Skocz do zawartości
IGNORED

Polskie kolumny Szemis TYPE-A.


S0nic

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem czy 300tys...lepiej zapytac u zrodla, bo chyba cena jest inna, znaczaco inna...

"zwykly" snell to tekturowa kosntrukcja z plyty wiorowej na slabych elementach zwrotnicy.

Tuaj mamy dobierane drewno rezonansowe (jak instrument a nie maksymalnie wytlumiona obudowa jak w 99% glosnikow), drewno jest napinane, sciagne od tylu, topowe elmenty zwrotnicy itp. Widzialem stojace obok siebie szemisowe glosniki i oryginal snella i....wlasciwie nie ma porownania.

Pierwszy glosnik prototypowy wygladal specyficznie. Kolejne juz doskonale. Zmeniilo sie tez troche w strodku glosnikow. To jest zaprojektowane do lampy, do Kondo, do AN....do pomieszczen powyzej 20m2 gdzie Audio Note E juz slabo sobie radza jako partner lampowcow.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, MaciekP napisał:

To jest zaprojektowane do lampy, do Kondo, do AN....do pomieszczen powyzej 20m2 gdzie Audio Note E juz slabo sobie radza jako partner lampowcow.

Gram na AN-E w 24m2. Zupełnie nie wiem o czym piszesz. 

Słuchałem E w 40 paru i był to wciąż świetny dźwięk.

Doprecyzuj proszę te metry i to "słabo".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam E w 20mkw. Mialem je takze w innych 20mkw i bylo idealnie. Przenioslem je do 35mkw jak sie przprowadxilem i byl efekt malych chlopcow bez wlasciwej skali dzwieku. Wtedy kupilem tannoye 15calowe w obudowach r-grf i wszystko zaczelo byc dobrze. Wrocilem do E bo sie przenioslem znowu do 20m kw. Type A graja swietnie w wiekszym pokoju i jak postawi sie je obok E to ewidentnie widac ograniczenia glosnika dwodroznego. Znam E grajace w ok 30m kw i bylo bardzo dobrze, ale pomieszczenie musi byc slabo wytlumione. Wtedy graja dobra skala i z zyciem.

prosze sprobowac type A:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, MaciekP napisał:

Przenioslem je do 35mkw jak sie przprowadxilem i byl efekt malych chlopcow bez wlasciwej skali dzwieku.

Myślę, że sedno sprawy tkwi w odpowiednim - optymalnym ustawieniu monitorów w pomieszczeniu. Tu nie można pozwolić sobie na błędy. Czy stały w rogach pokoju, tak jak AN ustawia je na wystawach?

A propos wielkości pomieszczenia i powierzchni membran/wielkości kolumn:

Zwykło się przyjmować, że niewielkie LS 3/5a grają optymalnie w niedużych pomieszczeniach ca 12-14m2. 

Według mnie to przesąd: dobrze ustawione wciąż pokazują swoje walory w dwudziestu paru metrach powierzchni. Ich użytkownicy zgadzają się a priori z pewnymi niedoskonałościami. Nie grają bardzo głośno, nie szukają nisko schodzącego basu, bo tam tego zwyczajnie nie znajdą. Wybitność/ponadprzeciętność LS 3/5a polega na czym innym.

Wracając do AN-E: jeśli są dobrze ustawione nie ma efektu małych ludzików czy to w 20, czy 35 m2. Może być inny rozkład energii,  co zrozumiałe, odczucie że jest jej mniej w większym metrażu. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AN-E sa wrazliwe na ustawienie i maja bass reflex z tylu. Najlepsza kontrole i szybkosc basu maja jak sa dosc blisko tylnej sciany. PQ z AN uwaza, ze powinny byc stawiane w rogach pokoju i troche jest w tym racji, ale nawet te zabiegi czasem po prostu nie wystarczaja. 

AN E to tez pochodna Snella, ktore PQ dystrybuowal, sle to sredni model wycyzelowany przez AN.

Nie udalo im sie skopiowac topowego modelu A, stad dzialanie polskiego dystrybutora AN i powstanie Type A, ale oryginalny Snell A byl w stanie grac tylko z 27W Ongaku, stad daleko posuniete modyfikacje pierwowzoru ktory stal sie inspiracja jedynie. Ciezko by mi bylo uwierzyc w 93dB gdybym nie slyszal niedawno napedzajace je pojedyncze lampy 2a3 w SE i granie bardzo glosno ze swietnym basem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez MaciekP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.05.2019 o 07:34, jafi napisał:

Wracając do AN-E: jeśli są dobrze ustawione nie ma efektu małych ludzików czy to w 20, czy 35 m2. Może być inny rozkład energii,  co zrozumiałe, odczucie że jest jej mniej w większym metrażu. 

