Jump to content
mztv

Monitory z szybkim, punktowym basem

Recommended Posts

Szukam monitorów z nisko schodzącym , punktowym basem....ze względu na sentyment do marki (kiedyś miałem paradigm studio monitor 40v4)...persona b jest moim faworytem....niestety "tylko" ta cena..chyba,że polpak będzie skłonny zaoferować mega rabat.....rozważałem signature s2v3 jednak uważam, że to krok w tył w stosunku do sonusów. Kolejną opcją są kolumienki na głośnikach accutona....w mojej ocenie bardzo ładne granie......gaudery rc 3 ......jednak jak w przypadku person....cena.....akkus red wine 71 byłyby idealne....jednak obawiam się, że to jednak jakiś wynalazek....podsumowując....czy macie coś do polecenia w okolicach 20 kzł....czym warto się zainteresować ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dynaudio Special Forty

Potwierdzam słuchałem ich ma ostatnim AS i nie mogłem się od nich oderwać , pięknie wymiatały.

90125

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy monitory point source mają nisko schodzący bas?

 

A czy nisko schodzący bas jest "punktowy"? ;)

  • Like 1

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli nie boisz się aktywnych, to Sveda Audio. Na Audio Show zrobiły furorę z subami. Bez subów też nie ma co narzekać, obudowa zamknięta robi robotę.

post-34301-0-70774500-1512167467_thumb.jpg

Edited by SomekPoland

Hał tu trol de trol?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Użytkownicy

11635 postów

Rejestracja: 29.03.2005

Napisano wczoraj, 22:24

Unity Audio The Rock MK II (obudowa zamknięta)

 

http://www.eis.com.pl/pl/article.php?sid=2667

zapomniałem dodać...nie interesują mnie zestawy aktywne....a tak na marginesie....sveda były ok

 

Tak naprawdę to żaden z monitorów o "normalnych" rozmiarach nie ma nisko schodzącego basu.

no ale pozostaje szybko i punktowo :)

Edited by mztv

Share this post


Link to post
Share on other sites

> mztv

Klasyczne Tannoy-e, np.:

1. SRM 12B, LRM, LGM... - obudowy 42 l - bardzo szybki i punktowy bas, aczkolwiek plytki i nie schodzacy nisko

2. SRM 12X, LRM 12X... - obudowy 68 l - nadal bardzo szybki i punktowy, wyraznie glebszy i znacznie nizej schodzacy

3. Dopiero umieszczenie tych glosnikow w sporo wiekszych obudowach daje glebie basu przy nadal sporej szybkosci i tu juz mozna mowic o nim jako o nisko schodzacym (po latach doswiadczen z tymi monitorami mam tak u siebie)

 

I tak jak Koledzy powyzej..., trudno mowic o tych odczuwalnych najnizszych skladowych jako o punktowych - raczej nic z tym pojeciem nie maja wspolnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukam monitorów z nisko schodzącym , punktowym basem....ze względu na sentyment do marki (kiedyś miałem paradigm studio monitor 40v4).

 

Jeśli ma znaczenie relacja jakość dźwięku/cena (co uważam za jedną z większych bolączek w tym całym gąszczu sprzętu) to polecam zainteresować się niektórymi zestawami aktywnymi.

 

Dodam, że u mnie jakość definiuję jako możliwie wierny odsłuch dający przyjemność ze słuchania, a gusta potrafią być rozbieżne..

 

Przechodząc do konkretów to dużą szybkość i nisko schodzący, pozbawiony kompresji bas znajdziesz np. w APS Trinity, nie wspominając o ich innych zaletach.

 

Podobnie jak napisałeś, miałem kiedyś Paradigm studio monitor 40. Potem były bardzo fajne klony Art Emotion od kolegi z forum, następnie ATC SCM40, miałem okazje słuchać tez dłużej PMC IB 1. Pojawiły się Trinity i dałem sobie spokój z dalszymi poszukiwaniami (do wyboru wersja podstawkowa lub podłogowa)

 

Tak więc najlepiej wypożycz do testów, posłuchaj i wyrób sobie opinię sam czy to jest to, innej drogi na skróty uważam nie ma.

post-32005-0-18916300-1512205450_thumb.png

post-32005-0-37740700-1512205465_thumb.jpg

post-32005-0-09586800-1512205476_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukaj monitorów w zamkniętej obudowie, lub strojonej tak jak robi to ATC.

Ach, zapomniałem, bardzo dużo w Twoim odbiorze "szybkości i punktualności" basu będzie zależało od Twojego pokoju, jesli możesz zmierz czas pogłosu i zobacz co się dzieje w pokoju odsłuchowym, jeśli to nie będzie ogarnięte nawet najszybszy monitor nie pomoże.

Edited by krysias

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukaj monitorów w zamkniętej obudowie, lub strojonej tak jak robi to ATC.

