Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Miłośników odsłuchów u Rafała M


plastik1989
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale w odpowiednim pomieszczeniu odsłuchowym powinien byc rowniez pogłos, tyle ze kontrolowany. Na zewnątrz jestes w stanie (terytycznie) zasymulować komorę bezechową, która niekoniecznie jest najlepszym rozwiązaniem jesli chodzi o odsłuchy (co innego pomiary).

 

Na żywo w hi-endowej dyskotece, bez pomieszczenia, na łące, też możesz mieć pogłos kontrolowany - jaki tylko chcesz.

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę zwrócić uwagę na dwa parametry slew rate. 60V na milisekundę , a taki Krell ksa 250 ma 100V ale na mikrosekundę . Moim zdaniem tu jest pies pogrzebany. Drugi parametr to pasmo przenoszenia wzmacniacza PKN kształtuje się na poziomie +/- 3db. 20hz - 20khz.

 

Musi być błąd w specyfikacji. 60 V/ms to jest 0.06 V/us to o wiele, wiele za mało. Nawet dla kilku kHz przy kilku watach.

System gra dobrze, albo nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być błąd w specyfikacji. 60 V/ms to jest 0.06 V/us to o wiele, wiele za mało. Nawet dla kilku kHz przy kilku watach.

Myślę ,że kwestie odnośnie wzmacniaczy d-klasowych w tym wątku powinniśmy już zamknąć. Są to urządzenia które mają swoje zastosowanie w odpowiednich zestawieniach i tam spełniają swoją rolę bardzo dobrze. Są też stosowane w domowych systemach i, jeżeli tylko właściciel jest zadowolony z osiągniętego poziomu , to jest w tym momencie najważniejsze. My natomiast mamy też prawo do opisania swoich spostrzeżeń na ten temat, ale absolutnie nie jesteśmy wyrocznią . Można też zweryfikować nasze odczucia , tu na miejscu. Godząc się z nimi lub też nie.

Edytowane przez Rafał.M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśnienie kwestii basu jest proste: to nie chodzi o najniższe tony. Chodzi o odpowiednie połączenie zakresu niskotonowego z wyższymi zakresami.

 

Taki estradowy wzmacniacz nie oddaje prawidłowo szybkich zmian sygnałów. To słychać od razu na wysokich: brak niuansów. Ale to powoduje również subiektywne odczucie słabej jakości basu, bo to odczucie powstaje przez brak zgrania całego zakresu. Z tego wynika jedno: można takiego estradowego wzmacniacza użyć, ale do samych basów w bi-ampingu. Wtedy mamy inną sytuację.

 

A co do szybkości sygnałów w tym również osławionej stopy i relacji tego zjawiska do głośnika niskotonowego to polecam posłuchać stopy gdy podłączony jest sam głośnik niskotonowy. To bardzo pouczające doświadczenie.

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Diogenes

(Konto usunięte)

Wyjaśnienie kwestii basu jest proste: to nie chodzi o najniższe tony. Chodzi o odpowiednie połączenie zakresu niskotonowego z wyższymi zakresami.

 

Taki estradowy wzmacniacz nie oddaje prawidłowo szybkich zmian sygnałów. To słychać od razu na wysokich: brak niuansów. Ale to powoduje również subiektywne odczucie słabej jakości basu, bo to odczucie powstaje przez brak zgrania całego zakresu. Z tego wynika jedno: można takiego estradowego wzmacniacza użyć, ale do samych basów w bi-ampingu. Wtedy mamy inną sytuację.

 

A co do szybkości sygnałów w tym również osławionej stopy i relacji tego zjawiska do głośnika niskotonowego to polecam posłuchać stopy gdy podłączony jest sam głośnik niskotonowy. To bardzo pouczające doświadczenie.

Dokładnie .

Każdy instrument ma 3 podstawowe częstotliwości - podstawy , wyróźnienia i prezencji .

Jeżeli brakuje jednej z nich instrument czy głos brzmi nieprawdziwie .

