Jump to content

Recommended Posts

Sam jestem jej ciekaw. @piotrek7 wcześniej ją zachwalał więc czemu nie spróbować 😉

Od siebie dodam jeszcze, że za kilka tygodni - o ile nic nie stanie na przeszkodzie - wzmacniacza w mojej konfiguracji min. z lampami Emission Labs słuchać będzie sam Piotr z @wbamp.com 😉 Może też coś o nich napisze...bo, niewiele o nich w sieci.

Pzdr 

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

Nawet jesli nie napisze to go podpytam. Daj tylko znać kiedy Piotrek bedzie po ich odsluchu.

No też właśnie. Mozna je kupić ale informacji niewiele...

Edited by audiowit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście dam znać. Kupiłem je kompletnie w ciemno. Miałem 7 dni na testy. Po pierwszych minutach wiedziałem że ich nie odeślę 🙂

Zaznaczam, to wszystko tor słuchawkowy. Nie stereo.

Edited by Borron

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Silver_85 napisał:

Witam,

chciałem podpytać czy można zamówić wzmacniacz czy przedwzmacniacz z osłoną lamp ? 

Musisz zadzwonić do Piotra i się podpytać. Nr. tel znajdziesz na stronie WBA

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Silver_85 napisał:

Witam,

chciałem podpytać czy można zamówić wzmacniacz czy przedwzmacniacz z osłoną lamp ? 

Spodobał się ten wzmak na 211 🙂 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Qban napisał:

Musisz zadzwonić do Piotra i się podpytać. Nr. tel znajdziesz na stronie WBA

Tak zrobię. Myślałem , że ktoś już może temat przerabiał. 

2 godziny temu, S0nic napisał:

Spodobał się ten wzmak na 211 🙂 ?

Marcinie na pewno zaciekawił 🙂  Przejrzałem sobie stronkę WBA i jest kilka interesujących pozycji. Przeczytałem wszystkie wpisy w klubie i tak sobie myślę  , że takie monosy Ironbird na dwóch 211 na kanał mogłyby dobrze u mnie zagrać. Mocy do moich Arcad 2,5 nie powinno braknąć. Do tego jeszcze trzeba pre więc już koszta robią się spore. Są też monosy i integra na KT88 , ale może już czas zainteresować się triodą 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, audiowit napisał:

Myślę, że mogę go polecić...gorąco. Nie lubię pisania, pieprzenia o porownaniach do droższego, kilkukrotnie. Ale porownajcie. Może Was zaskoczy.

Gdyby nie konieczność odłożenia kasy na gramofon, prawdopodobnie skusiłbym się. Choć interesowałaby mnie możliwość przebudowy z 2A3 na 211. A tak na razie zostanę z moim Firebirdem i też jestem szczęśliwy. Jeśli masz pod ręką ten utwór (a jest też na Tidal) Aż mnie skręca z ciekawości, jak by to zabrzmiało

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Silver_85 napisał:

Tak zrobię. Myślałem , że ktoś już może temat przerabiał. 

Marcinie na pewno zaciekawił 🙂  Przejrzałem sobie stronkę WBA i jest kilka interesujących pozycji. Przeczytałem wszystkie wpisy w klubie i tak sobie myślę  , że takie monosy Ironbird na dwóch 211 na kanał mogłyby dobrze u mnie zagrać. Mocy do moich Arcad 2,5 nie powinno braknąć. Do tego jeszcze trzeba pre więc już koszta robią się spore. Są też monosy i integra na KT88 , ale może już czas zainteresować się triodą 🙂 

To może być dobry trop 🙂

 

Żeby Cię jeszcze bardziej zaciekawić to kondo kagury są na 211, "podobny" układ 😉

19 minut temu, piotrek7 napisał:

Gdyby nie konieczność odłożenia kasy na gramofon, prawdopodobnie skusiłbym się. Choć interesowałaby mnie możliwość przebudowy z 2A3 na 211. A tak na razie zostanę z moim Firebirdem i też jestem szczęśliwy. Jeśli masz pod ręką ten utwór (a jest też na Tidal) Aż mnie skręca z ciekawości, jak by to zabrzmiało

 

To chyba nie jest aż tak wymagające?

Edited by S0nic
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, S0nic napisał:

To chyba nie jest aż tak wymagające?

Oczywiście, że nie. Natomiast chodzi tu o "proste" nieprzekombinowanie brzmienie instrumentu. Z jego barwą, dynamika. A poza tym po prostu lubię ten utwór

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, piotrek7 napisał:

Oczywiście, że nie. Natomiast chodzi tu o "proste" nieprzekombinowanie brzmienie instrumentu. Z jego barwą, dynamika. A poza tym po prostu lubię ten utwór

W sumie masz racje, łatwo porównać 1 instrument. Druga sprawa, że tego typu nagrania się często mało skompresowane co daje fajny efekt 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, audiowit napisał:

Silver, jakiej sluchasz muzyki?

