Skocz do zawartości
IGNORED

Tonsil vs. STX


Polik

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni forumowicze,

ostatnio zastanawiam się czy rozwijający się i produkujący coraz to lepsze zestawy głośnikowe STX może zagrozić konkurencyjnemu "tonsilowi" oferując produkty podobnej jakości za dużo niższą cenę...obie firmy zrobiły duży postęp technologiczny w ostatnich latach i można dostrzec duży potencjał technologiczny obu firm ,które mierzą coraz częściej w klasę hi-and. W internecie można przeczytać wiele informacji ,że nawet podstawowa linia zestawów głośnikowych stx-a jest groźnym konkurentem dla konstrukcji 2-3x droższych i tak się zastanawiam jakie szanse w teście odsłuchowym mogły by mieć podstawowe produkty stx-a np: z tonsilowską serią premium - chodzi mi o porównanie monitorków stx 110n z tonsil premium sat lub podłogówek tonsil premium z stx f 140n :) Tak wiem najlepiej posłuchać i ocenić tylko to nie takie proste -może ktoś z was ma taką wiedzę zapraszam do dyskusji :)

Pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tonsil i postęp? Chyba odwrotnie, w ciągu ostatnich 10 lat Tonsil staczał się i teraz nie wykazuje się absolutnie niczym nowym i odkrywczym. W porównaniu do lat 90tych to jest firma- zombie. Jaki hi-end, Tonsil ledwie utrzymuje się przy życiu, z dawnej fabryki na kilku ha został jeden barak i żadnego zaplecza badawczego.

Premium to już tylko z nazwy- wiele lat temu, gdy na rynku pojawiły się pierwsze tak nazwane kolumny, poleciłem je znajomemu i je kupił. Do dziś ich używa i mogę z całą pewnością stwierdzić, że dzisiejsze Premium nie ma za wiele wspólnego z pierwowzorem- podobna obudowa, ale dużo słabsze głośniki niskotonowe. Zwrotnicy się nie przyglądałem, ale znając dzisiejsze oszczędności, pewnie też okrojona jakościowo. Dość powiedzieć, że obwody magnetyczne głośników starego premium ledwo przechodziły przez otwór, teraz mają std wielkość, kolumny też ważą sporo mniej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do porlick

 

 

Kolego jakoś nie znalazłem nigdzie informacji ,że obecne zestawy głośnikowe serii premium tonsila zostały "zubożone"...

 

Tonsil zatrzymał się w rozwoju ,a w sieci można przeczytać informacje o nowej technologii produkcji gł. wysokotonowych o tym że firma zatrudnia ok 50 osób,że nowe serie zestawów głośnikowych takich jak: pulse,omega,maestroIII czy seria siesta oraz premium -to konstrukcje b. nowoczesne - są też testy z których wynika ,że tonsil ma naprawdę się czym pochwalić...

 

Pozdrawiam.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jakoś nie znalazłem nigdzie informacji ,że obecne zestawy głośnikowe serii premium tonsila zostały "zubożone"...

Bo to nie powód do przechwałek.

są też testy z których wynika ,że tonsil ma naprawdę się czym pochwalić...

Artykuły sponsorowane.

pulse,omega,maestroIII czy seria siesta oraz premium -to konstrukcje b. nowoczesne

Może poza Pulsem i omegą, które powstały niedawno, reszta to co najwyżej drobne odświeżenie wyrobów z lat 90tych.

Premium znam z własnego doświadczenia i twierdzę, że nowe staremu do pięt nie dorasta- to całkiem inne głośniki.

firma zatrudnia ok 50 osób

Kiedyś pracowało tam kilka setek, w tym kilkunastu konstruktorów, którzy dysponowali poważnym zapleczem laboratoryjnym, w tym dużą komorą bezechową- co mają dziś? Jeden barak na całą firmę!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Rety czego to oni w tym baraku nie robią....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie zadnej, zupelnie nowej gamy produktow nie pokazali. To co robia to odgrzewane kotlety, na starych technologicznie glosnikach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie zadnej, zupelnie nowej gamy produktow nie pokazali. To co robia to odgrzewane kotlety, na starych technologicznie głośnikach.

