Skocz do zawartości
IGNORED

kolumny życia


karpusx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, piorasz napisał:

Moja żona wie co mają mi mi zagrać nad grobem i wiem, że spełni moje życzenie..

Ja nad trumną swojej matki zagrałem w kaplicy utwór, który wybrała wcześniej na tę okoliczność:

Uwielbiała muzykę klasyczną (a Tomitę uważała za geniusza), podobnie jak wiele innych utworów nawiązujących do muzyki klasycznej w wykonaniu współczesnych zespołów i wykonawców, np. Procol Harum, czy Lacrimosa, a nawet kilka starych Genesis (Firth of Fifth) i Ozziego Osbourne'a - Revelation z debiutanckiej płyty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez soundchaser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
W dniu 13.12.2019 o 07:54, Miroslav1 napisał:

....dlatego mam Harbeth m40.2...... ?

Zmieniłeś właśnie 40.1 na 40.2? Czy miałeś już wcześniej dwójki, bo nie pamiętam? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

simple-events.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Ja nad trumną swojej matki zagrałem w kaplicy utwór, który wybrała wcześniej na tę okoliczność:
Uwielbiała muzykę klasyczną (a Tomitę uważała za geniusza), podobnie jak wiele innych utworów nawiązujących do muzyki klasycznej w wykonaniu współczesnych zespołów i wykonawców, np. Procol Harum, czy Lacrimosa, a nawet kilka starych Genesis (Firth of Fifth) i Ozziego Osbourne'a - Revelation z debiutanckiej płyty.
Świetny wybór. Jeśli moją matkę Święci zabiorą prędzej ode mnie to mam już dla niej utwór, który zagrają . Dałeś mi jednak do myślenia i chyba z nią na ten temat jeszcze pogadam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, xetras napisał:

W budżetówce też występuje - przecież to właściwie powinna być norma.

elektrycznie , przy mechanicznej korekcji  time coherence  da radę , ale akustycznie ciężko tym bardziej ,że bardzo mało głośników daje się tak filtrować bez głębokiej ingerencji w pasmo

jeśli przed i za punktem podziału wzajemna praca głośników sięga dwóch oktaw  z akustycznym spadkiem filtrowanego pasma 6db/okt to jest mistrzostwo świata ale nawet Vandersteen ze swoim ortodoksyjnym podejściem do filtrów pierwszego rzędu nie do końca osiąga takie rezultaty

z naszych konstruktorów Andrzej Kisiel borykał się z tym tematem w R4, w koncu jednak przerobił kolumnę na inne filtry ze względu na "chimeryczność" rewelatorów

nadzieja jest w elipticorach, potencjał i pasmo plus eliminacja głownych modów membrany przy minimalnych zniekształceniach w szerokim zakresie użytecznego pasma pozwalają optymistycznie oceniać możliwości filtrowania first order

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuję się zaszczycony wywołaniem do tablicy!!! Że po tylu latach ktoś o mnie pamięta!! Nie mam nic wspólnego z nagonką. Ba! sam wiele razy kupowałem dziwaczne produkty. Natomiast lubię się pośmiać i kabel z marketową listwą szczerze mnie rozbawił...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

In Power We Trust The Live Advocated i całe Dead Can Dance jakoś nigdy nie byli w obszarze moich zainteresowań.

Ale jednak przyczynili się do This Mortal Coil. Ten obszar zagadał do mnie wtedy a przypuszczam że i obecnie, ale teraz na płyty w komplecie mniej mam czasu.

Z najstarszych zakamarków w pamięci pozostają m.in. Pat Benatar, Suzi Quatro, no i oczywiście Kraftwerk, które najbardziej przyczyniło się do zmiany biznesu popowego. Tyle że u nich obyło się bez tego obecnego galaretowatego sosu, (jako wypełniacz brzmienia ?) zamulającego barwy.

Wtedy dźwięki miały ostrą precyzję.

I czemu Dead Can Dance nie trafia do mnie (i ich klimat zwyczajnie nie dla mnie) - wyjaśnienia brak.

