Skocz do zawartości
IGNORED

unitra diora elizabeth hifi dsh 102

dewat

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór wszystkim. Na początku chciałbym wszystkich powitać gdyż jest to mój pierwszy post na tym forum. Również na początku chciałbym wszystkich za wszystkie błędy które popełnię w temacie audio. Jestem zupełnym laikiem w tej dziedzinie. Od dłuższego czasu myślę o tym żeby zakupić zestaw stereo (od zawsze słucham duże ilości muzyki, chciałbym zacząć słuchać z czarnej płyty), niestety zawsze pojawiały się wydatki niecierpiące zwłoki...

Tak się złożyło, że znalazłem w piwnicy radio unitra diora elizabeth hifi dsh 102 które dostałem dawno temu po dziadkach. Od początku wylądowało w piwnicy ponieważ było uszkodzone, spędziło tam przynajmniej 10 lat. Dzisiaj udało mi się je odkopać razem z głośnikami z kompletu.

Problem z radiem polega na tym, że ustawione na ukf, falach średnich i krótkich jest cisza podczas nastrajania radia (pojedyncze trzaski), na falach długich słychać liczne trzaski i można ustawić jedna stacje ale w bardzo złej jakości nadawania (trzaski, szumy, przerywania), dodatkowo nie działa podświetlenie wyświetlacza długości fal. Nie posiadam do radia anteny, wydaje mi się, że nie była wcześniej nigdy podpięta ale mogę się mylić. W unitrze zastosowana jest z tego co wiem antena ferrytowa - być może nie wystarczająca?

Zależy mi na tym żeby uzdrowić ten odbiornik. Może ktoś ma jakiś pomysł na diagnozę problemu? Nie chciałbym sam zabierać się za naprawę ponieważ nie chciałbym czegoś uszkodzić. Orientuje się ktoś może czy takie radia ktoś naprawia? najlepiej na terenie Szczecina.

Docelowo chciałbym żeby to urządzenie służyło mi jako wzmacniacz dla gramofonu. Z tego co wiem to istnieje taka możliwość w tym modelu. Nie wiem tylko czy do takiego wzmacniacza można bez problemu podłączyć współczesne gramofony? Czy parametry oraz wtyki będą odpowiednie?

Dziękuję za pomoc

Pozdrawiam