 

Te stare technologicznie głośniki wcale nie są takie złe trzeba je tylko odpowiednio zaaplikować chociaż z tym też bywało różnie. Mam współczesne kolumny na Seasach i dwie pary Tonsili (35 i 40 lat). Takie bodaj zg15c na materiałowej membranie grają przyjemniej niż dzisiejsza chińszczyzna dołączana do mini wież sam używam ich jako zamiennika do takiej miniwieży a miałem je na śmietnik wyrzucić. Gdyby dobrze aplikowali te głośniki które mają są w stanie produkować dobrze brzmiące kolumny dla niezamożnych zjadaczy kotletów a i dla świadomych audiofilii też by się coś znalazło. Ostatnio stare ZG80C115 na kobalcie poszły za coś ok 4kPLN na aukcji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozsypujące się zawieszenia z tandetnej pianki stosowane do dziś

i żadnej wysokotonówki z pasmem choćby od 2,5 kHz stanowią jak dla mnie

wystarczający powód, żeby o Tonsilu zapomnieć.

Sentyment doskonale rozumiem, wyboru dziś już nie.

Przyznam, że moimi pierwszymi oddzielnie kupowanymi kolumnami były Altusy 75;

co prawda od razu upgradowane, ale po tym zabiegu kilka lat grały bez przykrości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ring radiator rules

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście mamy też inne produkty rodzime jak Pylon, Harpia, Studio 16 HZ czy Audio Academy, gdzie dostajemy na prawdę dobre produkty.

Do tego całą masę producentów zagranicznych którzy realnie wyceniają swoje produkty. Magnat, Heco, Elac itp

Wiec myślę że obie firmy muszą jeszcze chwilę popracować aby mieć uznanie nawet na naszym rynku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polik , niektórzy na tym forum maja to do siebie, że są uczuleni na nazwę Tonsil. Taka przypadłość i nic z tym nie zrobisz. Choćby nie wiem jakie kolumny wyprodukowali, dla tych panów zawsze będzie to gówno bo to przecież Tonsil i grać to nie ma prawa. Mam Siesty i nie żałuję ani jednej wydanej na nie złotówki. Polecam także STX Electrino jako niedrogie i fajnie grające, natomiast tańszych modeli Pylona raczej unikaj.

Zresztą popytaj na innych, bardziej cywilizowanych forach, gdzie na słowo Tonsil nikt nie dostaje białej gorączki (audiohobby, elektroda). Pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z wyrobami tonsilowskimi miałem latami do czynienia i mogę pisać z autopsji, że w ostatnich 10-ciu latach rozwoju nie widzę u nich żadnego. Wręcz przeciwnie, staczają się. Było parę niezłych konstrukcji, było też trochę innowacji, ale przeważnie jeszcze w XX wieku. Teraz to już tylko jazda na wspomnieniach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tango 150, Bolero 300, TLC Classic 2, Tango 200, Excellence, Siesta, Pulse. Reszta modeli raczej do zapomnienia.

 

i żadnej wysokotonówki z pasmem choćby od 2,5 kHz

 

GDWK 11/100 można było filtrem 3 rzędu spokojnie ciąć od 2khz i w dobrej aplikacji brzmiał całkiem nieźle

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam że STX ma dużo ciekawszą ofertę, przede wszystkim lepiej grającą za mniejsze pieniądze. STX electrino 250, 150 to świetna oferta dla mniej zamożnych, są też serie FX, FS i cenione monitorki. Dla fanów podmuchów i dużych gabarytów ma model F-360.

Tonsil poza Siestą i Pulse ciągle robi wariacje na temat odgrzewanych Altusów.

Myślę że jest spora grupa młodych ludzi którzy słysząc u znajomych Altusy, wolała kupić coś lepszego, a że może patriotycznie to STX i to był niegłupi ruch . Natomiast fanów Altusa najczęściej można zobaczyć na YT i filmach z cyklu mam 3 pary Altków kupię sobie kolejną by bujać bas, koszmar.

