Jump to content
Szymon1

Wzmacniacze cyfrowe hi-end. Lab Gruppen, nowa jakość za śmieszne pieniądze?

Recommended Posts

Ze względu na wielkie poruszenie jakie wywołał w ostatnim czasie wzmacniacz studyjny LAB GRUPPEN serii IPD zapraszam do dyskusji i dzielenia się swoimi przemyśleniami w tym temacie.

Czy wzmacniacze cyfrowe to przyszłość audio i nowa jakość czy mrzonka optymistów?

post-58347-0-89004700-1496309869_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest aqs

W klubie KAiM napisałeś, Xindaczyna z serii 600 rozniosła toto w pył. Czy coś się zmieniło że nagle zakładasz temat w dziale Hi-end, może też go słuchałeś w mono :)

 

Ja zamierzam wypożyczyć go na testy, z tego co czytam na temat LG IPD, to może to być Hi-end

Share this post


Link to post
Share on other sites

W klubie KAiM napisałeś, Xindaczyna z serii 600 rozniosła toto w pył. Czy coś się zmieniło że nagle zakładasz temat w dziale Hi-end, może też go słuchałeś w mono :)

 

Ja zamierzam wypożyczyć go na testy, z tego co czytam na temat LG IPD, to może to być Hi-end

Jak przyjedziesz to pożyczę Ci razem z LKSem. Możesz wziąć Monikę, zrobimy szybkie porównanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze względu na wielkie poruszenie jakie wywołał w ostatnim czasie wzmacniacz studyjny LAB GRUPPEN serii IPD zapraszam do dyskusji i dzielenia się swoimi przemyśleniami w tym temacie.

Czy wzmacniacze cyfrowe to przyszłość audio i nowa jakość czy mrzonka optymistów?

 

Spytam z ciekawości ...

Na czym polega "cyfrowość" tych wzmacniaczy?

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krok pierwszy, wypakowanie i wygląd zewnętrzny konstrukcji.

 

Za 6999zł otrzymujemy droższą i mocniejszą odmianę IPD2400 o mocy 2 x 1200W (4 Ohm). Tańszy IPD1200 znalazłem za 4999zł. Na wyposażeniu znajduje się instrukcja obsługi i kabel zasilając, to koniec :)

Wzmacniacz jak na urządzenie studyjne jest typowym naleśnikiem, naprawdę przyzwoicie wykonanym. Zwłaszcza na tle Behringer, DBX czy Monacor.

Wnętrzem zajmiemy się później. Dla audiofilii z rynku domowego wielką zaletą są klasyczne wyjścia głośnikowe, zasilanie typu IEC i wejście cyfrowe AES/EBU. Dzięki temu bez jakichkolwiek przejściówek łatwo podłączymy go do posiadanego zestawu domowego. Nie jest to normą ponieważ wiele urzadzeń ma złącza typu speakon i powercon.

 

Patrząc od tyłu (z lewej strony) mamy klasyczne wejścia analogowe XLR, później wejścia cyfrowe AES/EBU, złącze RJ45 do komunikacji zewnętrznej, złącze głośnikowe speakon, złącza głośnikowe klasyczne, złącze głośnikowe speakon, złącze zasilające EIC.

post-58347-0-11716300-1496319370_thumb.jpg

post-58347-0-74432100-1496319374_thumb.jpg

post-58347-0-93068400-1496319379_thumb.jpg

post-58347-0-20005800-1496319384_thumb.jpg

post-58347-0-53377400-1496319389_thumb.jpg

Edited by Szymon1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wzmacniacz, o którym krążą już forumowe legendy.

Miałem pożyczyć do słuchania w domu, ale w tym czasie nie miałem żadnego źródła po xlr i AES/EBU - co zamierzasz do niego podpiąć?

Ciekawy jestem opinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Diogenes

Krok pierwszy, wypakowanie i wygląd zewnętrzny konstrukcji.

 

Za 6999zł otrzymujemy droższą i mocniejszą odmianę IPD2400 o mocy 2 x 1200W (4 Ohm). Tańszy IPD1200 znalazłem za 4999zł. Na wyposażeniu znajduje się instrukcja obsługi i kabel zasilając, to koniec :)

Wzmacniacz jak na urządzenie studyjne jest typowym naleśnikiem, naprawdę przyzwoicie wykonanym. Zwłaszcza na tle Behringer, DBX czy Monacor.

Wnętrzem zajmiemy się później. Dla audiofilii z rynku domowego wielką zaletą są klasyczne wyjścia głośnikowe, zasilanie typu IEC i wejście cyfrowe AES/EBU. Dzięki temu bez jakichkolwiek przejściówek łatwo podłączymy go do posiadanego zestawu domowego. Nie jest to normą ponieważ wiele urzadzeń ma złącza typu speakon i powercon.

