Skocz do zawartości
Trwa aktualizacja silnika forum! Czytaj więcej.. ×
robbit

pre tube box pro-ject

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE.
MAM PROSBĘ ODNOŚNIE INFO NA TEMAT PREAMPÓW LAMPOWYCH PRO-JECTa ,CZY TO RZECZYWISTE LAMPOWE PREAMPY ? CZY TEŻ PÓŁPRZEWODNIKOWE OZDOBIONE LAMPAMI ? EWENTUALNIE KTÓRY Z LAMPOWYCH POLECILIBYŚCIE DO WKŁADKI MC.
Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA POMOC I POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie piszemy dużymi literami to raz.
dwa - widać scalaki na zdjęciu poniżej , więc albo sekcja mm jest na lampach (co jest bardziej logiczne z racji 2 lamp) albo to zwykły bufor.

https://www.vinylengine.com/turntable_forum/gallery/image.php?image_id=4322

trzy - pre lampowe ma być do lampy czy tranzystora ?

Lampowe pre do mc są drogie i trochę szumią , lepiej stosować step-up + lampowy pre mm. Też jest drogo - ale jeszcze lepiej. Jeżeli szukasz pre pod tranzystor to raczej bez sensu , bo wykosztujesz się , a nie usłyszysz 100% możliwości takiego pre , które dopiero w torze lampowym pokazuje na co go stać.

Przydałoby się podać budżet jaki na pre masz zarezerwowany , no i wkładkę , żeby nie było niemiłych niespodzianek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='robbit' timestamp='1523662807' post='4341959']
WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE.
MAM PROSBĘ ODNOŚNIE INFO NA TEMAT PREAMPÓW LAMPOWYCH PRO-JECTa
[/quote]

Co tak krzyczysz?
Słuchałem ostatnio przez parę dni Pro-ject Tube Box S wpięty do Roksana Kandy i powiem że robił dobrą robotę. Sam właściciel sprzętu już nie chce pre bez lamp.
Na forach obcojęzycznych piszą o różnicach w dźwięku w tych pre w czasie zabaw z lampami, co może być wskazówką czy warto go mieć. Edytowane przez Mickey6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja jeszcze nie slyszalem przyzwoitego pre od pro-jecta.
Jaki budzet na pre i tak jak Bolo-senor napisal, musimy wiedziec z czym to chcesz zestawic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='Mickey6' timestamp='1523673735' post='4341967']
Co tak krzyczysz?
Słuchałem ostatnio przez parę dni Pro-ject Tube Box S wpięty do Roksana Kandy i powiem że robił dobrą robotę. Sam właściciel sprzętu już nie chce pre bez lamp.
Na forach obcojęzycznych piszą o różnicach w dźwięku w tych pre w czasie zabaw z lampami, co może być wskazówką czy warto go mieć.
[/quote]


tak różnicę są w brzmieniu lamp , Ale poco przepłacać za pre lampowe skoro zwykły bufor wystarczy.

powinieneś posłuchać pełnego toru na lampie i poczuć tą różnicę .

do tranzystora taki pj to w miarę dobre rozwiązanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='bolo_senor' timestamp='1523697826' post='4342050']



tak różnicę są w brzmieniu lamp , Ale poco przepłacać za pre lampowe skoro zwykły bufor wystarczy.

powinieneś posłuchać pełnego toru na lampie i poczuć tą różnicę .

do tranzystora taki pj to w miarę dobre rozwiązanie
[/quote]

Wiem. Mam lampy, nawet w CD.
Jest różnica na korzyść pre Pro-Jecta z lampami w porównaniu do pre Pro-jecta bez lamp w każdym przedziale cenowym, a do tranzystora Kandy pasuje z lampkami nawet bardzo. Zresztą, to samo w sobie dobre pre. Edytowane przez Mickey6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżeli pj ma w pełni lampową sekcje mm i na niej słuchasz tego roksana to ok , zawsze to trochę lepiej , w mc niestety opamy zabijają dynamikę i barwę lamp. Sam słucham na pełnym lampowym torze i w porównaniu do opamów to zupełnie inna bajka.

