Skocz do zawartości
IGNORED

VW Touareg 3.0tdi model 2011r.


Kejup

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy ktoś z szanownych forumowiczy posiada taki pojazd i może podzielić się wrażeniami z użytkowania. Chodzi mi po głowie ten model tylko nie wiem czy to dobry wybór dla mnie dlatego chciałbym poznać opinie użytkowników. Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/133688-vw-touareg-30tdi-model-2011r/
Udostępnij na innych stronach

Jak suva to bierz lexusa rx450h. Nie ma wstydu:) Smiga dobrze, ma opinie trwalego auta. Sam uzywam rx ale 350 i narzekac nie moge. No i mniej tego na drogach ni z vw czy bmw

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Toz to toyota przeciez. Na kazdej czesci znaczek toyoty i numer. Nie trzeba jechac do lexusa wcale... Ale one sie nie psuja:)

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Q7 to juz bryka mega jest. Q5 zgrabniejsze:)

Co do Kia śmigałem taką kilka dni, nówką i przyznam szczerze , że wolę swojego starego lexa:) Jakoś tak plastikowo było, do tego głośno (to był bodajże diesel 1.6 ale ręki nie dam sobie...) Ogólnie na zewnatrz prezentował się dużo lepiej niż podczas jazdy wewnatrz. Mimio iż nowy to nie zachwycił...

 

Oczywiście tego że nie jechał dla mnie wcale powyżej 100km/h to już nie będę pisał:) Ale tutaj każdy ma inne kryteria i priorytety.

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

No właśnie dlatego uważam że do takiego auta minimum silnik 3l. Co do Q5 to też o nim myślałem ale w jego cenie dostanę touarega. Ogólnie zakup SUVa w moim przypadku to tylko fanaberia :-)

Żonie się to podoba:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No właśnie dlatego uważam że do takiego auta minimum silnik 3l. Co do Q5 to też o nim myślałem ale w jego cenie dostanę touarega. Ogólnie zakup SUVa w moim przypadku to tylko fanaberia :-)

Żonie się to podoba:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jeżeli nie boisz się ryzykować i podoba Tobie się q5 - tutaj masz alternatywę :) Piszę poważnie -

Mi się osobiście bardzo podoba. Lubię coś innego niż wszyscy mają:) Ze stanów lub z UK sprowadź . W Uk widziałem w ok 80 tyś zł...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Ale po co kaszlak?

Że diesel?

Jakoś tak dobrze mi się nimi jeździ. Lubię jeździć momentem.

 

 

 

Jeżeli nie boisz się ryzykować i podoba Tobie się q5 - tutaj masz alternatywę :) Piszę poważnie -

Mi się osobiście bardzo podoba. Lubię coś innego niż wszyscy mają:) Ze stanów lub z UK sprowadź . W Uk widziałem w ok 80 tyś zł...

To jednak nie moja bajka.

Jako skodziarz długo czekałem na kodiaka ale nie zachwycił mnie, tym bardziej cena. Touareg ma ten plus że właśnie jako przedstawiciel VW jest dla mnie łatwiejszy w obsłudze tym bardziej że mój kuzyn ogarnia vaga co bardzo by obniżyło koszty utrzymania.

To była opcja dla odważnych:) Lincoln w Pl to egzotyka jest. Mimo to chętnie bym sprawdzić tę egzotykę gdyby fundusze były:). Skoro masz dostęp do mechaników vag i lubisz niemiecką technike to zostaje vw ew audi.

 

A może ford edge? Tylko chyba jeszcze za młody model na używki.... Widziałem w wersji titanium sport i z zewnatrz ciekawie...

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Z fordów podoba mi się kuga i co najlepsze to ten pierwszy model. Kuga, sportage czy np. antara to takie suvy które zostawiam sobie w obwodzie jakby jednak brakło funduszy na touarega. Przyznam że chciałbym troszkę zaszaleć ale życie pewnie zweryfikuje moje ambicje. Fajną opcją jest też VW phaeton. Musi być 4x4 :-)

Nie kupuj VW tak szybko , poczekaj troche.

Niedlugo Niemcy beda te smieci technologiczne VW wyprzedawac za pol darmo.

 

W Niemczech pomalu jest wstyd jezdzic ta marka.....

Bzdury...Niemcy, jak mało który naród, sa przywiązani do własnych marek, produktów. W Niemczech wyprzedają diesle z powodów środowiskowych i akurat mam przykład w rodzinie, zresztą, ten sam samochód, ale model nowszy...