33 minuty temu, dekoracja napisał:

 marketową listwą

Obudowa ma być szczelna i mechanicznie wytrzymała - nie popękana.

Przecież nie ocenia się książki po okładce.

Forma obrazkowa i widzenie oczami - to na pewno nie priorytet w tym temacie i na tym portalu. Dla mnie to dodatek wspomagający pamięć i niewiele ponad to.

Forma obudowy obojętna, byle to co w 1 zdaniu spełniała.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, slawek.xm napisał:

elektrycznie , przy mechanicznej korekcji  time coherence  da radę , ale akustycznie ciężko tym bardziej ,że bardzo mało głośników daje się tak filtrować bez głębokiej ingerencji w pasmo

jeśli przed i za punktem podziału wzajemna praca głośników sięga dwóch oktaw  z akustycznym spadkiem filtrowanego pasma 6db/okt to jest mistrzostwo świata ale nawet Vandersteen ze swoim ortodoksyjnym podejściem do filtrów pierwszego rzędu nie do końca osiąga takie rezultaty

z naszych konstruktorów Andrzej Kisiel borykał się z tym tematem w R4, w koncu jednak przerobił kolumnę na inne filtry ze względu na "chimeryczność" rewelatorów

nadzieja jest w elipticorach, potencjał i pasmo plus eliminacja głownych modów membrany przy minimalnych zniekształceniach w szerokim zakresie użytecznego pasma pozwalają optymistycznie oceniać możliwości filtrowania first order

Powiem Ci Sławku, że to jednak trochę naciągany temat. Mam na myśli systemy linear phase i filtry 1 rzędu. W zasadzie obserwacje i ślepe testy wskazują na to, że tak zwane "zgranie fazowe i czasowe" jest najmniej istotna rzeczą z punktu widzenia odtwarzania wysokiej jakości dźwięku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącając moje trzy grosze, dzięki przesunięciom fazowym otrzymujemy lepsza przestrzenność i efekt rozkładania źródeł na scenie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ocena obrazu stereo i sceny jest pewien problem. Jeśli nie byliśmy przy nagraniu i nie słyszeliśmy jak to faktycznie zostało zrealizowane, to później, w domu będziemy wyłącznie zgadywać czy jest to lepsze czy gorsze odtworzenie nagrania. To  wyłącznie nasze subiektywne odczucia.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, meloV8 napisał:

Z ocena obrazu stereo i sceny jest pewien problem. Jeśli nie byliśmy przy nagraniu i nie słyszeliśmy jak to faktycznie zostało zrealizowane, to później, w domu będziemy wyłącznie zgadywać czy jest to lepsze czy gorsze odtworzenie nagrania. To  wyłącznie nasze subiektywne odczucia.

 

Właśnie nagrania tworzą z przesunięciami fazowymi, potęgowanie w "umiarkowany" sposób daje efekt

Standardowe słuchawki, nadają prosto w uszy bez przesunięć, nie odda nam to efektu sceny przed nami z planami (źródłami) 3D

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, meloV8 napisał:

Powiem Ci Sławku, że to jednak trochę naciągany temat. Mam na myśli systemy linear phase i filtry 1 rzędu.

a czemuż to Twoim zdaniem naciągany?

34 minuty temu, meloV8 napisał:

W zasadzie obserwacje i ślepe testy wskazują na to, że tak zwane "zgranie fazowe i czasowe" jest najmniej istotna rzeczą z punktu widzenia odtwarzania wysokiej jakości dźwięku.

kwestia filtrów first order jest trudna technicznie , ale odpowiedź impulsowa takich układów jest jednak najbliższa ideału

jakość dźwięku jest czysto subiektywną oceną , zależną też od całości systemu

poszukiwanie sposobu najprostszego filtrowania najmniej ingerującego w pasmo glośników

jest czasem wyzwaniem tak jak znany Ci temat 10 elementów w 3-way na satori ?

