Skocz do zawartości
IGNORED

TrueHD 7.1 Atmos > AAC 7.1


Rekomendowane odpowiedzi

Jako ze to moj pierwszy post witam wszystkich.

 

Nie wiem czy to dobry dzial ale moze ktos udzieli odpowiedzi.

 

Zastanawia mnie taka rzecz. Czy przy konwersji filmu z dzwiekiem Atmos kodekiem AAC trace jakies metadane ktore sa potrzebne do wlasciwej lokalizacji dzwieku w przestrzeni?

 

We wlasciwosciach pliku mkv mam przykladowo:

 

TrueHD 48KHz 8ch 8192kbps , sciezka dzwiekowa zajmuje srednio 4-6 GB.

 

Robie konwersje programem Eac3to do formatu aac z jakoscia 1 czyli maksymalna

 

w wyniku otrzymuje plik AAC 48KHz 8ch ktory zajmuje 0.9-1.5 GB

 

Dzwiek jest przesylany przez HDMI do wzmacniacza ktory to dekoduje.

 

Czy jest jakas roznica w lokalizacji przestrzennej pomiedzy oryginalem, a skompresowanym plikiem?

Czy oprocz fizycznych kanalow w oryginale sa jakies metadane dla dekodera, czy wszystko jest zawarte w 8ch i roznica moze byj jedynie w jakosci dzwieku?

 

Osobiscie nie slysze roznicy ale moze jestem juz gluchy.

 

Wzmacniacz Yamaha RX-A3070 i glosniki w ukladzie 5.1.4

 

Pozdrawiam

 

Faraonix77

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/138465-truehd-71-atmos-aac-71/
Udostępnij na innych stronach

Nie występuje utrata metadanych potrzebnych do określenia lokalizacji dla danego dźwięku.

Traci się i to bardzo na dynamice brzmienia, jego głębokości, jakości.

Dolby Atmos i kodek AAC to taki sam pomysł, jak kupić sobie sprzęt audio stereo za c.a. 50K i słuchać muzyki kompresowanej do mp3

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Oczywiście że występuje utrata metadanych dla Atmos. O ile wiem nie ma żadnego dostępnego rozwiązania,które pozwoli zdekodować ścieżkę Atmos w komputerze.Plik wyjściowy przy konwersji o której pisze autor postu będzie 7.1 ale bez informacji ATMOS.

Konwersja Atmosa do AAC do bardzo zły pomysł. Metadane prawdopodobnie są tracone i mocno spada jakość dźwięku. Jeśli chcesz ją zachować to możesz skonwertować do FLAC 7.1. Będzie brzmiał tak samo (ale nadal bez metadanych) i może trochę zyskasz na długości, chociaż to też nie jest pewne.

A że tak się spytam, po co w ogóle robisz takie konwersje?

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

Istotny jest fakt że informacja ATMOS może być zawarta wyłącznie w ścieżce TrueHD ewentualnie w DD+.Nie ta się jej odtworzyć kodując audio do acc,flaca czy pcm.Chyba o to chodziło w założeniu.

Generalnie chodzi o objetosc plikow.

Film 1080p x264 z Atmos zajmuje zwykle 20-30GB

po konwersji do h265 i AAC z max jakoscia okolo 5-8GB

przy kolekcji ponad 1000 filmow robi to pewna roznice.

Pytanie zadalem bo chiaclem sie dowiedziec jak to jest umiejscowieniem w przestrzeni po konwersji, choc dziwi mnie, bo roznicy nie slychac. Zarowno gdy odtwarzam pliki z atmosem, jak i te po konwersji slychac dzwieki z przodu, z tylu i nad glowa.

Na zmiane odtwarzalem i nie widze roznicy.

Chyba, ze mam cos zle ustawione we wzmacniaczu.

Filmy odtwarzam w Kodi'm z przekierowaniem oryginalnego dzwieku przez HDMI do wzmacniacza, wzmacniacz wysyla obraz do projektora lub TV.