A że są inni rodzimi producenci kolumn, strzelam jest ich przynajmniej 10, którym Tonsil nie jest w stanie zagrozić jakością choćby na milimetr, tylko cieszy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tango 150, Bolero 300, TLC Classic 2, Tango 200, Excellence, Siesta, Pulse. Reszta modeli raczej do zapomnienia.

 

 

 

GDWK 11/100 można było filtrem 3 rzędu spokojnie ciąć od 2khz i w dobrej aplikacji brzmiał całkiem nieźle

Większość modeli to jeszcze XX w. A po cięciu tego głośnika na 2 kHz jego wytrzymałość mocowa w dolnym zakresie byłaby śmiesznie niska, więc to tylko teoretyczna możliwość.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po cięciu tego głośnika na 2 kHz jego wytrzymałość mocowa w dolnym zakresie byłaby śmiesznie niska, więc to tylko teoretyczna możliwość.

 

ogólnie nigdy nie byłem fanem cięcia przy 2khz, mam złe doświadczenia ale to nieistotnie. Większość renomowanych firm (Seas, ScanSpeak, Usher itd) raczej rekomenduje cięcia 2,5khz lub wyżej, np Seas 27TDFC przenosi od 1,5 a producent zaleca ciąć nie niżej niż 2,5 khz filtrem 12db/okt , podobnie ma się sprawa z Vifa D27TG35-06. Wiadomo, że teoria z praktyką często się nie pokrywa, skoro Tonsil w przypadku 11/100 informuje o paśmie od 4 khz wzwyż a można go spokojnie ciąć od 2khz to znaczy, że w przypadku w/w można stosować podobną praktykę. Ogólnie temat rzeka, aplikacja (zestawienie midwoofera z tweeterem) ma wiodące znaczenie, nawet największe mezalianse jeśli chodzi o przetworniki mogą ze sobą zagrać wybitnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GDWK 11/100 można było filtrem 3 rzędu spokojnie ciąć od 2khz i w dobrej aplikacji brzmiał całkiem nieźle

 

Nie, nie brzmial nawet niezle. Problem z kopulkami Tonsila jest w znieksztalceniach powyzej 5 khz, ktore rosna lawinowo. Na chwile obecna produja tylko starocie, albo skleja do kupy stalowy kosz, wieksza cewka, zwieszenie z gumy zamiast pianki, stara membrana papierowa i oglaszaja nowy glosnik 30cm, za ktory trzeba zaplacic 350zl... Jak dla mnie sa w ofercie Tonsila ciekawe glosniki, ale glownie midbasy. Glosniki sredniotonowe i wyskotonowe to dramat.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Źródło hifi choice... na temat możliwości technologicznych firmy tonsil odnośnie gł. wysokotonowych.

 

Altus 380 pokazują potencjał, jakim obecnie dysponuje marka Tonsil. Odpowiada za to chociażby zupełnie nowy głośnik wysokotonowy zastosowany w tych nowych kolumnach. Tytanowa kopułka jest bardzo lekka, a przy tym sztywna (jej masę znacznie zredukowano względem wcześniej wytwarzanych przez Tonsil głośników wysokotonowych wyposażanych w kopułki z tego samego materiału), dzięki czemu znacznie zyskano na rozdzielczości przekazu, zwłaszcza w momentach, kiedy do głosu dochodzą najsubtelniejsze sygnały kierowane ze zwrotnicy na wejścia do cewki głośnikowej. Generalnie największą i znaczącą zmianą konstrukcyjną, jaką wykorzystano w przypadku najnowszego tweetera specjalnie stworzonego z myślą o kolumnach Altus 380, jest użycie specjalnie przygotowanego zawieszenia – kopułkowa membrana nie jest na sztywno połączona z pozostałymi elementami głośnika, jak miało to miejsce w przypadku wcześniej produkowanych głośników wysokotonowych wyposażonych w tytanowe membrany. W tym konkretnym głośniku zastosowano specjalne zawieszenie – można to porównać do zawieszenia samochodu tłumiącego nierówności jezdni. Podobnie jest z tytanową kopułką, która dzięki gumowemu zawieszeniu nie wpada w rezonanse i nawet podczas pracy przy wysokich poziomach głośności nie wydaje charakterystycznego przydźwięku, co miało miejsce w przypadku głośników starszej daty z kopułkami montowanymi na sztywno.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łał, w końcu zrobili normalne zawieszenie tytanowe kopolki. Niemozliwe!

