Jump to content
IGNORED

TrueHD 7.1 Atmos > AAC 7.1


Faraonix77
 Share

Recommended Posts

Jako ze to moj pierwszy post witam wszystkich.

 

Nie wiem czy to dobry dzial ale moze ktos udzieli odpowiedzi.

 

Zastanawia mnie taka rzecz. Czy przy konwersji filmu z dzwiekiem Atmos kodekiem AAC trace jakies metadane ktore sa potrzebne do wlasciwej lokalizacji dzwieku w przestrzeni?

 

We wlasciwosciach pliku mkv mam przykladowo:

 

TrueHD 48KHz 8ch 8192kbps , sciezka dzwiekowa zajmuje srednio 4-6 GB.

 

Robie konwersje programem Eac3to do formatu aac z jakoscia 1 czyli maksymalna

 

w wyniku otrzymuje plik AAC 48KHz 8ch ktory zajmuje 0.9-1.5 GB

 

Dzwiek jest przesylany przez HDMI do wzmacniacza ktory to dekoduje.

 

Czy jest jakas roznica w lokalizacji przestrzennej pomiedzy oryginalem, a skompresowanym plikiem?

Czy oprocz fizycznych kanalow w oryginale sa jakies metadane dla dekodera, czy wszystko jest zawarte w 8ch i roznica moze byj jedynie w jakosci dzwieku?

 

Osobiscie nie slysze roznicy ale moze jestem juz gluchy.

 

Wzmacniacz Yamaha RX-A3070 i glosniki w ukladzie 5.1.4

 

Pozdrawiam

 

Faraonix77

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Nie występuje utrata metadanych potrzebnych do określenia lokalizacji dla danego dźwięku.

Traci się i to bardzo na dynamice brzmienia, jego głębokości, jakości.

Dolby Atmos i kodek AAC to taki sam pomysł, jak kupić sobie sprzęt audio stereo za c.a. 50K i słuchać muzyki kompresowanej do mp3

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście że występuje utrata metadanych dla Atmos. O ile wiem nie ma żadnego dostępnego rozwiązania,które pozwoli zdekodować ścieżkę Atmos w komputerze.Plik wyjściowy przy konwersji o której pisze autor postu będzie 7.1 ale bez informacji ATMOS.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Konwersja Atmosa do AAC do bardzo zły pomysł. Metadane prawdopodobnie są tracone i mocno spada jakość dźwięku. Jeśli chcesz ją zachować to możesz skonwertować do FLAC 7.1. Będzie brzmiał tak samo (ale nadal bez metadanych) i może trochę zyskasz na długości, chociaż to też nie jest pewne.

A że tak się spytam, po co w ogóle robisz takie konwersje?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro; wzm. słuchawkowy: Schiit Asgard 3; słuchawki: AQ NightOwl, AKG K550

Link to comment
Share on other sites

Istotny jest fakt że informacja ATMOS może być zawarta wyłącznie w ścieżce TrueHD ewentualnie w DD+.Nie ta się jej odtworzyć kodując audio do acc,flaca czy pcm.Chyba o to chodziło w założeniu.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Generalnie chodzi o objetosc plikow.

Film 1080p x264 z Atmos zajmuje zwykle 20-30GB

po konwersji do h265 i AAC z max jakoscia okolo 5-8GB

przy kolekcji ponad 1000 filmow robi to pewna roznice.

Pytanie zadalem bo chiaclem sie dowiedziec jak to jest umiejscowieniem w przestrzeni po konwersji, choc dziwi mnie, bo roznicy nie slychac. Zarowno gdy odtwarzam pliki z atmosem, jak i te po konwersji slychac dzwieki z przodu, z tylu i nad glowa.

Na zmiane odtwarzalem i nie widze roznicy.

Chyba, ze mam cos zle ustawione we wzmacniaczu.

Filmy odtwarzam w Kodi'm z przekierowaniem oryginalnego dzwieku przez HDMI do wzmacniacza, wzmacniacz wysyla obraz do projektora lub TV.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Oczywiście że występuje utrata metadanych dla Atmos.

