Skocz do zawartości
IGNORED

Hi-end na taśmach magnetofonowych


pmcomp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

No tak, matowiona taśma żeby się w pozycji horyzontalnej nie obsuwała a co może ważniejsze żeby na stalowej rolce posuwu był mniejszy poślizg a co za tym idzie mniejsze drżenie dźwięku.

 

Z tą rolką to troszkę przesadziłeś ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta stalowa rolka to poza głowicą drugie serce magnetofonu. Ile firm się napłakało żeby ją dokładnie wykonać. Przypominam w dobrych magnetofonach szpulowych jej bicie promieniowe nie powinno być większe niż 1mikron, można by powiedzieć że to rząd niżej niż się w dokładnej mechanice precyzyjnej przyjęło!!! Dla tego wszelkie prace obok niej jak z jajkiem żeby nie stuknąć i nie skrzywić.

 

Tak, tylko że tak jakbyś chciał to widzieć to jest w kaseciakach i chyba niektórych otari, a generalnie capstan jest od strony aktywnej taśmy ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz plusa ale cały czas w tym świecie o końcowej jakości decyduje suma zastosowanych elementów, jak rolka gumowa jest niecentryczna nawet z brudu czy co gorsze sparciała to rolka stalowa do której dochodzi materiał magnetyczny jakiemuś uślizgowi chwilowemu taśmy nie zapobiegnie.

 

Drodzy odchodzimy od tematu.

 

Nie mam wątpliwości że studyjny magnetofon szpulowy i taśma do niego dopasowana była/jest źródłem bardzo wysokiej jakości. Tutaj problem jest inny czy 4-6 kopia z taśmy matki na źle zestrojonych 30 letnich szpulakach jest warta uwagi, nawet na 2 śladzie i na małej studyjnej? Czy jest źródłem Hi-End, w/g mnie czasami może jest, ale raczej to nie jest reguła.

 

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez mirek24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam wątpliwości że studyjny magnetofon szpulowy i taśma do niego dopasowana była/jest źródłem bardzo wysokiej jakości. Tutaj problem jest inny czy 4-6 kopia z taśmy matki na źle zestrojonych 30 letnich szpulakach jest warta uwagi, nawet na 2 śladzie i na małej studyjnej? Czy jest źródłem Hi-End, w/g mnie czasami może jest, ale raczej to nie jest reguła.

 

 

Moim zdaniem dzisiaj to jest ściema. Jest paru hobbystów z dobrze wyregulowanymi magnetofonami, ale paru. Inni mają jakieś revoxy po przejściach udające sprzęt pro, albo zajeżdżone studery czy coś w tym rodzaju. Te maszyny są niby nie do zajechania, ale pod warunkiem prawidłowej obsługi, tymczasem to kuleje. Druga sprawa to jakość tych taśm z wątku - pomijając to analogowe mambo-dżambo to skąd wiadomo, co faktycznie chcieli uzyskać twórcy? Czyli to IMO jest po prostu kolejny mastering, w dodatku nic, co mogłoby polepszyć jakość a nie można tego zrobić w domu prostymi środkami. To już wolałbym kopię 1:1. Kopiująna a80 - tak to wygląda:

 

studerA80mkII-24.GIF

 

Względem tego, co jest na ich taśmie master, będącej już kopią, ale powiedzmy, że to wzorzec, klient dostaje +2dB na 40Hz.

