Skocz do zawartości
IGNORED

Roon + room DSP


Elberoth

Rekomendowane odpowiedzi

Spoko, ale nie w tym wątku, bo będzie to poważny OT. A co do 'New York Reunion' to nie słyszę ani nie widzę tam żadnego 'retro' - zresztą co ma oznaczać to słowo w jazzie, to szczerze mówiąc nie mam pojęcia patrząc na zagadnienie w kontekście modern jazzu? Zwykły mainsteamowy projekt, czy też 'jam session' wielkich gwiazd na zamówienie wytwórni audiofilskiej i to wszystko - wystarczy spojrzeć na tytuły utworów i wszystko jasne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w Roon można wprowadzać korekcje dla każdego kanału odzielnie?

 

Różnice pomiędzy korekcją dla jednej kolumny a 2 grających razem potrafią mieć po kilkanaście dB w poszczególnych zakresach. Pytanie po co korygować najpierw jeden a potem drugi kanał osobno? Żeby potem grając na 2 kanałach mieć inaczej pomarszczoną charakterystykę? To już lepiej nie korygować w ogóle...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, lepiej coś tam sobie zmieniać i dopasowywać wg własnego upodobania i gustu! ;)

 

A mierzyć, korygować, czy wręcz kalibrować ?- Bez jaj! - Po co się aż tak ograniczać i zamykać?

Przecież ( jak utrzymuje większość) nawet nie wiadomo do czego, bo żadnego wzorca i przewidywalnych reguł w audio nie ma i nadal nie wiadomo, co ma/ może mieć wpływ na dźwięk ! No może poza muzyką na żywo ....

Trzeba słuchać w swoim systemie i wyciągać głębokie wnioski ! :)))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz. Wykresy osobno dla każdego kanału to nie jest głupia rzecz.

Charakterystyki mogą się różnic jeżeli ktoś nie ma symetrycznego pokoju i symetrycznie ustawionych wszystkich mebli.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, chyba może tak być...

Ale raczej prościej byłoby to jakoś wyrównać (zwłaszcza w przypadku stosowania monobloków) odpowiednio i odsłuchowo dobranymi, zróżnicowanymi sieciówkami, interkonektami , kablami głośnikowymi ( o bezpiecznikach, podkładkach itp. z wiadomych względów nie będę tu wspominał) ; różnymi/ innymi dla każdego z kanałów.

Ktoś z Was już tu tak próbował?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnice pomiędzy korekcją dla jednej kolumny a 2 grających razem potrafią mieć po kilkanaście dB w poszczególnych zakresach. Pytanie po co korygować najpierw jeden a potem drugi kanał osobno? Żeby potem grając na 2 kanałach mieć inaczej pomarszczoną charakterystykę? To już lepiej nie korygować w ogóle...

 

Korekcja nie jest tylko po to, żeby wygladzić dołki i górki charakterystyki kolumn, tylko żeby wyrównać to co wpada Ci do uszu, a wpada różnie i nie tylko bezpośrednio z kolumn. Choć to i tak ułomne korygowanie, bo "uniwersalnie zestrojone zwrotnice" i tak pozostają w kolumnach i nie pozwalają na korygowanie tego co wpada nie tylko z różnych kolumn, ale i z różnych dróg.

 

Niestety nawet skorygowanie obu kolumn niezależnie, przy pasywnych zwrotnicach, to dopiero jakieś 20% sukcesu. Korekcja to nie tylko wyrównianie pasma, to też opóźnienia dla konkretnego miejsca odsłuchowego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten Wąż kusi... :)

Co prawda prawie nic z tego nie rozumiem, ale może ten audiofilski "gad" ;) ma rację?

Muszę to chyba na spokojnie przetrawić i przemyśleć...., choć z pewnością burzy to mój aktualny system audiofilskich wartości i wnosi pewien... - intelektualny niepokój!

A Wy? - Co o tym wszystkim sądzicie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz. Wykresy osobno dla każdego kanału to nie jest głupia rzecz.

Charakterystyki mogą się różnic jeżeli ktoś nie ma symetrycznego pokoju i symetrycznie ustawionych wszystkich mebli.

 

Przecież napisałem że korygując najpierw jeden a potem drugi kanał z osobna, niejako strzelasz sobie w kolano, no chyba że słuchasz tylko na jednej kolumnie to wtedy ma sens...

