Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Miłośników odsłuchów u Rafała M


plastik1989
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

audiofan zabierz swoje Dynaudio Focus 380, Yamaha A-S3000 wszak masz większe kolumny od naszych bo 2x20cm na basie ,my 2x 18 cm to na pewno będziesz lepszy w mega potędze,szybkości ,ataku ,różnorodności basu ,przecież jesteś w teorii wygrany ,tylko trzeba to potwierdzić . To jest bardzo proste .

 

A zerknij na droższe kolumny w Twojej firmie kolumnowej Dynaudio ,Evidence Master mają wielkość taką jak Twoje 20cm ,ale Temptation to 17cm ,Platinum to 18cm .

Czyżby z oszczędności ? Przecież Dynaudio posiada 30cm woofery jak w Consequence ,a niegdyś najtańszy i najprostszy monitor Dynaudio model 100 i MSP 100 posiadał 24cm midwoofer .A dziś takich nie stosują nawet w Evidence Master ,dlaczego Twoim zdaniem?

 

 

Jak będę miał chwilkę wytłumaczę Wam pobieżnie jak to jest z wielkościami głośników i ich sposobem odtwarzania .

 

wyluzuj :) nic nie napisałem o swoim sprzęcie, daleko mu do referencji ale stawianie tezy przez kolegę Rafała że do 150 tys. nie mac nic lepszego od ultimo to po prostu przegięcie. Pierwszy przykład z brzegu:

http://highfidelity.pl/@main-2243&lang=

Edytowane przez audiofan01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

równiez bardzo chciałbym się dowiedzieć jak wyciagnąc mega bas z dwóch 18 cm czyli z niecałych 8 calowych głośników

 

Darek my w takim projekcie 2x18cm nie chcemy wyciągać mega basu ,to muzyce nie jest niezbędne,my tego nie potrzebujemy my chcemy ultra rzetelności dołu ,przede wszystkim mamy spory atut grania szybkiego ,rześkiego ,energetycznego jakiego nie dostaniesz z projektów opartych na 26 cm wooferach ScanSpeaka , o innych jak Seas ,Vifa ,ATC nie wspominająć ,mamy przy tym wystarczające rozciągnięcie w dół pasma -nie do ultra czeluści bo to z racji powierzchni takiego głośnika nie uzyskasz najniższych oktaw organów kościelnych ,to normalne , nie potrzebujemy tego ,jest natomiast energetyczność grania spowodowana dodatkowo elektrownią jaką jest Amplifon WM300 ,ultra szybkim DACiem jakim jest DCS ,dobrym transportem jednym czy drugim .

 

Jestem świeżo po odsłuchu kolumn Wilson Audio na 26 i 32 cm ScanSpeakach i potwierdza się to co pisze ,nie dostajesz nic w zamian ,masz za to sporo problemów z basem jego małą różnorodnością ,brakiem ataku wyższego basu z racji zbyt ciężkiej membrany i dużego skoku ,a wysterować taki głośnik nie ma czym ,a słuchałem na kilku piecach mocnych .Ja takie projekty tez mam i są z nimi problemy większe .Wzmacniaczy grających nie tyle energetycznie co bardzo wydajnie dziś jest na palcach jednej ręki .

 

Bass Reflex także nie jest to doskonale rozwiązanie jak i obudowa zamknięta .Z pewnością znajdziesz nagranie które odda ton w punkcie wierzchołka strojenia bass reflexu .Sztuką jest zrobić dobry kompromis w bass reflexie .Nie ma idealnych rozwiązań.

 

Bliżej ideału są głośniki które nie "pompują" mają skok membrany +/- 1mm ,taki bas z dobrej papierowej membrany jest prawdziwy wierny ,szybki ,energetyczny ,nie wspomożony bass reflexem i dużym wychyleniem membrany a wierność wynika z powierzchni drgającej takiego głośnika ,ona musi być wówczas duża bo skok membrany mały i tu także nie chodzi o super niskie zejście a o prawdziwość basu jego różnorodność .