I dalej - kopiowanie tych taśm w domu to też kolejny problem. Szumy to pikuś, w końcu o to chodzi ale pasmo? Góra siada albo rośnie, ale szeroko, jeden ruch gałką treble i zrobione, zresztą to już wedle gustu. Ale dół? Jak widać na pomiarach które zamieściłem powyżej, jedno przegranie to znów 2dB więcej w niskim basie i często 2dB mniej w wysokim, a i to pod warunkiem prawidłowego nastrojenia obu magnetofonów. Kopia kończy np. z czterodecybelowym podbiciem w okolicy 40Hz - na taśmie, a podczas odsłuchu w domu w stosunku do taśmy wzorcowej mamy na idealnie nastrojonych wszystkich biorących udział maszynach już +6dB!!!, a okolice 40Hz to jest niebezpiecznie blisko toniki tonacji Es czy F, więc nie daj jakiś standardzik ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego sugerowałem wysokie ips przy nagrywaniu (wtedy bas nie jest podbijany bo taśma ma za krótki czas żeby się przemagnesować przed głowicą),

 

Odpowiednio nastrojony A80 jak widać nie podbija wtedy na 100Hz, ale za to -3dB jest już na 50Hz. Tak źle i tak niedobrze ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do samych nagrań to jak do nas z za żelaznej kurtyny docierały vinyle to wydania na szpulach na 19,05cm/s były bardzo rzadko dostępne.

 

Jeśli dobrze pamiętam, to wprowadzane do sprzedaży taśmy do magnetofonów szpulowych, fabrycznie nagrywane były z prędkością 9.5cm/s. Taki obowiązywał standard ze względu na uniwersalność odczytu dla klienta.

Zatem fabryczne wydania nagrań muzyki z albumów vinylowych również w tym standardzie były nagrywane.

Poprawcie mnie proszę jeśli się mylę.

 

Włodek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam -3db na 50Hz bym się nie przejmował bo tam większość towarzystwa ma na swoich małych kolumnach High Endową górkę 10 dB ;D

... nie no, przecież rozmawiamy o "hi-End" :) Jak sama kolumna podbija o 10 dB, to jest bardzo low-endowa kolumna. Dobra kolumna powinna mieścić się w granicach +-2 dB .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duży postęp w taśmach magnetofonowych nastąpił przy przejściu ze szpuli na kasety, jeśli by takie taśmy metalowe zaistniały w środowisku studyjnym magnetofonów szpulowych mieli byśmy okazję doświadczyć na prawdę bardzo wysokiej klasy dźwięku no ale wtedy po drodze historycznie wkroczył zapis cyfrowy.

 

Jesli masz na myśli jakość samego nosnika to i owszem cchoć nigdzie nie ma dowodu na taka tezę :). Istnieją tasmy szpulowe EE na podkładzie chromowym i doopy nie urywały. Nie były stosowane w sprzecie studyjnym. Pasmo przenoszenia i dynamika na tasmach z podkładem z żelaza były absolutnie wystarczające. Przypominam, że tasmy chromowe i metalowe żarły głowice w oczach. Nie wiem co ile trzeba by je wymieniać w studyjnych maszynach. Koszty?

 

BTW tor przesuwu tasmy w kaseciakach znajdował się w ... kasecie. I był zazwyczaj słabiutki. A za najlepsze pod tym względem np. TDK MA-R trzeba było zapłacić fortunę.

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz na myśli jakość samego nosnika to i owszem cchoć nigdzie nie ma dowodu na taka tezę :)

Dawno temu widziałem dowody w postaci pomiarów. Kasety z taśmami chromowymi, czy jak im tam było, umożliwiały uzyskanie szerszego pasma lub SNR ... nie pamiętam. Tak czy inaczej były na to dowody.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w domu ponad setkę taśm kopiowanych z matek czy ich kopii nagranych na 15ips. To juz jest czego słuchać. Takie zrobienie sobie święta albo uczty dla ucha jak kto woli.

Oprócz tego ze 30 szt komercyjnie wydawanych dwuśladów na 7.5 ips oraz

 

... ze dwie setki taśm czterościeżkowych na 7.5ips i 3.75ips. Te odtwarzam na lampowym Ampex'ie F-44:

 

0vzj.jpg

 

ard2.jpg

 

3lgw.jpg

 

v8lv.jpg

 

sds9.jpg

 

pboc.jpg

 

 

Magnetofon został przystosowany do zasilania napięciem 50Hz poprzez nałożenie odpowiedniej tuleji na capstan. A krzemowy Tandberg TD20A stoi i sie kurzy. Z Ampexa jest klimat epoki :), który z hi-endem nic wspólnego nie ma.