Przy 2 kolumnach wygląda to inaczej, aby wyprostować ich charakterystykę w miejscu odsłuchu musisz przeprowadzić korektę obu kolumna grających razem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałem że korygując najpierw jeden a potem drugi kanał z osobna, niejako strzelasz sobie w kolano, no chyba że słuchasz tylko na jednej kolumnie to wtedy ma sens...

Przy 2 kolumnach wygląda to inaczej, aby wyprostować ich charakterystykę w miejscu odsłuchu musisz przeprowadzić korektę obu kolumna grających razem.

 

Ważne jest to, że robienie jednej krzywej korekcji dla obu kolumn nie ma najmniejszego sensu i przynosi odwrotne efekty od zamierzonych. Lepiej, jak pisze globtroter1, zainwestować w kable lub kompensatory. Szczególnie z tri-wiringiem można osiągnąć wyniki. Trwa to dłużej, bo trzeba przesłuchać dużo kabli i trochę kosztuje, ale jest bardziej audiofilskie, więc na pewno lepsze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne jest to, że robienie jednej krzywej korekcji dla obu kolumn nie ma najmniejszego sensu i przynosi odwrotne efekty od zamierzonych

 

Robiłem korekcję kolumn niezależnie, najpierw jeden kanał i mikrofon w miejscu odsłuchu - po korekcji +2/-1dB w całym zakresie czyli prawie igła, potem druga kolumna wynik podobny, charakterystyka płaska, odpalam dwie kolumny i charakterystyka pofalowana totalnie z różnicami rzędy 8-12dB... Następnie ponownie korekta tyle że obie kolumny jednocześnie - wynik +/-2dB

Przekonaj mnie teraz że robienie korekty dla jednej kolumny ma sens, bo ja twierdzę zupełnie odwrotnie.

 

Lepiej, jak pisze globtroter1, zainwestować w kable lub kompensatory. Szczególnie z tri-wiringiem można osiągnąć wyniki.

 

Możesz mi wytłumaczyć przewagę tri-wiringu na bi-wiringiem a z kolei tym nad single wiring? Tylko tak poważnie proszę...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest wątek o dsp. Miłośnicy kabli i sieciowek mają swoje strony, więc proszę o trzymanie tematu. A te rozbieznosci i milosc do kabli mozna podsumowac jednym zdaniem z Mickiewicza. Czucie i wiara silniej mówi do Was niż mędrca szkiełko i oko.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na sprzedaż: kable głośnikowe Dynaudio Ocos + konwertery 4/ 8 ohm,  projektor JVC X5000, oprogramowanie do kalibracji video Calman Home Enthusiast  plus kolorymetr, procesor video eecolor box do korekcji 3d lut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekcja to nie tylko wyrównianie pasma, to też opóźnienia dla konkretnego miejsca odsłuchowego.

Jest tak jak piszesz, Dirac umożliwia użyciu kilku pomiarów z różnych miejsc "sofy" ale i tak słychać jak się dźwięk rozjeżdża. Ale Acourate stosuje inny rodzaj filtru i efekty są naprawdę OK w całym pokoju (chociaż ja mam współosiowe głośniki więc to pewnie trochę pomaga też).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mi wytłumaczyć przewagę tri-wiringu na bi-wiringiem a z kolei tym nad single wiring? Tylko tak poważnie proszę...

 

Niektórzy twierdzą, że korekcję sobię robią kablami. Skoro da się jedną parą zmienić brzmienie całych kolumn, to trzema parami, jedną parą na każdą drogę, chyba wyjdzie jeszcze lepiej. Pewnie trzeba się namieszać, ale jak się trafi, to będzie i dobrze i po audiofilsku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekonaj mnie teraz że robienie korekty dla jednej kolumny ma sens, bo ja twierdzę zupełnie odwrotnie.

 

Nie wiem, czy do końca Cię rozumiem, ale ...

 

- Dobra!

- Trochę sobie pożartowaliśmy, pomijam czystą ironię o kablach. ;)

 

Kalibrowanie każdej kolumny oddzielnie, a właściwie (jak wspomniał Wąż, najlepiej każdej drogi oddzielnie) do miejsca odsłuchu ( teoretycznie jest tylko jeden taki idealny punkt dla wszystkich składowych głośników i kanałów- choć, ze względów praktycznych i na pomiarowe błędy należy ten punkt poszerzyć i uśrednić ), to jedyny sens korekcji, wypływający bezpośrednio z podstawowych zasad stereofonii.

Jeżeli u Ciebie coś poszło nie tak, to raczej problem metodologii, softu i / lub sprzętu.

