Jump to content
Blady99

Granie z plikow

Recommended Posts

1 godzinę temu, przemak napisał:

Starasz się nie używać, a używasz 😉

Nieraz czuję taka potrzebę 😉

1 godzinę temu, przemak napisał:

Tak samo jak oryginał, bo powtarzam, porównuję z oryginałem, czy powiedzmy z "oryginałem", żeby nie prowokować dodatkowych dyskusji. Cyfrowe granie łatwo porównać, jeżeli dane są identyczne (a jak widać są) to cała jakość brzmienia zależy od przetwornika DA.

To nie jest takie proste. Zmiany mogą nie dotyczyć sfery czysto cyfrowej a mogą powstać tak naprawdę w części analogowej. Należy więc objąć pomiarem cały system czyli analizujemy to co dzieje się na zaciskach kolumn.

Jeśli posiadasz jeszcze pliki różnicowe pomiędzy lampami a przewodami RCA to czy jesteś w stanie poddać je analizie i pokazać mi skąd wzięły się różnice ? (czyli np. zmiana harmonicznych, pasma przenoszenia itp?). Nie chodzi o to by wykazać czy różnice są bo to zapewnia plik różnicowy ale skąd się biorą?

Oczywiście dyskusje na ten temat możemy toczyć na priv lub e-mail (z pewnością zapewni to nam większy spokój).


Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, ziko369 napisał:

Słuchałeś dCS Network Bridge ?

Słuchałem.  A jak to się ma do tego co napisałeś? 

52 minuty temu, przemak napisał:

bez żadnych jak widać podstaw.

Tak nie robiłem pomiarów.  To moje przypuszczenie.  Ale według Twojej teori musi być różnica w pomiarach skoro słychać różnice w dźwięku.  A to nie tylko moje "zdaje mi się" 

Innej możliwości nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minut temu, MrSalieri napisał:

Słuchałem.  A jak to się ma do tego co napisałeś? 

Chodzi mi o jakość grania przy przerzesyle danych do daca po skrętce LAN ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minut temu, MrSalieri napisał:

Tak nie robiłem pomiarów.  To moje przypuszczenie. 

No właśnie. Bezpodstawne.

49 minut temu, MrSalieri napisał:

Ale według Twojej teori musi być różnica w pomiarach skoro słychać różnice w dźwięku. 

Zasadniczo tak, Pytanie, czy to można jakoś ustandaryzować, ale tak, pomiar różnicowy jest dużo bardziej dokladny niż słuch.

50 minut temu, MrSalieri napisał:

A to nie tylko moje "zdaje mi się" 

Innej możliwości nie ma.

Nie wiem, co się zdaje komu ani jakiej innej możliwości nie ma, nie rozumiem tego akapitu. Jeżeli sygnał jest taki sam, to nie ma różnic brzmieniowych, jeżeli jest różny, to różnice brzmieniowe są, niekoniecznie słyszalne, ale są. Nie wiem, jaką filozofię do tego chcesz dodawać.

59 minut temu, Seyv napisał:

To nie jest takie proste. Zmiany mogą nie dotyczyć sfery czysto cyfrowej a mogą powstać tak naprawdę w części analogowej. Należy więc objąć pomiarem cały system czyli analizujemy to co dzieje się na zaciskach kolumn.

Jak powyżej - dorabiasz filozofię. Jeżeli sygnał na wejściu wzmacniacza jest taki sam, to na wyjściu też jest taki sam. Jeżeli na zaciskach głośnika jest taki sam, to akustycznie z głośników też jest to samo. Bez przyjęcia tych założeń nie mamy o czym gadać w ogóle.

 

Godzinę temu, Seyv napisał:

Jeśli posiadasz jeszcze pliki różnicowe pomiędzy lampami a przewodami RCA to czy jesteś w stanie poddać je analizie i pokazać mi skąd wzięły się różnice ? (czyli np. zmiana harmonicznych, pasma przenoszenia itp?). Nie chodzi o to by wykazać czy różnice są bo to zapewnia plik różnicowy ale skąd się biorą?

Oczywiście dyskusje na ten temat możemy toczyć na priv lub e-mail (z pewnością zapewni to nam większy spokój).