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o dobór szybkości, przetworników, dla zobrazowania wyobraźmy sobie tani wielki subwoofer + monitor
wolna prędkość ruchu cewki i membrany zaburza rozdzielczość i tworzy się rozbieżność miedzy przetwornikami, w efekcie dwa różne światy,
jasność, precyzje, detal + misiowaty bas bez wypełnienia spójności

Wystarcz porównać AUDIOVECTOR czy Dynaudio modele niższe z wyższymi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, slawek.xm napisał:

a czemuż to Twoim zdaniem naciągany?

Mówiąc najprościej - nie widać w tych filtrach korzyści wpływających na jakość dźwięku. ( pomijam kwestie finansowe, zwiazne z iloscia elementów w zwrotnicy ).

14 minut temu, slawek.xm napisał:

kwestia filtrów first order jest trudna technicznie , ale odpowiedź impulsowa takich układów jest jednak najbliższa ideału

Tyle, że nie istnieją na dzień dzisiejszy badania, które jednoznacznie wskazywałyby na przewagę takiej odpowiedzi impulsowej ( w kolumnach głośnikowych ). Nasz słuch nie jest na to wystarczająco czuły. Jesteśmy w stanie usłyszeć pewne zmiany, ale przy specjalnie spreparowanych próbkach, które odsłuchiwano na słuchawkach, a taki test jest niewiarygodny w odniesieniu do kolumn głośnikowych.

Ostatnio na Audioxpress wrzucono bardzo ciekawy artykuł na temat fazy i jej korekcji dsp. Warto poczytać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

9 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Chodzi o dobór szybkości, przetworników, dla zobrazowania wyobraźmy sobie tani wielki subwoofer + monitor
wolna prędkość ruchu cewki i membrany zaburza rozdzielczość i tworzy się rozbieżność miedzy przetwornikami, w efekcie dwa różne światy,
jasność, precyzje, detal + misiowaty bas bez wypełnienia spójności

Wystarcz porównać AUDIOVECTOR czy Dynaudio modele niższe z wyższymi

To już jest nieco inny problem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, meloV8 napisał:

Ostatnio na Audioxpress wrzucono bardzo ciekawy artykuł na temat fazy i jej korekcji dsp. Warto poczytać

Konkluzja jaka wynika z tego artykułu jest taka ,ze nie ma co sie przejmowac faza akustyczną kolumny wystarczy wyrównac pasmo przenoszenia do liniowego bez górek i dołków i jest to jedyna recepta na idealny dźwiek poniwaz reszta jest nieistotna, badx słabo słyszalna

nie wiem jak mozesz jako konstruktor popierać takie poglady

kiedy od stromosci filtrowania i zgodnosci fazy zależa bardzo konkretne słyszalne cechy kolumny jak choćby sposób rysowania sceny stereo

przesuniecia fazowe maja decydujacy wpływ na działanie odgród , tunelu bas reflex linii transmisyjnej ,ze wymienie tylko te bezsprzecznie istotne

juz na tym etapie cały ten wykład mozna odrzucic , chyba ze bedziesz bronił tezy ,ze za pomoca dsp zamierzasz te róznice korygować

poza tym jedno zdanie jest istotne z tego artykułu

"a phase difference of 50 ms will change the sound image"

mozemy sie sprzeczac jaka roznica faz bedzie dla kogo i w jakich czestotliwościach słyszalna

ale dązenie do perfekcyyjnego zgrania jest chyba jednym z zadań konstruktora

gdyby tak nie było tylko ze znanego podworka cała dyskusja między Adamem a Pawłem w watku o projekcie 3-way satori byłaby nieistotna

moje doswiadczenia prowadza mnie do jednoznacznego wniosku ,ze im łagodniejsze filtrowanie tym wieksza spójność kolumny wielodrozej lepsza scena i odwzorowanie żródeł

reszta jest kwestia własnych preferencji i reszty systemu

arbitralne opieranie sie na doznaniach słuchowych innych osób  w audiofilii jest wg mnie niemiarodajne

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, ASURA napisał:

Dał byś tam swoje bateryjkowe DCD czy jak się to tam nazywa (sory wyleciało mi z pamięci) i opad szczęki murowany.