 

Patrząc od tyłu (z lewej strony) mamy klasyczne wejścia analogowe XLR, później wejścia cyfrowe AES/EBU, złącze RJ45 do komunikacji zewnętrznej, złącze głośnikowe speakon, złącza głośnikowe klasyczne, złącze głośnikowe speakon, złącze zasilające EIC.

Jeżeli to ma być hiend , to co można powiedzieć o tym ?

Ultra turbo ekstra multi ...

Przecież podany przez Ciebie przykład to początek oferty wzmacniaczy używanych do nagłośnienia wesel ...itp.

 

Ktoś się pałuje najtańszym wzmacniaczem do systemów nagłośnieniowych ...

post-59766-0-01619700-1496330798_thumb.jpg

post-59766-0-92144800-1496330804_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy na wyjściu tego wzmacniacza jest filtr dolnoprzepustowy jeśli tak to czy to dobrze czy źle ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie spodziewam się niczego wartościowego z tego tostera. Kolejny pseudo hi-end.

Typowe sztuczki. Mieszanie charakterystykami w DSP oraz korekcja faz i mamy "efekt" 3 de.

 

Przypomina mi się wzmacniacz Ancient Audio na AVS 2016. Klik jest sucho i nijako, klik nowy wsad do DSP i "magia".

Edited by hi_aro
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wzmacniacz, o którym krążą już forumowe legendy.

Miałem pożyczyć do słuchania w domu, ale w tym czasie nie miałem żadnego źródła po xlr i AES/EBU - co zamierzasz do niego podpiąć?

Ciekawy jestem opinii.

Sprawdzę go z jednym z moich transportów CD wyposażonym w wyjście AES/EBU np. McIntosh MCD1000 lub Forsell Air Reference i obowiązkowo z DCS Network Bridge.

Po "analogówce" połączę z DCSem Vivaldi.

 

Jeżeli to ma być hiend , to co można powiedzieć o tym ?

Ultra turbo ekstra multi ...

Przecież podany przez Ciebie przykład to początek oferty wzmacniaczy używanych do nagłośnienia wesel ...itp.

 

Ktoś się pałuje najtańszym wzmacniaczem do systemów nagłośnieniowych ...

Nie ktoś tylko spore grono audiofili okrzyknęło go mianem hi-endu dlatego jak zawsze jestem na posterunku i to sprawdzam.

Wzmacniacze z serii PLM mają po kilka KW mocy wyjściowej i funkcje zupełnie zbędne dla przeciętnego Kowalskiego. Seria IPD jest na tyle atrakcyjna cenowo, że może stanowić dla wielu osób łakomy kąsek. Czy tak się stanie, sprawdzimy to.

 

Teraz czas na wnętrzności...

Po odkręceniu góry śrubek naszym oczom ukazuje się...

No właśnie, co Wy na to? Wygląda nawet strawnie :)

post-58347-0-20803100-1496332252_thumb.jpg

post-58347-0-43555600-1496332258_thumb.jpg

post-58347-0-12045700-1496332264_thumb.jpg

post-58347-0-68142200-1496332269_thumb.jpg

post-58347-0-12008900-1496332275_thumb.jpg

post-58347-0-52810500-1496332281_thumb.jpg

post-58347-0-87493800-1496332287_thumb.jpg

Edited by Szymon1
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest aqs

Elegancja (Francja) w środku

Z czym chcesz go połączyć, z Ethosami, one są pod lampę. Ale kto wie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po "analogówce" połączę z DCSem Vivaldi.

A technicznie rzecz ujmując - czy połączenie po analogu ma sens w cyfrze? Oprócz własności poznawczych, oczywiście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ostroznie przy pierwszym uruchomieniu ;)

jak go uruchomisz to wklej prosze screeny z apliakcji sterujacej zebysmy mieli pewnosc ze dobrze go ustawiles

bez tego znów będziemy poruszać sie w obszarze spekulacji a łatwo o błąd

Edited by biniek

Share this post


Link to post
Share on other sites

ostroznie przy pierwszym uruchomieniu ;)

jak go uruchomisz to wklej prosze screeny z apliakcji sterujacej zebysmy mieli pewnosc ze dobrze go ustawiles

bez tego znów będziemy poruszać sie w obszarze spekulacji a łatwo o błąd

Uruchomię kanał na YT i całe forum będzie odpalać razem ze mną :)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

smiszne

serio w rekach ignoranta (nie mowie ze jestes) ten wzmacniacz nie ma szans zagrac na miare swoich mozliwości

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Spytam z ciekawości ...

