Skocz do zawartości
IGNORED

Zestaw stereo 5kPLN wrażenia z odsłuchu

Jakub1981

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na początku napiszę, że jestem początkujący w temacie. Posiadam obecnie Yamahę Pianocraft RX-E430, która gra całkiem dobrze jak na moje uszy ale jakiś czas temu postanowiłem odświeżyć zestaw stereo i przejść na „wyższy” poziom.

• Powierzchnia pokoju to ~15m2
  • Typ muzyki: Pop, Jazz, Blues, Rock, czasem poważna.
  • Źródło: na początku CD pianocrafta, spotyfy z TV.
  • Budżet: 5kPLN Wzmacniacz plus monitory
  • Funkcjonalność: przydałoby się wejście optyczne po TV dla spotyfiy

Słuchałem natępujących zestawów

Salon I (odsłuch w pokoju)

• NAD 356 BEE z Pylon audio 23 za dużo basu, który „pływał po podłodze” był leniwy. Te kolumny też są dedykowane do większych pomieszczeń, więc może dlatego.
  • NAD 356 BEE z Pylon Audio 20 bardzo ładne granie bas kontrolowany jak dla mnie lepsze niż większe 23.

Salon II (odsłuch w pokoju)

• NAD 356 BEE z B&W 685 - całkiem przyjemne zestawienie chodź momentami za dużo basu (jak w estradzie) i schowany wokal
  • Rotel A12 Z B&W 685 – super precyzyjny, jasny dźwięk, najlepszy jak dla mnie z głośnikami B&W 685
  • Yamaha AS-701 – brak wokalu chyba zagrała najgorzej i jak dla mnie największe rozczarowanie

Potem zmieniliśmy przez „przypadek” na monitorki B&W 707 S2 i się zaczęło…

Najbardziej „przeraziła” mnie przepaść pomiędzy 685 a 707 Te monitorki zjadły poprzednie, mimo, że są malutkie (gabarytami takie jak w piano).

Jak dla mnie najlepiej zagrały w kolejności:

1. Rotel A12

2. Yamaha AS-701

3. NAD 356 BEE - trochę wolny…

Potem sprzedawca pokazywał mi jakieś ELACi, mimo, że grały naprawdę przyjemnie to już nie chciałem nic więcej słuchać niż te 707 S2… One uszkodziły moje uszy…

Powiem szczerze zachorowałem na te kolumienki + Rotel A14 ale znacznie przekracza to mój budżet. Obecnie zastanawiam się nad dwoma opcjami:

• Zestaw Rotel A12 + B&W 685 zestaw w TOPHIFI w promocji za 5kPLN