Jedyne wnioski jakie można wyciągnąć z rróżnic to to, czy się różnią poziomem i w jakim paśmie mniej więcej. O zniekształceniach nic się nie da powiedzieć, tak samo jak o źródle różnic pasma czy poziomu - bo np. mogą ty być właśnie zniekształcenia. Nie da się stwierdzić, skąd się biorą różnice. Może gdybym sam to mierzył, to więcej informacji bym miał i jakichś przypadkowych błędów nie popełnił albo przynajmniej miał świadomość tych błędów i innych ograniczeń, zdalnie nie ma szans...

  • Thanks 1

nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, ziko369 napisał:

Chodzi mi o jakość grania przy przerzesyle danych do daca po skrętce LAN ...

Stasiu pisz jasno i konkretnie o co Ci chodzi. Co ma z tym co piszesz dCS NB i Szymon? 

2 godziny temu, przemak napisał:

Nie wiem, co się zdaje komu ani jakiej innej możliwości nie ma, nie rozumiem tego akapitu. Jeżeli sygnał jest taki sam, to nie ma różnic brzmieniowych, jeżeli jest różny, to różnice brzmieniowe są, niekoniecznie słyszalne, ale są. Nie wiem, jaką filozofię do tego chcesz dodawać.

Wcześniej pisałeś, że różnica może wynikać z tego, że komuś się może wydawać. Chodzi o to, że widocznie nie tylko mnie się wydaje ale również innym uczestnikom odsłuchu. O to chodziło mi w tym akapicie ale fakt nie jasno to napisałem. Ale mniejsza z tym.  Widocznie wszystkie transporty CD oraz plikowce które do tej pory miałem okazję słuchać tak wpływają na sygnał spdif, że powodują mniejsze lub większe ale słyszalne różnice  brzmieniu,  które pewnie u Ciebie dało by się zmierzyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, MrSalieri napisał:

Stasiu pisz jasno i konkretnie o co Ci chodzi. Co ma z tym co piszesz dCS NB i Szymon?

Qrwa...pisze o jakości grania z plików a Ty mnie w jakieś gierki próbujesz wkręcać...

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, ziko369 napisał:

Qrwa...pisze o jakości grania z plików a Ty mnie w jakieś gierki próbujesz wkręcać...

No właśnie tak piszesz, że nie wiadomo o co Ci chodzi.  

Temat jest o graniu z plików więc wszelkie konkretne, sprawdzone informacje mile widziane. 

Edited by MrSalieri

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, MrSalieri napisał:

Wcześniej pisałeś, że różnica może wynikać z tego, że komuś się może wydawać. Chodzi o to, że widocznie nie tylko mnie się wydaje ale również innym uczestnikom odsłuchu.

Owszem, wszystkim się może wydawać. To nie jest dziwne.

20 minut temu, MrSalieri napisał:

Widocznie wszystkie transporty CD oraz plikowce które do tej pory miałem okazję słuchać tak wpływają na sygnał spdif, że powodują mniejsze lub większe ale słyszalne różnice  brzmieniu,  które pewnie u Ciebie dało by się zmierzyć.

No właśnie nie. Sygnał S/PDIF pod względem danych musi być ten sam, jakiekolwiek błędy byłyby opkropnie słyszalne, to nie jest to samo co nagranie na płycie CD z kodowaniem nadmiarowym. W sygnale w kablu przekłamania w transmisji słychać i nie jako "zmianę głębokości sceny" tylko po prostu, mocno, jako trzeski, wyciszenie, zaniki kanału lub monofonizację. Stąd tego się nie da zmierzyć. Można mierzyć jakoś ten nieszczęsnu jitter, ale w normalnych granicach to jest problem wyimaginowany. Ja z kolei mogę się założyć, że nawet jeżeli słychać jakiekolwiek różnice to wszystkie te wasze różnie grające transporty po nagraniu na dysk dadzą to samo, ten sam plik, co oznacza, że różnią się tylko stabilnością tej transmisji. Zresztą udowodniłem to w filmiku, tylko wszyscy wolą wierzyć w cuda na kiju - dwudziestoletni cd za stówę nie przekłamuje w transmisji s/pdif ani jednego bita. To po co lepsze transporty? Można lepiej? Można polepszyć sygnał s/pdif? Trzeba tylko ten sygnał odebrać i odpowiednio wypuścić dalej czy od razu obrobić na analog. A za odświeżanie zegara czyli ustabilizowanie wszystkiego odpowiedzialny jest DAC i nie widzę najmniejszego powodu żeby w 21 wieku nie można było tego zrobić w dowolnie tanim urządzeniu, bo to technicznie i cenowo żaden problem. I nieważne, jak ten DAC ma grać, gra jakoś, zależnie od konstrukcji, przyjętych założeń, ceny, upodobań, lepiej, gorzej - ale gra tak samo z każdym sygnałem cyfowym, bo dlaczego inaczej? Tylko wtedy wszystkie wypasione źródła, kabelki cyfrowe za stówę i więcej i inne wynalazki straciły by rację bytu, więc jest jak jest.