I jak sprawuje się sprawuje autko? Chodzi o tego touarega po lifcie? Ja jeżdżę bardzo mało i w moich autach nawet nie za bardzo jest czas aby coś się zepsuło. Obecną Octavie RS mam już 6 lat a zrobiłem 44tyś km ;-)

3.0 tdi jest wiele odmian silnika. Generalnie ten silnik to propozycja dla zamożnych. Jeśli auto ma ponad 100 kkm nalotu i było eksploatowane w trybie wymian LL to:

- najprawdopodobniej będziesz miał do wymiany cały rozrząd. Koszt gratów jak pamiętam (mogę się mylić) to ok. 4500 zł. Ale żeby rozrząd wymienić to trzeba wydrzeć motor z nadwozia albo wyjąć skrzynię biegów (cały rozrząd nie tylko górne łańcuszki),

- wtryski przeważnie padają ok 160 kkm (czasem wcześniej, czasem później). Koszt kompletu u Boscha to ok. 7000 zł z podkładkami i uszczelniaczami + robocizna,

- lubi wypalać się masa od silnika i motor wówczas ciężko odpala (300 zł na nowy kabel w ASO),

- pada czasem turbo i EGR - to typowe dla diesla.

 

Poza tym to komfortowy i mocny motor. Relatywnie mało pali. Jak brać ten model to z silnikami po modyfikacjach, czyli z mocą ponad 230 KM (w A6 to był motor ASB albo kolejne modyfikacje).

Ostatnimi czasy VW nie zrobił prawie żadnego motoru, który nie miałby poważnej wady konstrukcyjnej. Ale BMW ma też swoje za uszami (np. N57) i Mercedes (OM642). Najmniej awaryjne są jeszcze silniki M57N2 BMW. Generalnie auto tej klasy to duże wydatki (drogie ubezpieczenie, olej 8l, drogie filtry, klocki, tarcze, opony, olej w ASB, wielowachaczowe zawieszenie, miechy powietrzne, ...) Po jeździe dwoma modelami podobnej klasy wróciłem do klasy niższej średniej i motoru 2.0. Generalnie podobne osiągi, koszty użytkowania to 50% tych poprzednich, mniej walisz po oczach sąsiadów i niebieskich.

P.S. Mój brat przesiadł się właśnie z BMW E60 3.0D na MB 204 200CGI i zadał mi pytanie: "Po cholerę tyle lat męczyłem się z dieslem?"

Nowe motory 2.0 TSI VW na podwójnym wtrysku robią na razie dobre wrażenie i nie widać w nich wyraźnych wad poprzednika. Może warto zastanowić się nad Tiguanem II albo innym jego klonem z tym motorem? Skrzynia DSG DQ500 (7b ale w mocnym modelach) też na razie nie zdycha. Może rzeczywiście wato się temu bliżej przyjrzeć?

Pozdrawiam

Teoretycznie robocizne mam free (ja mechanik i kuzyn też pomoże). Ceny części zamiennych i ubezpieczenie to ten element który studzi moje zapędy. Teraz mam 200koni (nie jest to dużo ale daje radę) w mojej octavi i niechciałbym aby następny samochód był wolniejszy. Jeździłem ostatnio nowym sorento 2.2crdi z 200 konnym motorem i muł straszny, wiadomo waga auta robi swoje. Dlatego interesuje się touaregiem. Z drugiej strony za tą kasę mogę wytargać np. Superba z 4x4 na którym mi zależy. Sam nie wiem co robić.

Teoretycznie robocizne mam free (ja mechanik i kuzyn też pomoże). Ceny części zamiennych i ubezpieczenie to ten element który studzi moje zapędy. Teraz mam 200koni (nie jest to dużo ale daje radę) w mojej octavi i niechciałbym aby następny samochód był wolniejszy. Jeździłem ostatnio nowym sorento 2.2crdi z 200 konnym motorem i muł straszny, wiadomo waga auta robi swoje. Dlatego interesuje się touaregiem. Z drugiej strony za tą kasę mogę wytargać np. Superba z 4x4 na którym mi zależy. Sam nie wiem co robić.

 

Teoretycznie... Komplet blokad musisz kupić, to też parę zł...

Aby duży SUV jeździł jak 200 KM w Octavii to musisz mieć min. 300 KM i jakieś 600 Nm.

Kupiłbym sobie Superba II 2.0 TSI takiego z 13-14 r. Dałbym cooler z Audi S3, założył downpipe, dał Rogalowi do programu i spokojnie wyszłoby 260-280 KM do bezawaryjnej jazdy na turbinie K03. Patrz by miał najlepiej koła 17" bo zapodasz wówczas hamulce 345/340 z przodu i 310 wentylowane z tyłu. Jeździ to wówczas pięknie, a hamuje również dobrze. Coś wiem bo miałem SII ale 2.0 TDI. Miejsca dla ludków tyle co w Q7 a koszty bieżące to połowa tego co w SUV-ie.