9 godzin temu, piorasz napisał:

To się nazywa Cvc. Sam mam 72V dla Cvc i jest bajka.

To się nazywa Charge-Coupled Linear Definition™ Crossover System (CC 77VDC || 77VDC)

8 godzin temu, ASURA napisał:
8 godzin temu, Sovereign napisał:

ASURA, możesz śmiało je brać ?

Do tuningu ?

A wtedy w klasie ''monitorowej'' kolumienki Compact Evolution One rozhulają się na dobre :)

Ciekawe jakby na CC 77VDC || 77VDC zareagowały Focal-e Stella EVO i Grande EVO, lub nawet te starsze (bez EVO) które miał sly30 (Sylwek). Bo jak teraz ma w ogóle inne i ostateczne kolumny, to być może Focal-e sprzedał, albo do czasu sprzedania postawił do kąta.

8 godzin temu, ASURA napisał:
8 godzin temu, piorasz napisał:
8 godzin temu, Sovereign napisał:
>ASURA
A tamte monitory TAD-a, jak napisałem: Te TAD-y mogą być w klasie monitorowej - gdzie np. z góry nie wymaga się tego co z innych podłogówek.
Więc nie są złe, w klasie ''monitorowej''.
ASURA, możesz śmiało je brać :)

O których TAD mowa bo coś przegapiłem chyba?

The Compact Evolution One

Super monitory mz. lepiej grają od YG Acoustic chociaż mogę nie mieć racji bo z roku na rok YG Acoustic coraz gorzej zestawiają. KJest perfekcja dźwięku ale nie ma frajdy dwa pozornie sprzeczne czynniki

Z największymi YG Acoustics będziesz miał pełniejsze (od niedużych Hailey 1.2) i do większych składów brzmienie.

8 godzin temu, piorasz napisał:
8 godzin temu, ASURA napisał:
The Compact Evolution One

Pisałem o nich jakieś 3 lata temu. Słuchałem ich na AVS chyba 3 lata temu (?). Grały wtedy z kompletną ekektroniką Naima. Był to dla mnie dźwięk wystawy. Świetne kolumny.

Więcej lat temu. To było w 2015 r. ASURA wtedy miał do posłuchania podłogowe Goldmundy - takie zagęszczone po cieplejszej stronie. Ja inne referencje podłogowe, neutralne, szerokopasmowe, rozpiętość bez żadnego łamania/uśredniania/kompresowania dźwięku, szybkie, rozdzielcze, dokładne, Live'owe i jak trzeba rekordowo wyczynowe.

A CE1 w klasie samych monitorów, wtedy na pewno czołówka. Nawet nie jak Goldmund. CE1 to bardziej taki słodziak kolorowy. I zdecydowanie nie to co z monitorów Focal-a - zarówno pro, jak i domowych. Focal-e jaśniejsze wysokie bardziej doświetlą, np. małe Sopra N1, ale nie mają tego zakresu średniotonowego (MF) co z CE1.

Ogólnie do niedużych monitorów taki charakter jak z TAD CE1 może nawet pasować na dłuższą metę - bo inaczej np. jakieś chuderlawe maleństwa mogą zamęczyć cieniutką/chudziutką góreczką i brzmieniem, tym bardziej gdy maleństwa mają mało MF i LF. Ciekawe jakby CE1 wypadły w bezpośredniej konfrontacji z Harbeth Monitor 40.2 Limited Edition, i innymi monitorami z czołówki :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I z monitorów lubię duże, to różnie mogłoby być :)

Szczególnie tym dużym monitorom Classic z chęcią bym zaimplementował CC :), tak jak wcześniej do starszych. Bo to co się wyprawiało i wyprawia po tuningu ze starszymi - to dwa inne światy - przed (na zwykłych) i po (z prądowymi crossoverami). Po tuningu pozycja 1 gwarantowana - przy nowych jeszcze lepszych z jeszcze większym potencjałem brzmieniowym.

2103181069_Stereoplay.de07_2019-DieBestenliste(Kompaktlautsprecher).thumb.png.d645304282c40c727d31195744974705.png

Standardowe crossovery (czyli bez CC), to jak ten Jaguar - bez podtlenku azotu.

