Skocz do zawartości
IGNORED

XLR W SYSTEMIE AUDIOLAB 8300


daniel-de

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko. Czy zastosowanie połączenia Audiolaba 8300cd z Audiolabem 8300a poprzez kabel XLR ma jakikolwiek sens? W instrukcji odtwarzacza zastosowanie tego złącza jest rekomendowane natomiast jak wynika z testu w Audio wzmacniacz nie jest konstrukcją zbalansowaną. Jeśli XLR w tym konkretnym przypadku nic nie wniesie to widzę tu pewną niekonsekwencję producenta, który wyposaża te urządzenia w tego typu wejścia i jednocześnie we wzmacniaczu nie stosuje zbalansowanego sygnału audio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko. Czy zastosowanie połączenia Audiolaba 8300cd z Audiolabem 8300a poprzez kabel XLR ma jakikolwiek sens? W instrukcji odtwarzacza zastosowanie tego złącza jest rekomendowane natomiast jak wynika z testu w Audio wzmacniacz nie jest konstrukcją zbalansowaną. Jeśli XLR w tym konkretnym przypadku nic nie wniesie to widzę tu pewną niekonsekwencję producenta, który wyposaża te urządzenia w tego typu wejścia i jednocześnie we wzmacniaczu nie stosuje zbalansowanego sygnału audio.

Bo to jest rozwiazanie dedykowane połączeniu z mb8300 i tyle.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj, wypożycz u nas kabel XLR i zobaczysz, jaka jest różnica. Audiolab nie jest konstrukcją zbalansowaną, na pewno nie wykorzystasz w pełni możliwości połączenia XLR.

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim byś nie połączył i tak zadecyduje jakość użytego kabla, bo popsuć można każde połączenie.

Jedyne czego można się spodziewać: będzie inaczej.

Zależy przecież też od prostego pytania: czego szukasz w ich dźwięku ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ring radiator rules

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Ale czy poza zwiększeniem grona odbiorców zastosowanie XLR ma jakikolwiek wpływ na brzmienie?

Technicznie to połączenie symetryczne to 2x większy poziom sygnału i jest bardziej odporne na zakłócenia trasowe, które mogą mieć znaczenie przy bardzo długich połączeniach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj, wypożycz u nas kabel XLR i zobaczysz, jaka jest różnica. Audiolab nie jest konstrukcją zbalansowaną, na pewno nie wykorzystasz w pełni możliwości połączenia XLR.

Skoro nie jest w pełni zbalansowany to jakiego efektu oczekiwać?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

De gustibus non est disputandum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie jest w pełni zbalansowany to jakiego efektu oczekiwać?

Żeby wykorzystać zalety połączenia symetrycznego struktura wewnętrzna elektroniki z tym współpracującej nie musi być symetryczna (zbalansowana). Tylko wyjścia i wejścia muszą być wykonane jako symetryczne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wykorzystać zalety połączenia symetrycznego struktura wewnętrzna elektroniki z tym współpracującej nie musi być symetryczna (zbalansowana). Tylko wyjścia i wejścia muszą być wykonane jako symetryczne.

 

Tego ostatniego zdania nie rozumiem. Jeśli są wejścia XLR to mogą nie być wykonane jako symetryczne? To po co w ogóle by takie były?

 

Dziś przetestowałem oba sposoby połączenia (użyłem taniego rca Hama i taniego XLR In-Akustik Premium). Była subtelna różnica ale zdaje mi się, że wynikała z wyższego napięcia na wyjściu XLR.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego ostatniego zdania nie rozumiem. Jeśli są wejścia XLR to mogą nie być wykonane jako symetryczne? To po co w ogóle by takie były?

 

Dziś przetestowałem oba sposoby połączenia (użyłem taniego rca Hama i taniego XLR In-Akustik Premium). Była subtelna różnica ale zdaje mi się, że wynikała z wyższego napięcia na wyjściu XLR.

czyli warta świeczki?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

De gustibus non est disputandum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego ostatniego zdania nie rozumiem. Jeśli są wejścia XLR to mogą nie być wykonane jako symetryczne? To po co w ogóle by takie były?