To jest tak logiczne, że aż boli, dajecie się oszukiwać i tyle.

  • Thanks 2

nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, przemak napisał:

Owszem, wszystkim się może wydawać. To nie jest dziwne.

No właśnie nie. Sygnał S/PDIF pod względem danych musi być ten sam, jakiekolwiek błędy byłyby opkropnie słyszalne, to nie jest to samo co nagranie na płycie CD z kodowaniem nadmiarowym. W sygnale w kablu przekłamania w transmisji słychać i nie jako "zmianę głębokości sceny" tylko po prostu, mocno, jako trzeski, wyciszenie, zaniki kanału lub monofonizację. Stąd tego się nie da zmierzyć. Można mierzyć jakoś ten nieszczęsnu jitter, ale w normalnych granicach to jest problem wyimaginowany. Ja z kolei mogę się założyć, że nawet jeżeli słychać jakiekolwiek różnice to wszystkie te wasze różnie grające transporty po nagraniu na dysk dadzą to samo, ten sam plik, co oznacza, że różnią się tylko stabilnością tej transmisji. Zresztą udowodniłem to w filmiku, tylko wszyscy wolą wierzyć w cuda na kiju - dwudziestoletni cd za stówę nie przekłamuje w transmisji s/pdif ani jednego bita. To po co lepsze transporty? Można lepiej? Można polepszyć sygnał s/pdif? Trzeba tylko ten sygnał odebrać i odpowiednio wypuścić dalej czy od razu obrobić na analog. A za odświeżanie zegara czyli ustabilizowanie wszystkiego odpowiedzialny jest DAC i nie widzę najmniejszego powodu żeby w 21 wieku nie można było tego zrobić w dowolnie tanim urządzeniu, bo to technicznie i cenowo żaden problem. I nieważne, jak ten DAC ma grać, gra jakoś, zależnie od konstrukcji, przyjętych założeń, ceny, upodobań, lepiej, gorzej - ale gra tak samo z każdym sygnałem cyfowym, bo dlaczego inaczej? Tylko wtedy wszystkie wypasione źródła, kabelki cyfrowe za stówę i więcej i inne wynalazki straciły by rację bytu, więc jest jak jest.

To jest tak logiczne, że aż boli, dajecie się oszukiwać i tyle.

to bzdury. 🙂

w Twoim filmie stosując jakieś wstępne złożenia czyli konfigurację programu-przeniosłeś identyczny materiał do pamięci.. i tyle.

Teraz pytania:

czy w innym programie wynik będzie identyczny?

czy w innej konfiguracji programu wynik będzie identyczny?

czy faktycznie materiał jest identyczny? należałoby sprawdzić stosownym oprogramowaniem

🙂

Wyciągasz pochopne wnioski.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, triode napisał:

to bzdury. 🙂

w Twoim filmie stosując jakieś wstępne złożenia czyli konfigurację programu-przeniosłeś identyczny materiał do pamięci.. i tyle.

Teraz pytania:

czy w innym programie wynik będzie identyczny?

czy w innej konfiguracji programu wynik będzie identyczny?

czy faktycznie materiał jest identyczny? należałoby sprawdzić stosownym oprogramowaniem

🙂

Wyciągasz pochopne wnioski.

Bardzo nieprecyzyjne uwagi, wynikające z niezrozumienia zagadnienia. "Przeniosłeś do pamięci"? Ja odtworzyłem płytę z CD...