Porównywałem AN-E SPE HE w 25 m2 zaadaptowanych akustycznie obok ART Emotion Signature, i mimo wielu podrózy po pokoju nie udało sie powtórzyc skali dzwieku znanej z  ART. Głośnik 20 cm to nie to samo co 25 cm.

AN-E górowały za to w wielu innych aspektach, to naprawde są głosniki z klasą.

pozdrawiam

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez mirek24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mirek24 napisał:

Porównywałem AN-E SPE HE w 25 m2 zaadaptowanych akustycznie obok ART Emotion Signature, i mimo wielu podrózy po pokoju nie udało sie powtórzyc skali dzwieku znanej z  ART

A czy oprócz podróżowania po pokoju próbowałeś ustalić wysokość standów do AN-E w najlepszym punkcie pokoju?

Z mojego doświadczenia różnice są duże w funkcji odległości przetworników od podłogi - między innymi skala dźwięku, o której wspomniałeś. Tę zależność można/trzeba zagospodarować. Wtedy wiadomo jak grają.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, jafi napisał:

A czy oprócz podróżowania po pokoju próbowałeś ustalić wysokość standów do AN-E w najlepszym punkcie pokoju?

Z mojego doświadczenia różnice są duże w funkcji odległości przetworników od podłogi - między innymi skala dźwięku, o której wspomniałeś. Tę zależność można/trzeba zagospodarować. Wtedy wiadomo jak grają.

Tutaj się zgadzam, snell e3 w moim "przymałym" 17m pokoju zagrał dobrym basem i dociążeniem średnich dopiero po podniesieniu na 27cm, przy podstawie 20 cm bas dominuje, wzbudza się i ciągnie z kolei 35 cm - scena nienaturalnie wysoko i grają chudo, bas znika. Stojąc na ziemi grają tragicznie, wolno z ogromym buczącym basiskiem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szatan napisał:

Tutaj się zgadzam, snell e3 w moim "przymałym" 17m pokoju zagrał dobrym basem i dociążeniem średnich dopiero po podniesieniu na 27cm, przy podstawie 20 cm bas dominuje, wzbudza się i ciągnie z kolei 35 cm - scena nienaturalnie wysoko i grają chudo, bas znika. Stojąc na ziemi grają tragicznie, wolno z ogromym buczącym basiskiem.

Miałem do dyspozycji jedynie dedykowane podstawki. Podróż do rogów pokoju skutkowała wzmocnieniem wybranego zakresu basu (na zasadzie rezonansu) ale za to scena cierpiała straszliwie. Takie płaskie granie przyklejone do ściany, bez planów i głebokości. Jak dla mnie to AN-E graja pięknie w 15-20 m2 kwadratowych nic wiecej i nic mniej. Reszta to pobożne zyczenia i chwyty markeingowe Audio Note-a.

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez mirek24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, mirek24 napisał:

Miałem do dyspozycji jedynie dedykowane podstawki. Podróż do rogów pokoju skutkowała wzmocnieniem wybranego zakresu basu (na zasadzie rezonansu) ale za to scena cierpiała straszliwie. Takie płaskie granie przyklejone do ściany, bez planów i głebokości.

To tak jak byś ich wcale nie znał.

Ustawienie w rogach pokoju jest słabą opcją: na wystawach ma zwrócić na siebie uwagę podbitym basem.

A "dedykowane" podstawki: czy dedykujący wypowiedział się/zalecił w którym miejscu pokoju je ustawić?

Jeśli nie, to dajmy im spokój:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te klony Snelli A to było jedno z moich największych rozczarowań na AVS. Do wspomnianego pokoju z Air Tight i DeVore Orangutan 96 nie miało to startu.

AN-E w pokoju Audio Note głównie dudniły. Bardzo słaby dźwięk. Broniły się u Sułka, ale tam nie stały wciśnięte w kąt.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, zbyszek 1982 napisał:

Te klony Snelli A to było jedno z moich największych rozczarowań na AVS. Do wspomnianego pokoju z Air Tight i DeVore Orangutan 96 nie miało to startu.

AN-E w pokoju Audio Note głównie dudniły. Bardzo słaby dźwięk. Broniły się u Sułka, ale tam nie stały wciśnięte w kąt.

 

Co Ci się tam nie podobało w zestawie kondo + szemisy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Sonic990 said:

Co Ci się tam nie podobało w zestawie kondo + szemisy?

Jakby to była prezentacja Pylon Audio, to bym był zachwycony. Jak dla mnie grało płaską i wąską sceną bez polotu. 

Może w muzyce akustycznej lepiej by to wyglądało, ale jak ja tam byłem to leciały głównie rockowe kawałki, np. Tool, z którymi ten zestaw sobie ewidentnie nie radził.