P.S. W Superbie II są gówniane seryjne amortyzatory. Bilstein B6 i jeździ już jak trzeba, nawet bez innych sprężyn.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mówie Tobie - bierz lexa hybryde. Żadne tam VW group. Sprawdzone jednostki, szybkie, bezawaryjne. Silniki na łańcuchu, popychacze hydrauliczne.

Zadnych dpf, kół dwumasowych, turbin, rozrusznika. Na tych samych czesciach zaoszczedzisz kupe kasy.

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Śmierdziel nie ma nic wspolnego z mocą, oszczednoscia i osiagami. Chyba, ze kupiony nowy. Ale zostaja jeszcze rozrzad, napedy, zawieszenie. Jezdze a8 4,2 MPI. Moge powiedziec, ze to jest jeden z niewielu naprawde dobrych samochodow jakimi jezdzilem. Bezproblemowy technicznie, jedzie, a nie udaje, ze jedzie. Wiadomo, ze to nie jest samochod do miasta, bo w cyklu miejskim musi spalic, ale nie wibruje, jest cichutki, jest cicho w srodku, rozrzad na pasku, smieszne pieniadze przy wymianie. Touareg jest samochodem niezbyt udanym, a w dizlu dochodza jeszcze problemy dizla. Raczej celowalbym w infiniti fx 3,7, duzo mniej problemow.

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Nad v8 4.2 z audi też myślałem z tym że w a6 i ten starszy model co gaz bez problemu ogarnia ale musiałbym kupić auto starsze niż mam :-( Skończy się tak że kupię ostavie III RS lub superba i zostanę wierny skodzie chodź chęc posiadania suva jest dość silna.

 

P.S.

To infinity ładne ;-)

Octawia rs, superb, tuareg, troche duzy rozrzut i wszystko z innej parafii. Z nowszych audi to tylko 3,0 benzynowy z kompresorem ma w tej chwili dobrą opinie, ew. 4,0 v8 ale to nie dla Ciebie, do glowy przychodzi a6 allroad, lepszy niz wszystko co wymieniles.

 

Trzeba sobie tez uzmyslowic, ze suvy to moda. Nie prowadza sie tak dobrze jak nizsze samochody, a przy zawieszeniu pneumatycznym podnosze sobie samochod gdzies na wsi, czy w sniegu o te kilka centymetrow i tez przejezdzam. Samochod nie traci na konstrukcji, charakterystyce tak jak suv. Na lodzie te suvy fikaja niezle kozły z uwagi na mase i kierowcow, ktorzy mysla, ze wykupili niesmiertelnosc.

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Wiem, wiem rozrzut niezły ale to dlatego że sam nie wiem czego chcę. Napaliłem się na suva ze względu na dziury w naszych pięknych drogach (jeżdżę głównie w mieście) oraz jak po ostatnich ulewach musiałem trawnikami i chodnikami do domu wracać i omal nie zatopiłem auta. Najpierw chciałem audi q5 ale w tej cenie można dostać touarega i tak już poszło. Na razie robię rozeznanie bo nie chce kupić i żałować.

Chlopaki dobrze 3.0TDI opisali...jak juz te motory nowsze (z literka C) troche mniej sie sypia jak te stare 3.0TDI ale zawsze jak juz cos padnie naprawa kosztuje.

 

W tej chwili za ok 150tys zl masz nowa Kuge w wersji Vignale z 2.0D 4x4 i automatem pod maska, Vigniale ma naprawde ladne skórki, bardzo bogate wyposazenie i kilka smaczków które osobiscie mi pochodza.

 

Jako zagorzały (dawny fan) VW powiem Ci ze ta Kuga w tej wersji jest bardzo ciekawa alternatywa dla np nowego Tiguana (podobna wielkosciowo) a silniki Forda o wiele lepsze od 2.0TDI z grupy VW z intercoolerami wodnymi :)

 

Tiguan 6 letni to albo z pewnego zródła (mały przebieg bezwypadek ale wtedy cena chora) albo nastaw sie na czeste wizyty w nieautoryzowanych serwisach (bo te w ASO zrujnuja Cie finansowo).

Poczekam jeszcze co pokaże skoda bo ponoć ma wyjść nowy model karoq który ma być mniejszy od kodiaka. Kuga mi się bardzo podoba ale ten pierwszy model. Może audi allroad lub skoda outdor?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.