Jump to content
venom200

Klub XiangSheng

Recommended Posts

8 hours ago, Lumperator said:

Kiedyś o tym też wspomniałem, że na niemodyfikowanym 05B, po przewaleniu różnych opampów (w tym również Bursonów), stockowy zestaw zagrał najlepiej. Prawie w każdym innym DACu OPA2604 zamulały, a tu grały w sam raz 🙂

Bursony to dla mnie duży niewypał wszystkiego za dużo taki na sterydach. 

Dużo lepszy jest staccato zwlasza na buforze oraz bardzo bardzo naturalne AD797BR. Pisałem o tym dużo wcześniej i myślałem że tego nic nie przebije, aż nie kupiłem koreanczyka. To dopiero średnica 😳. Kilka osób również gra na takim zestawieniu i jest zachwycona. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, zaworotko napisał:

Kupiłem od razu wersje upgrade (używaną). Nie robiłem bezpośredniego porównania do XSów, gdyż sprzedałem oba zanim nabyłem W4S. . 

A jak ta wersja DSD gra wg Ciebie? 

Duża różnica w stosunku do Nemesisa? 

Edited by Patrykowski

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.01.2020 o 08:54, maximus035 napisał:

Xiangsheng jak na swoją cenę jest całkiem przyzwoitym urządzeniem, ale nie oszukujmy się wszelkie mody wnoszą coś nowego ale większość właścicieli po czasie go i tak sprzedaje

odsprzedaje się każdy klocek, nawet te najdroższe. XS nie jest wcale tak łatwo znaleźć na rynku wtórnym. Ludzie je trzymają choćby w drugich systemach. Żeby to ewidentnie pobić trzeba zapłacić powyżej średniej krajowej 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
9 godzin temu, gustwao napisał:

Bursony to dla mnie duży niewypał wszystkiego za dużo taki na sterydach. 

Dużo lepszy jest staccato zwlasza na buforze oraz bardzo bardzo naturalne AD797BR. Pisałem o tym dużo wcześniej i myślałem że tego nic nie przebije, aż nie kupiłem koreanczyka. To dopiero średnica 😳. Kilka osób również gra na takim zestawieniu i jest zachwycona. 

Włączę się w dyskusje.

Ja osobiście u siebie wymieniłem w 05 B

wszystkie 3 OPA na Burson V6 vivid i jest super.W tym co pisał Gustwao jest wiele racji-bardzo wiele zależy od pozostałych elementów toru.Moj wzmacniacz,kable głośnikowe,interkonekty oraz kolumny znajdują się po cieplejszej stronie brzmienia -ja po prostu lubię takie granie.

Wymiana OPA na burson miało za cel dodania szczypty wigoru do tego ustawienia.Udalo się bardzo.

Wymieniłem także kondensatory na czerwonego Jantzena.

W najbliższych dniach wymienię okablowanie w dac na lepsze.I ciekawy jestem jak to będzie.

Tak na marginesie moja wiedza w dziedzinie elektroniki jest mizerna-jestem pod dużym wrażeniem tego co przedstawia  Gustwao i za jego radami staram się coś zmienić w tym sprzęcie.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników XS.😀

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Nordmen napisał:

Włączę się w dyskusje.

Ja osobiście u siebie wymieniłem w 05 B

wszystkie 3 OPA na Burson V6 vivid i jest super.W tym co pisał Gustwao jest wiele racji-bardzo wiele zależy od pozostałych elementów toru.Moj wzmacniacz,kable głośnikowe,interkonekty oraz kolumny znajdują się po cieplejszej stronie brzmienia -ja po prostu lubię takie granie.

Wymiana OPA na burson miało za cel dodania szczypty wigoru do tego ustawienia.Udalo się bardzo.

Wymieniłem także kondensatory na czerwonego Jantzena.

W najbliższych dniach wymienię okablowanie w dac na lepsze.I ciekawy jestem jak to będzie.

Tak na marginesie moja wiedza w dziedzinie elektroniki jest mizerna-jestem pod dużym wrażeniem tego co przedstawia  Gustwao i za jego radami staram się coś zmienić w tym sprzęcie.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników XS.😀

 

Jakie dac miales u siebie przed XS?

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, DAWH napisał:

Jakie dac miales u siebie przed XS?

Szczerze mówiąc jest to mój pierwszy dac-ja wywodzę się z pokolenia które używało jeszcze CD playerow.
Pare dacow słyszałem w warunkach sklepowych m.in chorda nie pamietam jaki model,kilku na Audio Show.Panowie nie mam jakichś wielkich osobistych doświadczeń w zakresie audio.Brzmienie tego daca mi po prostu pasuje ,a jeżeli mogę je jeszcze trochę poprawić to tym bardziej.To całkiem fajne uczucie kiedy ma się wpływ na efekt finalny.