I tutaj masz rację - nie skupiłem się stricte na Dolby Atmos (przepraszam za błąd), ale w przypadku DTS-HD Master Audio nie ma utraty metadanych konwertując do AAC (a przynajmniej tak wynika z doświadczenia przy kodowaniu materiałów filmowych ODPOWIEDNIMI NARZĘDZIAMI).

Sam używam często mn. HandBrake.

Kiedyś sprawdzałem i nie było z lokalizacją dźwięku w przestrzeni problemu (sprawdzone mn. BluRay "Grawitacja").

Jest efekt przestrzenny realizowany w prawidłowy sposób, niestety jego jakość jest gorzej niż marna w stosunku do oryginału.

Konwertowałem w ten sposób koncert TOTO z Łodzi i porażało jego nienaturalnie płaskie brzmienie oraz...gubienie całej dynamiki.

 

Filmy w ten sposób skonwertowane sprawdzałem na ARCAM AVR850.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Link to comment
Share on other sites

Czy ktos wie w jaki sposob (kodek) Atmos'a przesyla Netflix ?

Na ich stronie pisze ze jest wymagane lacze min 3 Mbps, a przeciez sciezka w Atmosie mam min 4-8Mbps + obraz.

Przy obrazie w h265 2000kbps ktory powiedzmy jest znosny, zostaje 1000 kbps na dzwiek.

 

eac3to -quality=1.00 daje od 900 do 1500 kbps przy 8 kanalach

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Generalnie chodzi o objetosc plikow.

Film 1080p x264 z Atmos zajmuje zwykle 20-30GB

po konwersji do h265 i AAC z max jakoscia okolo 5-8GB

A to nie łatwiej po prostu ściągać wersje filmów, które Ci odpowiadają objętościowo? Przecież 5-8GB to chyba najpopularniejsze wersje w sieci.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro; wzm. słuchawkowy: Schiit Asgard 3; słuchawki: AQ NightOwl, AKG K550

Link to comment
Share on other sites

A to nie łatwiej po prostu ściągać wersje filmów, które Ci odpowiadają objętościowo? Przecież 5-8GB to chyba najpopularniejsze wersje w sieci.

 

Moze i latwiej ale zwykle to x264 i DTS, wole sciagnac 20-30GB i przerobic samemu. Poswiece na to moze z 40 minut i mam h265 z dzwiekiem 7.1.

Narazie szukam jakiegos softu do konwersji TrueHD Atmos do DD+ Atmos.

Ktos poleca jakis ?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

No i to jest właśnie bez sensu. To co masz w sieci powiedzmy 8-10 GB wersje filmów to są konwersje z oryginalnych Blu-ray, więc jakość jest bardzo dobra. Natomiast to co Ty robisz to jest już powtórna rekompresja tego materiału. Więc choćbyś robił to najlepszym kompresorem to i tak będziesz miał spadek jakości... i jeszcze tracisz na to czas. Nie jest aż tak istotne czy jest to x264, czy h265, jak to ile razy dany materiał jest kompresowany. Tak więc cała Twoja "zabawa" nie ma żadnego sensu.

Dodatkowo x264 ma dużo lepsze wsparcie sprzętowe niż h265, dlatego w sieci jest tak mało materiałów w tym formacie, mimo jego teoretycznie lepszej wydajności. To samo dotyczy dźwięku - najczęściej obecnie spotykany DTS core będzie dużo lepszy niż ten przekonwertowany DD+ Atmos.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro; wzm. słuchawkowy: Schiit Asgard 3; słuchawki: AQ NightOwl, AKG K550

Link to comment
Share on other sites

Raczej sie nie zgodze ze BlueRay >>> x264 4000kb bedzie lepszy od BlueRay >>> x264x 20000kbps >>> h265 5000kbps.

Fajna stronka porownujace jakosc

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Natomiast DTS 1536 kbps nie zawiera informacji Atmos wiec mysle ze nie ma zbyt wielkiej roznicy do mojego AAC VBR o sredniej przeplywnosci 1000-1200kbps.