W latach 90tych kmbinowali z tytanem i włóknem węglowym, biocelulozą, zanim zbankrutowali i pozwalniali inżynierów, (lub sami poodchodzili), A teraz taki postep! ;-)

 

Co jeszcze wymyślą nowego- obudowę że sklejki, czy może w końcu jakieś usztywnienia wewnątrz skrzynki?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam że STX ma dużo ciekawszą ofertę, przede wszystkim lepiej grającą za mniejsze pieniądze. STX electrino 250, 150 to świetna oferta dla mniej zamożnych, są też serie FX, FS i cenione monitorki. Dla fanów podmuchów i dużych gabarytów ma model F-360.

Tonsil poza Siestą i Pulse ciągle robi wariacje na temat odgrzewanych Altusów.

Myślę że jest spora grupa młodych ludzi którzy słysząc u znajomych Altusy, wolała kupić coś lepszego, a że może patriotycznie to STX i to był niegłupi ruch . Natomiast fanów Altusa najczęściej można zobaczyć na YT i filmach z cyklu mam 3 pary Altków kupię sobie kolejną by bujać bas, koszmar.

A że są inni rodzimi producenci kolumn, strzelam jest ich przynajmniej 10, którym Tonsil nie jest w stanie zagrozić jakością choćby na milimetr, tylko cieszy.

 

Bardzo dobrze że mamy ileś tam garażowych manufaktur niemniej ich oferta skierowana jest do dobrze zarabiających natomiast do powiedzmy 1-2-3k PLN nie mają wręcz nic do zaoferowania. Poza pojedynczymi przypadkami manufaktury te nie wnoszą też wiele albo zgoła nic w rozwój bo jedyne co robią to mniej lub bardziej umiejętnie wkładają w obudowy importowane głośniki wymyślone przez zachodnich konstruktorów...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobili też bardzo lekką i sztywną kopułkę plus normalne jej zawieszenie... wyglada ze podziały zwrotnicy i brzmienie kopułki bedzie na bdb poziomie...

 

Do sls jakie monitorki stx masz na myśli ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza pojedynczymi przypadkami manufaktury te nie wnoszą też wiele albo zgoła nic w rozwój bo jedyne co robią to mniej lub bardziej umiejętnie wkładają w obudowy importowane głośniki wymyślone przez zachodnich konstruktorów...

Uzywaja importowanych glosnikow, bo to co proponuje nasz rynek, jest po prostu slabe, a cena niezbyt atrakcyjna. Po prostu. Tylko sam producent jak wymionione STX i Tonsil moga zaproponowac wlasne zestawy w dobrej cenie, bo koszty wyprodukowania maja znacznie nizsze od typowej manufaktury. Proste jak budowa cepa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozsypujące się zawieszenia z tandetnej pianki stosowane do dziś

i żadnej wysokotonówki z pasmem choćby od 2,5 kHz stanowią jak dla mnie

wystarczający powód, żeby o Tonsilu zapomnieć.

Sentyment doskonale rozumiem, wyboru dziś już nie.

Przyznam, że moimi pierwszymi oddzielnie kupowanymi kolumnami były Altusy 75;

co prawda od razu upgradowane, ale po tym zabiegu kilka lat grały bez przykrości.

Pianki to pewien problem ale stosowało je wielu ze Scan-Speak włącznie. Nie wiem czy ktoś wiesza psy z tego powodu na Proac Studio 100.