Przykładowo tak zachwalany przez wszystkich audiofili energetyczny bas czyli stopa perkusji to odpowiednio -90 Hz ,1000Hz i 2000 Hz . I tutaj jest często pies pogrzebany , co z tego , że zakres 100 Hz jest podbity ( większość małych głośników ) jak np. 1000 lub 2000 Hz jest " utopione " . Stopa nie będzie miała motoryki ..

 

Zresztą prawdziwy bas zaczyna się od 40 Hz w dół i choć ktoś może twierdzić , że w nagraniach nic tam się nie dzieje , to nie nie końca prawda.

Jeżeli ktoś ma taką możliwość to proponuję sprawdzić co dzieje się po odcięciu najniższych częstotliwości nawet przy nagraniach bez basu .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dd6

Zanim zamówiłem LG do siebie na odsłuch, przeczytałem internet, I tam właśnie wielu ludzi go używa do napędzania albo głośników niskotonowych w stereo albo do subów w kinie.

 

@Diogenes,

święta prawda m.in dlatego uważam że sprzedawanie kolumn za 20k I więcej które nie są pełnopasmowe, to nabijalnie klienta w butelkę. Fizyki nie oszukasz, I -3dB na 40Hz to zawsze -3dB na 40Hz, niezależnie czy ot kolumna za 30 czy za 2k. Jego jakość może będzie inna, ale na zejściu będzie brakować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Zresztą prawdziwy bas zaczyna się od 40 Hz w dół i choć ktoś może twierdzić , że w nagraniach nic tam się nie dzieje , to nie nie końca prawda.

Tylko jaki głośnik będzie miał przyzwoitą efektywność poniżej tych 40Hz? Celowo napisałem głośnik "tłustą" czcionką aby odróżnić od "grania" dziury obudowy b-r.

Przykładowo tak zachwalany przez wszystkich audiofili energetyczny bas czyli stopa perkusji to odpowiednio -90 Hz ,1000Hz i 2000 Hz . I tutaj jest często pies pogrzebany , co z tego , że zakres 100 Hz jest podbity ( większość małych głośników ) jak np. 1000 lub 2000 Hz jest " utopione " . Stopa nie będzie miała motoryki ..

I z tego własnie powodu lepiej skupić się na całości prezentacji jak na walce o jakieś super niskie pasmo, która to walka nie obędzie się bez strat na wyższych zakresach.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Diogenes

(Konto usunięte)

 

Tylko jaki głośnik będzie miał przyzwoitą efektywność poniżej tych 40Hz? Celowo napisałem głośnik "tłustą" czcionką aby odróżnić od "grania" dziury obudowy b-r.

 

I z tego własnie powodu lepiej skupić się na całości prezentacji jak na walce o jakieś super niskie pasmo, która to walka nie obędzie się bez strat na wyższych zakresach.

Ad.1 Duży głośnik ;) Może być jakieś SB34NRX w 150 litrach w OZ , albo inne AE Speakers .

Ethosy w tej kwestii to też nie ułomki , dlatego pytałem jakie głośniki są użyte na basie .

Przy odpowiednim strojeniu te Scan Speaki spokojnie schodzą do 30 Hz .

Ad.2 Hi-end ma grać pełnym pasmem inaczej to tylko " ogryzek" hi-endu ;)

Edytowane przez Diogenes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi-end ma grać pełnym pasmem inaczej to tylko " ogryzek" hi-endu ;)

 

A podałbyś przykład nagrania gdzie są zawarte 30Hz składowe. Jak byłem w Monachium to była darmowa płyta z Hiendowymi nagraniami o nazwie HIGH END Referenz Tracks i u Cantona dyrektor stereoplay chwalił aktywne kolumny Cantona za 1200Euro para za jej możliwości odtwarzania 16Hz w muzyce organowej "Widor Toccata".