Dla dwóch kolumn razem, to można sobie jedynie regulować ogólny balans tonalny istniejących między nimi ( i ich przetwornikami) różnic- błędów ( częstotliwościowych, ale i czasowych ) i bankowych nieprawidłowości i dysproporcji w miejscu odsłuchu, a nie go symetrycznie, a w konsekwencji, praktycznie korygować .

 

P.S.

A już na marginesie ( a w nawiązaniu do w/w żartów) dodam, że melomani za pomocą dostępnych im jedynie: rożnej elektroniki, kabli i innych gadżetów starają się bezradnie robić właściwie to samo: wpłynąć jakoś minimalnie przynajmniej na balans tonalny posiadanych zniekształceń ; czasowych i częstotliwościowych dysproporcji i nieprawidłowości. Uczynić go trochę bardziej strawnym....

Trochę jak z motyką na słońce. Syzyfowe i nierealne zadanie, zwłaszcza jeżeli podsycane przez zawsze wypaczony, bo własny gust. ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak się bawiłem w linearyzację, to równałem kolumny oddzielnie. A równałem monitory NS-10, więc sporo w dole do zrobienia. W sumie to nawet byłem zdziwiony podwójnie - raz, że wyszły różnice, a dwa, że te różnice nie były duże. Ale zasadniczo to po to mam NS10 żeby brzmiały, jak brzmią, więc to zabawa tylko była ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A już na marginesie ( a w nawiązaniu do w/w żartów) dodam, że melomani za pomocą dostępnych im jedynie: rożnej elektroniki, kabli i innych gadżetów starają się bezradnie robić właściwie to samo: wpłynąć jakoś minimalnie przynajmniej na balans tonalny posiadanych zniekształceń ; czasowych i częstotliwościowych dysproporcji i nieprawidłowości. Uczynić go trochę bardziej strawnym....

Trochę jak z motyką na słońce. Syzyfowe i nierealne zadanie, zwłaszcza jeżeli podsycane przez zawsze wypaczony, bo własny gust. ;)

Bardzo trafne uwagi uważam. Dodałbym od siebie, że to nawet nie gust jest wrogiem, bo należę do tego odłamu, który uważa że audiofilskie "gusta" wynikają z braku wystarczającego osłuchania i/lub regularnego (lub stałego :) dostępu do referencyjnego systemu. Słuch ludzki jest jest bardzo podatny na autosugestie, stąd ocena i tuning korekcji DSP "na słuch" to dla mnie raczej kategoria rozrywka w wolnym czasie niż wysiłek mogący przynieść realną poprawę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem strojenie systemu wg linku załaczonego przez Elberoth, za pomoca skalibrowanego mikrofonu.

Jakie efekty?

Oczywiście zmiana barwy ale na to byłem przygotowany,

Niestety dodatkowo pojawiła sie niespójność dżwieku, byc może jest to związane z pracą DSP i zmianą fazy.

 

Strojenie zrobiłem w dwóch pomieszczeniach odsłuchowych:

Tam gdzie gra Malina nie znacznego pogorszenia, bo i tak słabo jest.

Za to w pokoju z Luminem tragedia.

 

Ogólnie nie jestem fanem Roona uważam że jakościowo odstaje od grania "natywnego", moze więc jestem uprzedzony do takiej zabawy.

 

 

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei się przekonuję do tego rozwiązania, mimo że CD wolałem w swoim systemie, to coraz bardziej słucham kompa, bo brzmi naprawdę wybornie... i praktycznie zero poważnych różnic w barwie w stosunku do zestawu słuchawkowego (z innym DAC!), co redukuje u mnie objawy audiophili nervosy. Acourate to jest inna liga, polecam spróbować, na ich stronie można zamówić test do swojego systemu. Pytanie też jak DSP gra z resztą komponentów, może się okazać że niektóre elementy mas mocno optymalizowane pod obecne brzmienie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Niestety dodatkowo pojawiła sie niespójność dżwieku, byc może jest to związane z pracą DSP i zmianą fazy....

 

A może dopiero teraz mogłeś tę istniejącą niespójność usłyszeć? ;)

Można to pewnie głębiej przeanalizować, bo trochę mało konkretów....

 

I może jest też tak jak pisze kolega wyżej : ... "stąd ocena i tuning korekcji DSP "na słuch" to dla mnie raczej kategoria rozrywka w wolnym czasie niż wysiłek mogący przynieść realną poprawę".