 

Za to to jest już hi-end całą gębą:

 

Djo65C.jpg

 

 

Studer A807 MkI i Otari, który cieszy innego kolegę:

 

WCCZbr.jpg

 

 

oraz Studer A807 MkII, taki jak ten ale ten nie mój:

 

Studer_A807_OverBridge.jpg

 

 

 

A miałem jeszcze kiedyś taką pralkę, Otari MTR-10:

 

Otari-1.jpg

 

 

 

Wszystkie skalibrowane, po przeglądzie.

 

Pozdro

 

... bardzo się to ludziom podobało ale już to nie jest referencja!

 

przewrotnie zapytam ... a co to jest referencja? Pytam bo ... niestety nie wiem. Tzn. wiem ... dla mnie referencja to muzyka z Filharmonii na żywo.

 

Oooooo ... na ten przykład:

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Może byc też tak:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"przewrotnie zapytam ... a co to jest referencja? Pytam bo ... niestety nie wiem. Tzn. wiem ... dla mnie referencja to muzyka z Filharmonii na żywo."

 

 

 

 

To po co te graty pmcomp zbierasz ;)

 

musisz tam częściej chodzić, mnie po dobrym koncercie muzyków cały tydzień muzyka gra w głowie, tracę potrzebę słuchania czegokolwiek poza... małżonką no ale feromony są silniejsze ;D

 

Ten domowy substytut pozwala słuchać w danym momencie to na co mam ochotę, a nie to co aktualnie leci.

Poza tym zwiedzanie sal koncertowych na świecie też kosztuje ... czas i pieniądze. Nie ma letko.

 

;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne te magnetofony. Nie, żebym chciał, ale fajne.

Tak patrzę na tego ampexa i otari z prowadzeniem taśmy jak chciał @ASURA i to jest słabe - po pierwsze guma dotyka do aktywnej strony taśmy a po drugie potrzebny jest dodatkowy mechanizm do dosuwania taśmy od głowic podczas przewijania. Z drugiej strony mniejszy ruch rolki.

Czy tego ampexa nie lepiej by było zasilać z falownika, jak hammondy? Bez przeróbek wtedy by był...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tego ampexa nie lepiej by było zasilać z falownika, jak hammondy? Bez przeróbek wtedy by był...

 

Falowniki zazwyczaj dają na wyjściu trójkąt zamiast sinusoidy.

 

Mi dźwiekowo najbardziej odpowiada Telefunken 15A. Słuzy u mnie głównie do nagrywania. Trochę upierdliwy bo prowadzi taśme odwrotnie tzn. głowice ma z góry a nie z dołu oraz odwróconą rolkę capstana.

 

Widać to tutaj:

 

maxresdefault.jpg

 

telefunken-siemens-m15-264897.jpg

 

 

Choć zdarzały się, ale dość rzadko, wersje ze standardowym mostkiem głowic i rolką capstana:

 

maxresdefault.jpg

 

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falowniki zazwyczaj dają na wyjściu trójkąt zamiast sinusoidy.

Skoro mój UPS CyberPower CP900EPFCLCD daje sinus ze swojego falownika wyższej jakości niż to co jest w przeciętnym gniazdku, to nie wierzę, ze nie ma powszechnie dostępnych falowników dających taki sinus na wyjściu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Falowniki zazwyczaj dają na wyjściu trójkąt zamiast sinusoidy.

 

Mi dźwiekowo najbardziej odpowiada Telefunken 15A. Słuzy u mnie głównie do nagrywania. Trochę upierdliwy bo prowadzi taśme odwrotnie tzn. głowice ma z góry a nie z dołu oraz odwróconą rolkę capstana.

