Skocz do zawartości
IGNORED

Wzmacniacz z drugiej ręki 5-7k, gęsty, A klasowy


Rekomendowane odpowiedzi

Sprzedałem w weekend swojego vintageowego Accuphase'a E303, którego będę znakomicie wspominał, niestety o ile to świetny piec (a już w swoim budżecie obłędny), to jednak do Tannoyi LGM wolałbym coś gęstszego w graniu, z mocno wypełnioną średnicą i dobrze dociążonym dołem. Nie zaszkodzi lekkie zaokrąglenie na górze bo grają one z natury dość dużym dźwiękiem i wolałbym je załagodzić.

 

Przerabiałem Haiku i na tą chwilę chyba najbliżej mi do SOL I grajacego 25W w klasie A. SOL II będzie za chudy na pewno, zastanawiam sie, czy nie dać jeszcze szansy Brightowi MK4, chociaż fanem hybryd jakoś nie byłem nigdy... zmieniło się to po odsłuchu Iovity MK2 w klasie A, ale to już budżet ok 15k, a tyle chyba wolałbym na razie nie wydawać ;)

 

Próbowałem Mira Ceti Fezz Audio i całkiem mi się ten piecyk podoba, tyle, że to lampa, a raczej wolałbym lampy uniknąć.

Miałem Vincenta SV237, mimo że to niezły piec i z LGM moglby się zgrać OK to wolałbym 2x do tej samej rzeki nie wchodzić, trochę za bardzo rozwleczony był dół w nim.

Grałem z LGM na Leemie Tucanie 2, ale to piec do trudnych kolumn, z dużym zapasem mocy, trochę na tych głośnikach się marnował, chociaż bardzo podobała mi się w tym zestawieniu średnica.

Próbowałem lampy LAR IA30 i początkowo mi się nawet podobało, ale góra mi tam nie do końca podobała i po 3 dniach stwierdziłem, że to jednak nie to.

 

Na liście do sprawdzenia mam oczywiście Sugdena, tylko jakoś wybitnie nie składa się z odsłuchami.

Nie zależy mi na tym, żeby to był cholera wie jak mocny piec, zależy mi na jak najbogatszej średnicy, złagodzeniu góry i dociążeniu dołu - ostatecznie może byc bez dociążenia dołu, bo jak skończę remont, to przejdzę pewnie na SRM 12x, które basu mają więcej i niekonicznie muszę wtedy znowu zmieniać piec.

 

Macie jakies pomysły?

może coś z xindaka, w tych pieniądzach to nawet nowy się znajdzie, np. ten:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Miałem kilka xindaków, w tym A klasowy 6800R, wszystkie grały nieźle.

 

Albo audio gd:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

może coś z xindaka, w tych pieniądzach to nawet nowy się znajdzie, np. ten:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Miałem kilka xindaków, w tym A klasowy 6800R, wszystkie grały nieźle.

 

Albo audio gd:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hmm Xindak ciekawy pomysł, na audio gd to chyba bym się nie porwał :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Skoro haiku ci się spodobał to spróbuj mocnego LARa 200. Lampowa średnica, nasycona góra, wystarczająco charakterny dół. No i możesz pożyczyć na testy.

ASR Emitter 1 lekko lampowy charakter brzmienia, idealna kontrola na dole, zwiewna góra

 

 

+1

 

garść informacji na temat:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Skoro haiku ci się spodobał to spróbuj mocnego LARa 200. Lampowa średnica, nasycona góra, wystarczająco charakterny dół. No i możesz pożyczyć na testy.

 

Myślałem nawet o tym, tylko mam obawę, że to jest znowu za mocny piec. Irytujące jest jak poruszasz potencjometrem o minimetr i masz cały pokój wypełniony dźwiękiem. On optymalnie gra gdzieś tam ok godziny 9, a przy tym poziomie głośności u mnie będzie już nieznośnie.

 

ale za to...