Tylko poza estradą dziś takich wooferów niemal nie ma i kolumny male nie będę co jest dodatkową przeszkodą aby zaoferować potencjalnemu nabywcy .

 

Jak ktoś chce mega basu stosuje samochodowe głośniki basowe ,skrajny przypadek Zeta Zero ale tu konstruktorowi chodzi o burzenie ścian ,w tym muzyki nie ma ,a opinia ta pochodzi od znajomego pana Tomasza R.

 

Ten nasz projekt systemu bo gra tutaj komplet ,nie grają tutaj same kolumny ma być pokazaniem wierności ,różnorodności i szybkości brzmienia .Tu nikt się nie sili na masownie nogawek ,szukamy muzyki ,pokazujemy muzykę ,przy okazji dół pasma w akustyce o konkretnej kubaturze robi bardzo pozytywne wrażenie brzmienia które bliżej będzie takiego 30 ,38 cm papierowego z estardy o skoku 1mm oczywiście z konsekwencjami rozwiązania bass reflex i jego negatywną częścią niż wooferów 26cm i większych ScanSpeaka w wielu projektach gdzie bardzo często nie są w ogóle wysterowane takie głośniki które to mają spore problemy z oddaniem energii ,drive'u utworu ,wiec spora korzyścią w tego typu systemach okazuje się wybrany jeden z najlepszych małych głośników 7 cali do tego właśnie projektu .

 

Panowie pozostaje jeszcze muzyka ,kreowanie sceny dźwiękowej ,barwa ,spójność ,wokal .System to cała muzyka nie tylko jeden aspekt .Dobrze jak gra dobrze i bardzo dobrze caly przekaz muzyczny .

 

To nie jedyny system na świecie ,to nie jedyna koncepcja budowy systemu ,to jedna z wielu wykorzystująca wady i zalety tych rozwiązań konstrukcyjnych .

 

wyluzuj :) nic nie napisałem o swoim sprzęcie, daleko mu do referencji ale stawianie tezy przez kolegę Rafała że do 150 tys. nie mac nic lepszego od ultimo to po prostu przegięcie. Pierwszy przykład z brzegu:

http://highfidelity.pl/@main-2243&lang=

 

Masz bardzo ciekawe kolumny w których jest Esotar 2 a wiesz ja hołduję dobrej technice ,ta taka jest ,uczciwa rzetelna ,nie oszukana i bardzo dobrze wyceniona i jeszcze bardzo dobrze grająca wiec Ty masz coś wartościowego co nie jest tylko papką marketingową jak większość współczesnego rynku audio ,więc tu Twoja opinia była by czymś neutralnym wobec rzetelnego własnego sprzętu gdybyś u Rafała czy Szymona posłuchał.

 

Panowie ja osobiście z nikim się nie ścigam ,doceni ktoś dobrze ,nie doceni też dobrze wynotuje wady i jest kolejne doświadczenie dla każdej ze stron.Przypomne 18cm woofer w Ethosach nie słuźy do ścigania się z burzącymi ściany wooferami bo on tu ma za zadanie grać muzykę ,a ma sporo zalet mimo wszystko w tym projekcie .

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@studio16Hz

 

Nie jestem basolubem i nie chodzi mi o żaden mega bas tylko o bas prawdziwy, swobodny, a taki potrzebuje odpowiedniej powierzchni głośników i zauważ, że Dynaudio z którego kilka przykładów podałeś ma w topowych modelach każdej linii podłogówek albo spore głośniki ( contour 60- 2x22cm ) albo dużo mniejszych jak 4x18 cm w evidence. Poprzednie moje kolumny waliły podbitym basem z dwóch 20cm że nie dało się ich słuchać, obecne focusy są bardzo zrównoważone ale jak np posłucham u szwagra epos encore 50 to jest większa swoboda na basie bo po prostu i głośniki i pudło większe tylko ten wysokotonowy dla mnie niestrawny. Chętnie posłuchalbym tych Ultimo żeby obalić lub potwierdzić mit min. wielkości membran głośników, która zapewnia dobry bas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chodzi Wam o bas jako instrument, czy o niskie tony w audio? Bo jeżeli chodzi o bas jako instrument, to jego sound determinuje jakość i sposób gry w realu. Kontrabas jak się okazuje, jest bardzo subtelnym instrumentem. A co z basem, jak go nie ma w nagraniu, tzn. nie ma ani gitary basowej, ani kontrabasu, ani B3 czy też innych organów?