Czy w innym programie wynik będzie identyczny? Tak, w każdym normalnym programie do audio tak.

Czy w innej konfiguracji...? Tak, robię to od prawie trzydziestu lat. Konfiguracji nie jestem w stanie zliczyć. Zawsze tak było.

Czy faktycznie materiał jest identyczny? TAK. Jest identyczny. Obejrzyj film.

 

Zresztą już było, przypomniałem sobie. Identyczna dyskusja. Był filmik. I drugi też, zamieszczę później.

https://nagrywamy.com/2019/08/16/s-pdif-elektryczny-roznice-czyli-ich-brak/


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, przemak napisał:

Bardzo nieprecyzyjne uwagi, wynikające z niezrozumienia zagadnienia. "Przeniosłeś do pamięci"? Ja odtworzyłem płytę z CD...

Czy w innym programie wynik będzie identyczny? Tak, w każdym normalnym programie do audio tak.

Czy w innej konfiguracji...? Tak, robię to od prawie trzydziestu lat. Konfiguracji nie jestem w stanie zliczyć. Zawsze tak było.

Czy faktycznie materiał jest identyczny? TAK. Jest identyczny. Obejrzyj film.

 

Zresztą już było, przypomniałem sobie. Identyczna dyskusja. Był filmik. I drugi też, zamieszczę później.

https://nagrywamy.com/2019/08/16/s-pdif-elektryczny-roznice-czyli-ich-brak/

widziałem-i dlatego pytam.

nie wiesz..a odpowiadasz.

 

zapewne dlatego,że tak robisz od 30-u lat...

ja nie piszę tego złośliwie...w twoim filmie nie ma żadnego uniwersalnego dowodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Technicznie różnice w brzmieniu transportów można uzasadnić :

1. Jitter- w przetwornikach bez bufora asynchronicznego FIFO obecny/ w interfejsach USB pomijalny

2. Zakłócenia generowane przez  rządzenia nadawcze- dlaczego CD grają często lepiej: otóż w transportach CD jest mało źródeł zakłóceń, ot co parę "mikrokontrolerów " pracujących do 25Mhz i pobierające kilkadziesiąt mA - teraz zestawmy to z kilkunastoma Amperami  prądu i częstotliwościami pracy co najmniej 1 GHz - owszem te zakłócenia nie przeszkadzają urządzeniom cyfrowym w transmisji bo margines zakłóceń jest duży ale każde w.cz oddziałujące na układy analogowe niekorzystnie wpływa na brzmienie - i tu nie ma magii, pomiary THD i IMD są niewystarczjące.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, file-moon napisał:

Ktos lz was bawil sie z Roon’em?

Ja się bawiłem Roonem, niestety Roon nie działa na Windows Server co zabawę zakończyło.

8 godzin temu, file-moon napisał:

Magicy od magicznych kabli zasilajacych, sieciowych usb i innych prosze nie “doradzac”.

a to sorry nic nie radzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, kaviter napisał:

Ja się bawiłem Roonem, niestety Roon nie działa na Windows Server co zabawę zakończyło.

 

Którego Windows Server używasz bo mi na 2019 działał prawidłowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, przemak napisał:

Można lepiej? Można polepszyć sygnał s/pdif? Trzeba tylko ten sygnał odebrać i odpowiednio wypuścić dalej czy od razu obrobić na analog. A za odświeżanie zegara czyli ustabilizowanie wszystkiego odpowiedzialny jest DAC i nie widzę najmniejszego powodu żeby w 21 wieku nie można było tego zrobić w dowolnie tanim urządzeniu, bo to technicznie i cenowo żaden problem. I nieważne, jak ten DAC ma grać, gra jakoś, zależnie od konstrukcji, przyjętych założeń, ceny, upodobań, lepiej, gorzej - ale gra tak samo z każdym sygnałem cyfowym, bo dlaczego inaczej?

Kuźwa...czytam i czytam co tu napisałeś i naprawdę nie potrafię wywnioskować co Ty chciałeś tu znów udowodnić.
Tak mało komunikatywnego języka chyba nikt na forum nie używa oprócz Ciebie.
A później dziwisz się, że prowadzisz niekończące się dyskusje z innymi, którzy nijak Ciebie zrozumieć nie potrafią.