 

ASR Emitter 1 lekko lampowy charakter brzmienia, idealna kontrola na dole, zwiewna góra

 

Dzięki za sugestię - brzmi to BARDZO ciekawie, przyznam, że kilka razy widziałem już ASRa w różnych miejscach na sprzedaż i wstępnie spoglądałem na niego.

Rozumiem, że to dość zbliżona szkoła grania do starego Sugdena ? Gęsto, muzykalnie, wręcz trochę słodko? Które roczniki szukać, zeby miały jako-taką kontrolę basu? Na jaki bass można liczyć względem współczesnych tranzystorów?

Myślałem nawet o tym, tylko mam obawę, że to jest znowu za mocny piec. Irytujące jest jak poruszasz potencjometrem o minimetr i masz cały pokój wypełniony dźwiękiem. On optymalnie gra gdzieś tam ok godziny 9, a przy tym poziomie głośności u mnie będzie już nieznośnie.

 

 

No to jest słabsza wersja. Ja akurat jej nie kupiłem, bo czekałem na 200, ale się nie doczekałem. Dźwięk bardzo przyjemny. No i nie ma 20 lat:)

No to jest słabsza wersja. Ja akurat jej nie kupiłem, bo czekałem na 200, ale się nie doczekałem. Dźwięk bardzo przyjemny. No i nie ma 20 lat:)

 

Wiem jak gra LAR i nie powiem, nawet przeszło mi to przez myśl, chociaż nie sądze, żebym go dostał od wrocławskiego dystrybutora do odsłuchów po ostatnich ekscesach ;)

Generalnie wydaje mi się, że mimo wszystko ze sprzetów LAR to IA30mk2 miała najwięcej sensu z tymi kolumnami.

Gość

(Konto usunięte)

Wiem jak gra LAR i nie powiem, nawet przeszło mi to przez myśl, chociaż nie sądze, żebym go dostał od wrocławskiego dystrybutora do odsłuchów po ostatnich ekscesach ;)

Generalnie wydaje mi się, że mimo wszystko ze sprzetów LAR to IA30mk2 miała najwięcej sensu z tymi kolumnami.

 

 

Kup przez neta i masz kupę czasu na osłuchanie...zwrócisz i tyle...

Kup przez neta i masz kupę czasu na osłuchanie...zwrócisz i tyle...

Wiesz.. chyba szkoda mi czasu na takie zagrywki. Zresztą często jest problem z dostępnością od ręki, albo jest jakaś sztuka świeżo złożona - niewygrzana (przynajmniej wcześniej tak było). Poza tym tyle ciepłych słów się na swój temat naczytałem, że nie wiem, czy nie będzie mnie to drażniło stojąc na półce w salonie :)

 

Ten ASR Emitter to temat ciekawy, tyle że tych wersji jest tam tyle, że muszę się wczytać i znaleźć blisko jakiegoś człowieka, coby zapoznać się z charakterem grania.

Dzięki za sugestię - brzmi to BARDZO ciekawie, przyznam, że kilka razy widziałem już ASRa w różnych miejscach na sprzedaż i wstępnie spoglądałem na niego.

Rozumiem, że to dość zbliżona szkoła grania do starego Sugdena ? Gęsto, muzykalnie, wręcz trochę słodko? Które roczniki szukać, zeby miały jako-taką kontrolę basu? Na jaki bass można liczyć względem współczesnych tranzystorów?

 

Sugden? W sumie tak, tylko o klasę wyżej.

Rocznik od 1993 w górę - od tego czasu zamiast zwykłego potencjometru (na silniczek) - precyzyjna drabinka rezystorowa (skok co 1 dB) sterowana procesorem, poprzez (wojskowego pochodzenia) kontaktrony.

"Jako taka" kontrola dołu?

No raczej - w tańszym modelu 1 (różnica - mniejsza moc niż w 2) - ok. 500.000 mikroF buforu w zasilaczu Wystarczy?

Sugden? W sumie tak, tylko o klasę wyżej.

Rocznik od 1993 w górę - od tego czasu zamiast zwykłego potencjometru (na silniczek) - precyzyjna drabinka rezystorowa (skok co 1 dB) sterowana procesorem, poprzez (wojskowego pochodzenia) kontaktrony.

