Jump to content

Recommended Posts

Ale Szpaku,każdy słyszy inaczej.Co nie zmienia faktu że niektóre klocki są źle wycenione.

 

Trochę lepszy był Burmester 082. Grał bardziej wyrównanym gładkim dźwiękiem ale oba grały bez wypełnienia i dociążenia, dzwiękiem wypranym z emocji.

To jak słyszymy nie ma tu nic do rzeczy, chodzi raczej o punkt odniesienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest aqs

Jak bym miał tyle na sprzęt, to kupiłbym Krell FBI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak bym miał tyle na sprzęt, to kupiłbym Krell FBI

 

Wiem, że to kwestia gustu i być może nawet "gra" ale ... paskudny jest jak nieszczęście ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale żeby było w temacie ...

Polecam właśnie Wilson Audio Sophia3, widziałem niedawno za 10,5tys€. Pełne pasmo z berylem na górze. Oczywiście jeżeli będziesz miał możliwość odpowiednio je ustawić w 20m.

Edited by szpakowski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja standardowo "poszperałbym" w kolumnach S16 Hertz.

Ethosy są w Twoim zasięgu, ew. Arcady 3.5 lub trochę w innym kierunku: Credo

Do wyboru, do koloru, z topowymi głośnikami, stosowanymi w najdroższych konstrukcjach powszechnie znanych producentów "hiendu", bez grama oszczędności na zwrotnicach, obudowach.

 

Moim zdaniem te kolumny to cenowa okazja, w stosunku do tego co prezentują.

Zasilić dobrze można je na różne sposoby. zwłaszcza w takim budżecie, gdybym miał teraz do wydania 50, 100, 200 tys. na pewno budowałbym zestaw wokół Ethosów lub Credo i nie byłoby przesadą przeznaczenie większości tej kwoty na wzmocnienie, źródło i resztę.

 

Kolejnym plusem jest możliwość delikatnego dostrojenia pod konkretne pomieszczenie bez nadmiernej ingerencji w konstrukcję (z reguły kończy się na zmianie przełącznikiem lub zmianie rezystora będącego w łatwo dostępnym miejscu)

 

To moja propozycja, po dość dłużej liczbie odsłuchów zestawów oscylujących w kwocie, o której piszesz.

Edited by konradwo
  • Like 2

Aries Mini > LKS MH-DA004 > Cayin A70T MKII > Studio 16 Hertz Arcada 3,5

CA 851N > Accuphase E-408 > Infinity Kappa 8.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

To moja propozycja, po dość dłużej liczbie odsłuchów zestawów oscylujących w kwocie, o której piszesz.

 

Możesz podać, z jakimi zestawami z okolicy 40 000 - 50 000 zł przyrównywałeś te polecane?

 

Bez tego wypowiedź nie niesie żadnej treści.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest aqs

Możesz podać, z jakimi zestawami z okolicy 40 000 - 50 000 zł przyrównywałeś te polecane?

 

Bez tego wypowiedź nie niesie żadnej treści.

 

Ja porównywałem Credo z tym czymś w kapeluszu, wlm-gran-wiola_.jpgkapelusze nie mają w ogóle basu, góra jak z 40 letnich Pioneerów HPM, przestrzeń mają ale nic poza tym. Nie będę wymieniał nazwy firmy z grzeczności. :)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

góra jak z 40 letnich Pioneerów, przestrzeń mają

 

To się wyklucza. Posłuchaj ich lepiej... WLM Gran Viola MkIII

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten średniak to z telewizora? Co tu się dziwić jak te WLMy to koszt wykonania 3kzł. Tyle to kosztują zwrotnice w Credo :)

Ciekawe jakby wypadły na tle Canto Grandów. Detal ponad 50kzł para, niezłe jaja. Ciekawe czy mają chociaż najtańsze WBTy? Najprostsza skrzynia, tanie estradówki i maskownice na kołki. Bas jest ale u sąsiada.

Edited by Szymon1
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz ok. 150 relacji na tym forum z porównań do wszystkiego, co było wystawiane na AS w Warszawie. Jak chcesz mogę podesłać porównanie z topowymi Audio Physic. Pan Grzegorz ze Studio 16 Hertz zna brzmienie kolumn tej firmy, dlatego... planuje zrobić następne, większe kolumny. Chociaż on wie do czego dąży.

 

Detal ponad 50kzł para

 

Zobacz o ile różni się w cenie wersja pasywna od aktywnej, to dowiesz się jaki jest koszt zwrotnicy. W tej wersji kosztują dużo więcej.

 

Ciekawe czy mają chociaż najtańsze WBTy?