Z tego Twojego wpisu najpierw wynika, że można polepszyć sygnał spdif, ale to zależy od DACa, a zwłaszcza od zegara. I tu się zgadzam.
Później piszesz, że jeden DAC gra lepiej, drugi gorzej, ale w zasadzie wszystkie grają tak samo. Więc DAC w końcu wg. Ciebie ma wpływ na polepszenie tego sygnału, czy nie? Bo bełkot wyszedł straszny.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, emc_emc napisał:

Którego Windows Server używasz bo mi na 2019 działał prawidłowo

2016, bawiłem się tym jakoś luty/marzec

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, kaviter napisał:

2016, bawiłem się tym jakoś luty/marzec

Na 2019 działa bez kombinacji w wersji pulpitowej, w wersji "Core" po doinstalowaniu dodatków.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, triode napisał:

widziałem-i dlatego pytam.

nie wiesz..a odpowiadasz.

 

zapewne dlatego,że tak robisz od 30-u lat...

ja nie piszę tego złośliwie...w twoim filmie nie ma żadnego uniwersalnego dowodu.

Przede wszystkim musimy przyjąć, że nie oszukuję. Jeżeli masz jakiekolwiek podejrzenia, że robię tu kogoś w bambuko, to można skończyć dyskusję. Po drugie proszę o dobrą wolę w czytaniu, oglądaniu i analizie. To jest w zasadzie zabawa w wolnym czasie, mam tego czasu niewiele, więc nie obrabiam, nie powtarzam, nie poprawiam błędów, mogą się zdarzyć. Jednak zasadnicza część jest jasna i oczywista. Bardzo lubię, jak ktoś się czepia, ale konkretnie. Po trzecie, cytując naszego ulubionego "z wykształcenia naukowca" p. Wojciecha Pacułę:
http://highfidelity.pl/@listy-1420&lang=
"jeśli ktoś nie jest w stanie powtórzyć eksperymentu, tylko pryncypialnie, wedle swojej wiedzy, ale bez praktyki, podważa jego wyniki, to znaczy, że nie wie o czym mówi"
Czyli filmik jest jednak pewnego rodzaju eksperymentem i każdy może ten eksperyment w domu przeprowadzić potwierdzając lub zaprzeczając, do czego zachęcam. Sądzę, że darmowy Audacity da radę, eżeli ktoś ma komputer z kartą zintergrowaną z wejściami i wyjściami cyfrowymi oraz coś, żeby do wejścia podłączyć, może a jeżeli go to interesuje to wręcz powinien spróbować. Czynienie zarzutu z tego, że umiem skonfigurować program i dlatego poprawnie mi się nagrywa i odtwarza jest trochę śmieszne, czy byłbym wiarygodny gdybym używał narzędzi, którymi nie umiem się posłużyć? I dowód - nie wiem, jakiego uniwersalnego dowodu oczekujesz, ale konkretny przypadek jest udowodniony. Na dowód uniwersalny trochę mało czasu, poza tym musiał by się on odbyć na zasadzie zaprzeczenia wniosku, bo testować wszystkich napędów jednak nie sposób. Jakie proponujesz "stosowne oprogramowanie" do porównania plików, czy użyty przeze mnie (licencjonowany!) Total Commander się nie nadaje? Czy tak jak @jozwa maryn jeszcze nie zdecydowałeś, czy pliki nie wykazujące różnic w total commanderze są takie same? 😉

Godzinę temu, soundchaser napisał:

Kuźwa...czytam i czytam co tu napisałeś i naprawdę nie potrafię wywnioskować co Ty chciałeś tu znów udowodnić.
Tak mało komunikatywnego języka chyba nikt na forum nie używa oprócz Ciebie.
A później dziwisz się, że prowadzisz niekończące się dyskusje z innymi, którzy nijak Ciebie zrozumieć nie potrafią.

Z tego Twojego wpisu najpierw wynika, że można polepszyć sygnał spdif, ale to zależy od DACa, a zwłaszcza od zegara. I tu się zgadzam.
Później piszesz, że jeden DAC gra lepiej, drugi gorzej, ale w zasadzie wszystkie grają tak samo. Więc DAC w końcu wg. Ciebie ma wpływ na polepszenie tego sygnału, czy nie? Bo bełkot wyszedł straszny.
 