"Jako taka" kontrola dołu?

No raczej - w tańszym modelu 1 (różnica - mniejsza moc niż w 2) - ok. 500.000 mikroF buforu w zasilaczu Wystarczy?

 

Muszę przyznac, że im więcej czytam o tym, tym bardziej mi się podoba - szczególnie budowa z oddzielnym zasilaniem :)

 

Gdzieś czytałem, że lepsza kontrola dołu zaczęła się po 94 roku. Co do zapasu mocy w zasilaczu - nie zawsze przekłada się to stricte na kontrolę basu, zresztą bass potrafi grać bardzo różnie - długo i monumentalnie, krótko i konturowo, z mniejszą lub większą kontrolą.

 

Czy są jakieś rzeczy, na które szczególnie warto zwrócić uwagę / modele, których szczególnie należy unikać (roczniki, typy?)

Nie chce mi się zaczynać dyskusji na temat 20-30 letnich wzmacniaczy za grube tysiące PLN, ale....jak ktoś lubi loterię i ryzyko.

Tak wiem - brzmiały przepięknie.

bass potrafi grać bardzo różnie - długo i monumentalnie, krótko i konturowo, z mniejszą lub większą kontrolą.

 

bass potrafi grać bardzo różnie - długo i monumentalnie, krótko i konturowo, z mniejszą lub większą kontrolą.

 

Czy są jakieś rzeczy, na które szczególnie warto zwrócić uwagę / modele, których szczególnie należy unikać (roczniki, typy?)

 

Tak bas potrafi być różny - tyle, że chyba wiesz o tym, ze również zależy to od samej realizacji nagrania, kolejnego remasteringu, od akustyki komnaty i co równie ważne od samych głośników.

Ale jedno co jest pewne - bas trzyma za mordę skutecznie.

Już raz pisałem modele od 1993 w górę, później pojawiają się MOSFety w końcówce i zmienia się nieznacznie wygląd (są też całkiem przezroczyste akryle jako obudowa - co kto lubi, ja np. nie i mam przyciemniany, inny wyświetlacz, bywają też z pre-phono na pokładzie) - obejrzyj sobie stronę, którą wyżej wkleiłem - są w PDF opisy, zdjęcia.

Pamiętać tylko trzeba, ze używki im młodsze, tym dużo droższe, w Twoim budżecie daleko powyżej właśnie roku 1993 nie porumakujesz.

Od wielu lat gram na modelu z 1993 r. właśnie i to jest już moje "dożywocie". Nic "lepiej grającego" od lat nie szukam.

Nie znam Tannoyi LGM. Natomiast moje Tannoye XT8F napedza hybryda Xindak 6950(ll). Jest ladny srodek, dol dociążony i gora delikatna. W budzecie, ktory masz kupisz nowy. Oczywiscia zawsze znajdą sie plyty ktore brzmią nieznośnie wręcz.

ART LOUDSPEAKERS DECO10 + LECTOR AUDIO (CDP707+ZOE+2xVM200M+EDISON230) + ROSE RS250 + SAP RELAXA + TIGLON +  PURIST AUDIO DESIGN +  OYAIDE

Nie chce mi się zaczynać dyskusji na temat 20-30 letnich wzmacniaczy za grube tysiące PLN, ale....jak ktoś lubi loterię i ryzyko.

Tak wiem - brzmiały przepięknie.

 

Sprzedałem właśnie Accuphase'a z lat 70, który w budżecie do 10k na rynku wtórnym absolutnie nie miał się czego wstydzić, kolega ma dzielonego Accu z podobnych lat za ok 9k i brzmi to obłędnie, a mi został jeszcze Luxman 5m21 - może i nie gra to jak w latach 70, ale nadal trzeba wydać dzisiaj 2-3x tyle na używkę, żeby dorównać temu dźwiękowi.