Zapewne miałem zbyt wielkie oczekiwania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, zbyszek 1982 napisał:

Jakby to była prezentacja Pylon Audio, to bym był zachwycony. Jak dla mnie grało płaską i wąską sceną bez polotu. 

Może w muzyce akustycznej lepiej by to wyglądało, ale jak ja tam byłem to leciały głównie rockowe kawałki, np. Tool, z którymi ten zestaw sobie ewidentnie nie radził.

Zapewne miałem zbyt wielkie oczekiwania.

Rozumiem. Ciężko mi się ustosunkować bo barwa i dynamika w Rage against the machine bardzo mi się podobała. I to z vinyla.
Naturlanie jeżeli ktoś lubi granie super selektywne, rozdzielcze, wybitnie konturowe i bez podbarwień to sprzęt nie dla niego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te kolumny Szemisa rzeczywiście są ciekawe barwowo, na AVS słyszałem tam choćby Hendrixa,

gitara brzmiała prawie jak live na koncercie, z dobrego pieca lampowego.

I to na zdecydowany plus.

Natomiast już głębia sceny, rozmiary instrumentów, rozkład stereo - to były sporo słabsze elementy.

I moim zdaniem dużo dobrego dawały tu wzmacniacze Kondo - bo też i kolumny są pod nie zbudowane.

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Buduj zestaw z głową. Ona na zawsze zostanie w Twoim systemie! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Xentrix napisał:

Te kolumny Szemisa rzeczywiście są ciekawe barwowo, na AVS słyszałem tam choćby Hendrixa,

gitara brzmiała prawie jak live na koncercie, z dobrego pieca lampowego.

I to na zdecydowany plus.

Natomiast już głębia sceny, rozmiary instrumentów, rozkład stereo - to były sporo słabsze elementy.

I moim zdaniem dużo dobrego dawały tu wzmacniacze Kondo - bo też i kolumny są pod nie zbudowane.

Pozdro

Dokładnie to jest ten efekt. Z dobrego pieca lampowego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"grające" obudowy nie wplywaja dobrze na "scene" ale na dynamike juz tak i wrazenia grania "live".

Ja przestalem juz dawno sluchac "sceny". Nie ma to dla mnie znaczenia. Nie ma problmeu ze zniakajacymi glosnikami, ale jakas lokalizacja, plany itp to juz sprawa drugorzednia. Czesto slucham muzyki lezac na kanapie z boku czy siedzac przy komputerze itp. Wiekszosc moich znajomych melomanow ma gdzies lokalizacje i scene.

Najnowsza inkarnacja TYPE-A ma niesamowity srodek pasma przez duze zmiany w zwrotnicy i brzmi jak tuba swoja bezposrednioscia przekazu ale bez jej kierunkowosci i tendencji do krzyczenia przy slabszym materiale.

AN-E sa swietnymi glosnikami, ale bardzo wymagajacymi co do zrodla i ustawienia.

Type A gra wiekszym dzwiekiem, lepszym basem zrobionym przez glosnik a nie przez otwor, wiec bardziej zroznicowanym, to po prostu lepszy glosnik, szczegolnie jak ma sie wiekszy pokoj niz te 25m2

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez MaciekP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Myślę że lepszym rozwiązaniem byłoby zapolowanie na protoplastę tj Snell A , oddać do pełnej renowacji i za ułamek kwoty można mieć jedne z wybitniejszych konstrukcji ever. I Snell E2/3 i Snell A wg wielu to niedoścignione konstrukcje - mimo, że nie ma tam super przetworników, ani kondensatorów. Po prostu wybitne spasowanie i strojenie, które Audio Note wychodzi raz lepiej raz gorzej. 

Jak się okazuje nie jest łatwo zrobić coś wielkiego nawet majac za inspirację nawet taką wybitną konstrukcję.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

www.wieczorzanalogiem.pl - moj dziennik przygód audio, dużo lamp, troche vintage'u, ale nie tylko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎22‎.‎05‎.‎2019 o 15:33, zwyczajnyjerzy napisał:

Snelle Type-A w cenie 300 tys ? Świat stanął na głowie.

Niby patologia, ale wystarczy, że ludek sprzeda jedną parę i zasadniczo jest ustawiony na 2-3 lata.

Dość ciekawy sposób na zarabianie pieniędzy. Nic więcej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sa "kolumny"typu smieszne dziwadla 

  a muza jakis tam rage-uw totalny gniot

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.07.2019 o 11:27, Wiesław Szypniewski napisał:

To sa "kolumny"typu smieszne dziwadla 

  a muza jakis tam rage-uw totalny gniot

Dzięki za bardzo merytoryczny wpis. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 14

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.