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chodzi Wam o bas jako instrument, czy o niskie tony w audio? Bo jeżeli chodzi o bas jako instrument, to jego sound determinuje jakość i sposób gry w realu. Kontrabas jak się okazuje, jest bardzo subtelnym instrumentem. A co z basem, jak go nie ma w nagraniu, tzn. nie ma ani gitary basowej, ani kontrabasu, ani B3 czy też innych organów?

Ale niektórzy lubią jak masuje trzewia ;))

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że historia znowu zatacza koło a jak zwykle najwięcej do powiedzenia mają Ci co nie słyszeli.

 

Kolega Rafał napisał, że Ethos Ultimo to "best buy" w cenie do 150 tys. zł i sprowokował m.in. mnie do polemiki z tą śmiałą tezą, inaczej w ogóle bym się w temacie nie odzywał. I nie ma tu nic do rzeczy, że nie słyszałem jego kolumn bo on też podobnie jak i ja nie słuchał wielu dobrych kolumn w cenie do 150 tys. zł. Choć uważam, że mam przyzwoite kolumny w swojej klasie to nigdy bym czegoś takiego nie napisał, że są najlepsze sposród nawet trzy razy droższych choćby ze wględu na na ich ograniczenia w dolnych rejestrach, bo wiem że na pewno można lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Ale chodzi Wam o bas jako instrument, czy o niskie tony w audio? Bo jeżeli chodzi o bas jako instrument, to jego sound determinuje jakość i sposób gry w realu. Kontrabas jak się okazuje, jest bardzo subtelnym instrumentem. A co z basem, jak go nie ma w nagraniu, tzn. nie ma ani gitary basowej, ani kontrabasu, ani B3 czy też innych organów?

 

Wtedy basoluby "słuchają" buczenia... nio jak tak bez basu ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie pozostaje nic innego jak się przekonać na własne uszy. Weź pod pachę swoje Dynaudio posłuchacie kilku płyt a później posłuchacie Ethosów i tyle w temacie. Skupicie się głównie na tym nieszczęsnym basie.

 

Mówił ..... do obrazu, a obraz ni razu:)), nie chodzi o moje kolumny vs. ethosy tylko ethosy vs. wszystko do 150 tys. zł co jest absurdem.

Edytowane przez audiofan01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie pozostaje nic innego jak się przekonać na własne uszy. Weź pod pachę swoje Dynaudio posłuchacie kilku płyt a później posłuchacie Ethosów i tyle w temacie. Skupicie się głównie na tym nieszczęsnym basie.

 

Pytanie Olek w czyim pokoju referencyjnym ? Studio 16Hertz (u Rafała) czy Dynaudio ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Studio 16 Hertz

dziękuje za informacje , pomysł na bardzo dobre granie oczywiście jak najbardziej tak tyle ze sporo obecnie nowych brzmień gdzie ten mega bas się pojawia

jasne ze to troche efekciarskie ale zabawa w audio to ciągłe szukanie czy jest cos jeszcze dalej więc szukamy , szukamy i ciągle szukamy

pzdr :)

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bliżej ideału są głośniki które nie "pompują" mają skok membrany +/- 1mm ,taki bas z dobrej papierowej membrany jest prawdziwy wierny ,szybki ,energetyczny ,nie wspomożony bass reflexem i dużym wychyleniem membrany a wierność wynika z powierzchni drgającej takiego głośnika ,ona musi być wówczas duża bo skok membrany mały i tu także nie chodzi o super niskie zejście a o prawdziwość basu jego różnorodność .

 

O...to,to wlasnie...

