Skocz do zawartości
IGNORED

Klub White Bird Amplification (WBA)


wbamp.com

Rekomendowane odpowiedzi

Ale Piotr nigdy nie robił typowo "lampowo" grających klocków. Zawsze było dynamicznie z pier......ciem i nutką lampowej magii:) Przynajmniej mam takie odczucie , a parę klocków już przerzuciłem. Na obecną chwilę ciężko jest znaleźć na rynku dobrze zrobiony i grający sprzęt za ludzkie pieniądze. 
W kwestii Blejza to zdecydowanie poprawiła się szybkość basu, scena oraz lokalizacja na niej również uległy poprawie.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę, ze robił " lampowo" brzmiace. Też tak Myśle jak Ty. Źle się wyraziłem. Chcialem po prostu kupić inne pre niż lampowe.

Posunolem się do tego, ze zaczołem szukać dac z reg głosnosci. Chciałem skrócić ścieżkę. Wierzylem, ze się da. Kupilem nawet mytek manhattan ale to nie to... Mam jeszcze dac ysdz da03. Lepiej, ale to też nie to... 

Chyba podobnie jak Tobie Piotrek robił mi pre już od lat. Pierwszym był taki stary Firebird na 2 e88cc :). Jest teraz u mojego kolegi z pracy. Kilka lat mineło...:). I to prawda, że coraz trudniej o żetelnie zrobiony sprzet audio w ludzkich pieniadzach. Szkoda, ze nie mogę pokazac wnetrza tego pre. Ostatnio tlumaczylem kumplowi czemu to pre waży około 20kg. Tam są prawdziwe czesci, a nie uklady scalone. 5 traf...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Qban napisał:

Ale Piotr nigdy nie robił typowo "lampowo" grających klocków. Zawsze było dynamicznie z pier......ciem i nutką lampowej magii:)

Jedynie krzywdę im robił dobór lamp w fabrycznej konfiguracji. Mam na myśli ECC88 Gold Lion. Zastąpienie ich tanimi lampami NOS Sylvania pokazało klasę Firebirda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są lampy na pierwszy montaż. Na etapie zamówienia można wybrać inne lampy lub dostarczyć własne.A co nie podobało się Tobie w E88CC GL? Mam Blejza na fabrycznych lampach i jest bardzo ok , ale z drugiej strony to nie słyszałem jak gra z innymi lampami:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Qban napisał:

.A co nie podobało się Tobie w E88CC GL?

Zbyt dużo basu. Takiego o charakterze boomboxa ? Niby lampowe ciepło i dociążenie a jednak dużo ucieka. Sylvania (130 zł za sztukę) które kupiłem niejako w formie eksperymentu okazały się strzałem w dziesiątkę. Dają to, czego oczekujemy od "lampowego" grania ale jest to równocześnie dźwięk otwarty i czysty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Qban napisał:

Wszystko zależy od zgrania/dopasowania z resztą systemu oraz własnych preferencji.

Pewnie, że tak.

Natomiast jest jeszcze coś. Słucham sobie płyty The Doors. Albo The Rolling Stones z pierwszych lat działalności. A dźwięk przechodzi przez lampę wyprodukowaną równolegle z nagraniem płyty. Taka sobie pierdółka ale podświadomie czujesz, że dopiero wtedy ta muzyka brzmi tak, jak brzmieć powinna. Warto poeksperymentować z tymi tanimi NOSkami. Potrafią wiele zaoferować. I to za cenę niższą (jak w tym przypadku) od współcześnie produkowanych lamp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Mimo to, że produkty wba są bardzo wysokiej klasy, to są dostepne rowniez dla ludzi z mniej zasobnym portfelem.

Gold Liony nie są drogie i z obecnej produkcji...przyzwoite zeby nie powiedzieć, ze dobre.

Dalej, Piotr nie może wsadzać nos, ktore wiecie, ze nie są dostepne, nie gwarantują powtarzalności, nie są tanie itd.

Dalej, produkty Piotrka są w brzmieniu neutralne. Myslę, że wielu milosnikow brzmienia zaczyna wlasnie od podstawowych pre czy wzmacniaczy WBA. I są pierwszymi lampowymi elementami z jakimi uzytkownicy mają do czynienia. I dostaje Nowy taki pre z mazdami czy telefunkenami. Szukał ciepła, magii a tu neutralne granie... Gold liony nie są zlym wyborem jako lampy podstawowe. My, bardziej osluchani nie musimy ich brać. A jakie macie propozycje z ecc88 z obecnej produkcji?