 

I to jest właśnie diametralna różnica w podejściu. Niektórzy pociskają kit, że od gniazd zależy jakość dźwięku, a inni po prostu projektują kolumny do grania w prawdziwej skali - bazują na umiejętnościach a nie metkach. Ale mam dobrą wiadomość: tak, terminale są firmy WBT. Możesz więc w spokoju kupić :-)

Edited by Wuelem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz podać, z jakimi zestawami z okolicy 40 000 - 50 000 zł przyrównywałeś te polecane?

 

Bez tego wypowiedź nie niesie żadnej treści.

 

Sporo ich było, lecz często były tak słabe, że szybko puściłem je w niepamięć ;)

 

Ten średniak to z telewizora? Co tu się dziwić jak te WLMy to koszt wykonania 3kzł. Tyle to kosztują zwrotnice w Credo :)

Ciekawe jakby wypadły na tle Canto Grandów. Detal ponad 50kzł para, niezłe jaja. Ciekawe czy mają chociaż najtańsze WBTy? Najprostsza skrzynia, tanie estradówki i maskownice na kołki. Bas jest ale u sąsiada.

 

To poniekąd dobra koncepcja - oddzielasz część niskotonową, wstawiasz do piwnicy, salonu nie zagraca a baaass jest ;)

 

 

Wracając do tematu wątku: Huberto1984 czy wzmocnienie lampowe też wchodzi w grę?

W jakiej części świata mieszkasz (po cenach podanych w funtach, wnioskuję, że nie ma Cię w PL)?

  • Like 3

Aries Mini > LKS MH-DA004 > Cayin A70T MKII > Studio 16 Hertz Arcada 3,5

CA 851N > Accuphase E-408 > Infinity Kappa 8.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejnym plusem jest możliwość delikatnego dostrojenia pod konkretne pomieszczenie bez nadmiernej ingerencji w konstrukcję (z reguły kończy się na zmianie przełącznikiem lub zmianie rezystora będącego w łatwo dostępnym miejscu)

 

O kurde. I tak później inaczej niż oryginał brzmiąca kolumna, dostaje jakieś dodatkowe oznaczenie, czy jak się potem w tym połapać? Wyjdzie na to, że niby wiadomo z jakim modelem kolumny ma się do czynienia ale ile będzie miała wspólnego z brzmieniem tego samego modelu kolumn, nie wiadomo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dobrą sprawę każdą kolumnę można przerabiać, więc nie wiem, czy to coś nowego albo wyjątkowego. To tak zwana modyfikacja.

Edited by insaimz

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja bym kupił używane Avantgarde Acoustic i do tego przedwzmacniacz ,źródło cd albo gramofon. Myślę że to byłby koniec poszukiwań.

Edited by Darek67

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dobrą sprawę każdą kolumnę można przerabiać, więc nie wiem, czy to coś nowego albo wyjątkowego. To tak zwana modyfikacja.

Zmiany pozycji wbudowanego przełącznika do niskich częstotliwości chyba nie można traktować jak modyfikacji?

 

Kolumny wychodzą od producenta ze standardowym strojeniem, takim jak każda inna.

Jeśli ktoś ma ochotę i nie boi się lutownicy to może zmienić też łatwo dostępny rezystor na inny, dostrajając w MINIMALNYM zakresie ilość wysokich tonów do swoich potrzeb, jeśli ktoś potem kupuje taką kolumnę z rynku wtórnego to prawdopodobnie właściciel mu o tym wspomni i da oryginalne rezystory.

Nie w każdej kolumnie zrobisz to łatwo i szybko.

Kupując zaś nowe otrzymujemy standardowo strojoną kolumnę.

 

Nie widzę więc żadnego problemu.

Równie dobrze można by było napisać "o kurde ten wzmacniacz używany ma już 10 lat i może mu kondensatory podeschły i nie gra jak w oryginale", tego juz kompletnie nie zweryfikujesz bez porównania z nowym i co wtedy?


Aries Mini > LKS MH-DA004 > Cayin A70T MKII > Studio 16 Hertz Arcada 3,5

CA 851N > Accuphase E-408 > Infinity Kappa 8.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wuelem

Z całym szacunkiem ale kolumny WLM grają jak kolumny estradowe - głośno, chamsko z karygodną jakością niezróżnicowanej góry ( co z tego że jest jej dużo). Wyrafinowania, jakości i gładkości - BRAK.

 

Ale jak się tak zastanowić to jak mają grać - jak maja "estradowe" głośniki za parę groszy.

Edited by babatular
  • Like 2

In my humble opinion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak łatwo dowieść mają głośniki (Eminence) w cenie np. Scan-Speaka:

 

- seria Discovery - średnio do 400 zł/szt.

- seria Revelator - średnio do 1000 zł/szt.

 

Akurat góra jest powszechnie chwalona - stąd przypuszczenia o głośnikach plazmowych, planarnych. Realne 3D przed słuchaczem.