 

Jak moje vintageowe kolumny LGM zabrałem do sklepu ostatnio, to w budżecie 20k zł nic nowego nie udało się wpiąć co by im skopało tyłek, jedynie Diapason Adamantes III zagrały 'lepiej', ale odsłuch był na srebrnych kablach, które są ostatnim ,czego potrzebuje LGM i wg mnie głównie ostrzejszą górą i ciut gorszą holografią przegrały moje Tannoye, nie było niestety midzianych kabli, żeby wyrównać szanse, natomiast dół - kontur, selektywność był chyba nawet w LGM lepszy....Także ja mam względnie spore zaufanie do vintage - oczywiście biorąc poprawkę na to, że nie są to sprzęty nowe... :)

 

Tak bas potrafi być różny - tyle, że chyba wiesz o tym, ze również zależy to od samej realizacji nagrania, kolejnego remasteringu, od akustyki komnaty i co równie ważne od samych głośników.

Ale jedno co jest pewne - bas trzyma za mordę skutecznie.

Już raz pisałem modele od 1993 w górę, później pojawiają się MOSFety w końcówce i zmienia się nieznacznie wygląd (są też całkiem przezroczyste akryle jako obudowa - co kto lubi, ja np. nie i mam przyciemniany, inny wyświetlacz, bywają też z pre-phono na pokładzie) - obejrzyj sobie stronę, którą wyżej wkleiłem - są w PDF opisy, zdjęcia.

Pamiętać tylko trzeba, ze używki im młodsze, tym dużo droższe, w Twoim budżecie daleko powyżej właśnie roku 1993 nie porumakujesz.

Od wielu lat gram na modelu z 1993 r. właśnie i to jest już moje "dożywocie". Nic "lepiej grającego" od lat nie szukam.

 

Jeżeli będzie to naprawdę 'to' to ostatecznie sprzedam Luxmana z drugiego systemu, albo któryś gramofon i dorzucę tysiaka, czy dwa.

Oczywiście, wiem, że na bas wpływa wiele aspektów, natomiast tak jak np.Vicek sv237 miał kluska niezależnie od akustyki, a Sol II niezależnie od akustyki fajnie go w ryzach trzymał... a to że się potrafi wzbudzać itd to juz inna sprawa - wiadomo :)

 

Stronę oglądam i powoli wertuję :)

Bardzo ciekawe konstrukcje. Myślę, że ma prawo to grac.

Sprzedaje Musicala M6i , kolor srebrny. Powinien spełnić twoje oczekiwania , w razie pytań pisz , pozdrawiam

To niezły piecyk, ale raczej kojarzę go jako dość wiernego nagraniu, a ja potrzebuję górą troszkę zaokrąglić.

No i kolor wolałbym czarny

Niemniej - dzięki za propozycje.

 

To niezły piecyk, ale raczej kojarzę go jako dość wiernego nagraniu, a ja potrzebuję górą troszkę zaokrąglić.

No i kolor wolałbym czarny

Niemniej - dzięki za propozycje.

 

Dlaczego chcesz lampy uniknac?

 

W tym budzecie dla osoby ktorej zalezy na barwie, muzykalnosci , sluchaniu muzyki, a nie dzwieku wypranego z emocji , najlepsza właśnie bedzie lampa. Za "A klasowy" dobry uzywany tranzystor trzeba wylozyc wiecej kasy.

 

Ten vincent 237, o ktorym piszesz, to w porownaniu do tego co moga w tym budzecie zaoferowac wzmaki lampowe, to bardzo slabo wypada. Stosunek jakosci do ceny tego wzmaka moim zdaniem jest slaby.

Dlaczego chcesz lampy uniknac?

 

W tym budzecie dla osoby ktorej zalezy na barwie, muzykalnosci , sluchaniu muzyki, a nie dzwieku wypranego z emocji , najlepsza właśnie bedzie lampa. Za "A klasowy" dobry uzywany tranzystor trzeba wylozyc wiecej kasy.

 

Ten vincent 237, o ktorym piszesz, to w porownaniu do tego co moga w tym budzecie zaoferowac wzmaki lampowe, to bardzo slabo wypada. Stosunek jakosci do ceny tego wzmaka moim zdaniem jest slaby.