Prawie wszystkiego poza disco trzaskami i hiphopem. Generalnie głównie rock, blues, jazz i trochę filmówki oraz elektroniki np. JMJ, lunatic soul. Z rocka bez najmocniejszych brzmień typu death metal. Szukam więc czegoś uniwersalnego. Kolumny mają dobry impuls i szybkość. Nie są mega prądożerne , ale jednak trochę wydajności im już potrzeba. Mile widziane lekkie zagęszczenie średnicy , bez suchości czy przesadnej analityczności. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Silver_85 napisał:

Prawie wszystkiego poza disco trzaskami i hiphopem. Generalnie głównie rock, blues, jazz i trochę filmówki oraz elektroniki np. JMJ, lunatic soul. Z rocka bez najmocniejszych brzmień typu death metal. Szukam więc czegoś uniwersalnego. Kolumny mają dobry impuls i szybkość. Nie są mega prądożerne , ale jednak trochę wydajności im już potrzeba. Mile widziane lekkie zagęszczenie średnicy , bez suchości czy przesadnej analityczności. 

Lampizator z regulacją głośności i te monosy, tak to widzę 😉

 

E: wyobraź sobie, że przyjeżdża paczka z tą elektroniką, patrzysz na sofę a ja już tam siedzę 😄

Edited by S0nic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co wiem, to Arcady troszkę pradu potrzebują. Co prawda są tam rewelatory... ale to też nie są przetworniki stricte lampowe. Zresztą bardzo je lubię ze względu wlasnie na szybkość. Ale też same przetworniki niczego nie gwarantują. Jest jeszcze zwrotnica.

Ironbirdy w sumie odpowiadalyby Twoim wymaganiom muzycznym. U mnie jednak w muzyce metalowej i elektronicznej z beatem lepiej sprawdza się tranzystor. Trzeba pamietać, ze to uklad SE, ktory wymaga latwych kolumn.  W/g mnie z duzym basowcem o niewielkim wychyleniu.Moc w Watach niewiele zmienia. Piotrek ma na tapecie PP na 211. Nie myslaleś o czymś takim? Masz nadal Triodę ale byłby wiekszy wykop.

Znow w jazzie, bluesie, muzyce akustycznej Ironbirdy królują. Przeczytaj reckę nadredaktora WP pokrywa sie z moimi spostrzezeniami :). Monosy potrafią zagrzmieć głosno i dają radę moim starym Kef 107 ( a to potwory z 2x 25 na basie) ale w muzyce z pierd....ciem tranzystor.

Najlepiej pogadaj z Piotrkiem. Naprowadzi Cię. Domyslam się, żeś osłuchany 🙂 dogadacie sie co do Twoich potrzeb. 

Gram też na integrze PP el84. Ta lampa jest stworzona do rocka. Ale w ukladzie SE też potrzebowała by kolumn z lagodnym przebiegiem impedancji. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, piotrek7 napisał:

Gdyby nie konieczność odłożenia kasy na gramofon, prawdopodobnie skusiłbym się. Choć interesowałaby mnie możliwość przebudowy z 2A3 na 211. A tak na razie zostanę z moim Firebirdem i też jestem szczęśliwy. Jeśli masz pod ręką ten utwór (a jest też na Tidal) Aż mnie skręca z ciekawości, jak by to zabrzmiało

 

Fajna płyta. Nie znałem

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, S0nic napisał:

Lampizator z regulacją głośności i te monosy, tak to widzę 😉

Lampi jest dla bardziej zamożnych melomanów/audiofilów 😉 

A tak poważnie to nawet nie chodzi o portfel , a o rozsądek. Pomieszczenie jest jakie jest i nie ma sensu przesadzać w inwestowanie w audio. 

WBA ma też swoje firmowe pre więc sądzę , że są dobrze zgrane z końcówkami.  

2 godziny temu, audiowit napisał:

Z tego co wiem, to Arcady troszkę pradu potrzebują. Co prawda są tam rewelatory... ale to też nie są przetworniki stricte lampowe. Zresztą bardzo je lubię ze względu wlasnie na szybkość. Ale też same przetworniki niczego nie gwarantują. Jest jeszcze zwrotnica.

Ironbirdy w sumie odpowiadalyby Twoim wymaganiom muzycznym. U mnie jednak w muzyce metalowej i elektronicznej z beatem lepiej sprawdza się tranzystor. Trzeba pamietać, ze to uklad SE, ktory wymaga latwych kolumn.  W/g mnie z duzym basowcem o niewielkim wychyleniu.Moc w Watach niewiele zmienia. Piotrek ma na tapecie PP na 211. Nie myslaleś o czymś takim? Masz nadal Triodę ale byłby wiekszy wykop.