Tak swoją drogą to dajcie mi proszę namiary na ciekawe nosy e88cc. Mam ich dużą kolekcję ale wszystko to pary. Teraz będę potrzebował kwadr.

Tylko na pw. Nie zaśmiecajmy watku.

Piotrek, wiem jakie brzmienie lubisz. Wiesz, ze dobór lamp jest wyborem subiektywnym. 

Obiecane zdjęcie w świetle dziennym. Pre jest naprawdę duże. Solidnie wykonane. 

20200112_100914.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, audiowit napisał:

Gold liony nie są zlym wyborem jako lampy podstawowe.

Zgadza się - złe nie są. Choć jako "startery" w moim odczuciu lepsze są Electro-Harmonix. I to te bez złoconych pinów. Mają bardziej zrównoważony dźwięk, który w mniejszym stopniu narzuca nagraniom swój charakter. W każdym razie mi ich brzmienie o wiele bardziej odpowiada niż GL (ale oczywiście jest to ocena zdecydowanie subiektywna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest wlaśnie to o czym mowię. EH są bardziej neutralne i z tego co wiem, to czesto nowi nabywcy spodziewali się "lampowosci". Tak to jest. Czesto dzwiek podbarwiony jest wyzej oceniany. Do pewnych wnioskow dochodzi się z czasem. Wybor lamp z obecnej produkcji jest mocno ograniczony.

Zobacz jak wysoko oceniane są mullardy z Wielkiej Brytanii czy Amperexy. A one neutrane nie są...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Qban napisał:

A jak brzmieniowo wypada Sylvania 6922 do EH 6922??

Jak łyk zimnej wody ?

EH są dobre, wyrównane ale takie trochę bezosobowe. Sylvania daje bardzo fajną barwę, przestrzeń, precyzję ale odznacza się świetną swobodą i łatwością grania. Jak dla mnie właśnie ta łatwość grania jest cechą dobrego  lampowego dźwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, audiowit napisał:

Obiecane zdjęcie w świetle dziennym. Pre jest naprawdę duże. Solidnie wykonane. 

Ładny. I to bardzo. Domyślam się, że jeszcze pachnie nowością i zbyt wcześnie na pełną ocenę brzmienia. Niemniej czy możesz podzielić się pierwszymi wrażeniami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, piotrek7 napisał:

Ładny. I to bardzo. Domyślam się, że jeszcze pachnie nowością i zbyt wcześnie na pełną ocenę brzmienia. Niemniej czy możesz podzielić się pierwszymi wrażeniami?

Jest u mnie od 3 tygodni. U Piotra pogral ze 100h. Miałem w Swieta i po, trochę wolnego, więc grał prawie non stop. Chyba mozna uznać, że jest wygrzany.

W stosunku do pierwszej wersji, dual mono, ktorą mialem na testach wzrosła dynamika, konturowość basu. Pojawiło się więcej faktur. Bas swobodniej i chetniej sięga niżej. Wyzszy bas jest punktowy. Jest energia. Zyskała na tym srednica, ktora jest teraz bardziej czytelna i ma bardziej naturalne barwy. Najmniej jest zmian w zakresie wysokich tonow, są mniej slodkie. Rownowaga tonalna jest mam wrazenie wyrownana, ale energia pochodzaca z niskich czestotliwosci daje złudzenie dominacji. U mnie jakiekolwiek przegiecie w tym kierunku podbija pomieszczenie. Jest lepiej z podbiciem basu, niż z kazdym innym pre na jakim grałem.Myślę, że wymiana lamp e88cc jest tu kluczem. Przypomnę, ze u mnie są podstawowe GL.

To o czym pisał Qban. Jest lepsza lokalizacja i rozbudowana scena. Przy czym pierwsze plany są bardziej czytelne. Co bardzo wazne jest mnóstwo informacji w tle ale nie są na siłę wyciągane. Są obecne ale są tłem.

Kontury nie są wyciete skalpelem ale tez nie są plamami. Coś posredniego. Scena jest bardzo sugestywna i dajaca zludzenie realnosci. Zdaża się w muzyce elektronicznej coś efektownego. W momencie kiedy realizator zażyczyl sobie dźwiek za plecami sluchajacego, w gornym,lewym rogu, za sluchajacym, to ten Blejz potrafi go tam pokazać. Niektore kawalki np na plytach Agressiva 69 są aż powodujące niepokoj swoją przestrzennoscią i wrecz efekciarstwem. Kawalek Seal Killer sluchalem wczoraj w nowej jakosci. Nie zdawalem sobie sprawy, ze jest tak wielowarstwowy i ma tyle energii. Zawsze byl dla mnie płaski.