 

Może być jakieś SB34NRX w 150 litrach w OZ

 

Ten głośnik nawet w 50litrach OZ będzie odtwarzać 40Hz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ad.2 Hi-end ma grać pełnym pasmem inaczej to tylko " ogryzek" hi-endu ;)

 

No ale po co to w kolumnach, jak w takim dwadzieścia parę metrów pokoju to sobie można poprawnie? 40Hz z racji fizyki fali usłyszeć.

Tutaj żadna adaptacja akustyczna nie pomoże, po prostu trzeba się szarpnąć na ten pokój 40-80m2 odjechać fotelem od kolumn a nie siedzieć w trójkącie równobocznym o najdłuższym boku 2-2,5 metra. Większość ma własnie z audio ten ból d. i trzeba zejść na ziemię.

 

Żeby nie było adaptacja u Rafała jest poprawiona w stronę rozpraszania i tak powyżej 250Hz powinno być fantastyczne, myślę że dla wielu słuchających to jest referencja w porównaniu z tym co u siebie mają.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Diogenes

(Konto usunięte)

 

 

A podałbyś przykład nagrania gdzie są zawarte 30Hz składowe. Jak byłem w Monachium to była darmowa płyta z Hiendowymi nagraniami o nazwie HIGH END Referenz Tracks i u Cantona dyrektor stereoplay chwalił aktywne kolumny Cantona za 1200Euro para za jej możliwości odtwarzania 16Hz w muzyce organowej "Widor Toccata".

 

 

 

Ten głośnik nawet w 50litrach OZ będzie odtwarzać 40Hz

Tutaj chodzi o 25 Hz , nie jakieś 40 ;)

Proszę mnóstwo niskich dźwięków .

 

No ale po co to w kolumnach, jak w takim dwadzieścia parę metrów pokoju to sobie można poprawnie? 40Hz  z racji fizyki fali usłyszeć.

Ja znam system w 25 metrach gdzie bas 25 Hz jest słyszalny bez żadnych problemów .

post-59766-0-12101200-1497454621_thumb.jpg

post-59766-0-00312500-1497454628_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zobaczyć te kolumny aktywne które odtwarzaja od 16Hz.

Pytanie jeszcze z jakim spadkiem.

 

 

No właśnie i tak sobie puściłem to nagranie i włączyłem analizę widma i oto jej wynik

 

 

Są cztery piki rosnące. Pytanie, które było słyszeć?

 

post-44127-0-49922600-1497455239_thumb.jpg

Edytowane przez slawek213
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie i tak sobie puściłem to nagranie i włączyłem analizę widma i oto jej wynik

Teraz zejdź na ziemię i zmierz jaki jest rozkład fali basowych w miejscu odsłuchu i porównaj z tym co powinno być odtwarzane na wykresie. To nie labolatoryjne pomiary kolumn w polu bliskim tylko to jaka fala i która do Ciebie dochodzi.

 

Wiekszość osób w malym pomieszczeniach ma problemy nie z za dużym basem tylko z jego pikami w gorę

 

Żeby to tylko był bas fali bezpośrednio trafiającej do uszu :)))

 

Ja znam system w 25 metrach gdzie bas 25 Hz jest słyszalny bez żadnych problemów .

 

Ale w dużym pomieszczeniu ten sam bas ma inną barwę :)))

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj żadna adaptacja akustyczna nie pomoże,

W naszych pokojach lub salonach to np częstotliwość 34,5Hz to około 10m długość fali, więc możemy mówić tylko o modelu ciśnieniowym a nie falowym a więc kompresji lub depresji cząsteczek powietrza, są maxima i minima ciśnienia. To jest model słuchawkowy i by odtworzyć te częstotliwości to trzeba bardzo dużej powierzchni membrany. Podobnie jest jak słucha się muzyki w aucie.

 

Teraz zejdź na ziemię i zmierz jaki jest rozkład fali basowych w miejscu odsłuchu i porównaj z tym co powinno być odtwarzane na wykresie. To nie labolatoryjne pomiary kolumn w polu bliskim tylko to jaka fala i która do Ciebie dochodzi.