Znow w jazzie, bluesie, muzyce akustycznej Ironbirdy królują. Przeczytaj reckę nadredaktora WP pokrywa sie z moimi spostrzezeniami :). Monosy potrafią zagrzmieć głosno i dają radę moim starym Kef 107 ( a to potwory z 2x 25 na basie) ale w muzyce z pierd....ciem tranzystor.

Najlepiej pogadaj z Piotrkiem. Naprowadzi Cię. Domyslam się, żeś osłuchany 🙂 dogadacie sie co do Twoich potrzeb. 

Dzięki za opinie. Tak jak piszesz najlepiej kontakt z producentem. Musi i tak skończyć się na odsłuchu żeby zobaczyć czy to będzie to czego szukam. 

O nie wiedziałem , że robi też PP na 211 . Dzięki za info. 

 

Edited by Silver_85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotrek rekomenduje Blazebirda do monosow 211. 

Ja gralem na nich na Firebirdzie balanced i teraz pogrywam na Blazebird balanced. Testowalem też monosy z Blejzem w pierwszej wersji.Potwierdzam to co mowi Piotrek. Tylko oczywiscie Blejz w najnowszej konfiguracji. I nie musi byc zbalansowany, co znacznie obnizy koszty.

Wzmaki i pre wba są rozsadnie wycenione.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piotrek rekomenduje Blazebirda do monosow 211. 
Ja gralem na nich na Firebirdzie balanced i teraz pogrywam na Blazebird balanced. Testowalem też monosy z Blejzem w pierwszej wersji.Potwierdzam to co mowi Piotrek. Tylko oczywiscie Blejz w najnowszej konfiguracji. I nie musi byc zbalansowany, co znacznie obnizy koszty.
Wzmaki i pre wba są rozsadnie wycenione.
Jest jeszcze flamebird 38c62ec2aa41651a8ee2b88993c655f7.jpg

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
A to ciekawe. A myślalem, ze wszystko w życiu widziaĺem ;). A tu zycie tak zaskakuje.
Taki trochę kompromis między firebird a blazebird

Wysłane z mojego SM-T310 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak gra? Inny układ niż w Blazebird.
Różni się od Blazebirda zastosowaniem tylko jednej triody ECC88, na wyjściu xlr i układ symetryczny, odebrałem go 24 grudnia i tak naprawdę ma za sobą kilkanaście godzin, początki były słabe, przede wszystkim bas słabo zarysowany, gdzieś schowany, brakowało rozdzielczości, ale jest coraz lepiej, podobno 200 godzin to minimum, generalnie jestem zadowolony

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gratulacje Remik, tak sie zastanawialem kiedy bedziesz mial to pre
Dzięki, czekałem na nie ponad dwa miesiące

Wysłane z mojego SM-T310 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak sie dzwiek ustabilizuje to moze zrobisz pokaz dzialania ? Hehehehe
Jasna sprawa, chłopaki z Poznania też mają wpaść, jeszcze trochę pogram i ustalimy jakiś termin

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sylvania 6922 JHS z 1966r już na pokładzie Electrona. Za cenę 130zł zdecydowanie warto mieć tą lampę w swojej kolekcji. U mnie lampa pograła około 10-15 godzin i... 

...oferuje dość równe brzmienie z przyjemnym fundamentem basowym i wypełnieniem brzmienia, minimalnie wypchnięte i ale znakomite głosy ludzkie ( w pierwszej chwili można mieć wrażenie, że są jakieś odchudzone ), bogatą w szczegóły średnice, barwną i zróżnicowaną. Wysokie tony i sama góra pasma w moim odczuciu jest lekko rozjaśniona i przy jasnych nagraniach czasem potrafi zassssyczeć. Nie często ale potrafi. Nie jest to bardzo ciepła lampa, zdecydowanie bliżej jej do neutralności. Przestrzeń znakomita, lampa nie wpływa zbytnio na brzmienie i niczego nie podbarwia. Zdecydowanie polecam! 

Inną ciekawostką jest fakt, gdyż okazało się że już mam podobną Sylvanię 6922 ( nie wiem czy JHS i czy z 1966r ) zakupioną jakieś 2- 3 lata temu w sklepie lampyelektronowe. Lampy tej posłuchałem krótko, bo okazała się niezwykle ciemną i zamulającą brzmienie lampą. Dałem się jej wygrzać i schowałem do pudełka...wczoraj porównałem obie lampy. Wizualnie są identyczne. Brzmieniowo jednak przepaść na korzyść lampy z 1966r. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.