Na czym polega "cyfrowość" tych wzmacniaczy?

Tego i innych....;)

Dobre pytanie, tez się przylaczam.

 

 

 

 

 

.....może stanowić dla wielu osób łakomy kąsek. Czy tak się stanie, sprawdzimy to.....

 

... i zadecydujemy!

Szymon ty wyrocznio ty nasza. ;)

Edited by globtroter1

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spytam z ciekawości ...

Na czym polega "cyfrowość" tych wzmacniaczy?

Tego i innych....;)

Dobre pytanie, tez się przylaczam.

 

Wynika to z błędnego, ale jednak ogólnie przyjętego, nazewnictwa.

W uproszczeniu: wzmacniacze klasy D (ich elementy) pracują albo w stanie pełnego przewodzenia, albo w ogóle.

Mamy więc analogię do np. cyfrowego przesyłu sygnału: system zero-jedynkowy (albo jest sygnał - 1, albo nie ma go w ogóle - 0).

Jednakże z cyfrowym przesyłem sygnału te wzmacniacze nie mają nic wspólnego ;)

Oczywiście mogą istnieć rzeczywiście cyfrowe (chodzi o przesyłany sygnał) wzmacniacze, które pracują w klasie D.

 

Podobnie sytuacja ma się z tunerami radiowymi FM.

Wystarczy, że tuner posiada cyfrową syntezę częstotliwości (przeważnie wtedy ma cyfrowy wyświetlacz, RDS, itd.), by w większości przypadków był nazywany tunerem cyfrowym.

Natomiast nazwa tuner analogowy pozostaje wtedy zarezerwowana dla tunerów, które korzystają z kondensatora o zmiennej pojemności (to te z klasyczną skalą i pokrętłem, które połączone jest ze wspomnianym kondensatorem).

A przecież oba te rodzaje tunerów są i pozostaną tunerami analogowymi, bo przystosowane są do odbioru sygnału analogowego FM!

Tuner rzeczywiście cyfrowy to tuner, który przystosowany jest do odbioru sygnału cyfrowego - tego, który od niedawna dopiero zaczął być nadawany z nadajników naziemnych.

Podział jest identyczny jak w przypadku telewizji analogowej i cyfrowej :)

  • Like 2

When the music's over turn out the lights...

Share this post


Link to post
Share on other sites

smiszne

serio w rekach ignoranta (nie mowie ze jestes) ten wzmacniacz nie ma szans zagrac na miare swoich mozliwości

Jak masz jakieś sugestie jako właściciel słabszej wersji 1200 to pisz śmiało. W końcu robimy test test dla wszystkich użytkowników.

 

Tego i innych....;)

Dobre pytanie, tez się przylaczam.

 

 

 

 

 

 

... i zadecydujemy!

Szymon ty wyrocznio ty nasza. ;)

Jeszcze jeden wpis nie na temat i wylatujesz z wątku. Proszę o merytoryczne wpisy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy Twoje testy będą miarodajne. Otóż skoro masz profesjonalnie zaadaptowane pomieszczenie, to z założenia nie jest potrzebne jakiekolwiek manipulowanie w DSP. Głównym założeniem korekcji DSP jest właśnie korygowanie niedoskonałości środowiska odsłuchowego. A jeżeli będziesz słuchał z korekcją, to oprócz subiektywnych wrażeń przydały by się jakiś pomiar przed i po.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jeden wpis nie na temat i wylatujesz z wątku. Proszę o merytoryczne wpisy.

 

Wpis jest jak najbardziej merytoryczny.

Niestety ani Ty ani nikt inny nie odpowiedział na moje pytanie, więc spytam jeszcze raz:

Na czym polega "cyfrowość" tych wzmacniaczy?

... z jakiego powodu powodują one taki zachwyt?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz jakieś sugestie jako właściciel słabszej wersji 1200 to pisz śmiało. W końcu robimy test test dla wszystkich użytkowników.

 

Jeszcze jeden wpis nie na temat i wylatujesz z wątku. Proszę o merytoryczne wpisy.

przede wszystkim w drugiej zakladce aplikacji sterujacej aktywuj kanały naprzemiennie inaczej bedziesz sluchał w dual mono

sprawdz czy masz "wyszarzone" opcje dsp

sprawdz sygnal wejsciowy czy sie nie przesterowuje

i uzywaj kabli z zestawu ;)