Z pewnością oceny wymagają też czasu, bo w audio wiadomo - często im lepiej, tym gorzej ( zwłaszcza początkowo) ! ;)

Siła przyzwyczajenia jest tu ogromna!

 

 

...Ogólnie nie jestem fanem Roona uważam że jakościowo odstaje od grania "natywnego", moze więc jestem uprzedzony do takiej zabawy.

 

A konkretniej, od czego i czym odstaje ten Roon wg Ciebie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej na maku Audirvana zagra lepiej niż Roon dzięki trybowi Direct. Niestety nowe wersje macOS mają coś skopane i bez podmiany systemowej biblioteki audio tryb Direct nie działa. Różnicę naprawdę słychać.

Zawsze po aktualizacji na nowy macOS podmieniam sobie tę bibliotekę na tą z El Capitan.

Taka dygresja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej na maku Audirvana zagra lepiej niż Roon dzięki trybowi Direct. Niestety nowe wersje macOS mają coś skopane i bez podmiany systemowej biblioteki audio tryb Direct nie działa. Różnicę naprawdę słychać.

Zawsze po aktualizacji na nowy macOS podmieniam sobie tę bibliotekę na tą z El Capitan.

Taka dygresja.

A w czym konkretnie objawia się to lepiej?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznica na basie. Na direct jest mniej rozlewający się. Separacja instrumentów tez lepsza.

Tu jest to dość dobrze opisane:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Piszą tam generalnie o trybie Integer, ale bez directa integer tez nie działa jak trzeba.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznica na basie. Na direct jest mniej rozlewający się. Separacja instrumentów tez lepsza.

Tu jest to dość dobrze opisane:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Piszą tam generalnie o trybie Integer, ale bez directa integer tez nie działa jak trzeba.

 

Tzw full memory play oferują i inne programy. na Win ostatnio również popularny JRiver 23.

 

Różnica na basie....

Ten zakres jest chyba najbardziej niewymierny,; mało kto może posłuchać pełnego zakresu.... i ma faktyczny punkt odniesienia.

 

Jak wspomniałem wyżej ( nie tylko ja) odsłuchowa ocena jakości dźwięku ( wbrew audiofilskiej prepotencji) jest dość... trudna.

Czasem- wręcz najczęściej, mniej informacji (złożonych- harmonicznych,) jest odbierane jako większa czytelność - tzw. separacja.

Dlatego od czasu do czasu, śmieję się trochę, że w audio- audiofilii, im mniej, tym często więcej , a im gorzej, tym paradoksalnie lepiej! ;)

P.S>

Roon jest już w wersji 1.4. ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie chciałem tylko napisać, że jeżeli Roon na maku nie ma problemu z directem to znaczy, ze jedzie na float (o czym w dokumencie wyżej) i to musi brzmieć gorzej niż z Audirvany.

Nie jestem w stanie teraz porównać. Skończył mi się dawno temu trial na Roona.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownik mirek24 dnia 20.12.2017 - 09:01 napisał

...Ogólnie nie jestem fanem Roona uważam że jakościowo odstaje od grania "natywnego", moze więc jestem uprzedzony do takiej zabawy.

 

A konkretniej, od czego i czym odstaje ten Roon wg Ciebie?

 

Cały czas mam możliwość porównania :

 

1. Qnap - Minim - Lumin T1 vs

2. Qnap - Roon Rock - NUC Core - Lumin T1

 

i wszystkie, wszystkie aspekty dżwieku sa lepsze w opcji 1 i to zdecydowanie. (porównuje przy wyłaczonym DSP w tym wypadku)

 

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1. Qnap - Minim - Lumin T1 vs

2. Qnap - Roon Rock - NUC Core - Lumin T1

 

No ale jeśli dobrze rozumiem to w jednym przypadku masz wpięty tylko kabel sieciowy a w drugim cały komputer do tego Lumina. To może mieć większe znaczenie niż użyty program.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jeśli dobrze rozumiem to w jednym przypadku masz wpięty tylko kabel sieciowy a w drugim cały komputer do tego Lumina. To może mieć większe znaczenie niż użyty program.

 

Nie Lumin T1 nie ma wejscia USB na DAC-a, w obu wypadkach urządzenia połaczone są Ethernetem, a w moim wypadku dodatkowo izolowane swiatłowodem.

 

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Może Elberoth po zakupie mikrofonu miał już możliwośc pobawienia się Roon więc może nieda się prosić i skrobnie parę wniosków :)

Mnie interesuje co to może wnieść w super zaadaptowanym pomieszczeniu jakie posiada.

