Skocz do zawartości
IGNORED

Klub White Bird Amplification (WBA)


wbamp.com

Rekomendowane odpowiedzi

Sam jestem jej ciekaw. @piotrek7 wcześniej ją zachwalał więc czemu nie spróbować ?

Od siebie dodam jeszcze, że za kilka tygodni - o ile nic nie stanie na przeszkodzie - wzmacniacza w mojej konfiguracji min. z lampami Emission Labs słuchać będzie sam Piotr z @wbamp.com ? Może też coś o nich napisze...bo, niewiele o nich w sieci.

Pzdr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście dam znać. Kupiłem je kompletnie w ciemno. Miałem 7 dni na testy. Po pierwszych minutach wiedziałem że ich nie odeślę ?

Zaznaczam, to wszystko tor słuchawkowy. Nie stereo.

Edytowane przez Borron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Qban napisał:

Musisz zadzwonić do Piotra i się podpytać. Nr. tel znajdziesz na stronie WBA

Tak zrobię. Myślałem , że ktoś już może temat przerabiał. 

2 godziny temu, S0nic napisał:

Spodobał się ten wzmak na 211 ? ?

Marcinie na pewno zaciekawił ?  Przejrzałem sobie stronkę WBA i jest kilka interesujących pozycji. Przeczytałem wszystkie wpisy w klubie i tak sobie myślę  , że takie monosy Ironbird na dwóch 211 na kanał mogłyby dobrze u mnie zagrać. Mocy do moich Arcad 2,5 nie powinno braknąć. Do tego jeszcze trzeba pre więc już koszta robią się spore. Są też monosy i integra na KT88 , ale może już czas zainteresować się triodą ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, audiowit napisał:

Myślę, że mogę go polecić...gorąco. Nie lubię pisania, pieprzenia o porownaniach do droższego, kilkukrotnie. Ale porownajcie. Może Was zaskoczy.

Gdyby nie konieczność odłożenia kasy na gramofon, prawdopodobnie skusiłbym się. Choć interesowałaby mnie możliwość przebudowy z 2A3 na 211. A tak na razie zostanę z moim Firebirdem i też jestem szczęśliwy. Jeśli masz pod ręką ten utwór (a jest też na Tidal) Aż mnie skręca z ciekawości, jak by to zabrzmiało

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Silver_85 napisał:

Tak zrobię. Myślałem , że ktoś już może temat przerabiał. 

Marcinie na pewno zaciekawił ?  Przejrzałem sobie stronkę WBA i jest kilka interesujących pozycji. Przeczytałem wszystkie wpisy w klubie i tak sobie myślę  , że takie monosy Ironbird na dwóch 211 na kanał mogłyby dobrze u mnie zagrać. Mocy do moich Arcad 2,5 nie powinno braknąć. Do tego jeszcze trzeba pre więc już koszta robią się spore. Są też monosy i integra na KT88 , ale może już czas zainteresować się triodą ? 

To może być dobry trop ?

 

Żeby Cię jeszcze bardziej zaciekawić to kondo kagury są na 211, "podobny" układ ?

19 minut temu, piotrek7 napisał:

Gdyby nie konieczność odłożenia kasy na gramofon, prawdopodobnie skusiłbym się. Choć interesowałaby mnie możliwość przebudowy z 2A3 na 211. A tak na razie zostanę z moim Firebirdem i też jestem szczęśliwy. Jeśli masz pod ręką ten utwór (a jest też na Tidal) Aż mnie skręca z ciekawości, jak by to zabrzmiało

 

To chyba nie jest aż tak wymagające?

Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, piotrek7 napisał:

Oczywiście, że nie. Natomiast chodzi tu o "proste" nieprzekombinowanie brzmienie instrumentu. Z jego barwą, dynamika. A poza tym po prostu lubię ten utwór

W sumie masz racje, łatwo porównać 1 instrument. Druga sprawa, że tego typu nagrania się często mało skompresowane co daje fajny efekt ?

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, audiowit napisał:

Silver, jakiej sluchasz muzyki?