Słuchałem kandy i pomimo , że to bardzo dobry wzmacniacz to jednak sporo mu brakuje do lampowego . I bardziej chodzi o dynamikę , emocje i barwność przekazu w analogu niż same granie. Edytowane przez bolo_senor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niekoniecznie, wkładka była mc i całość brzmiała bardzo dobrze, naturalnie, analogowo itp. Zresztą, w tym pre nie ma opampów, jak kojarzę.
Dlatego autor wątku powinien zrobić to co wielu z nas, pożyczać, słuchać i zadecydować. Edytowane przez Mickey6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='Mickey6' timestamp='1523705694' post='4342125']
Zresztą, w tym pre nie ma opampów, jak kojarzę.
[/quote]

źle kojarzysz , na dwóch lampach nie zrobisz 60 db wzmocnienia. Edytowane przez bolo_senor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='bolo_senor' timestamp='1523707694' post='4342143']


źle kojarzysz , na dwóch lampach nie zrobisz 60 db wzmocnienia.
[/quote]

Na dwóch lampkach to oczywiste, że nie będzie 60db, ale zakładałem możliwość użycia tranzystorów.
Ale skoro i tak liczy się efekt końcowy, to warto spróbować. Może ten, może jednak inny - na tranach, np. Pro-ject phono box ds ,itd. Edytowane przez Mickey6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
autora wcieło więc może zmienił zdanie.

poza tym pytał o lampowe , nie wykluczone , że zmieni zdanie jak ceny zobaczy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam już jestem.
jeśli chodzi o wkładkę to przymierzam się ortofona mc quinted black lub cadenza red przy okazji proszę o sugestie w tym zakresie .gramiak którym obecnie dysponuję to thorens td 295 mk IV podłączony do radmora 5102 , i zg 40c , wiem , rozbawiłem was w tym momencie ale zawieszonego miałem ortofona 2m black i na wiekszosci moich płyt grało mi to aprawdę słodko ( w ograniczonym zakresie wzmocnienia ) radmor niestety nie obsługuje wkładek mc dlatego zastanawiam się nad pre a w przyszłości niestety nie najbliższej planuję zakup music angela na 300B, a jeśli nie pro-ject to co w cenie do 3000 ???

i jeszcze jedno , co to są te opampy ??? przyznam że nie posiadam takiej wiedzy jak szanowne grono , trochę sie orientuje ale w połowie działam po omacku :(

hihihi wiedziałem :) bolo_senor jak przeczytał moje wypociny od razu się wylogował :))))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak jeszcze nic nie kupiłeś , a w planach masz lampę i to na 300b to proponuje "zejść" z wkładki mc i kupić pełną lampę do mm-ki , bo budżet grubo za mały na lampowe mc , a będziesz później żałował , że nie zamknąłeś toru lampą .
Wkładka w lampowym torze gra inaczej niż na opamach czy na radmorze :P Myśle , że kolumny też są do wymiany.

Ja z lampami słucham na m2 redzie i na brak dynamiki ,klimatu ,czy wysokich tonów nie narzekam , pomimo posiadania dużo lepszych wkładek i obiegowej opinii o braku finezji reda . Także dobra wkładka nie musi być bardzo droga , ale to w dużej mierze zależy reszty toru i nie wiadomo co podpasuje. Musisz najpierw mieć czas osłuchać się ze wzmacniaczem.

Jak będziesz chciał później wejść w mc to dokupisz transormator step-up i nie będziesz musiał niczego sprzedawać i zmieniać , a wydatki odłożysz w czasie.

Zresztą duża część lampowych mc składa się z traf dopasowujących i sekcji mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jakie kolumny[quote name='bolo_senor' timestamp='1523744680' post='4342450']
Jak jeszcze nic nie kupiłeś , a w planach masz lampę i to na 300b to proponuje "zejść" z wkładki mc i kupić pełną lampę do mm-ki , bo budżet grubo za mały na lampowe mc , a będziesz później żałował , że nie zamknąłeś toru lampą .
Wkładka w lampowym torze gra inaczej niż na opamach czy na radmorze :P Myśle , że kolumny też są do wymiany.

Ja z lampami słucham na m2 redzie i na brak dynamiki ,klimatu ,czy wysokich tonów nie narzekam , pomimo posiadania dużo lepszych wkładek i obiegowej opinii o braku finezji reda . Także dobra wkładka nie musi być bardzo droga , ale to w dużej mierze zależy reszty toru i nie wiadomo co podpasuje. Musisz najpierw mieć czas osłuchać się ze wzmacniaczem.

Jak będziesz chciał później wejść w mc to dokupisz transormator step-up i nie będziesz musiał niczego sprzedawać i zmieniać , a wydatki odłożysz w czasie.

Zresztą duża część lampowych mc składa się z traf dopasowujących i sekcji mm.
[/quote]

a jakie kolumny byś zaproponował do 300B nie przesadzając z ceną jesli to możliwe ? no i jakie to pre na pełnej lampie do mm ? Edytowane przez robbit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='robbit' timestamp='1523745054' post='4342473']
a jakie kolumny
[/quote]

to pytanie , czy sugestia ?
jak pytanie to do ilu metrów kwadratowych ?
Bo nie wiem , czy duże czy małe ?

Chyba te pytanie lepiej zadać w zakładce lampa tam jest więcej użytkowników 300b , ja używam yaqina na el34 i na brak mocy nie narzekam , resztę masz w o mnie . 300b mają dużo mniejszą moc od el34 i do nich potrzebne są inne bardziej wymyślne konstrukcje .

