Jump to content
mztv

Monitory z szybkim, punktowym basem

Recommended Posts

Może być punktowy a może nie być punktowy. Wysokość dźwięku a jego "punktowość" to dwa odrębne pojęcia które mylisz.

 

Poz tym autor wątku w napisał: "Szukam monitorów z nisko schodzącym, punktowym basem..."

 

To trzeba najpierw zdefiniować "punktowość" i niski bas ....w muzyce. ( o monitorach nie wspomnę!)

Słyszałeś kiedyś w praktyce niski, np. 12 Hz bas zawarty w muzyce i jego udaną próbę odtworzenia ze sprzętu audio?

Porównywałeś dźwięk organów do pierdolnięcia pioruna 10m od Ciebie?

Który to niski bas instrumentów i jego zapis jest punktowy i co to w praktyce oznacza? ;)

Edited by globtroter1

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posłuchaj Isophon Fuego, to trójdrożny monitor. Wymagają co prawda mocnej końcówki ale chyba spełnią twoje oczekiwania. Stereoplay 6/1996 zaklasyfikował je do klasy Reference.

post-13961-0-55318700-1512383977_thumb.jpg

post-13961-0-04154400-1512383987_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z mojego ponad 25 letniego doswiadczenia wynika, ze na subiektywne postrzeganie szybkosci basu znaczaco wplywa akustyka pomieszczenia. Dlatego przed zakupem kolumn warto pomierzyc pomieszczenie i zrozumiec akustyke pomieszczenia. Bo moze tak sie zdarzyc, ze wymiana kolumn niewiele pomoze jak pomieszczenie rezonuje.

TUX

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pierwszym miejscu akustyka oraz odpowiedni "napęd" do monitorów. Jeżeli te kwestie nie będą ogarnięte, to raczej żadne podstawki nie zagrają tak, jakbyś tego oczekiwał. Z mojej strony polecam Special 40 by Dynaudio (możesz sprawdzić również z zatkanym otworem bas reflex, ponieważ nie degraduje reszty pasma, a sam bas staję się szybszy, bardziej zwarty, lepsza kontrola przy słabszym wzmocnieniu i można monitory ustawić bliżej tylnej ściany, niż w przypadku konfiguracji z br otwartym).

Share this post


Link to post
Share on other sites

To trzeba najpierw zdefiniować "punktowość" i niski bas ....w muzyce. ( o monitorach nie wspomnę!)

Słyszałeś kiedyś w praktyce niski, np. 12 Hz bas zawarty w muzyce i jego udaną próbę odtworzenia ze sprzętu audio?

Porównywałeś dźwięk organów do pierdolnięcia pioruna 10m od Ciebie?

Który to niski bas instrumentów i jego zapis jest punktowy i co to w praktyce oznacza? ;)

 

Pan słyszy częstotliwość 12Hz? Na starość już kiepsko słyszę wysokie ale 12Hz to musi być wyzwanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratuluję "usłyszenia" 12Hz... ;-)))

 

Pan słyszy częstotliwość 12Hz?....

 

- Nie, ale ją widziałem! ;)

Te przejaskrawione figury i pytania retoryczne mają raczej na celu wywołanie zadumy na temat poruszanej tu "punktowości" i natury niskiego basu.... zwłaszcza z małych monitorów. :)


Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Użytkownik Francuzik dnia 05.12.2017 - 14:59 napisał

Pan słyszy częstotliwość 12Hz?....

- Nie, ale ją widziałem! ;)

 

Łeee..., to slabo - ja 2 Hz :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

słuchałem mcintosha z dynaudio 25.....ładne granie ale jakoś do mnie nie przemawiało

 

Kolega wyzej wspominal Special Forty - raczej brak analogii (poza 'Special' w nazwie) do S25 z 20cm boomerem, ktorego trudno nazwac "szybkim i punktowym"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś słyszał szybki i punktowy bas w wykonaniu Charlie Hadena? Na których monitorach można tego doświadczyć?

 

Właśnie słucham płyty None but the lonely heart z 1997 w wykonaniu Charlie Haden, Chris Anderson.

 

Utwór 'CC Blues' - przez pierwsze 2:30 Haden gra solo, realizacja płyty jest bardzo dobra.

 

I co słyszę? Referencyjnie brzmiący kontrabas tj. z poprawną barwą, potęgą brzmienia, dużym realizmem ze wszystkimi niuansami łącznie z wyraźnie słyszalnym zaciąganiem powiettrza przez nozdrza bassmana :) Na czym tak dobrze słyszę? Na Aps Trinity z dac Mytek Brooklyn +

 

To bardzo wymagający test, przy okazji można sobie sprawdzić swoje pomieszczenie czy ma jakiekolwiek rezonanse własne na niskie częstotliwości. Jeśli są i mają się odezwać, typu drżąca szyba, jakiś przedmiot, cokolwiek to na pewno to usłyszymy na tym kawałku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łeee..., to slabo - ja 2 Hz :-(

No to sobie pożartowaliśmy....