I dlatego slucham z glosnikow 30 cm, z papierowa membrana i skokiem jej takim, ze sluchajac w ogole nawet nie widac ze sie porusza.

Edytowane przez Lutek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Łukaszu, jakie Ty masz zdanie w tym temacie. Wszak byłeś i słuchałeś, więc zgrubny ogląd masz :-).

 

Rafał ;), odpowiedź moja dotyczyła porównania kolumn. Jeśli miałoby to się odbyć u Ciebie to czy to ma sens ? Sam Pan Grzegorz S16Hertz pisał, że tam gra cały system. Również Szymon mówił, że te Ethosy były przez niego „strojone” do tego pomieszczenia i systemu (nie jeden raz). Więc chyba jasna sprawa, że przyjazd do Ciebie na porównanie z innymi kolumnami to trochę średni pomysł.

 

Chyba, że pytanie dotyczyło zdania na inny temat to naprowadź mnie na odpowiedni tor :)

Edytowane przez h3x_Lukasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał ;), odpowiedź moja dotyczyła porównania kolumn. Jeśli miałoby to się odbyć u Ciebie to czy to ma sens ? Sam Pan Grzegorz S16Hertz pisał, że tam gra cały system. Również Szymon mówił, że te Ethosy były przez niego „strojone” do tego pomieszczenia i systemu (nie jeden raz). Więc chyba jasna sprawa, że przyjazd do Ciebie na porównanie z innymi kolumnami to trochę średni pomysł.

 

Chyba, że pytanie dotyczyło zdania na inny temat to naprowadź mnie na odpowiedni tor :)

 

Jak najbardziej jest sens porównań u mnie , ponieważ naszym celem było złożyć system jak najbardziej przezroczysty.

A Szymon i Grzegorz używając stwierdzenia strojenia Ethosów miał zapewne na myśli , dążenie do jak najbardziej transparentnego przekazu uzyskanego ,poprzez zastosowanie odpowiednich przetworników, wysokiej jakości komponentów zwrotnicy , tłumienia rezonansów wewnętrznych , okablowania wewnętrznego itd.

 

Zresztą byłeś u mnie z Olkiem i słyszałeś Ethosy , (możesz opisać wrażenia). Te same paczki grają u Szymona w 90m2.

Przyjedź ponownie,przekonaj się o tym że dobrze zaprojektowane i wykonane kolumny grają znakomicie w tak różnych kubaturach.

Obydwa pomieszczenia są zaadaptowane akustycznie, z tą małą różnicą że w jednym z nich na co dzień grają duże elektrostaty Martin Logan CLX. I jakoś w niczym to nie koliduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej rozwalają mnie teorie audiofili gawędziarzy. Nie wiem nie słuchałem w zasadzie się nie znam ale i tak swoje racje będę pisać.

Nie byłem u Rafała po mimo kilku zaproszeń. Ale sam mam kolumny że stajni Studio 16 Hertz teraz tzw małe Ethosy czyli Arcady.

Wiem jak potrafią zagrać 18 cm przetworniki. I powiem jest moc.

Prędzej miałem Mimo maleńkie kolumny które miałem w salonie. 43 metr plus 20 kuchnia plus 20 przedpokój. I powiem tak byłem w szoku jak te maleństwa wypełniły pomieszczenie w każdym paśmie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponieważ naszym celem było złożyć system jak najbardziej przezroczysty.

 

 

..i to jest właśnie istota sprawy którą wielokrotnie próbowałem Szymonowi wytłumaczyć...

Rafał, moje granie nigdy Tobie czy Szymonowi nie przypasuje, bo moim celem nie jest dążenie do ''przezroczystości ''

Harbethy nie są przezroczyste, natomiast poprzednie kolumny na których grałem Dynaudio S25se....były

 

jeżeli stawiałbym na maksymalną ''przezroczystości'' to Metronome CD8T na którym kiedyś grałem

(bardzo miło wspominam ten odtwarzacz) zamieniłbym na DCS Puccini który od strony audiofilskiej był lepszy

....natomiast muzykalność (jakkolwiek by tłumaczyć) zdecydowanie była po stronie CD8T

dlatego stawiam na takie urządzenia ;-)

 

Twoim celem było złożyć system jak najbardziej przezroczysty... i to osiągnąłeś

natomiast moim celem jest mieć brzmienie jak najbardziej muzykalne ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej rozwalają mnie teorie audiofili gawędziarzy. Nie wiem nie słuchałem w zasadzie się nie znam ale i tak swoje racje będę pisać.