Wokal. Tu niespodzianka. Lampa 2A3 spodziewałem sie nasyconych, rozedrganych, goracych wokali. Ten efekt mam na Ironbirdach. Na tranzystorach jest bardzo prawdziwy. Nie ma tego obnizania wokalu zenskiego, ktory tak bardzo niektórzy audiofile lubią, a u mnie powodujacy żyg. Nie wolno wszystkich głosow do tego sprowadzać. To nienaturalne. Od pewnego poziomu nie godzi się takie upraszczanie glosow. Kate Bush, musi czasem zachrypieć/ piszczeć ?Kaska Kowalska ma zaboleć w wyzszych rejestrach. Kuźwa, to jest muzyka, a nie pitu,pitu. Muzyka niesie emocje te przykre i te miłe. Blejz mi to daje. W muzyce metalowej jest energia stopy i gitary basowej. Jest rytm. Jest przester, nie ma wyciecia sybilantu przy zaswiszczeniu glosu przy zbyt bliskim podejsciu do mikrofonu. 

Pisałem o lekkim ociepleniu. Tak, jest temperatura na plusie. Ale ten plus juz nie jest goracy. Jest w dobrym guscie. Powtarzam, że mam GL, ktore są ciepłe i ciemne. 2A3 EH też raczej idzie w tym kierunku. Jeśli ktoś chce, może dobrać inne lampy. Zmieniajac kilka aspektow dźwiekowych.

Jestem zadowolony. Wiem, ze przy tym Blejzie było mnustwo roboty. Qban, sory. Piotrek przechodził chyba piekło, bo dorzucałem caly czas swoje wymagania. Obsunoł się upgrade Twojego. Ale warto było poczekać, bo efekt jest dobry. Piotrek z tego co wiem też jest zadowolony. Zwykle daje lakoniczne informacje na temat dźwieku ale tu już daly się wyczuć emocje w jego głosie.

Da się ?

może coś o budowie. 44x46x10cm. Wysokość z lampami...duża. ze 20 lub wiecej kg. Tylko Ironbirdy są cięższe. 5 traf, w srodku przez dziorki widzę duzo czerwieni Wimy. Porządna obudowa. Standardowe zegary, ladne nozki antyposlizgowe. Długa (drabinka? )przekaźnikowa. Grzeje się. Klasa A.

Piotrek rekomenduje go do sprzetu zbalansowanego, choc u mnie jest wejscie i wyjscie rca i zwiazane z nimi uklady de i symetryzujace. Oczywiscie w/g projektu Piotrka. To niestandardowe zamowienie.

Jest pilot. Ładny, ciezki. Działa precyzyjnie. Czujesz, że masz cos ekskluzywnego w reku. Grawery wtłoczone, niescieralne.

Minusy. W/g mnie za duze logo,głęboki, gorący. 

Myślę, że mogę go polecić...gorąco. Nie lubię pisania, pieprzenia o porownaniach do droższego, kilkukrotnie. Ale porownajcie. Może Was zaskoczy.

Edytowane przez audiowit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaciekawiły mnie informacje dot. nowego rozwiązania sterowania głośnością.

Zamówiłem Firebirda w wersji podstawowej (niezbalansowanej) ,mam na wymianę też NOSy Sylvania.

Czy ta regulacja o której pisze Qban to drabinka rezystorowa Khozmo czy inne rozwiązanie?

Ja zamówiłem z Alpsem i pilotem ale interesują mnie inne rozwiązania ze względu na utratę właściwości tradycyjnych potencjometrów w toku eksploatacji i skutki w postaci nierówności kanałów.

To mój pierwszy pre ( i w ogóle sprzęt audio) lampowy, będzie grał z Arcamem P25 jako końcówką.

Edytowane przez Validol77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony także mogę polecić zastosowanie drabinki rezystorowej Khozmo. Z trzech wzmacniaczy słuchawkowych WBA dwa miałem/mam właśnie z tym rozwiązaniem...przestawić się było trudno przez jeden dzień. Później nie chce się już wracać do tradycyjnego potencjometru. Opcja zdecydowanie warta dopłaty!