Prądowe crossovery z CC 77VDC || 77VDC, to jak ten sam Jaguar - ale z podtlenkiem azotu - tzw. nitro :)

W osiągach dzieli je przepaść :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, piorasz napisał:

bez muzyki nie da się żyć. Tak. Bez super sprzętu mogę żyć ale bez muzyki już nie.

Czyli są jeszcze na świecie normalni ludzie, gdzie podobnie jak ja wrażliwość przedkładają nad komercję.

Dla mnie kolumnami życia są te, które obecnie posiadam - niezależnie, że jestem świadomy, że są lepsze konstrukcje.

Z drugiej strony przykład. Niejaki znany celebryta wrzuca na Insta focię ze swoimi głośnikami za 300 tysi. Okej. Nie ma sprawy. Jego wybór. Pytanie jednak na czy one zostały kupione dla szpanu czy dla muzyki? Jeżeli jego wrażliwość muzyczna jest nikła (bo przecież nie każdy musi być melomanem) to po ch*j taka zabawka?

Czytają wiele recenzji czasami mam wrażenie, że Ci ludzie nie mają pasji do samej muzyki, ale raczej do samego sprzętu. Tacy audio technokraci.

 

7 godzin temu, xetras napisał:

I czemu Dead Can Dance nie trafia do mnie (i ich klimat zwyczajnie nie dla mnie) - wyjaśnienia brak.

Bo każdy z nas dzięki bogu jest inny. Widzisz - ja np. uwielbiam Art of Noise, a Kraftwerk w ogóle do mnie nie trafia. Suzi Quatro to też zupełnie nie moje klimaty. Ale wydarzenie pod nazwą This Mortal Coil to dla mnie poezja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, plastik1989 napisał:

Zmieniłeś właśnie 40.1 na 40.2? Czy miałeś już wcześniej dwójki, bo nie pamiętam? 

...2 lata temu zmieniłem m40.1 na m40.2.....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, meloV8 napisał:

Z ocena obrazu stereo i sceny jest pewien problem. Jeśli nie byliśmy przy nagraniu i nie słyszeliśmy jak to faktycznie zostało zrealizowane, to później, w domu będziemy wyłącznie zgadywać czy jest to lepsze czy gorsze odtworzenie nagrania. To  wyłącznie nasze subiektywne odczucia.

I fantazja tego gościa, który siedział przy konsolecie z suwakami.

Nagrania oryginalne MONO są prawdziwsze...i lepiej brzmią.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, slawek.xm napisał:

Konkluzja jaka wynika z tego artykułu jest taka ,ze nie ma co sie przejmowac faza akustyczną kolumny wystarczy wyrównac pasmo przenoszenia do liniowego bez górek i dołków i jest to jedyna recepta na idealny dźwiek poniwaz reszta jest nieistotna, badx słabo słyszalna

nie wiem jak mozesz jako konstruktor popierać takie poglady

Trochę pomieszałeś.

Ja nie pisałem, że faza nie ma znaczenia i można pominąć zgranie fazy w zwrotnicy. Napisałem, że filtrowanie 1 rzędu z liniowa faza nie przynosi realnych korzyści ponad filtrowanie bardziej stromymi zboczami i uważam to, za bardzo kompromisowe podejście.

 

7 godzin temu, slawek.xm napisał:

kiedy od stromosci filtrowania i zgodnosci fazy zależa bardzo konkretne słyszalne cechy kolumny jak choćby sposób rysowania sceny stereo

Właśnie nie jest to takie oczywiste jak piszesz, a jeśli by było, to w jaki sposób stwierdzasz, że to co słyszysz jest bliższe temu, co jest nagrane na płycie?

 

7 godzin temu, slawek.xm napisał:

przesuniecia fazowe maja decydujacy wpływ na działanie odgród , tunelu bas reflex linii transmisyjnej ,ze wymienie tylko te bezsprzecznie istotne

Ależ to oczywista oczywistość, tylko nie o tym na początku pisałem.

