Skocz do zawartości
IGNORED

symetryczny przedwzmacniacz lampowy

tomant

Rekomendowane odpowiedzi

postanowiłem zbudować sobie przedwzmacniacz lampowy. co więcej - ma on być zbalansowany. po selektorze źródeł (w tym co najmniej jedno wejscie symetryczne) będzie inverter. w związku z tym mam pytanie do doświadczonych kolegów czy takie podejście jak na obrazku jest słuszne? jest to stopień odwracacza fazy w fazie projektowo-rozwojowej ;-). oczywiście zdaję sobie sprawę z problemów z parowaniem lamp. myślę, że jest to do przejścia.

zależy mi na takim inverterze, który zadziała zarówno z sygnałem symetrycznym jak i niesymetrycznym, w tym pierwszym przypadku przyczyniając się do redukcji zakłóceń stopni poprzednich.

potem ma być regulacja wzmocnienia i wtórniki na wyjściu.

zaznaczam, że nie jestem całkowicie zielony jeśli chodzi o lampy. mam już kilka grających wzmacniaczy za sobą. więc uwagi bym uważał na wysokie napięcia są niepotrzebne. już 400V przyjąłem na siebie więc uważam :-).

[obrazekLUKASZ-222821_1.jpg]

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

https://www.audiostereo.pl/topic/13584-symetryczny-przedwzmacniacz-lampowy/

Pcc,Ecc,E88CC są dobre do tego typu zastosowań.. osobiście bym proponował dodanie wyjśćiowych wtórników katodowych na tych samych bankach lub ECC 99.Łatwiej dobrą symetrie jest uzyskac przy pomocy odpowiednich trafiaków.Banki maja problemy ze stabilnośćią ...ale w koncu mamy tu do czynienia z liniowymi wzmocnieniami..to może być.Zalecałbym zródełka prądowe..to polepszy stabilność punktów pracy.