Skocz do zawartości
IGNORED

Jak podłączyć głośniki z mniejszą oporowością do Tonsil Fenix

huiggi

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kolumny Tonsil Fenix, pierwszy model. Bez subwoofera. Podłączone są bezpośrednio do amplitunera Yamaha AX-500 przewodami głośnikowymi.

Niestety siadły mi dwa niskotonowe głośniki z prawej kolumny, a wymiennych GDN 16/50/19 15ohm nie ma już w sprzedaży, więc polecono mi GDN 17/50/2 4ohm jako najbliższe zamienniki. No to kupiłem i nie bardzo wiem jak je teraz podłączyć. Wygląda to tak jak poniżej.

Wiem tylko, że głośniki 15 ohm były łączone równolegle, a głośniki 4 ohm musiałyby być połączone szeregowo. Poza tym musi być jeden 15ohmowy w każdej kolumnie żeby grały równo.

Problem polega na tym, że nie mam za bardzo doświadczenia z elektroniką i nie wiem co gdzie przylutować. Pomóżcie pls.

Vdv2jM7.png

oddaj te nowe głośniki do sklepu i oddaj te zepsute do naprawy-nie można zamienić głośników bez ingerencji w zwrotnice-wyjdzie bigos

Gość rydz

(Konto usunięte)

Przełożyłbym jeden z dwu dobrych starych głośników do drugiej kolumny , i dodał np na dół nowe po jednej sztuce na kolumnę .

Ingerencja w zwrotnice zapewne musi być , załóż temat w zakładce Diy , może chłopaki pomogą .

@szpotek73 dobrze radził, bo nie da się wykorzystać jednocześnie 15 Ohm i 4 Ohm.

Albo dokupisz jeszcze dwa czteroomowe, albo:

zostawisz jedną kolumnę z dwóch równoległych 15, tak, jak było połączone fabrycznie,

a drugą skleisz z dwóch 4 Ohm połączonych szeregowo, ( czyli plus z minusem ) włączone w miejsce,

gdzie są w drugiej kolumnie te 15 Ohm połączone równolegle.

Mam nadzieję, pisząc to, że wiesz, co znaczy łączyć szeregowo i równolegle.

Ale tak, jak napisałeś - raczej będą grały inaczej, niestety.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

A nie można wymienić cewek w uszkodzonych głośnikach?