Pewnie, mógłbym zainwestować kilkukrotnie większe pieniądze i kupić coś bardziej markowego co zagraloby jeszcze lepiej,z większym wyrafinowaniem.Jednak na razie nie planuje inwestować w sprzęt,

to co mam musi mi wystarczyć .

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, gustwao napisał:

Bursony to dla mnie duży niewypał wszystkiego za dużo taki na sterydach. 

Które z tych dwóch opa301b, czy 401 grają dźwiękiem bardziej  "gładkim" i "analogowym" bez rozjaśniania ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, DAWH said:

Które z tych dwóch opa301b, czy 401 grają dźwiękiem bardziej  "gładkim" i "analogowym" bez rozjaśniania ?

Niestety nie mam na razie okazji porównać je i chyba tylko ja mam najnowszą wersję opm2320D z Koreii inni koledzy mają starszą wersję jednka również bardzo dobrą opm401. 

Ja zdecydowałem się na zakup akurat tego wzmacniacza (po długich rozmowach z autorem tych zabawek) głównie że są dużo niższe i nie trzeba niczego do nich doczepiać, aby je położyć na bok oraz z tego co mówił autor szybsze przez to bardziej uniwersalne. 

Jeśli cały Twój tor audio gra bardzo jasno (wzmacniacz i kolumny) to co byś nie wsadził z dyskretnych będziesz miał jasno, bo te nawet najlepsze grające neutralnie uszczegolawiaja głównie scenę. I może wydawać się że jest jasno. Jak założysz coś ciemniejszego to tor będzie przymulony, ale u Ciebie będzie zrównoważony . Mam nadzieję, że zrozumiesz co sugeruję! 

Warto od czasu do czasu przejść się na prawdziwy koncert lub do filharmonii i skomfrątować poszczególne dźwięki instrumentów (ja przynajmniej tak robię), ucho szybko się przyzwyczaja i może zapamiętać nie prawdziwą fakturę instrumentów. 

Wracają do dyskretnych. Wydaje mi się, że obydwa są na podobnym wysokim poziomie, różnice pomiędzy nimi mogą być niewielkie te starsze opm401 nadaj się bardziej do muzyki klasycznej, jazzu blues oraz starszego rocka są ciut wolniejsze przez co do bólu dokładne. Nowsze szybsze kosztem tej minimalnej precyzji. Bardziej uniwersalne i preferowane do nowszej muzyki. Gdzie precyzja wybrzmień nie jest tak ważna. 

Dlatego mój plan jest następujący opm2320D na bufor, a w przyszłości (niedalekiej) moje bardzo zacne AD797BR spróbują zastąpić opm401 na kanałach. Myślę, że będzie to bardzo fajne połączenie. Jednka dopóki nie sprawdzę ja lub ktoś inny odpowiedzi ostatecznej nie będę mógł udzielić. 

Co do tych koreanczyków czytałem o nich dużo wcześniej niż pierwsza osoba je kupiła i pochwaliła się na forum. Podchodziłem lekko sceptycznie, bo nabrałem się ponownie na stałą bajkę, że za tanie i takie jakieś koreanskie 🤣

Teraz żałuję tylko że dużo wcześniej na nie się nie zdecydowałem, jednak całe życie sie człowiek uczy. I od czasu do czasu trzeba wziąść młotek i walnąć się w... łeb i nie słuchać się stałych głupot ,że coś dobre w muzyce musi być drogie. Części w Azji są tak tanie jak barszcz, to co jest oferowane na aliexpress jest już z marżą 300%, a i tak jest sporo tańsze niż w Europie bo tu marże powyżej 1000%. Chińczycy szybko się uczą i cenią się, ceny nawet u nich coraz wyższe, niektóre produkty kosztują prawie tyle co u nas.

Mówię o cenach od wyprodukowania do sprzedaży. 

Coś jeszcze muszę dodać, po wymianę regulatorów (przynajmniej w torze cyfrowym) XS jest bardzo dokladny, przez co wrażliwy na dowolną zmianę innych elementów. Teraz trzeba uważać co się wkłada, bo nawet zmiana dwóch, czy trzech kondensatorów elektrolitycznych robi sporą różnicę. Więc wszystkie mody lepiej jest robić step by step. 

Z tego co wyczytałem wcześniej to XS już chyba nie masz, więc chyba kolejny dylemat odpadł. 

Pozdrawiam 

Edited by gustwao

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, gustwao napisał:

Z tego co wyczytałem wcześniej to XS już chyba nie masz, więc chyba kolejny dylemat odpadł. 