 

Zgadza się, sam jestem 'fanem' filozofii w podejściu do budowy kolumn ATC, dla mnie to absolutnie najwyższa liga.

 

Jednak ATC z NISKO schodzącym basem zaczynają się od serii Classic i modelu 50 w górę - ceny zaczynają się od ok. 50 kPLN za pasywne i 70 kPLN za aktywne, co dla większości stanowi barierę budżetową.

http://atcaudio.pl/classic/scm50-classic/

 

To może być ciekawa oferta, oczywiście dla bardzo wąskiego grona zainteresowanych :)

http://allegro.pl/aktywne-atc-scm50a-sl-classic-2017-okazja-i7066868844.html#thumb/6

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może być ciekawa oferta, oczywiście dla bardzo wąskiego grona zainteresowanych :)

http://allegro.pl/aktywne-atc-scm50a-sl-classic-2017-okazja-i7066868844.html#thumb/6

 

Tylko dlaczego ów fan ATC sprzedaje te głosniki skoro są takie dobre , wręcz wspaniałe ? Znudziły się tak szybko czy stały się męczące ?

Może jedno i drugie . Prawdę zna własciciel .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko dlaczego ów fan ATC sprzedaje te głosniki skoro są takie dobre , wręcz wspaniałe ? Znudziły się tak szybko czy stały się męczące ?

Może jedno i drugie . Prawdę zna własciciel .

 

Tego akurat się nie dowiemy dlaczego je sprzedaje, powodów może być mnóstwo..

 

Faktem jest, że kolumny tego producenta w zasadzie chyba najczęściej % można spotkać (wystarczy przejrzeć fora, sieć) na wyposażeniu topowych studiów nagraniowych, służących tam zapewne głównie do końcowych/krytycznych czy też masteringowych odsłuchów. Zatem świadczy to o wybitnej klasie tych konstrukcji.

 

Nie zmienia to faktu, że ATC Classic są bardzo wymagające pod każdym względem, np. typ użytych tam przetworników wymaga wyższych poziomów głośności aby zagrały (w końcu dedykowane do średniego/dalekiego pola). Trzeba zatem siedzieć odpowiednio daleko od kolumn, to z kolei wymaga dużych metraży pomieszczenia i dopracowanej akustyki itd...

 

Ci, którzy decydują się na nie muszą brać poprawkę na te zagadnienia i mieć warunki. Więc to już się robi bardzo droga zabawa i nie łatwy temat.. dlatego tak rzadko się je spotyka. Oczywiście moim skromnym zdaniem:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak naprawdę to żaden z monitorów o "normalnych" rozmiarach nie ma nisko schodzącego basu.

Co masz na myśli pisząc "nisko schodzący bas?" (ile Hz przy ilu dB spadku SPL wzgl. średniego)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy nisko schodzący bas jest "punktowy"? ;)

 

Może być punktowy a może nie być punktowy. Wysokość dźwięku a jego "punktowość" to dwa odrębne pojęcia które mylisz.

 

Poz tym autor wątku w napisał: "Szukam monitorów z nisko schodzącym, punktowym basem..."

  • Like 1

"Naukowe teorie mnie nie interesują. Zresztą kogo tu interesują? To jest forum dla audiofilów."

Share this post


Link to post
Share on other sites

dla kogoś niski a dla kogoś jeszcze nie, ale powiedzmy że poniżej 50hz przy niewielkim spadku db.

Są monitory przeciętnej wielkości (dwie drogi, woofer z koszem do ~7"), schodzące poniżej 50 Hz @-3 dB . Np. Genelec 8340A schodzą w okolice 45Hz @-3dB i 40 Hz @ -6dB. Oczywiście w konstrukcjach bardziej przestarzałych technologicznie (pasywnych) jest z tym ciężej. Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Trilok rozpisz swoją wypowiedź na czyniki pierwsze najlepiej z danymi, wartościami itd. Ciekawe ale nie wszyscy chyba wiedzą o co chodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są monitory przeciętnej wielkości (dwie drogi, woofer z koszem do ~7"), schodzące poniżej 50 Hz @-3 dB . Np. Genelec 8340A schodzą w okolice 45Hz @-3dB i 40 Hz @ -6dB. Oczywiście w konstrukcjach bardziej przestarzałych technologicznie (pasywnych) jest z tym ciężej.