Prawie wszystkiego poza disco trzaskami i hiphopem. Generalnie głównie rock, blues, jazz i trochę filmówki oraz elektroniki np. JMJ, lunatic soul. Z rocka bez najmocniejszych brzmień typu death metal. Szukam więc czegoś uniwersalnego. Kolumny mają dobry impuls i szybkość. Nie są mega prądożerne , ale jednak trochę wydajności im już potrzeba. Mile widziane lekkie zagęszczenie średnicy , bez suchości czy przesadnej analityczności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Silver_85 napisał:

Prawie wszystkiego poza disco trzaskami i hiphopem. Generalnie głównie rock, blues, jazz i trochę filmówki oraz elektroniki np. JMJ, lunatic soul. Z rocka bez najmocniejszych brzmień typu death metal. Szukam więc czegoś uniwersalnego. Kolumny mają dobry impuls i szybkość. Nie są mega prądożerne , ale jednak trochę wydajności im już potrzeba. Mile widziane lekkie zagęszczenie średnicy , bez suchości czy przesadnej analityczności. 

Lampizator z regulacją głośności i te monosy, tak to widzę ?

 

E: wyobraź sobie, że przyjeżdża paczka z tą elektroniką, patrzysz na sofę a ja już tam siedzę ?

Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to Arcady troszkę pradu potrzebują. Co prawda są tam rewelatory... ale to też nie są przetworniki stricte lampowe. Zresztą bardzo je lubię ze względu wlasnie na szybkość. Ale też same przetworniki niczego nie gwarantują. Jest jeszcze zwrotnica.

Ironbirdy w sumie odpowiadalyby Twoim wymaganiom muzycznym. U mnie jednak w muzyce metalowej i elektronicznej z beatem lepiej sprawdza się tranzystor. Trzeba pamietać, ze to uklad SE, ktory wymaga latwych kolumn.  W/g mnie z duzym basowcem o niewielkim wychyleniu.Moc w Watach niewiele zmienia. Piotrek ma na tapecie PP na 211. Nie myslaleś o czymś takim? Masz nadal Triodę ale byłby wiekszy wykop.

Znow w jazzie, bluesie, muzyce akustycznej Ironbirdy królują. Przeczytaj reckę nadredaktora WP pokrywa sie z moimi spostrzezeniami :). Monosy potrafią zagrzmieć głosno i dają radę moim starym Kef 107 ( a to potwory z 2x 25 na basie) ale w muzyce z pierd....ciem tranzystor.

Najlepiej pogadaj z Piotrkiem. Naprowadzi Cię. Domyslam się, żeś osłuchany ? dogadacie sie co do Twoich potrzeb. 

Gram też na integrze PP el84. Ta lampa jest stworzona do rocka. Ale w ukladzie SE też potrzebowała by kolumn z lagodnym przebiegiem impedancji. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, piotrek7 napisał:

Gdyby nie konieczność odłożenia kasy na gramofon, prawdopodobnie skusiłbym się. Choć interesowałaby mnie możliwość przebudowy z 2A3 na 211. A tak na razie zostanę z moim Firebirdem i też jestem szczęśliwy. Jeśli masz pod ręką ten utwór (a jest też na Tidal) Aż mnie skręca z ciekawości, jak by to zabrzmiało

 

Fajna płyta. Nie znałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, S0nic napisał:

Lampizator z regulacją głośności i te monosy, tak to widzę ?

Lampi jest dla bardziej zamożnych melomanów/audiofilów ? 

A tak poważnie to nawet nie chodzi o portfel , a o rozsądek. Pomieszczenie jest jakie jest i nie ma sensu przesadzać w inwestowanie w audio. 

WBA ma też swoje firmowe pre więc sądzę , że są dobrze zgrane z końcówkami.  

2 godziny temu, audiowit napisał:

Z tego co wiem, to Arcady troszkę pradu potrzebują. Co prawda są tam rewelatory... ale to też nie są przetworniki stricte lampowe. Zresztą bardzo je lubię ze względu wlasnie na szybkość. Ale też same przetworniki niczego nie gwarantują. Jest jeszcze zwrotnica.