Mam XS w jednym systemie, a Chord w głównym.

Czasem lubię się pobawić i dlatego trzymam Xianga. Chociaż Jak narazie, jeśli chodzi o opa to sprawdziły się tylko Staccato na buforze. Koreańczyków nie próbowałem. Tym bardziej opm2320D. 

Czym różni się opm2320D od opa 401 ?

Edited by DAWH

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, DAWH said:

Mam XS w jednym systemie, a Chord w głównym.

Czasem lubię się pobawić i dlatego trzymam Xianga. Chociaż Jak narazie, jeśli chodzi o opa to sprawdziły się tylko Staccato na buforze. Koreańczyków nie próbowałem. Tym bardziej opm2320D. 

Czym różni się opm2320D od opa 401 ?

Jeśli chodzi o dźwięk to wyżej dosyć dobrze opisałem, również wielkością się różnią. Porównując do Staccato to przede wszystkim średnica, szeroka się robi jak boisko 😉 oraz dokładniej słychać instrumenty (trochę może przesadziłem, ale jak usłyszysz to zrozumiesz) Jak lubisz eksperymentować i zmieniałeś już Kondenstory za lampą to zrób krok dalej i wymień sobie regulator l7805 5v w torze cyfrowym koszt żaden (ostatni od lampy). Lutownica i do dzieła. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troche zastanawia mnie jedna rzecz. Dajecie OPM na bufor, zas w opisie sprzedawcy czytam:

"Do not use it as a buffer amplifier (Gain = 1)"

Wydaje sie to byc sprzeczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, hoobi said:

Troche zastanawia mnie jedna rzecz. Dajecie OPM na bufor, zas w opisie sprzedawcy czytam:

"Do not use it as a buffer amplifier (Gain = 1)"

Wydaje sie to byc sprzeczne.

Zawsze możesz się do tego dostosować, przecież nic nie przeszkadza 🤭. Ja wolę nie stosować się do żadnych reguł jeśli chodzi o audio i nie tylko inaczej chodził bym w samych kapciach - sorry za dygresje 😅 Proszę nie odbierz tego do siebie. 

Edited by gustwao

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, gustwao napisał:

regulator l7805 5v w torze cyfrowym

na jaki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak działa przekierowanie sygnału w XiangSheng DAC-05A? Jeśli podłącze się pod wyjście niezbalansowane i zbalansowane to będę mógł korzystać z obu wejść? Chciałbym się o tym przekonać zanim kupię wzmacniacz słuchawkowy na balansie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie za bardzo rozumiem, chodzi Ci o to aby równocześnie słuchać muzyki z obu wyjąć naraz? Czy na zmianę raz z jednego raz z drugiego wyjścia? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak działa przekierowanie sygnału w XiangSheng DAC-05A? Jeśli podłącze się pod wyjście niezbalansowane i zbalansowane to będę mógł korzystać z obu wejść? Chciałbym się o tym przekonać zanim kupię wzmacniacz słuchawkowy na balansie.
Sygnał jest podawany cały czas na oba wyjścia, selekcja dotyczy tylko wejść.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie, jakie stosujecie sieciowki w waszych XS?

Jeśli pytasz o kable sieciowe to takie same jak w mam w ścianie, aby uniknąć zjawiska peltiera.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.01.2020 o 12:59, Patrykowski napisał:

A jak ta wersja DSD gra wg Ciebie? 

Duża różnica w stosunku do Nemesisa? 

Może to nie jest dobre miejsce na porównywanie tych dwóch daców, ale odpiszę. Wyred 4 to bardziej wyrównane granie, żadne pasmo nie jest faworyzowane, detal i scena wzorowe, jeśli w nagraniu są brudy, to będzie je słychać, jeśli realizator chciał, żeby dźwięk wychodził za siany, to pojawi się u sąsiada. Jeśli zadaniem daca jest przekazanie bez zniekształceń tego co jest zostało nagrane, to Wyred 4 jest znakomitym daciem. Nemesis nie jest tak uczciwy. Pasmo tak nie jest tak dobrze wyrównane, wokale są troszkę z tyłu, podobnie jak wyższy bas, więcej jest tego niskiego, brudny są ugładzane, scena w tej wersji która mam (UP2) jest bardzo dobra, Nemesisa słucha się bardzo przyjemne. W stosunku ceny do jakości oba daci są znakomite, Wyred 4 jest ogólnie lepszym daciem, ale w niektórych systemach być może Nemesis mógłby się lepiej sprawdzić. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Grzegorz Los said:

Witam 

ktos miał do czynienia z tym opampem duńskiej manofaktury ,wydaje się ze może coś z zmienić w dacu 

 

Na pewno, ale czy aby na lepsze? tego to już nie jestem pewien. Jak przebije dyskretny koreanskie manufaktury to będę zainteresowany. 