 

7 godzin temu, slawek.xm napisał:

poza tym jedno zdanie jest istotne z tego artykułu

"a phase difference of 50 ms will change the sound image"

mozemy sie sprzeczac jaka roznica faz bedzie dla kogo i w jakich czestotliwościach słyszalna

ale dązenie do perfekcyyjnego zgrania jest chyba jednym z zadań konstruktora

Perfekcyjne zgranie fazowe zrobisz dla 1 rzędu i 4 rzędu, i o tym pisze od początku.

 

7 godzin temu, slawek.xm napisał:

gdyby tak nie było tylko ze znanego podworka cała dyskusja między Adamem a Pawłem w watku o projekcie 3-way satori byłaby nieistotna

Zatem powtórzę, że nie o tym napisałem.

 

7 godzin temu, slawek.xm napisał:

moje doswiadczenia prowadza mnie do jednoznacznego wniosku ,ze im łagodniejsze filtrowanie tym wieksza spójność kolumny wielodrozej lepsza scena i odwzorowanie żródeł

reszta jest kwestia własnych preferencji i reszty systemu

arbitralne opieranie sie na doznaniach słuchowych innych osób  w audiofilii jest wg mnie niemiarodajne

I ja natomiast uważam, że nie jest to taka oczywista sprawa,  żaden pewnik. Poza tym, Ty też jesteś jednym z audiofilów głoszących swoje opinie o doznaniach słuchowych.

Ja czekam na Elipticory w Wilsonach, oczywiście ze zwrotnicami pierwszego rzędu ( akustycznie ) ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, meloV8 napisał:

Właśnie nie jest to takie oczywiste jak piszesz, a jeśli by było, to w jaki sposób stwierdzasz, że to co słyszysz jest bliższe temu, co jest nagrane na płycie?

tego co spieprzył realizator nie musisz już pogłębiać kolumną ?

a jedyny sposób byś rozwiał swoje watpliwości jest uczestnictwo w procenie nagrania i skonfrontowanie wyniku na własnym systemie

5 minut temu, meloV8 napisał:

Poza tym, Ty też jesteś jednym z audiofilów głoszących swoje opinie o doznaniach słuchowych.

oczywiście , wszystko co pisze jest moim punktem widzenia , i nie nalezy mi wierzyc tylko jesli ma sie mozliwości warto sprawdzic samemu

7 minut temu, meloV8 napisał:

Ja czekam na Elipticory w Wilsonach, oczywiście ze zwrotnicami pierwszego rzędu ( akustycznie ) ?

podejrzewam ,ze   beda kosztowac przynajmniej bańkę i nie kazdego z nas bedzie stac by posłuchac je w kontrolowanych warunkach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, slawek.xm napisał:

tego co spieprzył realizator nie musisz już pogłębiać kolumną ?

a jedyny sposób byś rozwiał swoje watpliwości jest uczestnictwo w procenie nagrania i skonfrontowanie wyniku na własnym systemie

Tu jest spory problem, bo tak naprawdę w tym procesie nikt się tym za bardzo nie ekscytuje ani w sumie nie emocjonuje. Słucha się z różnych miejsc, na różnych paczkach, w samochodzie itp, a ewentualne uwagi to w stylu "tak szeroko to nie, trochę węziej" albo "solówka jest lekko z lewej a flet lekko z prawej? To ok". A w muzyce "klasycznej" kiedyś była para/pary stereo czy tam decca i ewentualne podpórki na grupy instrumentów, dzisiaj to te podpórki są głównym źródłem a ogólne dla podbarwienia i zbudowania "realizmu"... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, meloV8 napisał:

Zatem powtórzę, że nie o tym napisałem.

w toczonej dyskusji podales link do atykułu

jak miałem to odebrać jak nie probe potwierdzenia własnych tez

nie jest to mieszanie tylko realna ocena odlotu autora artykułu od rzeczywistości i próby udowadniania ,ze dsp jest panaceum na wszelkie wątpliwe sytuacje w konstrukcji kolumny

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, xetras napisał:

Wielu kolumnom mięsa w brzmieniu brakuje.

