Jump to content
Sign in to follow this  
dawidjj

Pokrycie ściany murowanej płytą gips-karton - spód pasma

Recommended Posts

Czołem!

 

Jaką technologię suchej zabudowy przyjąć przy równaniu murowanych ścian przyszłego pokoju audio-wideo (wymiary przed adaptacją 3,4 x 6,7 x 2,5)?

 

Obecnie zrobiłem i wypoziomowałem krzyżową konstrukcję z kantówek drewnianych - w poziomie 3 kantówki przykręcone do muru na dystansach (powstałe szczeliny wypełnię zaprawą i później jeszcze dokręcę), na to pionowo deski o grubości 30mm i różnej szerokości (materiał z odzysku...), rozstaw od osi do osi 40cm. Płaszczyzna desek, do których planuję przykręcać płyty gk jest oddalona od starej murowanej ściany średnio o 55-65mm.

 

1. Jakiej wełny użyć do wypełnienia pustki? Inwestować w PT80? Najwygodniej byłoby dać 2 warstwy po 30mm.

 

2. Czy przykręcić jedną warstwę płyt zwykłych 12,5mm (te mam w zapasie) czy dwie warstwy na mijankę (tak zrobiłem na całym poddaszu na sufitach i ściankach działowych i... gorąco polecam...)? Podwójna warstwa płyt zwiększy sztywność, solidność i pewnie ograniczy granie ściany. Z drugiej strony pewnie ograniczy pozytywny wpływ "takiego ustroju" na spód pasma.

 

3. Do tego dojdzie podwieszany sufit, opadający na 2/3 pomieszczenia w stronę ściany frontowej o jakieś 4%. Pomieszczenie ma 250 cm wysokości, sufit podwieszany chcę zrobić ze względu na nierówności. W części tylnej, na 1/3 długości będzie płaski sufit, wysokość pomieszczenia jakieś 245, później zacznie opadać. Nad kolumnami będzie jakieś 225-230. Od strony ściany frontowej przestrzeń nad sufitem podwieszanym będzie otwarta. Na ostatnich 70cm pomieszczenia przy ścianie frontowej nie będzie sufitu podwieszanego, będzie oryginalna wysokość pomieszczenia i zamocowany rozwijany ekran oraz w miejscu połączenia ściany frontowej z sufitem pułapki basowe.

Jaką wełnę mineralną umieścić nad sufitem podwieszanym i czy wypełnić tę przestrzeń nią w całości oraz ile warstw płyty przykręcić na suficie? Tam również będzie konstrukcja krzyżowa.

 

Pozdrawiam

DJ

Edited by dawidjj

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaką technologię suchej zabudowy przyjąć przy równaniu murowanych ścian przyszłego pokoju audio-wideo (wymiary przed adaptacją 3,4 x 6,7 x 2,5)?

 

Moim - subiektywnym zdaniem - najlepiej żadną. Regips się nie sprawdza. Kantówki, ceowniki, płyty paździerzowe itp. inaczej (gorzej, bardziej głucho) odbijają dźwięk niż naturalna otynkowana ściana. Taka ściana daje też większe możliwości indywidualnej aranżacji akustycznej pomieszczenia.

 

Pozdrawiam

Edited by Herethic
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w pracy wytłumili pomieszczenie fajnymi płytami z prasowanej i chyba czymś lekko zlepionej wełny mineralnej pokrytej sztywną tkaniną malowaną, ale dość rzadką i gładką w dotyku. Ściana jest lekko uginająca się, ale to nie przeszkadza, natomiast do 1,6m założono na to panele z blachy z otworkami, co zabezpiecza płyty przed uszkodzeniem. Warstwa tłumiąca nie jest gruba- ma ok 5cm, ale w budce zrobiło się duuużo ciszej, w porównaniu ze stanem wyjściowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyram od lat w branży budowlanej

 

Nie lepiej zainwestować w nida sonic?

 

A cioto takie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli regipsu unikac i lepiej tynkowac, a jak tynk gipsowy do tradycyjnego sie ma ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak samo.

 

Widziałem często reżyserkę, czy pomieszczenia studia że ścianami o zredukowanym odbiciu, które były wykonane z bloczków Porotherm, ale z otworami zorientowanych do wnętrza pomieszczenia, więc ściana była dziurawa, oczywiście z drugiej strony bloczków była szczelna ściana. Pewnie było to skuteczne, ale taką adaptacja mocno zmniejsza powierzchnię pokoju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tynkuj nie trac czasu :) płyty i wełna to pomyłka

potem dyfuzory dobrane do pomieszczenia zrobia to co trzeba

Share this post


Link to post
Share on other sites

kiedyś jak kalkulator był wielkości biurka i pracował jak młockarnia , to wygłuszało się to płytą gipsową z wieloma różnej średnicy otworami na kantówkach a za tym centymetr przerwy i wełna.

płyty miały wymiary 35 x 35 cm , także kantówka była gęsto

wzór był niesymetryczny

jak interesuje cyknę zdjęcie.

Edited by bolo_senor

Share this post


Link to post
Share on other sites

W momencie ostatnich odpowiedzi konstrukcja pod gk na ścianach była już gotowa. Szkoda było zrywać, a że z tego co wyczytałem na zagramanicznych forach, wiele pokojów odsłuchowych robionych w piwnicach za wielką woda jest podobnie robiona, więc zaryzykowałem.