Tonsil chyba niepotrzebnie wchodząc w kooperację z Pionierem porzucił wszystkie poprzednie konstrukcje. Miałem w rękach kilka GDN16/10, po 40 latach

guma w tych głośnikach jest ciągle dobra nie mówiąc że te głośniki lepiej grają od późniejszych.

O ile mówimy o zestawach trójdrożnych wysoka częstotliwość podziału nie jest problemem i nie ma większego znaczenia o ile kolumna gra dobrze czy jest to 2.5kHz czy 4kHz.

Tu chyba nie ma się bardzo czego czepiać. Podstawowym problemem w latach 80-tych i 90-tych stała się niska jakość kolumn i głośników w ogóle.

Miałem np. zestaw z subwooferem, w satelitach przy lekkim dotknięciu palcem skraju membrany czuć było że karkas cewką trze po nabiegunniku czysta porażka.

Głośniki z tego zestawu dawno poszły na złom a paździerz do pieca. Co do dzisiejszego Tonsilu cóż życzmy mu szczęścia. Obecne kolumny słupki też mają swoje ograniczenia i uważam jest miejsce dla Altusów o ile będą dobrze zrobione i uczciwie wycenione. Wielu ludzi za żadne skarby nie wymieni 30cm głośnika na basie na 15 czy 20 cm, coś w tym jest.

 

Do sls jakie monitorki stx masz na myśli ?

 

O co pytasz dokładnie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alez przeciez mozna zrobic dobre 3 way na 30cm basie, nie widze zadnych przeszkod. Tylko w przypadku Tonsila, chodzi chyba wylacznie o podtrzymanie legendy, ktora jest fundamentem sprzedazy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie brzmial nawet niezle. Problem z kopulkami Tonsila jest w znieksztalceniach powyzej 5 khz, ktore rosna lawinowo

 

W Tango 150 był cięty filtrem 12db/okt przy 3khz i to było dla niego optymalne cięcie. Liniowość jego charakterystyki nie jest idealna ale też nie jest tragiczna. Największą pracę wykonywał tam midbas 13/40/3. Wiem, bo mam t monitory i trochę się ukombinowałem żeby dobrać im dobry piec i z ciepło grającym wzmacniaczem ta kopułka a właściwie całe kolumny brzmią dobrze. Zestawienie też ma spore znaczenie.

 

No i jeszcze tak mi się przypomniało - kiedyś były takie kolumny chyba Totem Staff. Tam siedziały 11/100 i chyba 13/40/2 ? lub 13/50/1 ? Kosztowało to 6 tysięcy. Z recenzji wynikało, że brzmiały rewelacyjnie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była też wersja Tango z tweeterami Heco i grało to o niebo lepiej z powodów o których była już mowa. W tej wersji zwrotnice projektował jak pamiętam Pan Nejmański.

 

Wykonałem wiele zestawów DIY na różnych głośnikach, od Tesli I tonsila poczynając poprzez Seasy Scany Vify Etony itd. Własciwie to każda firma ma conajmniej jeden udany głośnik o kilka firm całe udane serie. Bardzo dobrym przykładem jest to porównanie bo np. taki Tonsil miał jeden udany głośnik według mnie tzn. szklana 5" i właściwie na tym koniec, natomiast STX ma lub miał genialną serię AWX oraz 5" AKX oraz ceramicznego tweetera. Szkoda że dwa ostatnie nie są już produkowane.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi zapewne o 13/50/9 wersja 6 i 12 ohm ale midwoofer 13/40/3 z podwójnym magnesem też był świetny

 

13/50/9 montowano w Premium tak jak kolega Porlick pisze, dodatkowo był w Excellence z tym, że tam był w wersji ekranowanej

 

Była też wersja Tango z tweeterami Heco i grało to o niebo lepiej z powodów o których była już mowa. W tej wersji zwrotnice projektował jak pamiętam Pan Nejmański.

 

o której wersji Tango piszesz? 150 czy 200? Masz schemat tej zwrotnicy i jaki tam konkretnie tweeter siedział?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 14

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.