Skocz do zawartości
IGNORED

Regulacja ramion - jeszcze jedna !


dudivan

Rekomendowane odpowiedzi

Oto co odkrylem: zdjecie ramienia gramofonowego i jakas tajemnicza regulacja conical/eliptical. Prosze zwrocic uwage na cienki pret obok glownej rury ramienia, podejrzewam, ze to ramie ze zmiennym katem korekcji wkladki Takie ramiona byly stosowane w l. 60-tych, pozniej nie wiadomo czemu o nich zapomniano. Zatem korekcja jest zwiazana z tym zmiennym katem. Ktos moze napisac wiecej na ten temat ?

[obrazekLUKASZ-222688_1.jpg]

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/13577-regulacja-ramion-jeszcze-jedna/
Udostępnij na innych stronach

Doczytalem troche w literaturze. Fachowo takie ramie nazywa sie "ramie podwojne" i ma ono zapewnic ten sam kat prowadzenia dla kazdego polozenia ramienia. Tylko do czego sa potrzebne osobne regulatory i w dodatku oddzielnie dla igiel sferycznych i eliptycznych - oto jest pytanie.

>dudivan

Chyba chodzi o to, że igle sferycznej jest "obojętnie" z jakim kątem ( oczywiście bez przesady ) w stosunku do rowka jest prowadzona, a eliptycznej nie. Przecież jeżeli elityczna nie będzie dokładnie prostopadle do rowka to nie będzie dobrze "zbierać" sygnałów. Przynajmniej nic mi innego nie przychodzi do głowy :-))

Pozdr.

Sek w tym, ze ta "prostopadlosc" ma zapewniac samo ramie podwojne. Z drugiej zas strony w zwyklych ramionach takiej regulacji w ogole nie ma a tam "prostopadlosc" z zasady nie moze byc zachowana.

witam

 

to ramię pochodzi z gramofonu Garrard Zero (lub 100 - funkcjonują dwie nazwy). Jest to ramię semitangencjonalne, czyli takie w którym mamy stały kąt prowadzenia igły w rowku. Mam obecnie takie "cuś" na warsztacie. Ta regulacja to nic nowego. To po prostu antyskating ustawiany osobno dla igieł sferycznych, a osobno dla igieł eliptycznych. Thorens również stosuje (stosował) taką regulację np w TP16.

 

Na fotkach rozebrane ramię, bo czekam na kabelki do środka...

[obrazekLUKASZ-224071_1.jpg] [obrazekLUKASZ-224071_2.jpg]

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-3387-100001195 1170262267_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Redaktorzy

Cudowna machina. Bardzo jestem ciekaw ostatecznego efektu. Jak sądzisz, to chyba ramię o ma łej masie efektywnej? Jeśli tak, to wymagać będzie igieł o większym cu.

Yaxa, ale napisz dlaczego te dwa rodzaje igiel wymagaja osobnych regulatorow antyskatingu ? Ta sprawa musi byc silnie powiazana z podwojnym ramieniem, poniewaz w konwencjonalnych takich fanaberii z antiscatingiem nie ma.

Zaraz, zaraz chyba mamy male nieporozumienie. Czy Tobie chodzi tylko o wyskalowanie regulacji antyskatingu, kltora uwazasz za niepotrzebna, poniewaz reguluje sie go na plycie lub na sluch, regulacji pojedynczej ? Ja pytalem o osobna regulacje dla igiel sferycznych i eliptycznych.

Nie było czegoś takiego. Przecież gramofon nie wie jaką ma igłę, to wie tylko użytkownik, który ją zakładał. Na zdjęciu które zamieściłeś nie ma "osobnej podwójnej" regulacji, jest tylko podwójna skala.

Przecież to skala umowna nie pokazuje żadnej wartości jedna czy druga służy jedynie orientacji przy regulacji. Ja jak czytałeś w literaturze” ma ono zapewnic ten sam kat prowadzenia dla kazdego polozenia ramienia” i można dodać igieł o różnej geometrii.

Ufff, juz nie mogieee !!! Dlaczego wartosc sily antiscatingu musi byc inna dla igly sferycznej a inna dla eliptycznej ? Zakladamy, ze mamy te sama wkladake w obu wykonaniach (np. warianty Denona DL-103)

Można powiedzieć i co z tego.

Ale jak będę miał chwilę czasu to ci napiszę coś więcej bo ujęcie historyczne będzie potrzebne. A teraz z innej beczki wiesz jak działa antyskating sprężynowy i dlaczego jest taki fajny? Dlaczego często ma podziałki na + i na - a startowa na 0 (zero) skoro sprężynę można tylko naciągnąć? Jak się zastanowisz byś może zrozumiesz ideę działania odciągu statycznego.

Punkt "zero" moze odpowiadac czesciowo naciagnietej sprezynie. Zatem na "minus" mozna ja zwolnic a na "plus" naciagnac jeszcze bardziej. Tylko tak sobie teoretyzuje. A odpowiedzi na pytanie jak nie bylo, tak nie ma.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.