 

W ścianach jest od 8 do 10 cm wełny Rockwool Rockslab Acoustic. W suficie, na poziomej części średnio 9cm, na skośnej od 4cm do 22cm. Na suficie przykręciłem 3 płyty Nida Sonic R15 N8.

 

post-42594-0-30100700-1530091356_thumb.pngpost-42594-0-73411700-1530091297_thumb.jpgpost-42594-0-53568200-1530091308_thumb.jpgpost-42594-0-41965000-1530091507_thumb.jpg

 

Oto wyniki - czasy pogłosu na kolejnych etapach adaptacji.

 

post-42594-0-40630300-1530091152_thumb.pngpost-42594-0-50726500-1530091160_thumb.pngpost-42594-0-59772100-1530091172_thumb.pngpost-42594-0-82732000-1530091181_thumb.pngpost-42594-0-30550300-1530091191_thumb.pngpost-42594-0-03127300-1530091198_thumb.png

 

Co ciekawe podobny efekt jaki dała zabudowa został osiągnięty na początku po wstawieniu 15 balików wełny w rogach.

 

Ogólnie jestem zadowolony z wykresów. Jeśli chodzi o wrażenia odsłuchowe, to jeszcze nie ten moment :).

 

Pozdrawiam

DJ

post-42594-0-40630300-1530091152_thumb.png

post-42594-0-50726500-1530091160_thumb.png

post-42594-0-59772100-1530091172_thumb.png

post-42594-0-82732000-1530091181_thumb.png

post-42594-0-30550300-1530091191_thumb.png

post-42594-0-03127300-1530091198_thumb.png

post-42594-0-73411700-1530091297_thumb.jpg

post-42594-0-53568200-1530091308_thumb.jpg

post-42594-0-30100700-1530091356_thumb.png

post-42594-0-41965000-1530091507_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nikt kto kreci płyty g-k nie robi tego na konstrukcji drewnianej chyba od kilkunastu lat już

za wielka woda g-k to jest najtansza konstrukcja w dodatku sucha - dlatego tak robią

powodzenia na dalszych juz konkretniejszych etapach

Share this post


Link to post
Share on other sites

wlasnie dlaczego pomysl na konstrukcje z kantowek ? altusy to ma tam grac ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego na drewnie?

- mam słabość do drewna i muzyki, więc może dlatego takie podświadome połączenie ;P (wszystkie ścianki działowe, sufity na poddaszu i wyrównujące krzywizny w innych pomieszczenia robiłem na profilach),

- gdy trącić w kantówkę to mniej dzwoni niż profil stalowy, wymyśliłem sobie, że będzie lepiej,

- kantówki były pod ręką i z odzysku ("będzie taniej").

 

Nie budowałem standardowej ścianki mocowanej wyłącznie na dole i u góry, dodatkowo mocowałem konstrukcję do ściany również w okolicach połowy wysokości lub gęściej. Najpierw szły poziomo łaty dyblowane do ścian i dopiero na to pionowe kantówki z odzysku. Po przykręceniu połączonym z podklinowywaniem konstrukcji pustki pomiędzy murem a poziomymi łatami wypełniłem zaprawą i po związaniu dokręciłem.

 

Altus służył i służy wyłącznie jako "wybitnie audiofilska kolumna pomiarowa :P", która generuje również niskie częstotliwości :).

 

Jeśli chodzi o stereo, to: Xavian Accorda, Meridian 556, Linn Wakonda, Copland CDA-288.

Do kina domowego REL R-505, surroundy: Mordaunt Short MS30i, centralny: jeden ProAc Studio 125, amplituner robiący jako wielokanałowy wzmacniacz: Harman Kardon AVR 8500, źródło: Cambridge Audio 752BD.

 

Czy usunięcie pewnej części murowanej tylnej ściany (np. 10% albo 40%, albo wykonanie kilkunastu otworów o średnicy np 80mm), paroszczelne zabudowanie jej wełną i płytą drewnopochodną pozwoli upuścić trochę energii rezonansów generowanych przez z przednią i tylną ścianę pomieszczenia (okolice 25Hz, 50Hz i 75Hz)? - Po drugiej stronie mam ciepły garaż, a część ścianki już jest pocieniona (ze względu na rozbudowę i dodatkowe wzmocnienia, kwestie nośności ściany nie są problemem).

 

http://www.audiostereo.pl/adaptacja-salonu-av-23m2-proporcje-21-rezonatory-h-dyfuzory_101557.html

Edited by dawidjj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co się dowiedziałem płyty gk nie są aż tak złe, ale muszą być odpowiednio montowane. Ja również jestem na etapie remontu pokoju pod audio i powierzchnię ścian mam wykończona płyta gk ale bez żadnego montażu "na sztywno" oprócz tego zachowanie dylatacji we wszystkich miejscach gdzie występuje ściana pierwotna lub inne elementy pomieszczenia, a także oprócz sufitu który jest praktycznie cały w panelach binarnych.

Edited by morfeusz_

Obecnie: Roksan Caspian MKII + CD Caspian M1 + S16Hertz Canto Grand. Kable: Audionova StarLight RS, Audionova euphoria RS, Supra Trico. Rapture AMP, Fostex TH-X00, Shure SRH 1540

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.