Skocz do zawartości
IGNORED

KEF XQ40 - wymagające kolumny, ile prądu potrzebują ?

patkos

Rekomendowane odpowiedzi

Gram od kilku miesięcy na kolumnach Kef XQ40 i zaczynam dojrzewać do wniosku, że mój sprzęt za słabo je napędza.

Brakuje mi trochę dynamiki i ciężaru na basie.

Wzmiacniacz: NAD M3

CD: Sony CDP-X779ES

Przewody: InAkustik LS-602, przekrój 4x1.87mm2

Wcześniej miałem Kef XQ30 z 1 głośnikiem basowym 13cm i z NAD-em M3 dosłownie fruwały.

Dynamika była lepsza niż w Paradigm Studio 60v5.

XQ40 maja już 2 basowce 16,5mm i gdzieś ta energia, szybkość znana mi z XQ30 po części przepadła.

Oczywiście brzmienie jest większe w XQ40, schodzą niżej itd, ale nie ma już tego wielkiego wigoru.

Czyżby NAD M3 nie był w stanie ich dostatecznie napędzić ?

Piecyk ma 200W na kanał.

Jak myślicie, potrzeba więcej prądu, jakieś monobloki albo grubsze kable głośnikowe ?

Nad m3 to nie żaden słabiak, więc chyba nie tu jest problem. Poekserymentowałbym z ustawieniem kolumn. 2 dziury i 2 głośniki moga potrzebować więcej powietrza wokół siebie.

Tak trochę poza tematem - nie szukaj basu tam gdzie go nie ma. Naprawdę w znakomitej części nagrań nie ma łupania na basie. Natomiast znakomita część wzmacniaczy i kolumn lubi podkreślać ten zakres. Bo klient tak lubi.

Może XQ40 ma bardziej wyrównane pasmo?

Nadm3, to potezny wzmak, wiec tu nie problem, mysle ze te kolumny

chyba zbyt słabo odtwarzaja , przenosza nizsze czestotliwosci

i to takie drogie ,

popatrz za kolumnami z basowcami

powyzej 20 cm ,, a nawet 25 cm, zobaczysz inna kultura lepszy odsłuch

i wcale niedrogo mozna dostac

Nawet mój dawny wzmak Luxman L-590AII ledwie dawał im radę ,konkretnie chodzi o nie do końca kontrolowany bas .

Możliwe jednak,że potrzebują one sporo miejsca z tyłu i po bokach a u mnie było z tym średnio .

Możliwe jednak,że potrzebują one sporo miejsca z tyłu i po bokach a u mnie było z tym średnio .

raczej odwrotnie - aby było skutecznie, potrzebuja przystawienia do ścian

Zarchiwizowany