 

Widać to tutaj:

 

maxresdefault.jpg

 

telefunken-siemens-m15-264897.jpg

 

 

Choć zdarzały się, ale dość rzadko, wersje ze standardowym mostkiem głowic i rolką capstana:

 

maxresdefault.jpg

 

 

Pozdro

 

Falownik to miałem na myśli coś niekoniecznie od betoniarki, na pewno są urządzenia dające czysty sinus.

Dla M15 to jest standardowe prowadzenie taśmy i takie było od zawsze ;) Inne wersje trudno będzie dostać, wszystko co jest to przecież demobil radiowy. Setki kilometrów taśmy na tym telefunkenie przejechałem i bardzo go lubię.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Witam!!!

 

Z moich skromnych doswiadczen dodam ze trzeba przyjrzec sie tez na jakiej tasmie jest nagrany nasza "matka copia"-czy jak to zwal, gdyz nagranie na lp35 rtm w 38,1cm/s nie bedzie sie ni jak mialo do nagrania chodzby na sm 911 czy sm468 a co dopiero na ATR'ze.

Gdzies w swiecie za wielka woda dewagowali nad wspolczesnymi produktami - tasm.

Atr'a nie slyszalem. A zauwaza sie to juz na nawet tak niszowym Tascamie BR20T.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies w swiecie za wielka woda dewagowali nad wspolczesnymi produktami - tasm.

Tylko pytanie czy dywagowali technicznie czy po audiofilsku ;-). SM911 to bardzo dobry produkt, nawet ten wytworzony już w firmie która przejęła ten oddział Basfa czyli EMTEC, choć współczesna produkcja może mieć lokalne wady, ale stara też pewnie nie była w 100%-ach wolna od takich wad.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich skromnych doswiadczen dodam ze trzeba przyjrzec sie tez na jakiej tasmie jest nagrany nasza "matka copia"-czy jak to zwal, gdyz nagranie na lp35 rtm w 38,1cm/s nie bedzie sie ni jak mialo do nagrania chodzby na sm 911 czy sm468 a co dopiero na ATR'ze.

 

Z punktu widzenia dzisiejszych parametrów toru audio to taśmy się w sumie niczym nie różnią ;)

W latach '80 jak wynajdowano 456, 468 czy 911 to różnice 2-3dB w headroomie, szumie czy zniekształceniach miały znaczenie, ale dzisiaj?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mhmmm... jak "Tako rzecze Zaratustra" teraz byc madrym i kalibrowac w odsluchu dla zakupywanych materialow, gdzie jedne nagranie na sm900 a cos na 468 i material na domowej lp35.

A ten ATR kusi w posluchaniu, lecz "UHA R2R" promuje nagrania na tej tasmie z wspolwymiernym cenowo poziomem do swojego produktu.

 

Ciekawosta jest z liniowoscia zapisu- odtworzenia z poczatku watku. Ja wlacze w Tascamie z tym i powiem jak na dole staram sie cos uzyskac to znowu degradacje dalej. Nie zawziolem wiedzy magow-elektronikow w hiper Caps ITP, bo to juz albo sie przyjmuje za wiare, badz trzeba byc naprawde profesorem w dziedzinie, bardziej op amp jako z budowy ww. magnetofonu. Ciekawostka to pre z lamp czy zmiana glowic, lecz to znowu ustawienie z pre jest problematyczne bo sa to pierwotne kontrukcje co do strojenia(mozliwosci). Ciekawostka to ,ze do sprawdzenia wlasnie mam pre z MCI JH 110.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mhmmm... jak "Tako rzecze Zaratustra" teraz byc madrym i kalibrowac w odsluchu dla zakupywanych materialow, gdzie jedne nagranie na sm900 a cos na 468 i material na domowej lp35.

A ten ATR kusi w posluchaniu, lecz "UHA R2R" promuje nagrania na tej tasmie z wspolwymiernym cenowo poziomem do swojego produktu.