 

Trochę inaczej rozumiem to zdanie, ale w sumie też tak można ;)

Raczej chodzi o to, że aby wykorzystać zalety połączeń symetrycznych, wystarczy aby w urządzeniu były układy wejściowe i wyjściowe symetryczne, natomiast cały układ elektroniczny nie musi być symetryczny.

Twoje pytanie też ma sens, ale niestety wyjścia i wejścia zrealizowane na XLR mogą być niesymetryczne, kto zabroni? Po co? Lepsza jakość gniazd i wtyków, większa obciążalność, prestiż, ściema...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego ostatniego zdania nie rozumiem. Jeśli są wejścia XLR to mogą nie być wykonane jako symetryczne? To po co w ogóle by takie były?

Elektronika za wejściem też może być zrobiona symetrycznie. Najlepszy przykład takiego rozwiązania to końcówki mocy w układzie mostkowym. Z reguły tylko wejście i wyjście są wykonane w układzie symetrycznym. Robi się to w celu eliminacji zakłóceń które złapały długie kable na trasie pomiędzy urządzeniami. Niestety zrobienie symetrycznej elektroniki komplikuje urządzenie i podnosi jego cenę a efekty jakościowe są w domenie słuchu bez znaczenia, zwłaszcza w warunkach domowych. Komplikacja urządzenia to wada.

 

Była subtelna różnica ale zdaje mi się, że wynikała z wyższego napięcia na wyjściu XLR.

To bardzo często spotykany stan, wyższe napięcie na wyjściu XLR. Nawet do 6 dB więcej niż na RCA, ale nie musi tak być. Zależy od rozwiązania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli cedek i wzmak są w pełni symetryczne (Cayin CS-120SA, Cayin CS-100CD) wtedy faktycznie warto.

 

U mnie dwa te same modele DarkStarr manufaktury Arini Audio RCA i XLR.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Po wpięciu XLR nie chce się wracać do RCA.

 

W bezpośrednim porównaniu interkonektów na wersji XLR jest trochę głośniej ale to norma bo napięcie wyższe na wyjściu cedeka.

Natomiast dźwiękowo polepszenie w całym paśmie.

Lepsza separacja dźwięków, scena, dynamika.

pzdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Lampa nie umiera nigdy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast dźwiękowo polepszenie w całym paśmie.

Lepsza separacja dźwięków, scena, dynamika.

pzdr.

 

W moim systemie nic takiego nie zauważyłem, pewnie dla tego, że wzmacniacz nie jest konstrukcją zbalansowaną. Do tego przeprowadziłem test na tanich xlr. Zamówiłem dwukrotnie droższe i sprawdzę czy coś się zmieni.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wpięciu XLR nie chce się wracać do RCA.

Pewnie jest 6 dB wyższy sygnał. To działa na wyobraźnię, ale jest głównie głośniej, chyba że masz sprzęt pracujący w przy bardzo wysokich poziomach zakłóceń elektromagnetycznych od urządzeń pracujących w sąsiedztwie (w domu to raczej rzadkie zjawisko).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakim systemie połączenie symetryczne skutkuje większą głośnością niż niesymetryczne? Tu coś musi być popsute...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakim systemie połączenie symetryczne skutkuje większą głośnością niż niesymetryczne?

Sam mi tłumaczyłeś po co na wyjściu symetrycznym aktywnym (np. takie jak w DCX - Behringera) jest czasem złożony układ oporników, który powoduje po włączeniu przejściówki do RCA podniesienie wzmocnienia jednego wzmacniacza wyjściowego o te 6 dB. W takim układzie głośność połączenia zawsze będzie taka sama. Oczywiście dotyczy to wyjścia XLR połączonego z wejściem RCA.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mi tłumaczyłeś po co na wyjściu symetrycznym aktywnym (np. takie jak w DCX - Behringera) jest czasem złożony układ oporników, który powoduje po włączeniu przejściówki do RCA podniesienie wzmocnienia jednego wzmacniacza wyjściowego o te 6 dB. W takim układzie głośność połączenia zawsze będzie taka sama. Oczywiście dotyczy to wyjścia XLR połączonego z wejściem RCA.

