-1521825563_thumb.jpg

 

a to zdjęcia z odsłuchu, u mnie w 17m2 :

post-32052-0-99849300-1521825601_thumb.jpg

post-32052-0-53916000-1521825615_thumb.jpg

post-32052-0-53844400-1521825631_thumb.jpg

post-32052-0-49481200-1521825654_thumb.jpg

post-32052-0-53296800-1521825669_thumb.jpg

 

i u kolegi Maćka (Matt79) w 27m2+17m2 otwarta kuchnia i przedpokój :

post-32052-0-07887200-1521825734_thumb.jpg

post-32052-0-38854400-1521825747_thumb.jpg

post-32052-0-48214200-1521825758_thumb.jpg

 

Wnioski oczywiście są ;)

 

Pisałem je 2 godziny po czym jednym kliknięciem zamkneła mi się przeglądarka ... :(

Edytowane przez Yasica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 26

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.