 

Ciekawosta jest z liniowoscia zapisu- odtworzenia z poczatku watku. Ja wlacze w Tascamie z tym i powiem jak na dole staram sie cos uzyskac to znowu degradacje dalej. Nie zawziolem wiedzy magow-elektronikow w hiper Caps ITP, bo to juz albo sie przyjmuje za wiare, badz trzeba byc naprawde profesorem w dziedzinie, bardziej op amp jako z budowy ww. magnetofonu. Ciekawostka to pre z lamp czy zmiana glowic, lecz to znowu ustawienie z pre jest problematyczne bo sa to pierwotne kontrukcje co do strojenia(mozliwosci). Ciekawostka to ,ze do sprawdzenia wlasnie mam pre z MCI JH 110.

 

Kalibrujesz odczyt dla różnych taśm czy czegoś nie zrozumiałem?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i nie bo to jak syzyfowa praca, lecz tak "profesjonalnie" powinlo to wygladac bo w innym razie mamy brak wiernosci odtworzenia -> bla bla... .

Najlepsze ze tak napawde od uzywania - czasu by sie przydalo sprawdzac co sie dzieje i czy sie nie rozjezdza. W studiu nagraniowym co sesje dlubie- a raczej powinien technik z nastrojeniem magnetofonu- uwazam ze jest to faktycznie czulszy sprzet od gramofonu a napewno porownywalnie wielowektorowo zalezny co do sumy efektu koncowego pomimo mego miernego doswiadczenia bo nie jeste zwiazany z branza-> no cos tam widzialem, lecz gdzie mi tam do nich - bogow, boszkow i szamanow.

Jesli chodzi o rodzaje tasmy, opis wywolal "usmiech osiolka" u mnie na caly glos>

 

1. Drum and other percussive tracks: Use ATR

2. 70's Vintage Guitar stuff (like Metallica): Use SM468 or SM911

3. Anything you want really clean like acoustic guitar recording: ATR

4. Classical: SM900 (It DOES compress but more cleanly than SM911)

5. Acoustic Piano: ATR

6. Beach Boys stuff: SM468

7. Nirvana stuff: SM911

8. Beatles stuff: ATR or maybe SM900

9. New retro sound on old styles: ATR

10: Anything with a wide dynamic range you want to keep that way: ATR

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i nie bo to jak syzyfowa praca, lecz tak "profesjonalnie" powinlo to wygladac bo w innym razie mamy brak wiernosci odtworzenia -> bla bla... .

Najlepsze ze tak napawde od uzywania - czasu by sie przydalo sprawdzac co sie dzieje i czy sie nie rozjezdza. W studiu nagraniowym co sesje dlubie- a raczej powinien technik z nastrojeniem magnetofonu

 

Jeszcze raz - po co i jak kalibrujesz tor odczytu do konkretnej taśmy? Jaka jest na to metoda i czym taka kalibracja różni się od powszechnie przyjętej?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie ma zadnej odmiennej metody kalibracji tylko pytaniejest takie jesli kupimy np. tasme kalibrujaca w

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . Nagranie na sm 911 a ATR to roznica dla jednej ustawionego R2R bedzie w stosunku do drugiej. to przedstawione jzu bylo. Bo kazdy sprze inaczej sie bedzie zachowywal dla danej szpuli.

Odtwazajac 3 materialy kupione na roznych nosnikach atr, sm468 i lp35 musi wprowadzac blad standartowy. Jezeli wiemy ze np. kopia zostala nagrana na danym R2R to przy pszukaniu w necie mozna sie spodziewac gdzie sie znieksztalcalo w kopiach i dla danej tasmy.

Luzne spostrzezenie warte tyle uwagi cyt. "jak cwiartka litra wypite w bramie". Jesli sie doszukujemy high end - chodz fu.k end bardziej pasuje do szumu wokol audio to trzeba sie z tym liczyc a zwracajac uwage ze analog ma swoje czary!!!