 

To wszystko działa różnie przy desymetryzacji. Jeżeli urządzenia mają gniazda wejściowe i wyjściowe i rca i xlr, to niezależnie od tego, jakimi kablami będą połączone, czy rca-rca czy xlr-xlr, poziomy głośności np. we wzmacniaczu powinny być identyczne. Jeżeli nie są, to coś jest nie tak, albo łączymy nie to co trzeba nie tym, czym trzeba...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko działa różnie przy desymetryzacji. Jeżeli urządzenia mają gniazda wejściowe i wyjściowe i rca i xlr, to niezależnie od tego, jakimi kablami będą połączone, czy rca-rca czy xlr-xlr, poziomy głośności np. we wzmacniaczu powinny być identyczne. Jeżeli nie są, to coś jest nie tak, albo łączymy nie to co trzeba nie tym, czym trzeba...

Mam odtwarzacz BD który ma i RCA i XLR. Na XLR jest wyraźnie głośniej niż na RCA. Najgłośniej jest przy połączeniu cyfrowym. To pewnie oddziaływanie na podświadomość użytkownika.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam odtwarzacz BD który ma i RCA i XLR. Na XLR jest wyraźnie głośniej niż na RCA. Najgłośniej jest przy połączeniu cyfrowym. To pewnie oddziaływanie na podświadomość użytkownika.

 

Ale co to znaczy głośniej, na wyjściu? Podłączone do tego samego wejścia jasne, że będzie głośniej, ale podłączone do odpowiednich wejść powinno być identyczne. Jeżeli nie jest, to jest to błąd konstrukcyjny źródła albo odbiornika.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co to znaczy głośniej, na wyjściu?

Wyższe napięcie sygnału.

Podłączone do tego samego wejścia jasne, że będzie głośniej, ale podłączone do odpowiednich wejść powinno być identyczne.

Zgadza się powinno być tak samo. W sprzęcie którego używam jednak nie jest identycznie. Nie sądzą żeby to był błąd konstrukcyjny, myślę że to typowe pozycjonowanie połączeń pod względem jakości wykorzystujące różnice poziomów sygnału na każdym z nich. Działanie marketingowe zakładające że odbiorca zawsze połączenie grające głośniej uzna za lepsze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższe napięcie sygnału.

 

Czyli to oczywiste.

 

Zgadza się powinno być tak samo. W sprzęcie którego używam jednak nie jest identycznie. Nie sądzą żeby to był błąd konstrukcyjny, myślę że to typowe pozycjonowanie połączeń pod względem jakości wykorzystujące różnice poziomów sygnału na każdym z nich. Działanie marketingowe zakładające że odbiorca zawsze połączenie grające głośniej uzna za lepsze.

 

I niestety prawdopodobnie masz rację ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I niestety prawdopodobnie masz rację

Sam doświadczyłem takiego odczucia na tym w/w sprzęcie z różnymi sposobami łączenia. Po wyrównaniu poziomów to odczucie ustąpiło.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam producent w instrukcji 8300cd podaje różne napięcie na wyjściach

 

Napięcie wyjściowe

 

4.2Vrms ±0.1 (symetryczne)

2.1Vrms ±0.1 (niesymetryczne)

 

Różny jest także stosunek sygnał/szum oraz zakres dynamiczny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam producent w instrukcji 8300cd podaje różne napięcie na wyjściach

 

Napięcie wyjściowe

 

4.2Vrms ±0.1 (symetryczne)

2.1Vrms ±0.1 (niesymetryczne)

 

Różny jest także stosunek sygnał/szum oraz zakres dynamiczny.

 

Oczywiście, wszystko się zgadza. Wejścia mają również inną czułość i wszystko jest OK i nie jest głośniej ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, wszystko się zgadza. Wejścia mają również inną czułość i wszystko jest OK i nie jest głośniej ;)

 

A czy te różne parametry wskazują na wyższość połączenia XLR nad RCA?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.