A tak poważnie ...

Istnieją też masowe i komercyjne do bólu nagrania muzyczne, w których zapisany jest bezkompromisowy i nieprzypadkowy, będący świadomym wyborem producenckim bas do 8-10, czy 12 Hz. Pytanie po co? ;)

Edited by globtroter1

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

A po co? :)

To raczej całkowicie bezużyteczna informacja. :)


Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze wiedzieć...może kiedyś będę miał okazję posłuchać tak szeroko odtwarzających głośników to będę wiedział co posłuchać...jak dam radę znieść tak niskie częstotliwości?

 

Pytanie po co? ;)

 

Wytłumacz jak Wiesz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I co słyszę? Referencyjnie brzmiący kontrabas tj. z poprawną barwą, potęgą brzmienia, dużym realizmem ze wszystkimi niuansami łącznie z wyraźnie słyszalnym zaciąganiem powiettrza przez nozdrza bassmana :) Na czym tak dobrze słyszę? Na Aps Trinity z dac Mytek Brooklyn +

 

A skąd wiesz, że to jest akurat poprawna barwa? Potrafisz w ślepym teście wskazać, że to właśnie Charlie Haden gra, a nie na przykład Darek Oleszkiewicz? Bo to, że gra Charlie Haden, to słychać nawet z radia Jubilat i wtajemniczeni czy też znawcy bez zajęknięcia to odgadną - nie trzeba tutaj specjalnych prawidłowych odsłuchów na prawidłowych systemach - to po prostu słychać na wszystkim, nawet na kolumnach, które grają od 80Hz. Charlie Haden nigdy nie szalał na swoim instrumecie i przede wszystkim grał cicho - jak któryś z muzyków grających z Hadenem podczas jakiejś sesji nie słyszał go za dobrze i prosił, żeby ciut odkręcił wzmacniacz, to Charlie Haden celowo i z premedytacją ściszał. Myślę, że takim ekwiwalentem gry Hadena na basie w kontekście gitary jest John Scoffield - on też nigdy się nie spieszył.

 

P.S. Na którym nagraniu Charlie Hadena można zaobserwować szybki i punktowy bas? Odpowiedż jest prosta - nigdzie, ponieważ Charlie Haden tak nie grał i żadne audio setupy tutaj nie pomogą. Może ciut szybko grał w projektach z Rubalcabą, ale to reż i tak nie są jakieś przykłady demonicznej szybkości. Szybko, punktowo i dokładnie to raczej NHOP, choć też nie zawsze!


Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites

....Wytłumacz jak Wiesz...

 

To trochę jak w kinie 6D! ;)

Nie tylko słuch, ale i Inne zmysły i odczucia; bodźce też są ważne. Sam ograniczony słuch to tylko jeden ze zmysłów. W percepcji dźwięku i muzyki ważnych jest wiele funkcji mózgu.

Same głośniki to mało! ;)))

Idąc tym tropem, może wpadniemy tez przy okazji na to, co rożni muzykę na żywo od jej nagrania i zapisu; na różnice w ich percepcji- o czym piszę też w innym wątku.

Znajdziemy może przy okazji sens ( a raczej bezsens) naszych utopijnych, powiedziałbym nawet całkowicie logicznie nieuprawnionych audiofilskich dążeń i złudnych celów.

Edited by globtroter1

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.S. Na którym nagraniu Charlie Hadena można zaobserwować szybki i punktowy bas? Odpowiedż jest prosta - nigdzie,

 

Dlatego jak sam widzisz nie pisałem nic o 'szybkim i punktowym basie', tylko raczej o jego barwie, charakterze i autentyczności.

 

Odnośnie samego basisty, to jako muzyk tej klasy poza stylem gry miał też oczywiście swoje oryginalne brzmienie... Tak więc na 'dobrym sprzęcie' słychać je od razu, czego i czytającym ten wątek życzę :)

Edited by hipgig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas jakiego szukasz o ile dobrze wiesz czego szukasz dadzą Ci kolumny takie jak Klipsch forte a nawet mniejsi jego bracia jak Klipsch Heresy. Co prawda w takich konstrukcjach bas nie schodzi do piekieł ale jest szybki i punktowy ! Ii nie znajdziesz monitorów z jednocześnie szybkim, punktowym i nisko schodzacym basem które będą łatwe do napędzenia. Aa już napewno żadne małe monitorki nie zagrają jak Heresy. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystko ok...tylko te kolumienki są po prostu z duże....taki woofer powinien mieć sporo miejsca aby się rozbujać.....może powinienem skreślić nisko schodzący bas...byłoby łatwiej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.