Raczej wolablym DD+ 1536 z metadanymi Atmos.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Jak porównujesz tak skrajnie różne pliki to pewnie, że w drugim przypadku nawet po podwójnej kompresji może być lepiej. Z tym, że pliki 8-10GB o których chyba mówimy, to raczej przepływność w okolicach 10 Mbit, więc moim zdaniem albo różnicy tutaj nie będzie albo te Twoje po rekompresji będą jednak minimalnie gorszej jakości. Dla mnie cała zabawa to strata czasu... ale oczywiście pobawić się zawsze można ;)

Miałoby to sens, gdybyś pobrał oryginalny rip blu-ray i z niego wykonał tą swoją kompresję.

 

 

Natomiast DTS 1536 kbps nie zawiera informacji Atmos wiec mysle ze nie ma zbyt wielkiej roznicy do mojego AAC VBR o sredniej przeplywnosci 1000-1200kbps.

Ten DTS to jest oryginalna ścieżka z Blu-ray, więc każda kompresja stratna zawsze da efekt gorszej jakości. Oryginalne kompresory DTS-HD MA czy TrueHD z tego co wiem nie są jeszcze dostępne, więc jedynie FLAC wielokanałowy da dokładnie to samo co oryginał.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro; wzm. słuchawkowy: Schiit Asgard 3; słuchawki: AQ NightOwl, AKG K550

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj grzebalem w ustawieniach Kodi i okazuje sie, ze nie wysylal atmosa do dekodera tylko 7.1.

Dlatego nie slyszalem roznicy odtwarzajac film TrueHD+Atmos i AAC 7.1.

Na Jumanji schychac zdecydowanie lepiej "gore". Sa dzwieki ktorych przedtem nie bylo slychac.

Tak wiec musze podmienic sciezki w filmach.

Moze pomiedzy DD+/Atmos i TrueHD/Atmos nie ma zbyt wielkiej roznicy w odsluchu ale poki co nie mam zadnego softu do konwersji

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
W dniu 9.04.2018 o 01:19, Faraonix77 napisał:

 

Moze i latwiej ale zwykle to x264 i DTS, wole sciagnac 20-30GB i przerobic samemu. Poswiece na to moze z 40 minut i mam h265 z dzwiekiem 7.1.

Narazie szukam jakiegos softu do konwersji TrueHD Atmos do DD+ Atmos.

Ktos poleca jakis ?

Od tego bym zaczął, że TeueHD to nie atmos… Są to inne formaty, choć pochodzą z tej samej "stajni" ;)

polecam lekturę:

http://dolbyatmos.eu/2018/12/26/dolby-truehd-vs-dolby-atmos-jaka-jest-roznica/

lub

http://dolbyatmos.eu/2018/12/08/dolby-truehd-starszy-brat-dolby-atmos/

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Witam. Mam pytanie odnośnie dźwięku Dolby Atmos. Planuję w tym roku remont mieszkania oraz wymianę całego KD. Jeżeli sobie kupię procesor KD i końcówkę mocy mającą siedem wyjść audio, to czy w przypadku filmu z zapisanym dźwiękiem w formacie: Dolby TrueHD/Atmos Audio English 4028 kbps 7.1 / 48 kHz / 3388 kbps / 24-bit (AC3 Embedded: 5.1 / 48 kHz / 640 kbps / DN -31dB) będzie  dolby atmos ?

Nigdy nie miałem z tym formatem do czynienia i zastanawiam się czy warto montować głośniki w suficie.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

W dniu 9.01.2020 o 12:19, Piter_muz napisał:

Od tego bym zaczął, że TeueHD to nie atmos… Są to inne formaty, choć pochodzą z tej samej "stajni" ?

Niby są to osobne formaty, ale wszędzie Atmos zapisuje się jako rozszerzenie TrueHD (lub w gorszym przypadku DD+) dla zachowania wstecznej zgodności. Czyli to są te dodatkowe metadane o których wcześniej pisaliśmy. Jeśli sprzęt nie jest zgodny z Atmosem to po prostu odrzuca metadane i dostajemy czysty TrueHD.
Jest to dobrze wyjaśnione np. tutaj: 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro; wzm. słuchawkowy: Schiit Asgard 3; słuchawki: AQ NightOwl, AKG K550

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.