Generalnie pisze się iż jeśli mniej mamy do poprawienia tym efekt fajniejszy czyli bilans zysków i strat z powodu dodatkowego elementu w torze lepszy.

Jak dla mnie zmierza to do kierunku adaptacja akustyczna który jest lepszą opcją, szczególnie w słabych pomieszczeniach gdzie korekcja programowa będzie większa.

Dodatkowo jestem w stanie wyobrazić sobie korektę charakterystyki ale pozostają inne kluczowe elementy jak np. RT - czas pogłosu który ma znaczący wpływ na brzmienie

a tego chyba nie da się skorygować, tak samo kwestia odbić które mają znaczący wpływ w kreowaniu przestrzeni, chyba ze rozmawiamy tylko o dźwięku bezpośrednim i jakiś monitorach.

Jak dla mnie to tylko proteza chyba żeby stosowac DSP tylko na basie, ucho mniej wrażliwe a i efekty moga być większe.

Technika posuwa się do przodu więc może też jako człowiek starej daty mylę się.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość messier57

(Konto usunięte)

Osobiście najbardziej interesuje mnie korekcja <200Hz, bo ten zakres jest w każdym pomieszczeniu zawsze najbardziej problematyczny (peaki na basie). Gdyby dało się ten zakres wygładzić tak jak na obrazku bez kompromisów w innych zakresach - byłaby to absolutna rewelacja.

 

Linn pozwala tylko na podbicie jedynie 2db. Inaczej wzmacniacz jest zbytnio obciążony i wyrównując dziury w miejscu odsłuchowym musi o wiele intensywniej pracować w tym zakresie. Sprawdziłem linnowskie rozwiązania i pomaga bardzo fajnie niwelować górki, ale z wypełnianiem dołków już gorzej, i jak pisze wyżej, raczej to zbyt niebezpieczne dla wzmacniacza. Ale jest problem przy takim pasywnym wyrównaniu pasma: Np, zbijamy podbicie przy 40hz. Gramy jakiś utwór i już nie słuchać buczenia... ale inny utwór z mniejsza ilością na 40hz będzie miał odmienny efekt... trochę nam będzie brakować. Wtedy muszę wyłączyć taka korekcje i jest ok... Po eksperymentach myślę ze takie pasywne korekcje maja tylko sens 2-3db max. Inaczej za bardzo ingerujemy w pasmo i co utwór to gra to inaczej. Pomiary Rew robiłem i filtry (w linnie) faktycznie robią to co mają robić.

 

I poglądowo jak linn wylicza matematycznie ustawienia filtrów, oddzielnie dla kolumn. Z odsłuchu i pomiarów dowiadujemy się... ze przesadza. Lepiej to ustawić na słuch z mikrofonem i pomiarami.

 

post-68066-0-95504000-1518641105_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Elberoth po zakupie mikrofonu miał już możliwośc pobawienia się Roon więc może nieda się prosić i skrobnie parę wniosków :)

Mnie interesuje co to może wnieść w super zaadaptowanym pomieszczeniu jakie posiada.

Generalnie pisze się iż jeśli mniej mamy do poprawienia tym efekt fajniejszy czyli bilans zysków i strat z powodu dodatkowego elementu w torze lepszy.

Jak dla mnie zmierza to do kierunku adaptacja akustyczna który jest lepszą opcją, szczególnie w słabych pomieszczeniach gdzie korekcja programowa będzie większa.

Dodatkowo jestem w stanie wyobrazić sobie korektę charakterystyki ale pozostają inne kluczowe elementy jak np. RT - czas pogłosu który ma znaczący wpływ na brzmienie

a tego chyba nie da się skorygować, tak samo kwestia odbić które mają znaczący wpływ w kreowaniu przestrzeni, chyba ze rozmawiamy tylko o dźwięku bezpośrednim i jakiś monitorach.

Jak dla mnie to tylko proteza chyba żeby stosowac DSP tylko na basie, ucho mniej wrażliwe a i efekty moga być większe.

Technika posuwa się do przodu więc może też jako człowiek starej daty mylę się.

 

Załączam pomiary w pokoju zaadoptowanym akustycznie. Pomieszczenie 20m2 + przedpokój 7m2, sredni czas pogłosu 300ms. Jak widać korekcja Roon wygładza charakterystykę. Na papierze może wygląda dobrze, ale na żywo efekt nie powala.

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-3732-0-28858700-1518721963_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 20

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.