Wiele jest gatunków jabłek, jednka znaleźć to najlepsze to jest sztuka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, Jack0K said:

Mody widzę idą pełną parą, regulatory, kondki częściowo podmienione, rezystorki... 👍

Jeszcze coś doszło, ale musisz dobrze się przyjrzeć 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Jack0K said:

Obstawiam podmianę regulatora 5V bo pojawił się radiator, którego wcześniej nie było ?

Ciepło, ciepło (tak podmieniłem go na inny jeszcze ) ale tą zmianę widać gołym okiem, jest tego 12 szt.  Wnosi pozytywne zmiany w całym pasmie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znajomy skusił się i kupił XS w najlepszej wersji. Po wygrzaniu takiego "golasa" podłączyłem u siebie. Dźwięk taki hifi bez emocji bez wyrazu. Jak przełączyłem na mojego to już inna bajka coś pomiędzy najlepszym hifi a początkiem hiend. Soczysty, dokladny, wciągający, swobodny a przy tym bardzo muzykalny. Gdzie nie tylko usłyszymy instrumenty i struny, ale również podła rezonensanowe.

Nie muszę mówić, że cały idzie do modyfikacji i to takiej grubej. Już dyskretne zamówione from 🇰🇷. Jak to kolega stwierdził woli dopłacić tysiaka i dostać produkt kompletny, gdzie dalej będzie zawsze możliwość wpłynięcia na drobne zmiany w dźwięku. Bo te same kości ak4495seq lub ak4497 znajdują się w słabych jak i bardzo dobrych i drogich DAC. Bez bardzo dobrej implementacji dźwięk otrzymamy albo słaby albo rasowy. 

Podczas mojej przygody z tym przetwornikiem wielokrotnie zdarzało się że dźwięk był suchy, mało przejrzysty wręcz męczący. 

Poprawiając każdy etap przez, który dźwięk przechodzi z cyfrowej postaci po analogowy możemy dopracować każdy aspekt brzmienia. Ten DAC gra na początku na 40% swoich możliwość, chociaż niegrzebany gra już przyzwoicie.

Ta różnica w % to właśnie odległość jaką dzieli zwykłym hifi a początek hiendu. 

Podobne przetworniki jak by się nie wyróżniały grają przeciętnie, dopracowane konstrukcje są już drogie grają o niebo lepiej choć w środku te same kości. Myślę, że z wielu dobrych kościach można uzyskać dobry albo rewelacyjny dźwięk. A poszukiwanie tej najlepszej kości to taka ślepa uliczka. Jedynie co potrzeba to mieć otwartą głowę, dobre pomysły i warto podejrzeć jakie części i rozwiązania preferują topowi gracze. Sporo czasu trzeba poświęcić na testy i odsłuchy, ale to już tylko sama przyjemność 😊. Niektórzy koledzy z tego forum co zastosowali podobne lub wręcz takie same modyfikacje co ja wiedzą jake zmiany wnoszą. Nawet nieodpowiednie dopasowanie kondensatorów elektronicznych, czy regulatorów może popsuć dźwięk. A zastosowanie tych właściwych wznosi bardzo wysoko. Często wymieniam opinie z innymi kolegami, aby coś jeszcze poprawić.

I nie miejmy złudzeń, że te droższe są bardzo dobrze dopracowane. Zazwyczaj słabo lub dobrze. Bardzo dobrze to już najwyższa półka za najwyższą cenę. 

Kiedyś do modyfikacji diy podchodziłem z dużą dozą ostrożności, dziś nie chcę o niczym innym słyszeć. Chyba że wygrałbym w totka 😂. Chociaż jaka to frajda zrobić coś samemu i porównać do innych zabawek, aby tylko upewnić się ze to ten sam lub lepszy dźwięk, a koszty znikome. 

Na koniec chciałbym dodać, że nawet nie wiem jak dobry będziemy mieli przetwornik to bez dobrze dobranej reszty toru nie wiele zdziałamy. 

Edited by gustwao
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

No Panowie kopara mi opadła.

Właśnie do XS 05a wjechały w tor XLR 2 szt OSH-DHb.Podchodziłem do tematu trochę sceptycznie-szkoda,że zrobiłem to tak późno.Od razu słyszalna jest różnica-bajka.Znacznie powiększyła się scena (kropla w 6 utworze "Amused to Death" słyszalna jest za moimi uszami :),poprawiła się znacząco szczegółowość.

Ciekawe jak to będzie po wygrzaniu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.