 

Wiekszość osób w malym pomieszczeniach ma problemy nie z za dużym basem tylko z jego pikami w gorę

 

Żeby to tylko był bas fali bezpośrednio trafiającej do uszu :)))

 

 

 

Ale w dużym pomieszczeniu ten sam bas ma inną barwę :)))

 

no właśnie to jest wielka różnica w odbiorze basu bo to zależy gdzie staniemy, czy przy ścianie lub w środku pokoiku itd. Tu nie mamy fali tylko zmiany gęstości cząsteczek powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszych pokojach lub salonach to np częstotliwość 34,5Hz to około 10m długość fali, więc możemy mówić tylko o modelu ciśnieniowym a nie falowym a więc kompresji lub depresji cząsteczek powietrza, są maxima i minima ciśnienia. To jest model słuchawkowy i by odtworzyć te częstotliwości to trzeba bardzo dużej powierzchni membrany. Podobnie jest jak słucha się muzyki w aucie.

 

 

 

no właśnie to jest wielka różnica w odbiorze basu bo to zależy gdzie staniemy, czy przy ścianie lub w środku pokoiku itd. Tu nie mamy fali tylko zmiany gęstości cząsteczek powietrza.

 

Nie możemy też szaleć za bardzo z tym basem bo np. na koncercie live granym akustycznie przy odległości większej niż 10metrów nie słychać piano instrumentów. W domu ułatwia nam takie słuchanie realizator który suwakami kompresuje dynamikę i ciche fragmenty muzyki pogłaśnia a głośne ścisza. Nikomu nie życzę w domu słuchania nieskompresowanego materiału gdzie nagle z piano 100 osobowej orkiestry przechodzimy w forte :)))

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ tam nie ma żadnych cudów poza tym że Mark kupił sobie kiedyś bardzo dobry lampowy wzmacniacz gitarowy z lat 60-70 i to jest urok jego gitary bo stworzył tą genialną barwę.

 

Ale może nie słuchajmy tych koszmarnych dźwiekowo wklejek z YT

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Diogenes

(Konto usunięte)

Chciałbym zobaczyć te kolumny aktywne które odtwarzaja od 16Hz.

Pytanie jeszcze z jakim spadkiem.

Z AE Dipole 18 można uzyskać 18 Hz bez jakiekolwiek spadku .

Ba ...nawet możesz mieć tam górkę ;)

 

 

 

 

No właśnie i tak sobie puściłem to nagranie i włączyłem analizę widma i oto jej wynik

 

 

Są cztery piki rosnące. Pytanie, które było słyszeć?

 

post-44127-0-49922600-1497455239_thumb.jpg

Proszę pomiar jednej z wersji rozwojowych moich dipoli ...nie ma 16 Hz , ale głośniki basowe jeszcze nie te ;)

post-59766-0-42669700-1497458856_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Proszę pomiar jednej z wersji rozwojowych moich dipoli ...nie ma 16 Hz , ale głośniki basowe jeszcze nie te ;)

 

Kurcze 129dB rozumiem z jednego metra? jakie wtedy THD jest 10% czy więcej ?

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla każdego czym innym jest referencja. Referencja zaczyna się od 15 cali i to tylko tych najwyższej jakości z lekkimi membranami. Dobry bas to minimum 2x 10 cali, ale dobry, a referencyjny to dwa różne światy.

Poza tym ważna jest jakość przetworników. Np taki popularny w Polsce Scan Speak, który robi fajne tweetery i niezłe niektóre midwoofery, to już drivery basowe ma słabe, ciężke Mms i subwooferowe granie na basie. Dla przykładu 10 calowe basówki Scan Speaka mają Mms=105g, podczas, gdy najlepsze mają poniżej 50g. To zasadnicza różnica mająca przełożenie na szybkość, detal, faktury i rozdzielczość na basie.

Dlatego jeśli ktoś chce mieć dobry bas, to nie na Scanach. Chyba że zadowolimy się przeciętnym.

 

Moje mają referencyjny bas.

Bez adaptacji, z tanim wzmakiem i bez czterech 18".

Edytowane przez Audio Forever
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.