Jak wyżej - tradycyjnie już zaczynasz czytanie mojego postu z tezą, którą w ten sposób łatwo "udowodnić". Szczególnie interesujące jest, gdzie w tym cytowanym poście znalazłeś ulubioną tezę, że "w zasadzie wszystkie grają tak samo". Może jak przeczytasz z założeniem, że chcę pomóc, a nie zrobić w jajo, jak niektórzy producenci softu i sprzętu do komputerowego audio? Ja rozumiem, że w standardzie tabloidowym sześć wyrazów na zdanie to max, przepraszam, ale czasem się rozpędzam 😉 

2 godziny temu, emc_emc napisał:

Technicznie różnice w brzmieniu transportów można uzasadnić :

1. Jitter- w przetwornikach bez bufora asynchronicznego FIFO obecny/ w interfejsach USB pomijalny

2. Zakłócenia generowane przez  rządzenia nadawcze- dlaczego CD grają często lepiej: otóż w transportach CD jest mało źródeł zakłóceń, ot co parę "mikrokontrolerów " pracujących do 25Mhz i pobierające kilkadziesiąt mA - teraz zestawmy to z kilkunastoma Amperami  prądu i częstotliwościami pracy co najmniej 1 GHz - owszem te zakłócenia nie przeszkadzają urządzeniom cyfrowym w transmisji bo margines zakłóceń jest duży ale każde w.cz oddziałujące na układy analogowe niekorzystnie wpływa na brzmienie - i tu nie ma magii, pomiary THD i IMD są niewystarczjące.

No właśnie. Pierwsze nieistotne, drugiego generalnie nie unikniemy. Miałem bardzo dużo dość skomplikowanych nawet urządzeń konpuetrowych audio, większość w żaden sposób nie była izolowana od komputera, wręcz przeciwnie. Dopiero ostatnio światłowody czyli ADAT a potem MADI się zadomowiły na dobre, zresztą ADAT trochę za późno. Nadal jednak profesjonalne systemy są galwanicznie połączone z komputerem i jakoś to wszystko działa, a można powiedzieć, że praktycznie 100% wszystkich płyt w ostatnim dwudziestoleciu przeszło przez Pro-Tools ze sprzętem Avida całkowicie sprzętowo i elektrycznie i galwanicznie połączonym z mocnym komputerem z dużym zasilaczem. Wygląda, że tylko audiofile walczą z problemami, które sami sobie stwarzają 😉

  • Like 2

nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

przemak, był taki film "martwe zło- armia ciemności" ja cie normalnie widzę jak główny bohater tłumaczy średniowieczu co to broń palna i jak jest zbudowana oraz na którym stoisku ją mozna kupić. myślisz że zrozumieli?

Edited by hz_lab
  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
No właśnie. Pierwsze nieistotne, drugiego generalnie nie unikniemy. Miałem bardzo dużo dość skomplikowanych nawet urządzeń konpuetrowych audio, większość w żaden sposób nie była izolowana od komputera, wręcz przeciwnie. Dopiero ostatnio światłowody czyli ADAT a potem MADI się zadomowiły na dobre, zresztą ADAT trochę za późno. Nadal jednak profesjonalne systemy są galwanicznie połączone z komputerem i jakoś to wszystko działa, a można powiedzieć, że praktycznie 100% wszystkich płyt w ostatnim dwudziestoleciu przeszło przez Pro-Tools ze sprzętem Avida całkowicie sprzętowo i elektrycznie i galwanicznie połączonym z mocnym komputerem z dużym zasilaczem. Wygląda, że tylko audiofile walczą z problemami, które sami sobie stwarzają
Jitter nieistotny? Fakt. Coś czego nie da się zmierzyć w kanciapie przy pomocy darmowego programu nie może mieć znaczenia.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

przemak, był taki film "martwe zło- armia ciemności" ja cie normalnie widzę jak główny bohater tłumaczy średniowieczu co to broń palna i jak jest zbudowana oraz na którym stoisku ją mozna kupić. myślisz że zrozumieli?
Radzę oglądać lepsze filmy.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, dzarro napisał:

Jitter nieistotny? Fakt. Coś czego nie da się zmierzyć w kanciapie przy pomocy darmowego programu nie może mieć znaczenia.