Mam zupełnie odmienne zdanie o możliwościach tych kolumn, ale czytam Twoją opinię z zainteresowaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak bym miał tyle na sprzęt, to kupiłbym Krell FBI

 

....to jest moje marzenie aby kiedyś FBI staną obok Jadis ;-)

na razie nie szukam ale może kiedyś....tylko nie widzę żadnych ogłoszeń o sprzedaży FBI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wuelem

Z całym szacunkiem ale kolumny WLM grają jak kolumny estradowe - głośno, chamsko z karygodną jakością niezróżnicowanej góry ( co z tego że jest jej dużo). Wyrafinowania, jakości i gładkości - BRAK.

 

Ale jak się tak zastanowić to jak mają grać - jak maja "estradowe" głośniki za parę groszy.

Nie może być :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie nie macie swoich wątków to kłótni??

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest aqs

....to jest moje marzenie aby kiedyś FBI staną obok Jadis ;-)

na razie nie szukam ale może kiedyś....tylko nie widzę żadnych ogłoszeń o sprzedaży FBI

 

FBI bardzo rzadko występuję na rynku wtórnym, poczytaj o FPB-400cx to coś dla Ciebie :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
<br />Wracając do tematu wątku: Huberto1984 czy wzmocnienie lampowe też wchodzi w grę?<br />W jakiej części świata mieszkasz (po cenach podanych w funtach, wnioskuję, że nie ma Cię w PL)?<br /> <br /> <br />

 

Mieszkam w UK. Lampa jak najbardziej wchodzi w gre. Jakiegos unison research, VTL albo jadis wlasnie...

 

Co do polskich kolumn to mam obawy, ze moge ich tu nie dostac na odsluchy. Na pewno bedzie ciezko.

 

Krell FBI czasem jest wystawiany na europejskich marketach, rzadko, ale bywa. Podobnie gryphon diablo, wyzsze Mcintoshe czy Vitusy. Accu moge zalatwic prosto z JPN od znajomego.

 

Pamietajcie, ze pokoj ma miec tylko ok 20m...


Wieza STEREO Technics :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hubert będę śledzić twój wątek. Bardzo ciekawi mnie rozwinięcie a jeszcze bardziej zakończenie tego wątku :)

Zwróć jeszcze uwagę na kolumny wilson audio

  • Like 1

www.facebook.com/S4Home/ - polub nas! Śledź nowości i promocje.

Co wybrać? Od czego zacząć? Jak ustawić? Doradzamy zarówno w sprzęcie nowym jak i używanym. Dla forumowiczów niższe ceny. Zapraszamy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

FBI bardzo rzadko występuję na rynku wtórnym, poczytaj o FPB-400cx to coś dla Ciebie :)

 

Napisz proszę kilka słów o FPB- 400cx...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To raczej temat na następny rok, więc moje odsluchy też nie szybko się zaczną. FPB był ostatnio na aukcji w UK chyba tydzień temu.


Wieza STEREO Technics :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest aqs

Napisz proszę kilka słów o FPB- 400cx...

 

Cóż tu pisać, przepotężny dźwięk z super kontrolą i barwą, jak chcesz wiedzieć więcej to na PW mogę Ci podać kto go ma z pre KCT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miales okazję w uk sprawdzić neat?


www.facebook.com/S4Home/ - polub nas! Śledź nowości i promocje.

Co wybrać? Od czego zacząć? Jak ustawić? Doradzamy zarówno w sprzęcie nowym jak i używanym. Dla forumowiczów niższe ceny. Zapraszamy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miales okazję w uk sprawdzić neat?

 

Ultimatum... Tak słuchałem. Miałem nawet podstawki u siebie XLS. Słuchałem też kilka razy XL6. Potęga brzmienia. Naturalne granie, dobrze zbalansowane w sumie to nic złego nie mogę o tych kolumnach powiedzieć. Potrzebuja prądu i miejsca. Pierwszy raz słuchałem podłogowek z dzielonym zestawem naim za grubą kasę. Grało "jak z nut".

  • Like 1

Wieza STEREO Technics :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to nie to?


www.facebook.com/S4Home/ - polub nas! Śledź nowości i promocje.

Co wybrać? Od czego zacząć? Jak ustawić? Doradzamy zarówno w sprzęcie nowym jak i używanym. Dla forumowiczów niższe ceny. Zapraszamy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to nie to?

 

Myślę, że z odpowiednim systemem można z tych kolumn wyciągnąć prawdziwie hi-endowy dźwięk. Chciałbym bardzo posluchac proac k6, fact 12, dynaudio c2, Harbeth 40.1/2, ATC 50 i jeszcze paru innych kolumn w bezpośrednim "starciu" na jednym odsłuchu z octave v80se, krell FBI, gryphon diablo 300, vitus ri100 i jeszcze z dwoma-trzema innymi wzmakami a tak się nie da niestety.

 

 


Wieza STEREO Technics :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.