Ironbirdy w sumie odpowiadalyby Twoim wymaganiom muzycznym. U mnie jednak w muzyce metalowej i elektronicznej z beatem lepiej sprawdza się tranzystor. Trzeba pamietać, ze to uklad SE, ktory wymaga latwych kolumn.  W/g mnie z duzym basowcem o niewielkim wychyleniu.Moc w Watach niewiele zmienia. Piotrek ma na tapecie PP na 211. Nie myslaleś o czymś takim? Masz nadal Triodę ale byłby wiekszy wykop.

Znow w jazzie, bluesie, muzyce akustycznej Ironbirdy królują. Przeczytaj reckę nadredaktora WP pokrywa sie z moimi spostrzezeniami :). Monosy potrafią zagrzmieć głosno i dają radę moim starym Kef 107 ( a to potwory z 2x 25 na basie) ale w muzyce z pierd....ciem tranzystor.

Najlepiej pogadaj z Piotrkiem. Naprowadzi Cię. Domyslam się, żeś osłuchany ? dogadacie sie co do Twoich potrzeb. 

Dzięki za opinie. Tak jak piszesz najlepiej kontakt z producentem. Musi i tak skończyć się na odsłuchu żeby zobaczyć czy to będzie to czego szukam. 

O nie wiedziałem , że robi też PP na 211 . Dzięki za info. 

 

Edytowane przez Silver_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek rekomenduje Blazebirda do monosow 211. 

Ja gralem na nich na Firebirdzie balanced i teraz pogrywam na Blazebird balanced. Testowalem też monosy z Blejzem w pierwszej wersji.Potwierdzam to co mowi Piotrek. Tylko oczywiscie Blejz w najnowszej konfiguracji. I nie musi byc zbalansowany, co znacznie obnizy koszty.

Wzmaki i pre wba są rozsadnie wycenione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek rekomenduje Blazebirda do monosow 211. 
Ja gralem na nich na Firebirdzie balanced i teraz pogrywam na Blazebird balanced. Testowalem też monosy z Blejzem w pierwszej wersji.Potwierdzam to co mowi Piotrek. Tylko oczywiscie Blejz w najnowszej konfiguracji. I nie musi byc zbalansowany, co znacznie obnizy koszty.
Wzmaki i pre wba są rozsadnie wycenione.
Jest jeszcze flamebird 38c62ec2aa41651a8ee2b88993c655f7.jpg

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak gra? Inny układ niż w Blazebird.
Różni się od Blazebirda zastosowaniem tylko jednej triody ECC88, na wyjściu xlr i układ symetryczny, odebrałem go 24 grudnia i tak naprawdę ma za sobą kilkanaście godzin, początki były słabe, przede wszystkim bas słabo zarysowany, gdzieś schowany, brakowało rozdzielczości, ale jest coraz lepiej, podobno 200 godzin to minimum, generalnie jestem zadowolony

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sylvania 6922 JHS z 1966r już na pokładzie Electrona. Za cenę 130zł zdecydowanie warto mieć tą lampę w swojej kolekcji. U mnie lampa pograła około 10-15 godzin i... 

...oferuje dość równe brzmienie z przyjemnym fundamentem basowym i wypełnieniem brzmienia, minimalnie wypchnięte i ale znakomite głosy ludzkie ( w pierwszej chwili można mieć wrażenie, że są jakieś odchudzone ), bogatą w szczegóły średnice, barwną i zróżnicowaną. Wysokie tony i sama góra pasma w moim odczuciu jest lekko rozjaśniona i przy jasnych nagraniach czasem potrafi zassssyczeć. Nie często ale potrafi. Nie jest to bardzo ciepła lampa, zdecydowanie bliżej jej do neutralności. Przestrzeń znakomita, lampa nie wpływa zbytnio na brzmienie i niczego nie podbarwia. Zdecydowanie polecam! 

Inną ciekawostką jest fakt, gdyż okazało się że już mam podobną Sylvanię 6922 ( nie wiem czy JHS i czy z 1966r ) zakupioną jakieś 2- 3 lata temu w sklepie lampyelektronowe. Lampy tej posłuchałem krótko, bo okazała się niezwykle ciemną i zamulającą brzmienie lampą. Dałem się jej wygrzać i schowałem do pudełka...wczoraj porównałem obie lampy. Wizualnie są identyczne. Brzmieniowo jednak przepaść na korzyść lampy z 1966r. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 26

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.