Chyba nie rozumiesz. Zmierzyć jitter raczej nie jest trudno, tylko problem w tym, jak to odnieść do jakości audio, słyszalności. To wymaga testów odsłuchowych, można oczywiście się tym zająć, mnie to nie  interesuje. Natomiast co do meritum - chyba nie bardzo doczytałeś, o czym piszę i wcinasz między wódkę i popitkę, co przy piąteczku jest owszem wybaczalne, ale jednak mało kulturalne 😉 Otóż w moim filmiku wpływ jittera został na przykład całkowicie wyeliminowany. Całkowicie. Na dysku powstały dwa pliki, dwa identyczne pliki, mogę w sumie przesłać do analizy jak ktoś chce. Czy w plikach jest jitter? Myślę, że wątpię. Po drugie zacytowałeś moją odpowiedź do @emc_emc, w niej zgadzam się z nim, że w dzisiejszych czasach i współczesnych rozwiązaniach technicznych jitter jest nieistotny, pomijalny i w poprawnie skonstruowanym i połączonym urządzeniu nie ma znaczenia. Nie ja to napisałem, tylko @emc_emc, więc może zacytuj i czepiaj się jego, co?


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

@przemak

Czy zakładając, że wszystkie transporty tak samo budują sygnał spdif czego dowodem są Twoje pomiary,  różnice w ich brzmieniu mogą być spowodowane zakłoceniami i tym jak poszczególne urządzenia sobie z nimi radzą? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, MrSalieri napisał:

@przemak

Czy zakładając, że wszystkie transporty tak samo budują sygnał spdif czego dowodem są Twoje pomiary,  różnice w ich brzmieniu mogą być spowodowane zakłoceniami i tym jak poszczególne urządzenia sobie z nimi radzą? 

Mogą oczywiście, na pewno tak jest, aczkolwiek uważam w przeciwieństwie do @emc_emc, dla którego te zakłócenia są najważniejsze, że większą rolę gra buforowanie i reclocking sygnału cyfrowego oraz generalnie zegar, które to z niewiadomych powodów (albo wiadomych, skoromożna to zrobić w interfejsie USB za dwie stówki) jest zręcznie pomijany w konstrukcjach nawet tych najbardziej audiofilskich. Wiadomo, że nie można ubić stworzonego rynku kabli cyfrowych i innych polepszaczy sygnału cyfrowego w postaci izolatorów czy innych fidelizerów, ludzie w to wierzą i płacą, to mają. Nawet teraz na forum jest wątek o DAC RME, który jest "zimny", "techniczny" czy co tam sobie chcemy dopisać. A że po prostu jest dobry, to nikt nie napisze, bo za tani 😉 To są straszne sprawy, jak próbowałem rozmawiać (na prośbę kogoś z forum) z szefostwem yamahy o jakości dante w porównaniu do aes/ebu i spdif, to od razu, jeszcze przed zadaniem pytania, usłyszałem "taka sama jakość, nie jest gorzej!". A na forum wątek kilometrowy, jak to lepiej gra...

  • Like 2

nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, przemak napisał:

oza tym musiał by się on odbyć na zasadzie zaprzeczenia wniosku, bo testować wszystkich napędów jednak nie sposób. Jakie proponujesz "stosowne oprogramowanie" do porównania plików, czy użyty przeze mnie (licencjonowany!) Total Commander się nie nadaje?

nie znam sie na nagrywaniu :

nie używam komputera do odtwarzania plików.

Nie podejrzewam Ciebie o złą wolę..po prostu wyciągasz zbyt daleko idące wnioski 🙂  jak dla mnie.

 

Cała sytuacja z graniem plików jest mocno zagmatwana..różnice są i będą.

wynika to zarówno z hardware jak i softu.

niby prosty układ:nadajnik i odbiornik...ale ile zmiennych

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na moje oko kierunek rozwoju grania z plików będzie taki - transporty z wejściem ethernet na optyku, poniżej przykład.

fajna sprawa, nie trzeba kombinować z konwerterami, mnożyć bytów, zasilaczy i 100% izolacja od tego całego syfu, w który co niektórzy tu nie wierzą wpatrzeni w cudowną moc buforowanego USB/spdif

https://www.sonore.us/opticalRendu.html

Edited by m4tech
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, triode napisał:

nie znam sie na nagrywaniu :

nie używam komputera do odtwarzania plików.