Oczywiście że występuje utrata metadanych dla Atmos.

I tutaj masz rację - nie skupiłem się stricte na Dolby Atmos (przepraszam za błąd), ale w przypadku DTS-HD Master Audio nie ma utraty metadanych konwertując do AAC (a przynajmniej tak wynika z doświadczenia przy kodowaniu materiałów filmowych ODPOWIEDNIMI NARZĘDZIAMI).

Sam używam często mn. HandBrake.

Kiedyś sprawdzałem i nie było z lokalizacją dźwięku w przestrzeni problemu (sprawdzone mn. BluRay "Grawitacja").

Jest efekt przestrzenny realizowany w prawidłowy sposób, niestety jego jakość jest gorzej niż marna w stosunku do oryginału.

Konwertowałem w ten sposób koncert TOTO z Łodzi i porażało jego nienaturalnie płaskie brzmienie oraz...gubienie całej dynamiki.

 

Filmy w ten sposób skonwertowane sprawdzałem na ARCAM AVR850.

#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Czy ktos wie w jaki sposob (kodek) Atmos'a przesyla Netflix ?

Na ich stronie pisze ze jest wymagane lacze min 3 Mbps, a przeciez sciezka w Atmosie mam min 4-8Mbps + obraz.

Przy obrazie w h265 2000kbps ktory powiedzmy jest znosny, zostaje 1000 kbps na dzwiek.

 

eac3to -quality=1.00 daje od 900 do 1500 kbps przy 8 kanalach

Generalnie chodzi o objetosc plikow.

Film 1080p x264 z Atmos zajmuje zwykle 20-30GB

po konwersji do h265 i AAC z max jakoscia okolo 5-8GB

A to nie łatwiej po prostu ściągać wersje filmów, które Ci odpowiadają objętościowo? Przecież 5-8GB to chyba najpopularniejsze wersje w sieci.

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

A to nie łatwiej po prostu ściągać wersje filmów, które Ci odpowiadają objętościowo? Przecież 5-8GB to chyba najpopularniejsze wersje w sieci.

 

Moze i latwiej ale zwykle to x264 i DTS, wole sciagnac 20-30GB i przerobic samemu. Poswiece na to moze z 40 minut i mam h265 z dzwiekiem 7.1.

Narazie szukam jakiegos softu do konwersji TrueHD Atmos do DD+ Atmos.

Ktos poleca jakis ?

No i to jest właśnie bez sensu. To co masz w sieci powiedzmy 8-10 GB wersje filmów to są konwersje z oryginalnych Blu-ray, więc jakość jest bardzo dobra. Natomiast to co Ty robisz to jest już powtórna rekompresja tego materiału. Więc choćbyś robił to najlepszym kompresorem to i tak będziesz miał spadek jakości... i jeszcze tracisz na to czas. Nie jest aż tak istotne czy jest to x264, czy h265, jak to ile razy dany materiał jest kompresowany. Tak więc cała Twoja "zabawa" nie ma żadnego sensu.

Dodatkowo x264 ma dużo lepsze wsparcie sprzętowe niż h265, dlatego w sieci jest tak mało materiałów w tym formacie, mimo jego teoretycznie lepszej wydajności. To samo dotyczy dźwięku - najczęściej obecnie spotykany DTS core będzie dużo lepszy niż ten przekonwertowany DD+ Atmos.

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

Raczej sie nie zgodze ze BlueRay >>> x264 4000kb bedzie lepszy od BlueRay >>> x264x 20000kbps >>> h265 5000kbps.

Fajna stronka porownujace jakosc

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Natomiast DTS 1536 kbps nie zawiera informacji Atmos wiec mysle ze nie ma zbyt wielkiej roznicy do mojego AAC VBR o sredniej przeplywnosci 1000-1200kbps.