Starszy pan, od którego kupiłem kolumny, na marginesie miał w pokoju trochę $$ w sprzęcie, jak włączył muzykę pierwsze co pomyślałem brak mięsa (swoją drogą może tak lubił, brzmieniowy wegetarianin ? ). Zaryzykowałem jednak i jak się okazało wystarczyło tylko tym kolumnom dać szansę poprzez właściwe ustawienie.

często wystarczy trochę polatać z ustawieniem kolumn, pokombinować, pomierzyć co nieco, włożyć w to trochę serca i umysłu, ustawić dosłownie za grosze proste absorbery, a nie tylko mięso da się znaleźć ? 

19 godzin temu, Sovereign napisał:

 usunąć, to z 29-u stron, zostałoby 2-3 strony ?

słone ceny w tym hi-endzie, więc gdzieś tę sól ludzie muszą z siebie wyrzucić ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, slawek.xm napisał:

a jedyny sposób byś rozwiał swoje watpliwości jest uczestnictwo w procenie nagrania i skonfrontowanie wyniku na własnym systemie

Właśnie właśnie, taki test namieszałby w głowie nie jednego audiofila ?

5 minut temu, slawek.xm napisał:

oczywiście , wszystko co pisze jest moim punktem widzenia , i nie nalezy mi wierzyc tylko jesli ma sie mozliwości warto sprawdzic samemu

Dlatego sobie tutaj kulturalnie rozmawiamy.

5 minut temu, slawek.xm napisał:

podejrzewam ,ze   beda kosztowac przynajmniej bańkę i nie kazdego z nas bedzie stac by posłuchac je w kontrolowanych warunkach

Dave był fanatyczny w temacie fazy i zgrania czasowego, ale zauważ, że żaden z jego produktów nigdy nie miał filtrów 1 rzędu, a co za tym idzie odpowiedz impulsowa była daleka od ideału. Jeśli eliptycory faktycznie będą dla nich takie dobre, to na pewno ich użyją, tym bardziej, ze SS jest od lat ich głównym dostawca. Ceny raczej nie wynikają z samych głośników, ale technologii produkcji i kosztów projektowania, szczególnie topowych modeli.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, przemak napisał:

Tu jest spory problem, bo tak naprawdę w tym procesie nikt się tym za bardzo nie ekscytuje ani w sumie nie emocjonuje. Słucha się z różnych miejsc, na różnych paczkach, w samochodzie itp, a ewentualne uwagi to w stylu "tak szeroko to nie, trochę węziej" albo "solówka jest lekko z lewej a flet lekko z prawej? To ok". A w muzyce "klasycznej" kiedyś była para/pary stereo czy tam decca i ewentualne podpórki na grupy instrumentów, dzisiaj to te podpórki są głównym źródłem a ogólne dla podbarwienia i zbudowania "realizmu"... 

w takim razie nie ma zadnej mozliwości okreslenia czy to co wydobywa się z kolumn jest zblizone charakterem do zamierzeń realizatora bo on sam ma ten problem bardzo głeboko...

pozostaje kwestia własnego słuchu i wrażliwości

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, slawek.xm napisał:

w toczonej dyskusji podales link do atykułu

Ponieważ w artykule są przytoczone odnośniki, na temat badan w temacie słyszalności przesunięć fazowych,  na których wynikach autor wyciąga swoje wnioski.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, meloV8 napisał:

Dave był fanatyczny w temacie fazy i zgrania czasowego, ale zauważ, że żaden z jego produktów nigdy nie miał filtrów 1 rzędu, a co za tym idzie odpowiedz impulsowa była daleka od ideału.

sam własnie przyznałes ,ze dazenie do idealnej odpowiedzi impulsowej ma sens ? ? ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, slawek.xm napisał:

sam własnie przyznałes ,ze dazenie do idealnej odpowiedzi impulsowej ma sens ? ? ?

Napisałem to, aby podkreślić termin "idealnej odpowiedzi impulsowej" jakiej wcześniej użyłeś dla filtrów 1 rzędu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.