Głównie ze względów eksploatacyjnych. Poza tym słucham różnej muzyki - w tym szybszego, rocka, popu, czasami elektroniki i mimo wszystko bardziej w tym repertuarze widzę tranzystor niż lampę.

 

Niemniej - na propozycje jestem otwarty, jeśli coś ciekawego się uda posłuchać i będzie to razem grało - wówczas czemu nie..?

 

Głównie ze względów eksploatacyjnych. Poza tym słucham różnej muzyki - w tym szybszego, rocka, popu, czasami elektroniki i mimo wszystko bardziej w tym repertuarze widzę tranzystor niż lampę.

 

Niemniej - na propozycje jestem otwarty, jeśli coś ciekawego się uda posłuchać i będzie to razem grało - wówczas czemu nie..?

 

Tez slucham takich gatunkow, a po przejsciu na lampe polubilem tez jazz, klasyke, filmową i inne trudniejsze gatunki.

 

Nie wiem, co masz na mysli z eksploatacja. Jesli chodzi o.zywotnosc lamp, to lampy mocy graja 4000 godzin , te w pre dluzej i koszt wymiany na fabryczne to mniej niz 500 zl w wiekszosci przypadkow. Mowie o wszystkich lampach, a same mocy to jeszcze mniej. Przewaznie lamp mocy masz 4.sztuki w tym budzecie. Ja gram na lampach juz 3 lata , a wzmak byl cos a'la ex demo. Juz na nim grano jak go kupowalem. No i lampy dzialaja caly czas.

 

Nie dosc ze dobra lampa w tym budzecie juz na starcie gra wyzsza klasa niz tranzystory, to jeszcze masz mozliwosc wymiany lamp na lepsze i brzmienie sie poprawia, jakbys wzmak wymienil ma dwa razy lepszy. Oczywiscie na dobrych lampach.

Edytowane przez insaimz

Widzę że autor wątku dość wybredny... wiele mu nie pasuje:) w sumie tak jak u mnie:)

w końcu kompletny system:)             Geodezja - Geologia - Górnictwo

Słuchałem Vincenta 237mkII ,Sol 2,bright 4,LAR 200 i całe szczęście że trafiłem na EC5mkII to naprawdę równe granie ,myślę, że długo nie

zmienię wzmaka.Jeśli masz możliwość to sam sprawdz może akurat tego szukasz.

Jak Xindaka rozważasz to PAM.

Tylko że to nie jest sprzęt lepszy od Vincenta 237... a dość podobny z tego co kojarzę.

Tez slucham takich gatunkow, a po przejsciu na lampe polubilem tez jazz, klasyke, filmową i inne trudniejsze gatunki.

 

Nie wiem, co masz na mysli z eksploatacja. Jesli chodzi o.zywotnosc lamp, to lampy mocy graja 4000 godzin , te w pre dluzej i koszt wymiany na fabryczne to mniej niz 500 zl w wiekszosci przypadkow. Mowie o wszystkich lampach, a same mocy to jeszcze mniej. Przewaznie lamp mocy masz 4.sztuki w tym budzecie. Ja gram na lampach juz 3 lata , a wzmak byl cos a'la ex demo. Juz na nim grano jak go kupowalem. No i lampy dzialaja caly czas.

 

Nie dosc ze dobra lampa w tym budzecie juz na starcie gra wyzsza klasa niz tranzystory, to jeszcze masz mozliwosc wymiany lamp na lepsze i brzmienie sie poprawia, jakbys wzmak wymienil ma dwa razy lepszy. Oczywiscie na dobrych lampach.

Eksploatacja w sensie najlepiej godzinkę żeby się rozgrały, przy przepinaniu kabli nei bardzo można od razu włączać/wyłączać, nie mozna wlaczyc bez wpietych głosnikow, lampy się oczywiscie zużywają, jednocześnie kusi zeby kupić nowe i moczyć w tym znowu kasę... Poza tym z lamp, które słuchalem, albo o których słyszałem w tym budżecie mają tak zniekształconą górę, albo tak rozlazły bass, że sorry, ale wolę przyzwoity tranzystor, który może nie osłodzi, ale też nie zniekształci. Jakie są Twoje typy w tym budżecie, które spełniają moje założenia?