 

A z innej beczki ciekawie wytlumaczyli-napisali na stronie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) o slusznosci uzywania nagrania IEC

"Yup, you guessed it, the 4500Hz transition frequency of the IEC (International Electrotechnical Commission) playback EQ nicely matches the losses of modern tape formulations, and the recording EQ doesn’t need to make unecessary compensation for overly boosted playback EQ. Ironically the IEC curve isn’t even a new EQ curve – it has been used in Europe for mastering almost as long as the NAB standard has been used for commercial playback. It’s a simpler curve to implement and gets the high frequency noise levels down to where noise reduction methods like Dolby and DBX become unecessary. Sonically it’s a winner, and that’s means it fits right into the Tape Project’s goal of delivering the best possible music in the best possible format."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie ma zadnej odmiennej metody kalibracji tylko pytaniejest takie jesli kupimy np. tasme kalibrujaca w

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . Nagranie na sm 911 a ATR to roznica dla jednej ustawionego R2R bedzie w stosunku do drugiej. to przedstawione jzu bylo. Bo kazdy sprze inaczej sie bedzie zachowywal dla danej szpuli.

 

Wymyślasz, to jest bzdura. Nie ma żadnego znaczenia, na jakiej taśmie została nagrana taśma testowa. Masz trzy częstotliwości nagrane z określonym poziomem, niezbyt w dodatku wysokim. Tu nie ma żadnej filozofii, albo ten poziom na taśmie jest albo go nie ma. Nawet na stronie, którą podajesz, nie ma żadnej wzmianki o ewentualnych różnicach taśm testowych nagranych na różnych taśmach.

 

Odtwazajac 3 materialy kupione na roznych nosnikach atr, sm468 i lp35 musi wprowadzac blad standartowy.

 

Możliwe. ale kalibracja toru odczytu nic nie pomoże.

 

Jezeli wiemy ze np. kopia zostala nagrana na danym R2R to przy pszukaniu w necie mozna sie spodziewac gdzie sie znieksztalcalo w kopiach i dla danej tasmy.

 

Magnetofon to co innego. Teoretycznie można by to kompensować. Sam tu zamieszczałem, jak grają różne magnetofony. Ale to nie ma żadnego związku z kalibracją toru odczytu, dokonywaną w dwóch lub góra trzech punktach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...

Nie czytalem watku mea kulpa,ale slyszalem topowe magnetofony,stellavox z torem Mark Levinson Charlesa Kinga a takze modyfikowane decki z electronika lampowa "tape project" .Jakosc odtwarzania tasm matek "master tapes" jest oszalamiajaca.Sa audiofile wydajacy krocie na magnetofony i tasmy i jest to bodajze najwyzszej jakosci format jaki udalo mi sie slyszec. Tylko dla zamoznych ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa audiofile wydajacy krocie na magnetofony i tasmy i jest to bodajze najwyzszej jakosci format jaki udalo mi sie slyszec. Tylko dla zamoznych ...

 

 

Potwierdzam.

 

Co do kasy można i sprzęt i taśmy zależą od zasobności portfela, a raczej od ilości kasy, którą chcemy wydać. Ze sprzętem jest o tyle łatwiej, że jest w miarę dostępny i są fachowcy umiejący go serwisować i kalibrować. Czy ew. dokonywać modyfikacji. Niestety drożeje w oczach. Studery 807 czy A80 czy Telefunkeny M15 w ciągu ostatnich dwóch lat podrożały dwukrotnie.

Jesli chodzi o dostep do taśm tu sprawa jest dużo bardziej skomplikowana. Wszystkie taśmy dostępne na eBayu to wielka niewiadoma. Loteria co kupisz i w "jakim stanie". Nalezy mieć zaufane i sprawdzone źródło materiału. I moim zdaniem jeden czy dwa dB w jedną czy drugą stronę nie ma tu większego znaczenia chyba, że chcecie się obracać w kwotach rzędu 5000 USD za jedną taśmę. Ja obracam się w kwotach rzędu 100-200 USD za kopię. radzę sobie ale do zamożnych bym się nie zaliczył.