Raczej wolablym DD+ 1536 z metadanymi Atmos.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak porównujesz tak skrajnie różne pliki to pewnie, że w drugim przypadku nawet po podwójnej kompresji może być lepiej. Z tym, że pliki 8-10GB o których chyba mówimy, to raczej przepływność w okolicach 10 Mbit, więc moim zdaniem albo różnicy tutaj nie będzie albo te Twoje po rekompresji będą jednak minimalnie gorszej jakości. Dla mnie cała zabawa to strata czasu... ale oczywiście pobawić się zawsze można ;)

Miałoby to sens, gdybyś pobrał oryginalny rip blu-ray i z niego wykonał tą swoją kompresję.

 

 

Natomiast DTS 1536 kbps nie zawiera informacji Atmos wiec mysle ze nie ma zbyt wielkiej roznicy do mojego AAC VBR o sredniej przeplywnosci 1000-1200kbps.

Ten DTS to jest oryginalna ścieżka z Blu-ray, więc każda kompresja stratna zawsze da efekt gorszej jakości. Oryginalne kompresory DTS-HD MA czy TrueHD z tego co wiem nie są jeszcze dostępne, więc jedynie FLAC wielokanałowy da dokładnie to samo co oryginał.

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

Dzisiaj grzebalem w ustawieniach Kodi i okazuje sie, ze nie wysylal atmosa do dekodera tylko 7.1.

Dlatego nie slyszalem roznicy odtwarzajac film TrueHD+Atmos i AAC 7.1.

Na Jumanji schychac zdecydowanie lepiej "gore". Sa dzwieki ktorych przedtem nie bylo slychac.

Tak wiec musze podmienic sciezki w filmach.

Moze pomiedzy DD+/Atmos i TrueHD/Atmos nie ma zbyt wielkiej roznicy w odsluchu ale poki co nie mam zadnego softu do konwersji

  • 1 rok później...
W dniu 9.04.2018 o 01:19, Faraonix77 napisał:

 

Moze i latwiej ale zwykle to x264 i DTS, wole sciagnac 20-30GB i przerobic samemu. Poswiece na to moze z 40 minut i mam h265 z dzwiekiem 7.1.

Narazie szukam jakiegos softu do konwersji TrueHD Atmos do DD+ Atmos.

Ktos poleca jakis ?

Od tego bym zaczął, że TeueHD to nie atmos… Są to inne formaty, choć pochodzą z tej samej "stajni" ;)

polecam lekturę:

http://dolbyatmos.eu/2018/12/26/dolby-truehd-vs-dolby-atmos-jaka-jest-roznica/

lub

http://dolbyatmos.eu/2018/12/08/dolby-truehd-starszy-brat-dolby-atmos/

Witam. Mam pytanie odnośnie dźwięku Dolby Atmos. Planuję w tym roku remont mieszkania oraz wymianę całego KD. Jeżeli sobie kupię procesor KD i końcówkę mocy mającą siedem wyjść audio, to czy w przypadku filmu z zapisanym dźwiękiem w formacie: Dolby TrueHD/Atmos Audio English 4028 kbps 7.1 / 48 kHz / 3388 kbps / 24-bit (AC3 Embedded: 5.1 / 48 kHz / 640 kbps / DN -31dB) będzie  dolby atmos ?

Nigdy nie miałem z tym formatem do czynienia i zastanawiam się czy warto montować głośniki w suficie.

 

W dniu 9.01.2020 o 12:19, Piter_muz napisał:

Od tego bym zaczął, że TeueHD to nie atmos… Są to inne formaty, choć pochodzą z tej samej "stajni" ?

Niby są to osobne formaty, ale wszędzie Atmos zapisuje się jako rozszerzenie TrueHD (lub w gorszym przypadku DD+) dla zachowania wstecznej zgodności. Czyli to są te dodatkowe metadane o których wcześniej pisaliśmy. Jeśli sprzęt nie jest zgodny z Atmosem to po prostu odrzuca metadane i dostajemy czysty TrueHD.
Jest to dobrze wyjaśnione np. tutaj: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.