Harpia akustic ma kolumny o nazwie 300b specjalnie do 300b :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='bolo_senor' timestamp='1523746581' post='4342479']
to pytanie , czy sugestia ?
jak pytanie to do ilu metrów kwadratowych ?
Bo nie wiem , czy duże czy małe ?

Chyba te pytanie lepiej zadać w zakładce lampa tam jest więcej użytkowników 300b , ja używam yaqina na el34 i na brak mocy nie narzekam , resztę masz w o mnie . 300b mają dużo mniejszą moc od el34 i do nich potrzebne są inne bardziej wymyślne konstrukcje .

Harpia akustic ma kolumny o nazwie 300b specjalnie do 300b :)
[/quote]

powierzchnia jakieś 30 m kw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
>robbit
Opamp = op amp = operational amplifier = wzmacniacz operacyjny

Mocno się zastanów nad tymi MC do tego gramofonu. On za słaby jest. Jeśli koniecznie chcesz wejść w MC to pomyśl o jego zmianie, żeby napęd i ramię nie ograniczały wkładki. Pozostawiając go poprzestałbym na MM-kach.

Trafa, step-up - to nie jest takie proste.
Nie można kupić byle jakiego trafa audio/sygnałowego i podpiąć go do dowolnej wkładki MC. Dobre to koszt 3-4kzł, jak wiesz jakie kupić i wsadzić do porządnej stalowej obudowy to możesz sam to zrobić, koszt spadnie o połowę około. Poszperaj, są wątki o step-up.

Pre lampowe - to nie jest panaceum na jakość dźwięku, bo to układ na końcu toru analogowego, który tylko wzmacnia i koryguje krzywą. Nie wyciągnie więcej ... niż przeczyta wkładka z rowka wisząc na takim a nie innym ramieniu zamontowanym na takim a nie innym napędzie.
Wystrzegaj się preampów mających zasilanie z 'wtyczkowca'.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='robbit' timestamp='1523747924' post='4342485']
powierzchnia jakieś 30 m kw
[/quote]

to harpie dadzą radę , niemniej zapytał bym się w lampie.
Ahaja mnie wyręczył i nie muszę pisać , ale co do gramofonu jestem podobnego zdania. Do mc trochę słaby.

[quote name='ahaja' timestamp='1523749288' post='4342489']
Pre lampowe - to nie jest panaceum na jakość dźwięku, bo to układ na końcu toru analogowego, który tylko wzmacnia i koryguje krzywą. Nie wyciągnie więcej ... niż przeczyta wkładka z rowka wisząc na takim a nie innym ramieniu zamontowanym na takim a nie innym napędzie.
[/quote]

niemniej jednak mając wzmacniacz lampowy szczególnie na 300b uważam , że warto pokusić się o pełny tor choćby z racji że ceny są zbliżone . Na pewno więcej niż jest nie wyciągnie , ale zrobi to bardziej synergicznie . Mając na myśli oczywiście mm-kę.
W mc , żaden pre nie doda szczegółów których nie "wyłowi" ramię z wkładką.

[quote name='robbit' timestamp='1523741210' post='4342430']
hihihi wiedziałem :) bolo_senor jak przeczytał moje wypociny od razu się wylogował :))))


[/quote]

nie , nie uciekłem :P jeszcze.

[quote name='robbit' timestamp='1523741210' post='4342430']
i jeszcze jedno , co to są te opampy ??? przyznam że nie posiadam takiej wiedzy jak szanowne grono , trochę sie orientuje ale w połowie działam po omacku :(

[/quote]

zaznaczyłem czerwonym kółkiem na zdjęciu pj-ta kilka postów wyżej , są to potocznie zwane scalaki , a nie potocznie wyjaśnił ci ahaja , W prawdziwej lampie ich rolę pełnią lampy , lecz są urządzenia hybrydowe mające to i to , a nieraz tamto i owamto - kombinacji jest kilka , ale nie chce mieszać w głowie. Edytowane przez bolo_senor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziękuję panowie za sugestie i porady , jestem dzięki Wam nieco mądrzejszy , a jakie ramię musialoby być przynajmniej w opcji minimum żeby był sens założyć mc ? pytam bo nurtuje mnie ten temat gdyż wiele razy spotkałem się z opinią że najsłabsze mc powala najlepsze mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ortofon as212 , acos lustre - to takie minimum