Nie podejrzewam Ciebie o złą wolę..po prostu wyciągasz zbyt daleko idące wnioski 🙂  jak dla mnie.

 

Cała sytuacja z graniem plików jest mocno zagmatwana..różnice są i będą.

wynika to zarówno z hardware jak i softu.

niby prosty układ:nadajnik i odbiornik...ale ile zmiennych

 

Przepraszam, ale jak się nie znasz, co po co pieprzysz o niczym?
Konkretnie - co jest nie tak? Wysuwasz jakieś zarzuty o "stosownym oprogramowaniu" do porównania plików i co? Jakie zbyt daleko idące wnioski? ten filmik nie jest o nagrywaniu, tylko o "transporcie" w postaci taniego technicsa, który w odpowiednich okolicznościach, w takich, w jakich powinien pracować, daje sygnał 1:1 zgodny z oryginałem. Nie "różnice są i będą" tylko "nie musi być różnic, jak się dobrze podłączy". Trzy ostatnie linijki to piękna poezja, ale to nie to forum raczej.

  • Like 2

nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, przemak napisał:

Przepraszam, ale jak się nie znasz, co po co pieprzysz o niczym?
Konkretnie - co jest nie tak? Wysuwasz jakieś zarzuty o "stosownym oprogramowaniu" do porównania plików i co? Jakie zbyt daleko idące wnioski? ten filmik nie jest o nagrywaniu, tylko o "transporcie" w postaci taniego technicsa, który w odpowiednich okolicznościach, w takich, w jakich powinien pracować, daje sygnał 1:1 zgodny z oryginałem. Nie "różnice są i będą" tylko "nie musi być różnic, jak się dobrze podłączy". Trzy ostatnie linijki to piękna poezja, ale to nie to forum raczej.

guzik prawda.

 

W tym tonie to rozmowy z tobą nie będzie..pieprzysz to możesz do kolegi...

to żadna sztuka!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, triode napisał:

guzik prawda.

 

W tym tonie to rozmowy z tobą nie będzie..pieprzysz to możesz do kolegi...

to żadna sztuka!

Wiedziałem. Konkretów nie będzie bo nie.

  • Like 2

nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może lepiej się zastanowić, czy można tak zrobić, czy jest to do wykonania, żeby transporty jednak się różniły w brzmieniu?

Czy jest w interesie producentów, aby ich urządzenie wyróżniały się brzmieniem, czy też nie jest?

Czy klient chce oryginalnego brzmienia, czy nie?

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, przemak napisał:

tradycyjnie już zaczynasz czytanie mojego postu z tezą, którą w ten sposób łatwo "udowodnić". Szczególnie interesujące jest, gdzie w tym cytowanym poście znalazłeś ulubioną tezę, że "w zasadzie wszystkie grają tak samo". Może jak przeczytasz z założeniem, że chcę pomóc, a nie zrobić w jajo, jak niektórzy producenci softu i sprzętu do komputerowego audio?

Zawsze czytam Ciebie, żeby zrozumieć. Jednak Twój sposób pisania jest bardzo nieczytelny nie tylko dla "nietechnicznych", ale także dla Twoich kolegów sceptyków, którzy jednak do tego się nie przyznają, bo wtedy podważyliby swoją wiarygodność. Wszystko co napisze Przemak - przywódca stada (sekty) jest święte i nie podlega krytyce, ani nawet próbie zapytania, co poeta miał na myśli.
Komu Ty chcesz pomóc i w jaki sposób? Udowadnianiem w kółko swoich tez na podstawie nic nie znaczących pomiarów, że czegoś nie słychać, mimo że słyszą to miliony ludzi?
Zastanów się...wszyscy mają omamy i chorą wyobraźnię słuchową, a Wy - sceptycy chcecie jako sekta pozbawić ich słuchu, wmawiając im nieustannie, że to co słyszą im się zdaje?

To jak z tym DAC jest? Wszystkie grają tak samo, jak sądzi wielu sceptyków, czy wg. Ciebie mają wpływ na brzmienie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.