 

Oczywiście że są "nowoczesne" kolumny nawet z 13cm wooferem, wg producenta schodzące i pewnie do 30Hz (tannoy się czymś takim chyba przechwalał o ile dobrze pamiętam w jakimś niedrogim modelu, możliwe że nawet DCT6). Ale, ale... pomiary ryczącego sinus-a jak jeleń na rykowisku przy 1W to jedno a słuchanie muzyki z normalnymi poziomami głośności, w pomieszczeniu większym niż studyjna klitka nagraniowa, z krótkimi transjentami na basie typu stopa czy duży kocioł to drugie. Pasmo w nowoczesnych podłogówkach sięgające w dół 30Hz nie jest niczym nadzwyczajnym, ale średnice wooferów powyżej 10" już tak, wystarczy posłuchać np. kawałka, strzelam - Jazz Variants na kolumnach które grają do 40Hz tyle że jedna z 7" a druga 12" wooferem, po takim porównaniu nie trzeba będzie nic dodawać ani komentować, te kilka minut dadzą więcej niż 6 miesięcy forumowej dyskusji próbującej uargumentować wyższość nowoczesnych maleństw, słuchacz po jednym kawałku zrozumie że fizyka się nie zmieniła i jak 30lat temu potrzeba było dużego woofera do wiernego odwarzania basu i sensownej wytrzymałości mocowej przy niskich zniekształceniach, tak do dzisiaj nic w tej materii znacząco się nie zmieniło.

Edited by opteron
  • Like 2

Wysłane z Atari 130 XL za pomocą Klawiatury

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posłuchaj Mini Utopii lub Micro Utopii JmLaba. Co prawda one nisko nie schodzą ,ale to czym dysponują (szczególnie Mini Utopia) jest bardzo dobre. Te głośniki mają świetny "drive"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem u siebie przez dłuższy czas monitory Akkus Red Wine. Bas był faktycznie dobry, wielu moim kolegom bardzo się podobały jako grające rzeczywistym, nieprzekłamanym dźwiękiem, z dużą ilością basu jak na taki rozmiar. Mnie bardziej się podobały Accordo :)

Popatrz na firmę TAD / Pionier. Na ostatnim AS pokazali naprawdę świetnie grające monitory, tylko cena - nie w Twoim założonym budżecie. Jest tego sporo na niemieckim rynku wtórnym.

Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chodziło mi o to że liczby grają czy coś w tym sensie, tylko o to że czasem łatwiej coś dzięki nim zrozumieć. Co do wielkości basowego drivera nie słuchałem nigdy kolumn z 10 calowym lub większym, mam Helicon 400 gdzie są 2x6.5 cala i powiem szczerze że w moim pomieszczeniu bas potrafi doprowadzić że czuję jak ściska mi głowę. Mówię nawet o niskich głośnościach. Klipsch mają bardzo szybki i punktowy bass ale nie jest mięsisty. Każda duża mebrana z sztywniejszym zawieszeniem właśnie takie właściwości bedzie mieć według mnie, natomiast duża mębrana na miękkim zawieszeniu wymaga wydajnego wzmacniacza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście że są "nowoczesne" kolumny nawet z 13cm wooferem, wg producenta schodzące i pewnie do 30Hz.

Bez przesady. Takich kolumn to nie ma. Z 5" zejdziesz może do ~50Hz @-3dB, przy zachowaniu sensownej precyzji. Choć oczywiście producent mógł różne rzeczy napisać.

 

Ale, ale... pomiary ryczącego sinus-a jak jeleń na rykowisku przy 1W to jedno a słuchanie muzyki z normalnymi poziomami głośności, w pomieszczeniu większym niż studyjna klitka nagraniowa, z krótkimi transjentami na basie typu stopa czy duży kocioł to drugie.

Rozmawiamy o monitorach studyjnych za kilka tys zł para (w sumie to te Genelec 8340 kosztują ponad 10 000 zł za parę), które schodzą z dobrą dokładnością na dolny skraj pasma, a nie o szrotach za 500zł para. Dodatkowo aktywne kolumny wytrzymają więcej niż pasywne, bo mają filtry subsoniczne, czy limitery (zobacz co się dzieje z wychyleniami membrany w pasywnych kolumnach BassReflex poniżej częstotliwości rezonansowej BR). Także wytrzymają wielokrotnie więcej niż 1W.

 

jak 30lat temu potrzeba było dużego woofera do wiernego odwarzania basu i sensownej wytrzymałości mocowej przy niskich zniekształceniach, tak do dzisiaj nic w tej materii znacząco się nie zmieniło.

Z tym się zgodzę. Generalnie jestem zdania, że monitory kompaktowe = bliskie pole. Jak kolega chce nagłaśniać całe pomieszczenie i słuchać z kilku metrów, to faktycznie minimum 3 drogi i 10" woofer byłyby bardziej na miejscu.

 

mam Helicon 400 gdzie są 2x6.5 cala i powiem szczerze że w moim pomieszczeniu bas potrafi doprowadzić że czuję jak ściska mi głowę.

... pewnie przez rezonanse. Jest duży SPL, ale przy takich rezonansach nie ma precyzji. Edited by Kyle
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na brak precyzji nie narzekam jakoś. Napędza je Callisto 2200 ������

Choć by Ci je sam Zeus napędzał, to przy kiepskiej akustyce (np. rezonanse w zakresie basowym) + odsłuch dalszego pola, nie będzie precyzji. Edited by Kyle
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.