Skocz do zawartości
IGNORED

Problem z szumem TDA1524A LM3886

Krzysztof_71007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem ze wzmacniaczem własnej roboty. Otóż działa on na przedwzmacniaczu z TDA1524A (AVT1634) oraz wzmacniaczu mocy 2x70W z LM3886 (AVT2180). Wszystko pięknie oprócz szumu, który jest dość mocno słyszalny. Na głośność szumu nie wpływa regulacja żadnego z potencjometrów, jedynie przy mocnym podbiciu wysokich tonów szum się wzmacnia. Oprócz tego w przypadku włączenia wzmacniacza bez podpięcia źródła dźwięku słychać mocne "buczenie".

Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.

Co do zaawansowania technicznego - ja raczej jestem laikiem w sprawach elektronicznych, lecz całość zrobiłem razem z moim dziadkiem elektrykiem/elektronikiem.

Jak trochę poszukać to tda1524 rewelacyjny nie jest.

Zamontuj takie coś z LM1036

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I przyślij te zdjęcia swojego projektu z opisem co i jak podłączyłeś.

Ukryta Zawartość

Przedwzmacniacz jest zasilant transformatorem 50w, a sam wzmacniacz ma do użytku 150w

Ale żeś tam panie plątaninę kabli zrobił. Szczególnie w zasilaczu. A dziadek to elektryk nie elektronik. Szkoda że obudowa jest drewniano metalowa.

Masz tam bezpiecznik w ogóle założony? Przed pierwotnym uzwojeniem transformatora??

Pierwsze zdjęcie - dobrze by było żebyś wstawił transformatory obok siebie będziesz mógł skrócić przewody i zrobić wszystko przejrzyście. Pozbądź się wszystkich złącz z śrubkami

bo mogą nie łączyć (nie musisz ich wymontowywać. Możesz polutować kable pod spodem (tylko treściwie), te kostki łączące kable też wywal i polutuj).

Dobrze że do zasilania przedwzmacniacza dałeś LM317. Mądrze.

Do włączania wzmacniacza i przedwzmacniacza starczy jeden włącznik.