Widzę że autor wątku dość wybredny... wiele mu nie pasuje:) w sumie tak jak u mnie:)

Wybredny, nie wybredny. Rożne klocki miałem i różne systemy z nich składałem. Im dłużej się bawię tym bardziej widzę, że wszystko jest kwestią odpowiedniego dopasowania do siebie elementów. Wiem, że E303 to świetny wzmak, ale nei koniecznie do LGM. LGM to bardzo dobre kolumny, które miały być u mnie przejściowo, a zaczynam z nimi coraz bardziej planować przyszłość (tzn pewnie w koncu sprzedam je jak zrobię SRMy do konca, chociaż nie wiem, czy z nich nie będzie znowu za dużo basu).

To może Magnat RV4. Dobrze wyposażona hybryda (DAC i wejścia cyfrowe) ze sporym zapasem mocy.

Niby nie mowie nie, ale to sprzęt dość niszowy, raczej cięzko będzie go gdzies posłuchać.

 

Słuchałem Vincenta 237mkII ,Sol 2,bright 4,LAR 200 i całe szczęście że trafiłem na EC5mkII to naprawdę równe granie ,myślę, że długo nie

zmienię wzmaka.Jeśli masz możliwość to sam sprawdz może akurat tego szukasz.

Szukam mozliwości posłuchania, wprawdzie kolega, który miał okazję go słuchać był mocno zawiedziony, ale do jego Stirlinga LS3/5a rzeczywiscie pasować będzie co innego.

Edytowane przez julius-6

 

Eksploatacja w sensie najlepiej godzinkę żeby się rozgrały, przy przepinaniu kabli nei bardzo można od razu włączać/wyłączać, nie mozna wlaczyc bez wpietych głosnikow, lampy się oczywiscie zużywają, jednocześnie kusi zeby kupić nowe i moczyć w tym znowu kasę... Poza tym z lamp, które słuchalem, albo o których słyszałem w tym budżecie mają tak zniekształconą górę, albo tak rozlazły bass, że sorry, ale wolę przyzwoity tranzystor, który może nie osłodzi, ale też nie zniekształci. Jakie są Twoje typy w tym budżecie, które spełniają moje założenia?

 

 

Lampa zazwyczaj gra dobrze po ok. 15 minutach, tranzystor (zwłaszcza A-klasowy) po godzinie, nawet dłużej.

Nie miałem lampy, której nie włączałbym bez podpiętych głośników, zawsza na włączonej przepinałem kable.

Są lampy (w normalnych pieniądzach), które dynamiką, basem zabijają masę tranzystorów.

Są lampy z dokładną, przejrzystą górą.

Jednocześnie grają gęsto, mają barwną średnicę, dociażony dźwięk.

Nie padły tu ilości wydzielanego ciepła, z takich lamp nie będzie go więcej niż z A-klasowych tranów.

 

Przejrzyj trochę urządzeń na KT88/6550, te urządzenia zazwyczaj nie odjeżdżają z cenami a spełniają wyżej wymienione warunki nader często.

 

Spróbuj np. Cayina A70 (z drugiej ręki do dostania "prawie" w Twoim budżecie).

Taniej będą "pięćdziesiątki piątki" choć to może nie być już ten trop.

Lamp jest sporo, podałem przykład Cayina bo takiego mam, znam go bdb.

 

A70 obsadzony Tungsolami 6550 moim zdaniem mógłby spełnić założenia (choć posłuchać trzeba).

Gdyby trzeba było bardziej dociążyć, wtedy na sterujące dać Mullardy.

 

Jeśli tranzystor to z propozycji, które tu padły Sudgen lub ASR ale to się będzie właśnie dłużej grzało, zajmie kupę miejsca (ASR)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.