Natomiast co do lamp które Piotr oferuje ze swoimi wzmacniaczami to osobiście uważam, że na starcie nie grają one źle. Grająnawet bardzo dobrze ale z lepszymi lampami rozwijają skrzydła i pokazują swoje możliwości. 

W obecnym Electronie wymieniłem firmowe lampy na 2x845C Shuguang + 2x2A3 Emission Labs Mesh i posiadaną już wcześniej Amperex BB. Powiedzieć, że jestem zadowolony to zdecydowanie za mało :-) Wzmacniacz jest duży - w obudowie od Thunderbirda. Waga 25kg. Jest niesamowity :-)

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@audiowit Pozwolę sobie wkleić swoją wypowiedź na temat tych lamp z forum z którym ostatnio jestem bliżej związany ?

"Od kilku dni mam niewątpliwą przyjemność słuchania muzyki na lampach 2A3 Emission Labs Mesh. To najnowszy element mojego aktualnego toru, na którego dostawę trzeba mi było czekać…i czekałem, czekałem…i się doczekałem.

     Zacznę krótko, treściwie i od końca bo…po całości. Te lampy w moim odczuciu i konfiguracji, którą posiadam to absolutne mistrzostwo świata w kwestii brzmienia, temperatury brzmienia, palety barw, przestrzeni, zmysłowości, naturalności/neutralności…Grają dźwiękiem dużym, niezwykle swobodnym i pięknym. Realnym. Zmysłowym. Czarującym, mającym w sobie jakiś pierwiastek magii, który nie pozwala przestać słuchać i coraz bardziej wciąga słuchacza w muzyczne przestrzenie. W moim odczuciu brzmienie prezentowane jest raczej w ciepłych barwach. Ale nie bez przesady. W przypadku tych lamp nieco bliżej im do neutralności.  Ogólnie trudno jednoznacznie zdefiniować ich brzmienie bo to już jest taki moment ( tak jak w przypadku IC Argentum ), kiedy rozkładanie dźwięku na czynniki pierwsze mija się z celem.  Całościowo, to przepięknie ułożone brzmienie pełne emocji oraz prezentowane w ciepłych barwach zawieszonych w dużej i naturalnej przestrzeni.

Lampy, ze względów bezpieczeństwa przybywają w ogromnym pudle. Doskonale chronione. Same lampy są zapakowane w piękne pudełko wypełnione pianką. Są też większe niż standardowe 2A3. Rozmiarami niewiele im brakuje do lamp typu 845…

Ale tak w telegraficznym skrócie, góra pasma bardzo bogata we wszystkie szczegóły. Mógłbym powiedzieć, że jest jasna i jak na moje standardy aż za bardzo ale w tym przypadku kompletnie mi nie przeszkadza. Jest to zaprezentowane w tak niesamowity sposób, że po krótkiej chwili uznałem, że tak właśnie powinna być prezentowana góra pasma. Mnóstwo powietrza, szczegółów i szczególików .

Średnica, tutaj pierwsze skrzypce odgrywają ludzkie głosy. Bardzo ale to bardzo zmysłowe. Wciągające. Wrażenie przebywania z wykonawcą, Quintetem, zespołem w jednym pomieszczeniu jest niezwykle realne. Odczucia z nagrań koncertowych też znakomite!

Góra/wysokie tony. Niby jasno ale tak jak wspomniałem wcześniej jest to tak sprytnie przestawione, że nie przeszkadza. Nie kłuje, nie syczy – chyba, że tak jest w nagraniu ( Peter Gabriel – Sledgehammer ).

Bas\niskie tony – to nie są ilości, które zalewają nam uszy ale jest on najwyższej jakości i bardzo zróżnicowany.  

Lampy mają dwie i tylko dwie wady.

 - cena

 - nie świecą jasno ?

Brzmienie tych lamp wciąga i nie puszcza łatwo słuchacza. Cena, mimo że wysoka w pełni uzasadniona"

 

Dodam tylko, że poprzednie brzmienie wzmacniacza z lampami EH mogę opisać jako jasne o lekko szklistym zabarwieniu. Ale ja nie jestem miłośnikiem i fanem lamp EH. Uciekam od nich najszybciej jak mogę.

 

Obecnie, czekam jeszcze na zamówioną właśnie, wspominana tu wcześniej Sylvanie 6922 JHS O getter. Wtorek/Środa powinna być już u mnie. Zobaczymy co potrafi ? 

 

Edytowane przez Borron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 14

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.