 

Pozdro

 

Inną sprawą są magnetofony stereo na półcalową taśmę, ale to rzadkość no i raczej materiałów nie będzie.

 

 

jest trochę materiału na 1/2". Ale szacuję na 1-2% tego co moge mieć dostepne.

 

Jeśli dobrze pamiętam, to wprowadzane do sprzedaży taśmy do magnetofonów szpulowych, fabrycznie nagrywane były z prędkością 9.5cm/s. Taki obowiązywał standard ze względu na uniwersalność odczytu dla klienta.

Zatem fabryczne wydania nagrań muzyki z albumów vinylowych również w tym standardzie były nagrywane.

Poprawcie mnie proszę jeśli się mylę.

 

Włodek.

 

 

Włodku,

 

standardem komercyjnym szeroko dostępnym szczególnie w amerykańskiej dystrybucji były tasmy czterościezkowe zarówno na prędkość 4,75ips (9,5 cm/s) jak i 7,5ips (19,05 cm/s). Mam takich taśm ponad setkę. Stosowano różne grubości taśmy, zazwyczaj 18um i 25um. Dla smakoszy lepszej jakości dostepne były także taśmy dwuśladowe zazwyczaj nagrywane na 7,5ips, choć spotkałem się kilka razy z 4,75ips. Zazwyczaj nagrywane na grubościach 25um i 35um. Takich mam ponad dwadzieścia i brzmią fantastycznie. Można spokojnie zaliczyć je do jakości hi-fi. Brzmia lepiej niż ich winylowe "odpowiedniki".

Największą wadą tych taśm jest ich grubość czy raczej cienkość i fakt, że nagrywane były na przegrywarkach z kilkukrotnie zwiększoną prędkością nagrywania. Ampex robił takie maszyny. Nie mogę odszukac teraz zdjęć w necie.

 

Tak przy okazji wpadła mi w ręce broszura Ampexa z 1962 roku o ich sławnym napędzie 351 w znakomitej jakości:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) .

Warto jeszcze zerknąć tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytalem watku mea kulpa,ale slyszalem topowe magnetofony,stellavox z torem Mark Levinson Charlesa Kinga a takze modyfikowane decki z electronika lampowa "tape project" .Jakosc odtwarzania tasm matek "master tapes" jest oszalamiajaca.Sa audiofile wydajacy krocie na magnetofony i tasmy i jest to bodajze najwyzszej jakosci format jaki udalo mi sie slyszec. Tylko dla zamoznych ...

 

Prędzej to nie "fajność taśm"/"fajność magnetofonów" zagrała tak wielką, pozytywną rolę, tylko brak choćby kompresji dynamiki (o cyfrowym przesterowaniu nagrań {przez imbecyli} zwanym "clippingiem" czy jakoś tak, nie wspominając) całego nagrania do 5dB, jak ma to często miejsce we współcześnie wciskanych, przepraszam sprzedawanych, nagraniach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kyle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 miesiące temu...

Bardzo fajny temat.

 

Jako laik w kwestii magnetofonów szpulowych (od pół roku posiadam Sony TC-755A) chciałbym zapytać jaki sens Waszym zdaniem (pytanie kieruję do osób zdecydowanie bardziej zorientowanych w temacie) ma robienie analogowej kopii z kopii? Bo każdy kolejny zapis analogowy wprowadza przecież istotne dla brzmienia zmiany in minus w stosunku do wersji oryginalnej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą istotną zmiana jest zwiększenie poziomu szumu o ok. 2-3 dB.

 

Zależnie od magnetofonu powiększa się też (w różnym stopniu) "buła" w dole, tego tor odczytu nie kompensuje, z decybel-dwa za każdym przegraniem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.