[quote name='robbit' timestamp='1523825898' post='4342936']
spotkałem się z opinią że najsłabsze mc powala najlepsze mm
[/quote]

nie prawda

przykład: benz mikro vs london decca export , mc za 2k i mm za 5k . Benz grał przy londonie jak anemik.
nie ma dźwięku mc lub mm - każda wkładka ma swój dźwięk. A ty masz swój gust , a opinia , że mc gra lepiej bierze się z tego , że jest mniej podatna na pojemność elektryczną kabla między wkładką a pre . Po prostu niektórzy nie wierzą w mierniki i wolą teorie wyższości mc . Ale to twoje uszy są sędzią tego pojedynku , i jak coś tańszego jest lepsze to tylko się cieszyć.

skoro pisałeś , że miałeś black-a to średnie mc grają na podobnym poziomie. Edytowane przez bolo_senor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak miałem 2m black ale mi się pin wysunął przy wyciąganiu kabli i po wkładce :(( niedawno sprzedałem samą igłę. teraz skoro w moim przypadku sugerujecie odpuścić sobie mc to myślę jeszcze o goldringu 1042 , podobno nie wybrzydza z jakością a raczej stanem płyt tak jak 2m black który nie dosyć że po każdej stronie miał na igle pompon z beretu szkota to jeszcze uwydatniał najmniejsze nawet trzaski i szmery ale poza tym grał naprawdę cudnie . poradźcie czy wrócić do ortofona czy spróbować tego goldringa którego wielu sobie bardzo chwali . ku ścisłości do muzy typu king crimson pink floyd , procol harum dead can dance , led zeppelin , legendary pink dots itp. jeśli wg was ma to jakieś znaczenie . Edytowane przez robbit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='robbit' timestamp='1523835664' post='4342957']
tak miałem 2m black ale mi się pin wysunął przy wyciąganiu kabli i po wkładce :((
[/quote]

było pisać dałbym ci body z reda , ponoć miedź w blacku lepsza ale od reda też pasuje (ponoć)

[quote name='robbit' timestamp='1523835664' post='4342957']
to myślę jeszcze o goldringu 1042 , podobno nie wybrzydza z jakością a raczej stanem płyt tak jak 2m black który nie dosyć że po każdej stronie miał na igle pompon z beretu szkota to jeszcze uwydatniał najmniejsze nawet trzaski i szmery ale poza tym grał naprawdę cudnie . poradźcie czy wrócić do ortofona
[/quote]

jedna i druga igła jest z ostrym szlifem i normalne jest , że kurz wybiera z każdego zakamarka rowka , także to się nie zmieni .
Mam thorensa , fakt trochę przerobionego bo z ramieniem ortofona as212 i bardzo lubi się z czerwonym ortofonem , , oryginalne ramię u mnie tp16 też z ortofonem grało dobrze , ty piszesz że twoje z czarnym też. Rozumiem ciekawość , ale czy warto ryzykować ?
Goldringa nie słuchałem , ale ma on opinię wkładki co gra jak cd. Jest bardzo analityczny , przez co traci winyl trochę ze swojego klimatu , nie w sesinie , że nie trzeszczy , tylko ma taką techniczną manierę dźwięku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w takim razie goldring odpada , nie poświęce klimatu winyla na rzecz żadnej wkładki . no i mam dylemat bo na razie gramiaka nie zmienie choć choruję na regę planar 8 ale z drugiej strony kosztuje niewiele mniej od transrotora . któryś z kolegów zasugerował preamp do mm na pełnej lampieproszę o jakieś konkretne przykłady bo jednak chyba rzeczywiście zostanę przy tej wkładce przynajmniej na razie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Yaqin MS-12B , wszelkie higary , EAR834 , Audio Not i jego klony. Tu trzeba szukać :) Ale płaczu nie ma bo lampy można zmienić na inne i masz już inne granie . Edytowane przez bolo_senor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Yaqin ms-12b to dokladnie to samo co ms-23b tylko z pre liniowym, takze jesli ma to robic za pre phono to szkoda przeplacac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lampy mają różne parametry. Wymieniając je zmienia się wartości w korekcji, czyli psuje się to co zaprojektowano.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='ahaja' timestamp='1523888487' post='4343170']
Lampy mają różne parametry. Wymieniając je zmienia się wartości w korekcji, czyli psuje się to co zaprojektowano.
[/quote]

Wcale się nie psuje, bo układy Jeana Hiragi albo EAR834P Tima de Paravicini pracują z korekcją RIAA w pętli ujemnego sprzężenia zwrotnego, więc różnice w poszczególnych egzemplarzach lamp nie wpływają na przebieg korekcji. Być może różnice pojawią się w poziomie szumów, przestrzenności przekazu albo w makrodynamice. Audio Note stosuje pasywną korekcję RIAA i tutaj jakość oraz stopień zużycia lamp ma już większe znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a skoro już jesteśmy przy yaqinie to czy te wzmacniacze na el 34 są coś warte jeśli chodzi o brzmienie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Audiostereo Magazyn

    baner image
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.