 

co do cyfrowości:

sygnał wyjściowy jak we wzmacniaczach klasy D dokonywany przez modulację strumienia impulsowych sygnałów

natomiast roznica jest taka ze sygnał wejsciowy jest całkowicie cyfrowy

wiec to taka niby klasa D ale sterowana cyfrowo - jest jedna konwersja a na upartego mozna powiedziec ze nie ma konwersji :D

z rynku audiofilskiego blizniaczą konstrukcją jest Lyngdorf TDAI 2170

spece od marketingu mówią że to klasa TD

Edited by biniek

Share this post


Link to post
Share on other sites

przede wszystkim w drugiej zakladce aplikacji sterujacej aktywuj kanały naprzemiennie inaczej bedziesz sluchał w dual mono

sprawdz czy masz "wyszarzone" opcje dsp

sprawdz sygnal wejsciowy czy sie nie przesterowuje

i uzywaj kabli z zestawu ;)

 

co do cyfrowości:

sygnał wyjściowy jak we wzmacniaczach klasy D dokonywany przez modulację strumienia impulsowych sygnałów

natomiast roznica jest taka ze sygnał wejsciowy jest całkowicie cyfrowy

wiec to taka niby klasa D ale sterowana cyfrowo - jest jedna konwersja a na upartego mozna powiedziec ze nie ma konwersji :D

z rynku audiofilskiego blizniaczą konstrukcją jest Lyngdorf TDAI 2107

Ustawienia bliźniacze do wielu innych wzmacniaczy studyjnych, które posiadam. Konfiguracja bardzo prosta, program niezwykle przyjazny.

Niektórzy mogą się rzeczywiście pomylić w ustawieniu kanałów lewy/prawy. Wklejam foto z ustawienia. Test lewy/prawy kanał zaliczony pomyślnie :)

Duży plus to wejście cyfrowe AES/EBU, DCS Network Bridge w roli transportu to wymarzony partner.

 

... z jakiego powodu powodują one taki zachwyt?

Właśnie to ustalam.

 

Nie wiem czy Twoje testy będą miarodajne. Otóż skoro masz profesjonalnie zaadaptowane pomieszczenie, to z założenia nie jest potrzebne jakiekolwiek manipulowanie w DSP. Głównym założeniem korekcji DSP jest właśnie korygowanie niedoskonałości środowiska odsłuchowego. A jeżeli będziesz słuchał z korekcją, to oprócz subiektywnych wrażeń przydały by się jakiś pomiar przed i po.

Korekcję DSP możesz włączyć lub nie, w przypadku pomieszczenia zaadaptowanego jest to zbędne a odsłuch najbardziej miarodajny. Sam system dsp odnośnie korekcji akustyki w tym urządzeniu jest wyłącznie na bazowym poziomie (działa jak zwyczajny eq z ustawieniem częstotliwości, bandwidth/dobroci (Q max do 25) i tłumienia lub wzmocnienia sygnału +- 12dB), nawet Monacor DSP1000 i DBX driverack pa2 oferują w tym zakresie więcej możliwości. Tak samo Trinnov. Dwa ostatnie mają w komplecie mikrofony pomiarowe i nie trzeba rozkładać dodatkowej aparatury żeby ustawić korekcję w pomieszczeniu. W moim systemie jakakolwiek korekcja cyfrowa akustyki działa gorzej od rozwiązań pasywnych.

post-58347-0-77742500-1496343295_thumb.jpg

Edited by Szymon1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim systemie jakakolwiek korekcja cyfrowa akustyki działa gorzej od rozwiązań pasywnych.

To ważna informacja. Czyli osłuchujesz w najbardziej uproszczonym torze sygnału bez jakichkolwiek manipulacji matematycznych?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ważna informacja. Czyli osłuchujesz w najbardziej uproszczonym torze sygnału bez jakichkolwiek manipulacji matematycznych?.

Tak. Tylko transport DCS z AES/EBU - wzmacniacz i kolumny.

Jak skończę to urządzenie rusza w trasę testową dla chętnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do cyfrowości:

sygnał wyjściowy jak we wzmacniaczach klasy D dokonywany przez modulację strumienia impulsowych sygnałów

natomiast roznica jest taka ze sygnał wejsciowy jest całkowicie cyfrowy

wiec to taka niby klasa D ale sterowana cyfrowo - jest jedna konwersja a na upartego mozna powiedziec ze nie ma konwersji :D

 

To jest klasa D tyle, że można podać do wzmacniacza bezpośrednio sygnał cyfrowy.

 

Hmmm ... zawsze myślałem, że zasilacze impulsowe to "samo zło" i taka była rozpowszechniana opinia na forum.

Coś się zmieniło w tej kwestii?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten sprzet ma spełniać głównie walory uzytkowe a dlatego że zasilacze impulsowe waża mniej mieszcza się w obudowie naleśnika i mozna je zabrac pod pache pewnie cieszą się uznaniem producentów z rynku pro

nie wiem jakie by musialo byc trafo do 2400W

Edited by biniek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.