Nie byłem u Rafała po mimo kilku zaproszeń. Ale sam mam kolumny że stajni Studio 16 Hertz teraz tzw małe Ethosy czyli Arcady.

Wiem jak potrafią zagrać 18 cm przetworniki. I powiem jest moc.

Prędzej miałem Mimo maleńkie kolumny które miałem w salonie. 43 metr plus 20 kuchnia plus 20 przedpokój. I powiem tak byłem w szoku jak te maleństwa wypełniły pomieszczenie w każdym paśmie

 

Nie, najbardziej rozwalające są wypowiedzi tych którzy nie mieli dużych kolumn i jak niepodległości bronią potęgi brzmienia małych:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mireczku...przecież jedno nie wyklucza drugiego...jak by to napisał Baba...dopóki nie mylisz gładkości ze zmuleniem systemu ;-)

.. myślałem że na przeciwległym biegunie gładkości jest ostrość a nie zmulenie

natomiast zmulenie odbieram jako nudne granie, gdyż brakuje w nim energii, dynamiki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie należało by zapytać:co słyszymy wstawiając duże kolumny do małego i nie zaadoptowanego

pomieszczenia?

Na tym forum,pomieszczeń stricte pod audio widziałem raptem kilka.Reszta to pobożne życzenia i teoretycy.

 

mam w domu 12`` papierowy bas i 22cm Revelatora..miałem również kolumny z 18cm Illuminator.

 

Pozdrowienia Rafał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie należało by zapytać:co słyszymy wstawiając duże kolumny do małego i nie zaadoptowanego

pomieszczenia?

Na tym forum,pomieszczeń stricte pod audio widziałem raptem kilka.Reszta to pobożne życzenia i teoretycy.

 

mam w domu 12`` papierowy bas i 22cm Revelatora..miałem również kolumny z 18cm Illuminator.

 

Pozdrowienia Rafał.

To fakt.

Jak patrzę na zdjęcia które czasami ktoś wrzuci na forum, na ustawienie kolumn i warunki w jakich mają grać, przy tym znając cenę tego sprzętu to mnie aż ciarki przechodzą. A ludzie oceniają sprzęt w takich warunkach i piszą swoje opinie.

To tak jak by kupić ferrari, jeździć tylko na pierwszym biegu bo żona położyła torebkę na lewarku biegów i twierdzić że to ferrari wcale nie takie szybkie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem rozpatrywanie kolumny tylko pod względem basu jest bez sensu. Zrobienie kolumn , które maja dużo basu nie jest problemem. Sztuką jest zgrać/zszyć to wszystko w całość i dostosować to do danego pomieszczenia. Myślę, że to nie przypadek, że Rafał zdecydował się na takie kolumny , a nie inne (np. większe). Przecież S16Hz ma w swojej ofercie kolumny na większych głośnikach (w załączniku). Nie mam pewności, ale sądzę, że ciężko by było je "zmieścić" u Rafała mimo, że przecież pomieszczenie jest odpowiednio przygotowane. Już nie wspominam o naszych typowych pokojach z kiepską akustyką. Przy cichym plumkaniu może i by było dobrze, a jak się odkręci volume to byłby problem z szybkością, impulsem basu. Zrobił by się z tego ciągnący bas jak z subwoofera. Ja wychodzę z założenia , że wolę mieć trochę mniej basu niż za dużo bo to mnie strasznie męczy. Nie tylko basem człowiek życie. Zresztą ile jest w muzyce takiego niskiego basu poza muzyką elektroniczną?

post-56019-0-30251300-1525595194_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.